Leioa, España
The marks obtained in dihedral system within the course of Graphical Expression taught in thefirst course of engineering grades in the School of Engineering, Gipuzkoa, have been poor lately. Theprofile of the students could be a reason. They have difficulties in the interpretation and visualization ofthe tree dimensional space by traditional methods. Since the spatial vision is the key for the formulationand solution of all situations represented by dihedral system, the aforementioned difficulty hinders theobtaining of good marks. In front of this situation, the faculty has decided to make changes in the teaching-learning activity. To obtain a stronger and more motivating learning process, an innovative educationalstrategy has been designed. The base of the strategy is the Cooperative and Dynamic Learning (IKD) pedagogical model of UPV/EHU, which is realized in the active methodology of Problem BasedLearning. Cooperative, because cooperative activities have been defined to work with the theoreticalfoundations. The activities are designed to favor a deductive process by a structured process of analysis,discovery and understanding. Dynamic, because it is based on physical-virtual experimentation.For this, two teaching-learning tools have been foreseen. One is a physical portable tool, called Frontoia,and the other is the three dimensional CAD software Solid Edge. The simultaneous use of thesetwo tools to model the situations set out by the practical cases is believed to help students locate in thespatial reality and decide the resolution process. The foundations of the strategy, in turn, are alignedwith the pedagogical theory of constructivism. According to this theory, the knowledge is acquired asa result of person-object interaction (Piaget) and the learning is more significant when it is acquired asa result of an experiment based on the manipulation or construction of an object (Syemour Papert). Insummary, the key of the proposed teaching methodology is to combine physical and virtual experimentation.In 2019-2020 academic year the traditional and the here exposed methodology are going to be simultaneous.It will give the chance to analyze and compare the results as well as to perform improvementsin the strategy design.
Azken ikasturteetan, Gipuzkoako Ingeniaritza Eskolan, ingeniaritza-graduetako lehenengo mailakoAdierazpen Grafikoa irakasgaian, sistema diedrikoari dagozkion kalifikazioak baxuak izan dira.Ikasleriaren profila izan ahal da arrazoietako bat. Espazio tridimentsionalaren ikusmen-gaitasuna papereta arkatz hutsean oinarritzen den metodoen bitartez interpretatu eta bisualizatzeko zailtasunak dituzte.Ikusmen espazialak, sistema diedrikoaren bidez irudikatu, planteatu eta ebazten diren egoera guztiengakoa denez, emaitza onak lortzea zaildu egiten du. Aurrekari hauen aurrean, irakasle taldeak irakats-ikas jardunean aldaketak egitea erabaki du, eta sistema diedrikoaren ikaskuntza-prozesua sendoagoabezain bizigarriagoa izateko helburuz, estrategia didaktiko berritzaile bat diseinatu du. Estrategiarenzorua UPV/EHUko Irakaskuntza Kooperatiboa eta Dinamikoa (IKD) eredu pedagogikoa da, zeina ArazoetanOinarrituriko Ikaskuntza metodologia aktiboan gorpuzten baita. Kooperatiboa, ikasgelan oinarriteorikoak lantzeko jarduera kolaboratiboak definitu direlako; jarduerak dedukzio-prozesu bat gauzatzekoprestaturik daude, eta esplorazio-, azterketa-, aurkikuntza- eta ohartze-prozesu egituratu bat garatzeaeskatzen dute. Dinamikoa, berriz, ikaskuntza-prozesua esperimentazio fisiko-birtualean oinarritzendelako; honetarako, bi irakats-ikas baliabide aurreikusten dira: bata, Frontoia izendatu den tresnafisiko eramangarria, eta bigarrena, hiru dimentsioko modelizazioak gauzatzea ahalbidetzen duen Solid-edge softwarea. Bi tresna hauen aldi bereko erabilerarekin, kasu praktikoek planteatzen dituztenegoerak modelizatuz, ikasleriari errealitate espazialean kokatzen lagunduko zaiela uste da, ebazpenprozesuarennondik norakoak erabakitzeko lagungarria izanik. Estrategiaren zimenduak, berriz, Konstruktibismoarenteoria pedagogikoaren pedagogikoaren baitakoak dira. Teoria honen arabera, ezagutzapertsonen eta objektuen arteko elkarrekintzaren ondorioz eraikitzen da (Piaget), eta subjektuak objektubat eraldatzen edo-eta eraikitzen esperimentatzen duen jarduera baten baitakoa bada ikaskuntza esanguratsuagoada (Seymour Papert). Laburbilduaz, ingeniaritza alorreko egoera errealen ebazpena izanikmarkoa, proposatzen den irakaskuntza-metodologiaren funtsa esperimentazio fisiko eta birtuala uztartzeandatza. 2019-2020 ikasturtean, aldi berekoak izango dira irakaskuntza-metodologia tradizionala etahemen proposatzen dena. Hortaz, emaitzak aztertu eta ondorioak ateratzeko aukera emango du, bai etaaurrerantzean estrategiaren diseinuan gehikuntzak nola hobekuntzak txertatzeko ere.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados