Innovation funds and teaching awards: contributing to the institutional development of teaching
Montserrat Feixas Vihe
págs. 44-53
Simulated learning: assessing student perceptionsof skill development and employabilityin a criminology course
págs. 56-63
págs. 64-73
Bettie Higgs, F. Butler, G. Burnell, A. Whitaker, Catherine R. O'Riordan
págs. 74-80
Imagine, create, and bake: the ingredients to a successfulfaculty, staff, student partner recipe
A. Khan, H. Poole, M. Agnew, A.C. Smith, J. Conder
págs. 81-88
págs. 89-98
págs. 99-107
Aprender investigación investigando: aplicación de la metodología inductiva dé aprendizaje basado en investigación (ABI) en el proceso de enseñanza-aprendizaje de la asignatura de investigación socioeductiva de cuarto de educación social de la universidad de Barcelona
págs. 108-115
págs. 116-125
Aprendizaje más servicio: una metodología de aprendizaje significativo para la formación en gestión de proyectos de profesionales sanitarios
págs. 127-133
págs. 134-140
Flipped classrom en la educación de enfermeras de tercer año: cómo convertir la formación en un espacio de aprendizaje
págs. 141-146
Estimulando la implicación del alumnado en economía ecológica mediante juegos colaborativos
D. Hoyos, Waleska Sigüenza Tamayo, Álvaro Campos Celador, Iñigo Capellán Pérez, D. Álvarez
págs. 147-156
págs. 157-167
págs. 168-175
Electronic and audio feedback: student engagement and perception
págs. 176-183
Partnership, student orientation and peer mentoring: embedding students as partners as ‘culture’ in a new social sciences programme
págs. 184-189
Students as partners in research in higher education: the views of students from a socio-economicallydisadvantaged area
págs. 190-196
Setting the tinderbox of student engagement alight: drawing on the principles of sotl to stimulate activismin an undergraduate module on sexualities and societyin University College Cork (UCC), Ireland
M. Leane, F. O Sullivan
págs. 197-205
Laurel vs Hardy: a PBL activityfor motivating first year university students in physics
págs. 206-213
págs. 214-221
págs. 222-231
págs. 232-237
Competition for the best formula dron project. Will it be able to stimulate the students?
Izaskun Álvarez Meaza, Itziar Martínez de Alegría Mancisidor, Naiara Pikatza Gorrotxategi, Xabier González Laskibar, Mónica Bernabé Fernández
págs. 238-246
págs. 247-254
La teoría de la autodeterminación (SDT) y la implicación del estudiante: un nuevo instrumento para medir la motivación,resiliencia, orientación al trabajo grupaly las percepciones de competencias profesionalesdurante las actividades de aprendizaje
Aintzane Orkaizagirre Gómara, J. Ortiz de Elguea-Lizarraga, M. Sánchez de Miguel, Izarne Lizaso Elgarresta
págs. 255-261
págs. 262-265
Sonia Ruiz de Azúa, Verónica Guillén Botella, Naiara Ozamiz Etxebarria, A. Ortiz, Teodoro Palomares Casado
págs. 266-274
págs. 275-281
págs. 282-295
Beyond engagement: learning from students as partnersin curriculum and assessment
págs. 296-303
págs. 305-310
Sentipensar: hacia el descubrimiento de nuevas formasde incluir el cuerpo en los procesos formativos
Eider Gamboa Ruiz de Eguilaz, Asier Huegun Burgos, Pello Jauregi Etxaniz
págs. 311-316
M. A. Prowse, Stephen Powell
págs. 317-324
págs. 325-331
págs. 332-341
págs. 342-347
Empowering social work students and communitiesthrough community-based group research projects: co-constructingknowledge and building capacity
F. O Sullivan
págs. 348-357
págs. 358-367
Cultural encounters: enhancing students’ learning from a stay abroad
págs. 368-374
Active learning methodologiesto strengthen mathematical basic knowledgein engineering degrees
Begoña Garcia Ramiro, Erik Alonso, Amaia Berganza Valmala, Eneko Arrospide Zabala, Jose Manuel González, Aitziber Unzueta Inchaurbe
págs. 375-382
Learning strategies, personalityand mindset among first-year biology students
Johanna Nylén, V.S. Norderval, Z. K. Erdal, M. Nepstad
págs. 383-389
págs. 390-400
págs. 402-408
La création personnelle d’un objet d’apprentissage « aimé »par l’étudiant: un facteur pour stimuler l’engagement ?
Laurence Chérel-Lemonnier, Catherine Lapassouse Madrid
págs. 409-419
Supporting teachers in doing SoTL: Development and effect of an interdisciplinary courseat Utrecht University
Irma Meijerman
págs. 420-427
Teachers’ opinion on the learning assessmentin higher education: comparison between the Universitiesof the Basque Country and Bordeaux
O. Landazabal, Elena Díaz Ereño, Pertusa J.F., Teodoro Palomares Casado, M. Garmendia, M. Ayerbe, Christophe Roiné, J P Jourdan, G.J. Forgue, P. Barret, I. Ros Arnal
págs. 428-435
págs. 436-444
págs. 445-452
Fostering enquiry and conversations in teaching: ‘Backstage’ approach to educational development
págs. 453-460
El debate universitario guiado: una nueva herramienta docente que propiciael aprendizaje profundo y significativo
M. Arrúe Gabaráin, Itziar Hoyos Cillero, M.D. Mérida Alvarez, Leyre Gravina Alfonso, J. Zarandona, Susana Cariñanos Ayala, Santos Bravo Yuste
págs. 463-468
págs. 469-477
págs. 478-484
Perspectiva académica de la enseñanza del profesorado universitario: ¿sobre qué prácticas reflexionan los docentes a partir de su formación?
G. Schwartzman, Carolina Roni, M. Sanchez, Erica Delorenzi, Laura Eder Azanza
págs. 485-494
Problematizar, diseñar y valorar. Acciones reflexivas para mejorar la tarea docente
Carolina Roni, G. Schwartzman, Miquel Sánchez Sánchez, Erica Delorenzi, Laura Eder Azanza
págs. 495-506
Enhancing a collective approach to teachingin the spirit of SoTL
Monica A. Sundset, R. Sandvoll, M. Allern
págs. 507-512
M. Yolanda Fernandez de Aranguiz, María Rosario Berraondo Juaristi, Agueda Fernández de Aranguiz Guridi, E. Martínez, Karmele Colom Aristondo, Mirari Ayerbe Díaz, Rosa María Hernández Martín, Manuela Igartua Olaechea, J.A. Ruiz Ortega, Edorta Santos Vizcaíno, A. Salvador Martínez
págs. 513-520
págs. 521-530
págs. 531-537
Dagmar Engfer, Montserrat Feixas Vihe, Franziska Zellweger, Z. Bührer, Gabriel Flepp
págs. 538-545
págs. 546-554
Spatial aspects of teaching and learning: the classroom as a third educator
págs. 555-558
págs. 559-565
The fish bowl: reflexivity of think-aloud processesfor faculty and curriculum development
págs. 566-571
M. Agnew, JANET EVANOVICH
págs. 572-579
págs. 581-587
Academic staff perspectives on student-faculty partnerships: redressing or reinforcing inequity in higher education?
págs. 588-595
págs. 596-602
Problem-based learning in higher education service learning: implications for theory-practice-transfer
págs. 603-613
Teaching outward and connecting inward: innovative professional development programmeto connect the curriculum with the SDGs
págs. 614-620
Aprendizaje basado en juegos de rol: una aplicación a la economía del cambio climático
págs. 621-629
Ocean i3: proyecto internacional de innovación educativa para la sostenibilidad del océano
págs. 630-639
Cálculo de la huella ambiental y socialde la Escuela de Ingeniería de Bilbao (UPV/EHU)
M. de Blas, E. Abad, G. Miguez, G. Bueno, Estíbaliz Pérez Iribarren, J. I. Zuazo Arsuaga, Gotzon Zulueta Ortiz de Villalba, Artizar Erauskin Tolosa, Iker Etxano Gandariasbeitia, U. Tamayo, X. Gainza, U. Villalba, Montserrat García García, I. León, C. Marieta, I. Barrio Marín, E. de la Torre
págs. 640-650
Campus bizia lab: a university of the Basque Country (UPV/EHU)programme aimed at working towards sustainabilityvia a transdisciplinary approach based on cooperation
págs. 651-658
O. Martinez, J. Miranda, V. Navarro, Iñaki Etaio Alonso, I. Hernandez, Idoia Larretxi Lamelas, M. Bustamante , A. Lasa, E. Simon, Itziar Txurruka Ortega, Diego Rada Fernández de Jáuregui
págs. 659-665
Communities of practice: reinforcing the educationalinclusion network through collaboration
I. Karrera, M. Soroa, J. Monzon, J.I. Escudero, Izaskun Badiola
págs. 666-673
págs. 675-684
Lost in language comprehension: decoding putatively extra-disciplinary expertise
págs. 685-691
A quantitative approach to problem-based learning basedon a questionnaire: a model for student learning outcomes (a kingston case study)
págs. 693-699
Data systematization for progressing in sotl
I. Martija de Nicolás, F.J. Maseda, A J. Garrido, Patxi Alkorta Egiguren, I. Garrido, Í. Oleagordía, A. Okariz
págs. 700-704
Experiences of cognitive computingin university classrooms
A. Romero, Angeles López Serna, E. Tejada, N. Bilbao, C. Castaño, Miguel Angel Olabe Basogain, Xabier Basogain Olabe, J.C. Olabe
págs. 705-709
Dokumentu konputazionalak: ikasteko modu berriak
págs. 710-714
págs. 715-718
A. Eizaguirre, M. Bezanilla
págs. 719-723
Zigorra haur hezkuntzako gradutik behatuaz: etorkizuneko erronkak
Maitane Belasko Txertudi, Nahia Idoyaga Mondragón, A. Otxandio Zabala
págs. 724-727
págs. 728-730
Gaztenpatia: programa intercultural que promueve la empatíay la solidaridad entre la juventud vasca y la juventudlatinoamericana en proyectos de cooperación
Estíbaliz Saéz de Cámara Oleaga, Estíbaliz Martínez Villabeitia
págs. 731-735
págs. 736-738
Focus on reflective practice: innovation project acrosssubjects in foreign language teacher initial training(primary and preprimary degrees)
I. Elorza Alday, Itziar Iriondo Arana, Harkaitz Zubiri Esnaola
págs. 739-742
Secondary school students’ alternative conceptionsin taxonomy and diversity of invertebrates: a case study on the effect of active teaching-learningmethodologies
págs. 743-749
págs. 750-754
Understanding (in)accessible education: exploring the factors that promote and/or deter equitableteaching and learning
E. Marquis, Rob A. De Bie, C. Woolmer, M. Suttie, O. Watkin McClurg
págs. 755-759
‘This wouldn’t happen if you were using pen and Ink’: an exploration of barriers to engaging with learning technology in HE
L. Oakley-Brown, Kira O. McCabe
págs. 760-764
Inês Amaral, Javier I. Beitia Gómez de Segura, M. Luz Fidalgo Garcia, Ana del Pozo Rodríguez, M.ª Ángeles Solinís, Maribel Rodríguez Fidalgo
págs. 765-770
págs. 771-774
Teachers’ professional identity as inquirers: the voice of teacher educators
págs. 775-778
págs. 779-783
Incorporación de la metodología de escritura a través del currículo: diagnóstico del proceso de enseñanza-aprendizaje para desarrollar habilidades en comunicación escrita y determinar los géneros discursivos de los textos académicos en la carrera de enfermería
Carolina Pérez García, Vivian Alicia Aedo Carreño, G. Riquelme Arias, R. Vélez, R. Martínez
págs. 784-787
págs. 788-791
págs. 792-800
La observación de pares entre profesores universitarios: ¿cuál es su valor educativo?
G. Schwartzman, Carolina Roni, Miquel Sánchez Sánchez, Erica Delorenzi, Laura Eder Azanza
págs. 801-808
Visual thinking para la mejora del aprendizaje en ciencias de la salud
Jesus Rubio Pilarte, A. Garro, J. Lacalle, M. Barandiarán, María Nieves Aja Hernando
págs. 809-814
págs. 815-818
Las emociones de los estudiantes de grado de enfermería ante los diferentes momentos de aprendizaje
M.A. Jiménez Marcos, Josune Zubeldia Etxeberria, Ana María Insausti Serrano, Paula Camelia Trandafir
págs. 819-822
N. Alegría, Igor Peñalva Bengoa, G.A. Esteban, A. Peña Aldea, Ulises Izquierdo, C. Olondo, G. Ibarra
págs. 823-827
Situated learning in the instructional laboratoriesof the fluid mechanics area of the engineering studies: definition of the problem and design of the solution
Igor Peñalva Bengoa, G.A. Esteban, N. Alegría, A. Peña Aldea, J.M. Blanco, Ulises Izquierdo, C. Olondo, Contxi Olondo, Pako Serras, Angel Abelairas Arce, Iñigo Bidaguren Diego, I. Montoya, José Miguel Acarregui
págs. 828-832
págs. 833-836
págs. 837-839
págs. 840-843
Hacklab: taller de cocreación de ideas. Un proyecto que potencia las ideas auto gestionadas por el alumnado con apoyo institucional para el talento. Las jornadas como espacio para premiar, inspirar y hacer networking
A. Georgiana Ioana Mozer Schönborn, Andrea Martínez, Vanessa Soria Ortega
págs. 844-848
Providing the big picture makes a curriculumjigsaw puzzle easier to navigate
J.J. Keating, L.J. Sahm, C. S. Purohit, W. Joynes
págs. 849-855
El aprendizaje basado en proyectos como estrategia didáctica para superar las fronteras del aula
Koldobika Meso Ayerdi, Jesús Pérez Dasilva, Ainara Larrondo Ureta, Terese Mendiguren Galdospin
págs. 856-860
El desarrollo de la indagación y la investigación en los estudiantes del grado en derecho mediante el trabajo fin de grado: aprendizajes obtenidos de una experiencia colectiva
págs. 861-864
Geología y «vida real»: una nueva iniciativa docentepara el alumnado de primer curso en la UPV/EHU
María Jesús Irabien Gulias, Martín Arriolabengoa Zubizarreta, J. A. Badiola, B. Bazán, Alejandro Cearreta Bilbao, A. Pascual, José Luis Pizarro Sanz, E. Roda, Miren Karmele Urtiaga Greaves, María Cruz Zuluaga Ibargallartu
págs. 865-868
Gamification in the teaching-learning process of chemistry: design of new resources
Carolina Belenguer Sapiña, E. Pellicer, C. Vila, Adela de los Reyes Mauri Aucejo, Begoña Milián Medina, I. Porcar, Ricardo V. Folgado Bisbal, E. Castell Molinete, N. Remón Gómez, C. Andicoechea Anchustegui
págs. 869-871
págs. 879-888
págs. 889-893
págs. 894-898
I. Herrero, J. López, Maider Iturrondobeitia Ellacuria, Pedro José Jimbert Lacha, U. Llano Castresana
págs. 899-903
J.V. Palomares Alcoriza, O. Castillo, J. Bañuelos, Ander Longarte Cabello, K. Castro, Ignacio N. Etxebarría, I. Moreno, N. Sotomayor, L.A. Fernández
págs. 903-909
Project-Based Learning in higher education: an experience in Applied Economics
págs. 910-914
págs. 915-919
págs. 920-923
págs. 924-927
El programa de formación e innovación docente del profesorado de la Universidad de Sevilla: principios y líneas de acción
págs. 927-932
Uso de padlet en la educación del profesorado en formación como herramienta de aprendizaje online colaborativa: satisfacción del alumnado
págs. 933-937
págs. 938-941
Activist scholarship, radical subjects,and political engagements: novel and necessary
L. Hanson
págs. 942-946
Group work in the classroom – ways to make it work
M. Karm, M. Miliste, M. Miliste, Rubén Alejandro Nilo Pérez, A. Sarv, E. Voolaid
págs. 947-949
O. Martínez, J. Miranda, A. Lasa, V. Navarro, Iñaki Etaio Alonso, I. Hernandez, Idoia Larretxi Lamelas, M. Bustamante , E. Simon, Itziar Txurruka Ortega, Diego Rada Fernández de Jáuregui, Paola Bully Garay
págs. 950-953
págs. 954-957
El aula virtual como elemento favorecedor de la implicación del estudiante: Una experiencia en una asignatura optativa del grado en matemáticas de la UPV/EHU
págs. 958-963
Supporting doctoral candidates as early career teachers: addressing teaching challenges through design
págs. 964-967
La Agenda 2030 para el desarrollo sostenible: nuevo escenario para la incorporación del aprendizaje transversal de la igualdad de género (IG, ODS n.º 5)
U. Tamayo, E. Velasco, Valeriano Sánchez Famoso, Iñaki Larrieta Fernández, G. Hernando Benito, Galder Guenaga Garay
págs. 968-976
Gizarte gaitasunen trebakuntzan ikasleriak parte hartzeasustatzearen erronka
Karmele Artano Pérez, P. Martinez
págs. 977-983
Student engagement experience: ikas2D volunteering program
págs. 984-988
págs. 989-993
José Ignacio Royo Prieto, I. Peña, R. Fuente, U. Gill, Iban Ayesta Aldanondo, Aitziber Unzueta Inchaurbe
págs. 994-998
Ikasgelak iraultzen: ikasleriaren inplikazioa indartzea “socrative” aplikazioarenbitartez enpresa ikasketetan
Alaitz Mendizábal Zubeldia, Jone Mitxeo Grajirena, Jon Morandeira Arca, Julen Izagirre Olaizola, Aitziber Lertxundi Lertxundi
págs. 999-1004
Teaching activism, ecological justiceand sustainable development: pedagogical endeavours in professional social work education
Matthew M. Hurley, F. O Sullivan
págs. 1005-1012
La mentoría entre profesores universitarios para el desarrollo de prácticas de aprendizaje-servicio: análisis de primeras impresiones
Cecilia Latorre Cosculluela, Sergio Cored Bandrés, Marta Liesa Orús, Sandra Vázquez Toledo
págs. 1013-1017
Estrategias para lograr la formación integral del docenteen el área química
M. Renteria, Eugenia González del Castillo, M.T. García, M.O. Peña
págs. 1018-1024
Improving science literacy among bachelor’s studentsin earth science
Henriette Linge, S.-E. Lauritzen, Atle Nesje, W. Helland Hansen, R. Gray
págs. 1025-1028
págs. 1029-1032
págs. 1033-1036
Alazne Porcel Ziarsolo, Enara Artetxe Sánchez, Itxaso Maguregui Olabarria, Katrin Alberdi Egües, Jose Luis Larrañaga Odriozola
págs. 1037-1040
págs. 1049-1056
págs. 1057-1060
págs. 1061-1065
How student-faculty pedagogical partnerships contributeto epistemic justice: valuing students’ knowledge(s)and cultivating confidence
págs. 1066-1071
págs. 1072-1076
págs. 1077-1080
págs. 1081-1085
Sotl out of the box? report and reflectionson the first attempts of promoting sotl in tübingen
Ninna Roos, Klaus Herick, J. W. Laufenberg
págs. 1086-1088
The effects of public policies on the professional development of the academic staff in higher education in France: a case study
págs. 1089-1091
págs. 1092-1097
págs. 1098-1101
págs. 1102-1106
Una experiencia colaborativa: proyecto transversal multidisciplinar (ptm) “de la naturaleza a la farmacia”
págs. 1107-1113
Anne E. Bjune, R. Gea, S.V. Haugum
págs. 1114-1118
págs. 1119-1125
págs. 1126-1130
págs. 1131-1135
Stecal: a powerful tool for improving the student engagementin the design and development of low-alloys steelsfor high performance applications
págs. 1136-1139
págs. 1140-1142
págs. 1143-1148
págs. 1149-1153
págs. 1154-1156
‘Apologies I can’t be there...’: encountering and countering academic disinterestin sotl–related continuing professional development
págs. 1157-1159
págs. 1160-1164
Icci observatory-empowering studentson innovation capital
María Begoña Peña Lang, Beñat Landeta Manzano, P. Ruiz de Arbulo, Francisco Javier Fernández Curtiella
págs. 1165-1168
Introduciendo flipped classroom en el aprendizaje de la formulación y nomenclatura química
Paloma Arranz Mascarós, Mª Dolores López de la Torre, María Luisa Quijano López, Consuelo García Gallarín, Ana Domínguez Vidal, A.A. Márquez García, Francisco Partal Ureña
págs. 1169-1173
Creación de nuevos contextos universitarios para el desarrollo a través del aprendizaje-servicio
Elena López de Arana, Monike Gezuraga Amundarain, Miren Kontxesi Berrio-Otxoa Otxoa de Angiozar, Noemí Bergantiños Franco
págs. 1174-1179
Sustainable development goal (sdg) number 5: are teachers really committed to gender equality and contribute to their promotion in teaching-learning process?
E. Velasco, Galder Guenaga Garay, G. Hernando, Iñaki Larrieta Fernández, Valeriano Sánchez Famoso, U. Tamayo
págs. 1180-1185
© 2001-2023 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados