Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Adjunct instruction in higher education: examining the effects on English foreign language proficiency
Helena Roquet Pugès, Alexandra Vraciu, Florentina Nicolás Conesa, Carmen Pérez Vidal
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 4, 2022, págs. 1377-1398
ESL Written development at home and abroad: taking a closer look at vocabulary
Victoria Zaytseva Zaytseva, Inmaculada Miralpeix, Carmen Pérez Vidal
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 1, 2022, págs. 210-225
Because words matter: Investigating vocabulary development across contexts and modalities
Victoria Zaytseva Zaytseva, Inmaculada Miralpeix, Carmen Pérez Vidal
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 25, Nº. 2, 2021, págs. 162-184
Do Productive Skills Improve in Content and Language Integrated Learning Contexts?: The Case of Writing
Helena Roquet Pugès, Carmen Pérez Vidal
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 38, Nº 4, 2017, págs. 489-511
Does gender have an impact on the potential benefits learners may achieve in two contexts compared: formal instruction and formal instruction + content and language integrated learning?
Helena Roquet Pugès, Jaume Llopis Pérez, Carmen Pérez Vidal
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 19, Nº. 4, 2016, págs. 370-386
Linguistic outcomes of English medium instruction programmes in higher education: a study on economics undergraduates at a Catalan University
Jennifer Rose Ament, Carmen Pérez Vidal
Higher learning research communications: HLRC, ISSN-e 2157-6254, Vol. 5, Nº. 1, 2015, págs. 47-68
Practice makes best: contrasting learning contexts, comparing learner progress
Carmen Pérez Vidal
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 12, Nº. 4, 2015 (Ejemplar dedicado a: Multilingualism and L2 acquisition: new perspectives on current research), págs. 453-470
Hizkuntzen ikasketa sustatzea Kataluniako Goi-Mailako hezkuntzan: Pompeu Fabra Unibertsitateko (UPF) eleaniztasunerako ekintza-plana (2007-2013)
Carmen Pérez Vidal
Bat: Soziolinguistika aldizkaria, ISSN 1130-8435, Nº. 75, 2010 (Ejemplar dedicado a: Euskararen presentzia. Unibertsitatean), págs. 95-106
Carmen Pérez Vidal
Cuadernos de pedagogía, ISSN-e 2386-6322, ISSN 0210-0630, Nº 395, 2009 (Ejemplar dedicado a: Aprender en inglés), págs. 52-55
El Portofolio Europeo de las lenguas en España (PEL)
Daniel Cassany Comas, Olga Esteve Ruescas, Ernesto Martín Peris, Carmen Pérez Vidal
Lenguaje y textos, ISSN-e 2530-0075, ISSN 1133-4770, Nº 29, 2009, págs. 63-74
El enfoque integrado de contenidos y lenguas en Europa: principios sociales educativos y psicolingüísticos
Carmen Pérez Vidal
Aula de innovación educativa, ISSN 1131-995X, Nº 168, 2008, págs. 7-16
Multilingüismo á europea: integrar contidos
Carmen Pérez Vidal
Eduga: revista galega do ensino, ISSN 1133-911X, Nº 53, 2008, págs. 17-20
Les Estades a l'estranger i l'adquisició de la llengua i la cultura
Carmen Pérez Vidal
Llengua, societat i comunicació: revista de sociolingüística de la Universitat de Barcelona, ISSN-e 1697-5928, Nº. 5, 2007 (Ejemplar dedicado a: Monogràfic: 'Estudis actuals en adquisició de segones llengües'), págs. 20-26
The Need for Focus on Form (FoF) in Content and Language Integrated Approaches: an Exploratory Study
Carmen Pérez Vidal
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. Extra 1, 2007 (Ejemplar dedicado a: Models and practice in CLIL), págs. 39-54
The effect of context and contact on oral performance in students who go on a stay abroad
Maria Juan Garau, Carmen Pérez Vidal
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 4, 2007, págs. 117-134
Subject realization in the syntactic development of a bilingual child
Maria Juan Garau, Carmen Pérez Vidal
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 3, Nº 3, 2000, págs. 173-191
Context effects in second language acquisition: formal instruction, studyabroad and immersion classrooms
Carmen Pérez Vidal, Sonia López Serrano, Jennifer Rose Ament, Dakota J. Thomas Wilhelm
Learning context effects: study abroad, formal instruction andinternational immersion classrooms / Carmen Pérez Vidal (ed. lit.), Sonia López Serrano (ed. lit.), Jennifer Rose Ament (ed. lit.), Dakota J. Thomas Wilhelm (ed. lit.), 2018, ISBN 978-3-96110-093-4, págs. 1-19
Dakota J. Thomas Wilhelm, Carmen Pérez Vidal
Learning context effects: study abroad, formal instruction andinternational immersion classrooms / Carmen Pérez Vidal (ed. lit.), Sonia López Serrano (ed. lit.), Jennifer Rose Ament (ed. lit.), Dakota J. Thomas Wilhelm (ed. lit.), 2018, ISBN 978-3-96110-093-4, págs. 21-41
Writing performance and time ofexposure in EFL immersion learners: analysing complexity, accuracy, andfluency
Isabel Tejada Sanchez, Carmen Pérez Vidal
Learning context effects: study abroad, formal instruction andinternational immersion classrooms / Carmen Pérez Vidal (ed. lit.), Sonia López Serrano (ed. lit.), Jennifer Rose Ament (ed. lit.), Dakota J. Thomas Wilhelm (ed. lit.), 2018, ISBN 978-3-96110-093-4, págs. 100-129
Teachers’ assessment of perceivedforeign accent and comprehensibility inadolescent EFL oral production in Study Abroad and Formal Instruction contexts: a mixed-method study
Carmen Río Rey, Maria Juan Garau, Carmen Pérez Vidal
Learning context effects: study abroad, formal instruction andinternational immersion classrooms / Carmen Pérez Vidal (ed. lit.), Sonia López Serrano (ed. lit.), Jennifer Rose Ament (ed. lit.), Dakota J. Thomas Wilhelm (ed. lit.), 2018, ISBN 978-3-96110-093-4, págs. 181-213
Jennifer Ament, Júlia Barón Parés, Carmen Pérez Vidal
Learning second language pragmatics beyond traditional contexts / coord. por Ester Ariadna Sánchez Hernández, Ana Herraiz Martinez, 2018, ISBN 978-3-0343-3437-2, págs. 111-146
La atención a la forma en las aulas de integración de contenidos y lengua en la educación superior
Carmen Pérez Vidal
Los retos de la internacionalización de los grados universitarios en el contexto del Espacio Europeo de Educación Superior / coord. por Cristina Escobar Urmeneta, Laura Arnau, 2018, ISBN 978-84-9171-099-8, págs. 61-72
A case study on the linguistic profile and selfperception of multilingual university students
Sofía Moratinos Johnston, Maria Juan Garau, Carmen Pérez Vidal, Joana Salazar Noguera
Comunicación, cognición, cibernétic@: actas / coord. por Ana Díaz Galán, María del Carmen Fumero Pérez, María Pilar Lojendio Quintero, Sally Frances Burgess, Eulalia Sosa Acevedo, Antonio Cano Ginés, 2014, ISBN 978-84-616-8680-3, págs. 315-323
Perspectives and Lessons from the Challenge of CLIL Experiences
Carmen Pérez Vidal
Bilingual and multilingual education in the 21st century: building on experience / coord. por Christian Abelló Contesse, Paul Michael Chandler, María Dolores López-Jiménez, Manuel Rubén Chacón Beltrán, 2013, ISBN 9781783090693, págs. 59-82
The impact of study abroad and length of stay on phonological development in speech production
Pilar Avello Gómez, Ann Rebecca Lara, Joan Carles Mora Bonilla, Carmen Pérez Vidal
La lingüística aplicada en la era de la globalización / coord. por Lirian Astrid Ciro, Lídia Gallego Balsà, Rosa Mateu Serra; Àngels Llanes (dir.), 2013, ISBN 978-84-8409-593-4, págs. 67-73
Las estancias lingüísticas y el aprendizaje de lenguas
Carmen Pérez Vidal
La universidad multilingüe / Eva Alcón Soler (ed. lit.), Francisco Michavila Pitarch (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-309-5461-2, págs. 221-249
To CLIL or not to CLIL? From Bilingualism to Multilingualism in Catalan/Spanish Communities in Spain
Carmen Pérez Vidal, Maria Juan Garau
CLIL in Spain: implementation, results and teacher training / coord. por David Lasagabaster Herrarte, Yolanda Ruiz de Zarobe, 2010, ISBN 978-1-4438-1857-5, págs. 115-138
The effect of practice in different contexts of language acquisition: contrasting FI, SA and CBLC
Margalida Valls Ferrer, Helena Roquet Pugès, Carmen Pérez Vidal
Modos y formas de la comunicación humana / coord. por María Rosario Caballero Rodríguez, María Jesús Pinar Sanz, Vol. 2, 2010, ISBN 978-84-8427-759-0, págs. 219-228
Las políticas multilingües universitarias en el EEES: ¿cómo acreditar las competencias en lenguas?
Carmen Pérez Vidal
Primeras Jornadas Internacionales sobre EEES: evaluación, 2010, ISBN 9788493656171, págs. 87-92
Multilingüismo y aprendizaje de lenguas en Europa, una cuestión de contexto y de contacto
Carmen Pérez Vidal
Las lenguas extranjeras como vehículo de comunicación intercultural / coord. por Julián Jiménez Heffernan, María J. López-Pedraza Gómez, 2009, págs. 39-64
La lectura bilingüe: factor esencial para la adquisición de la competencia escrita en una tercera lengua
Helena Roquet Pugès, Carmen Pérez Vidal
25 años de lingüística en España. Hitos y retos / coord. por Rafael Monroy Casas, Aquilino Sánchez Pérez, 2008, ISBN 978-84-8371-714-1, págs. 163-170
Issues in the acquisition of two or more languages in multilingual environments
Carmen Pérez Vidal, Maria Juan Garau, Aurora Bel
A portrait of the young in the new multilingual Spain / Carmen Pérez Vidal (ed. lit.), Maria Juan Garau (ed. lit.), Aurora Bel Gaya (ed. lit.), 2008, ISBN 9781847690227, págs. 18-35
El factor estancia en el país de la lengua meta' en la adquisición de una lengua extranjera (inglés) a corto y medio plazo:: objetivos y metodología del proyecto S.A.L.A
Carmen Pérez Vidal, Mireia Trenchs Parera, Maria Juan Garau, Joan Carles Mora Bonilla
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
Age and IL Development in Writing
María Rosa Torras i Cherta, Teresa Navés, María Luz Celaya Villanueva, Carmen Pérez Vidal
Age and the rate of foreign language learning / coord. por Carmen Muñoz Lahoz, 2006, ISBN 1-85359-891-7, págs. 156-182
Family multilingualism and multilingual education
Carmen Pérez Vidal
Age in L2: acquisition and teaching / coord. por Christian Abelló Contesse, Manuel Rubén Chacón Beltrán, María del Mar Torreblanca López; María Dolores López-Jiménez (aut.), 2006, ISBN 3-03910-668-6, págs. 133-154
Actitudes y creencias en la adquisición de lenguas con el PLE de secundaria
Carmen Pérez Vidal
El Portafolio Europeo de las Lenguas y sus aplicaciones en el aula / coord. por Daniel Cassany Comas, Joaquín Giráldez Ceballos-Escalera, 2006, ISBN 84-369-4197-7, págs. 171-189
M. González, Maria Juan Garau, Enric Vallduví Botet, J. Beattie, Montse Forcadell, Joan Carles Mora Bonilla, Carmen Pérez Vidal, María Teresa Turell Julià, Louise McNally, J.R. Varela, Josep Maria Fontana Méndez
Lingüística aplicada al aprendizaje de lenguas / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-397-X, págs. 127-144
Written perfomance in EFL Catalan / Spanish bilinguals
María Rosa Torras i Cherta, María Luz Celaya Villanueva, Carmen Pérez Vidal
Trabajos en lingüística aplicada / coord. por Carmen Muñoz Lahoz, María Luz Celaya Villanueva, Marta Fernández-Villanueva Jané, Teresa Navés, Oliver Strunk, 2001, ISBN 84-477-0733-4, págs. 223-229
La enseñanza del inglés en los estudios de traducción
Janet Ann DeCesaris, Carmen Pérez Vidal
Panorama actual de la lingüística aplicada [Recurso electrónico]: conocimiento, procesamiento y uso del lenguaje / coord. por Francisco José Ruiz de Mendoza Ibáñez, Vol. 3, 2000 (Adquisición y aprendizaje del lenguas. Diseño curricular. Lengua con fines específicos / coord. por Felipe Alcántara Iglesias, Asunción Barreras Gómez, Rosa María Jiménez Catalán, María Angeles Moreno Lara), ISBN 84-699-3363-9, págs. 1741-1750
Perfil de competencia óptima no-nativa en la producción escrita en inglés
Carmen Pérez Vidal, María Luz Celaya Villanueva, Teresa Navés
Actas del XXI Congreso Internacional de A.E.D.E.A.N.: (Asociación Española de estudios Anglonorteamericanos). Sevilla, 18, 19, 20 diciembre 1997, 1999, ISBN 84-472-0489-8, págs. 559-566
Teresa Navés, Carmen Pérez Vidal
Contribuciones al estudio de la lingüística aplicada / Julián de las Cuevas (aut.), Dalila Fasla (aut.), 1999, ISBN 84-605-8800-9, págs. 93-98
La adquisición de las deixis y de los pronombres en inglés de un niño bilingüe catalán-inglés
Carmen Pérez Vidal
Contribuciones al estudio de la lingüística aplicada / Julián de las Cuevas (aut.), Dalila Fasla (aut.), 1999, ISBN 84-605-8800-9, págs. 355-366
La adquisición bilingüe infantil sin mezclas
Carmen Pérez Vidal
Adquisición de lenguas extranjeras : perspectivas actuales en Europa / coord. por Mercè Pujol Berché, Miquel Llobera Cànaves, Lucila Nussbaum Capdevila, 1998, ISBN 84-7711-237-1, págs. 180-186
El papel de la repetición en la adquisición infantil del inglés: un enfoque pragmático
Carmen Pérez Vidal
Perspectivas Pragmáticas en Lingüística Aplicada / coord. por Ignacio Vázquez Orta, Ignacio Guillén Galve, 1998, ISBN 84-7013-265-2, págs. 233-240
The acquisition of tense and aspect in a young bilingual
Carmen Pérez Vidal
Proceedings of the 20th International AEDEAN Conference / coord. por Pere Guàrdia, J. Stone, 1997, ISBN 84-477-0624-9, págs. 269-274
The development of basic clause structure in a bilingual child's acquisition of English
Carmen Pérez Vidal
Proceedings of the 19th International Conference of AEDEAN: (Vigo. 13th-16th December 1995) / coord. por María Teresa Caneda Cabrera, Javier Pérez Guerra, 1996, ISBN 84-921550-1-9, págs. 475-480
Carmen Pérez Vidal, Eliseo Picó Mas
XI Congreso Nacional de Lingüística Aplicada. Asociación Lingüística Aplicada (A.E.S.L.A.): libro de actas / coord. por José María Ruiz, Patrick H. Sheerin, Elena González Cascos, 1995, ISBN 84-7762-474-7, págs. 591-596
Learning context effects: study abroad, formal instruction andinternational immersion classrooms
Carmen Pérez Vidal (ed. lit.), Sonia López Serrano (ed. lit.), Jennifer Rose Ament (ed. lit.), Dakota J. Thomas Wilhelm (ed. lit.)
Language Science Press, 2018. ISBN 978-3-96110-093-4
A portrait of the young in the new multilingual Spain
Carmen Pérez Vidal (ed. lit.), Maria Juan Garau (ed. lit.), Aurora Bel Gaya (ed. lit.)
Multilingual Matters, 2008. ISBN 9781847690227
Ha sido reseñado en:
A portrait of the young in the new multilingual Spain
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 7, Nº. 2, 2010, págs. 184-186
Second language acquisition: early childhood perspectives
Laura Bosch Galceran, Carmen Muñoz Lahoz, Carmen Pérez Vidal
Associació de Professors d'Anglès de Catalunya., 1998
La adquisición del inglés de un niño bilingüe (catalán/inglés)
Carmen Pérez Vidal
Universidad de Barcelona, 1996. ISBN 84-475-1492-7
La adquisición del inglés de un niño bilingüe (catalán/inglés)
Carmen Pérez Vidal
Tesis doctoral dirigida por Carmen Muñoz Lahoz (dir. tes.). Universitat de Barcelona (1995).
Motivations, identities and selves in the here-and-now of learners of a foreign language
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.), Elsa Tragant Mestres de la Torre (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2020).
Beat gestures: impact on learning
Tesis doctoral dirigida por Pilar Prieto Vives (dir. tes.), Carmen Pérez Vidal (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2018).
Textual and interpersonal pragmatic markers in full- and semi-english-medium instruction: their acquisition and the impact of learners' motivational profiles
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.), Júlia Barón Parés (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2018).
Vocabulary acquisition in study abroad and formal instruction: an investigation on oral and written lexical development
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.), Inmaculada Miralpeix (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2016).
L'Adquisició del rus com a llengua estrangera en un context d'instrucció formal a l'aula: complexitat, correcció i fluïdesa i ús del cas en la producció escrita
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.), Natalia Evnitskaya (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2016).
Tesis doctoral dirigida por Jean-Yves Dommergues (codir. tes.), Carmen Pérez Vidal (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2014).
Complexity, accuracy and fluency development through study abroad programmes varying in duration
Tesis doctoral dirigida por Joan Carles Mora Bonilla (codir. tes.), Carmen Pérez Vidal (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2014).
L2 phonological development in speech production during study abroad
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.), Joan Carles Mora Bonilla (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2013).
Tesis doctoral dirigida por Maria Juan Garau (codir. tes.), Carmen Pérez Vidal (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2013).
Writing development in a study abroad context
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2012).
A study of the acquisition of english as a foreing language: integrating content and language in mainstream education in barcelona
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2011).
The Development of Oral Fluency and Rhythm during a Study Abroad Period
Tesis doctoral dirigida por Joan Carles Mora Bonilla (codir. tes.), Carmen Pérez Vidal (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2011).
Teachers' Reactions to Foreign Language Learner Output
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2009).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados