InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Children's L2 vocabulary acquisition through extensive reading
Brittney Kalogeros, Raquel Serrano, Elsa Tragant Mestres de la Torre
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 35, 2023, págs. 71-87
WhatsApp as part of an EFL programme: participation and interaction
Jessica Mackay, Maria Andrià, Elsa Tragant Mestres de la Torre, Angels Piñana
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 75, Nº 4, 2021, págs. 418-431
Reading while listening to learn: young EFL learners’ perceptions
Elsa Tragant Mestres de la Torre, Anna Vallbona
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 72, Nº 4, 2018, págs. 395-404
Learning English during the summer: A comparison of two domestic programs for pre-adolescents
Elsa Tragant Mestres de la Torre, Raquel Serrano, Àngels Llanes
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 21, Nº. 5, 2017, págs. 546-567
Maximizing young learners’ input: an intervention program
Elsa Tragant Mestres de la Torre, Carmen Muñoz Lahoz, Nina Espada
Canadian modern language review, ISSN 0008-4506, Vol. 72, Nº. 2, 2016, págs. 234-257
Vocabulary learning at primary school: a comparison of EFL and CLIL
Elsa Tragant Mestres de la Torre, Anna Marsol, Raquel Serrano, Àngels Llanes
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 19, Nº. 5, 2016, págs. 579-591
Summer English courses abroad versus �at home�
Raquel Serrano, Elsa Tragant Mestres de la Torre, Àngels Llanes
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 68, Nº 4, 2014, págs. 397-409
El perfil del alumnado y profesorado de un grupo de institutos con resultados destacables en inglés
Isabel Pahissa, Roger Gilabert, Elsa Tragant Mestres de la Torre, Raquel Serrano, Inmaculada Miralpeix, Teresa Navés, Neus Serra
Lenguaje y textos, ISSN-e 2530-0075, ISSN 1133-4770, Nº 39, 2014, págs. 91-100
Elsa Tragant Mestres de la Torre, Inmaculada Miralpeix, Raquel Serrano, Teresa Navés, Roger Gilabert Guerrero
Revista de educación, ISSN 0034-8082, Nº 363, 2014, págs. 60-82
A longitudinal analysis of the effects of one year abroad
Raquel Serrano, Elsa Tragant Mestres de la Torre, Àngels Llanes
Canadian modern language review, ISSN 0008-4506, Vol. 68, Nº. 2, 2012, págs. 112-138
The role of individual differences in a study abroad experience: the case of Erasmus students
Àngels Llanes, Elsa Tragant Mestres de la Torre, Raquel Serrano
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 9, Nº. 3, 2012, págs. 318-342
Language learning strategies, course grades, and age in EFL secondary school learners
Elsa Tragant Mestres de la Torre, Mia Victori
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 21, Nº. 3, 2012, págs. 293-308
Los inicios de la producción oral en lengua extranjera de alumnos de primaria en Europa
Carmen Muñoz Lahoz, Elsa Tragant Mestres de la Torre, María Rosa Torras i Cherta
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 10, 2010, págs. 11-39
Grammar and the non-native secondary school teacher in Catalonia
Isabel Pahissa, Elsa Tragant Mestres de la Torre
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 18, Nº. 1, 2009, págs. 47-60
Second Language Acquisition and Language Teaching
Carmen Muñoz Lahoz, Elsa Tragant Mestres de la Torre
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 4, Nº. 1, 2004 (Ejemplar dedicado a: Latest developments in language teaching methodology), págs. 197-220
Modern languages across the curriculum
Elsa Tragant Mestres de la Torre
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 7, Nº. 3, 2003, págs. 377-380
El factor edat en l'aprenentatge de l'anglès
Elsa Tragant Mestres de la Torre
Escola catalana, ISSN 1131-6187, Nº 377, 2001, págs. 15-17
Les creences populars entorn de l'aprentatge d'una llengua estrangera (anglès) abans dels vuit anys
María Luisa García Bermejo, María Rosa Torras i Cherta, Elsa Tragant Mestres de la Torre
Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 22, 1999, págs. 311-342
Mismatches between teachers' expectations and students' performances
Elsa Tragant Mestres de la Torre
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 10, 1997, págs. 193-208
Activity beginnings and ends: a case of study of three teachers
Elsa Tragant Mestres de la Torre
Lenguaje y textos, ISSN-e 2530-0075, ISSN 1133-4770, Nº 10, 1997, págs. 25-42
Interaction, foreign language production and development
Mireia Trenchs Parera, Elsa Tragant Mestres de la Torre
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, Nº 18, 1997, págs. 327-346
The impact of teachers' beliefs on their practice in activity structuring
Elsa Tragant Mestres de la Torre
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 18, Nº 1-2, 1996, págs. 407-415
La corrección de la expresión escrita: las preferencias de los estudiantes
Elsa Tragant Mestres de la Torre
Didáctica. Lengua y literatura, ISSN-e 1988-2548, ISSN 1130-0531, Nº 8, 1996, págs. 319-332
Teacher training and Learner Training: convergent Perspectives
Elsa Tragant Mestres de la Torre
Anuari de Filologia. Secció A, Filologia anglesa i alemanya, ISSN 1131-6861, Nº. 2, 1991, págs. 107-114
La motivación hacia el aprendizaje del inglés: resultados preliminares de un macro-estudio
Elsa Tragant Mestres de la Torre
Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas / coord. por Marian Amengual Pizarro, Maria Juan Garau, Joana Salazar Noguera, 2006, ISBN 84-7632-960-1, págs. 223-232
On the development of a data-based questionnaire on motivation
Eva Cid Castro, Gisela Grañena, Elsa Tragant Mestres de la Torre
Fifty years of English Studies in Spain (1952-2002): a commemorative volume / coord. por Elena Seoane Posse, María José López Couso, Patricia Fra López, Ignacio M. Palacios Martínez, 2003, ISBN 84-9750-257-4, págs. 349-354
Some aspects of the metacognitive knowledge os students of English: an empirical study
Elsa Tragant Mestres de la Torre
AEDEAN. Select papers in language, literature and culture: proceedings of the 17th International Conference, 2000, ISBN 84-699-2212-2, págs. 213-220
Las creencias en el aprendizaje de lenguas
María Rosa Torras i Cherta, Elsa Tragant Mestres de la Torre
Contribuciones al estudio de la lingüística aplicada / Julián de las Cuevas (aut.), Dalila Fasla (aut.), 1999, ISBN 84-605-8800-9, págs. 489-494
Ensenyament de llengües estrangeres I: teaching english as a foreign language I
Elsa Tragant Mestres de la Torre, Maria Teresa Naves Nogues, Ramon Ribé Queralt
Universidad de Barcelona, 2001. ISBN 84-8338-246-6
Ensenyament de llengües estrangeres II: teaching english as a foreign language II
Ramon Ribé Queralt, Maria Teresa Naves Nogues, Elsa Tragant Mestres de la Torre
Universidad de Barcelona, 1999. ISBN 84-8338-045-5
Llengua anglesa I: a language course for English philology students
Elsa Tragant Mestres de la Torre, John Stone, Maria Teresa Naves Nogues
Universidad de Barcelona, 1997. ISBN 84-89829-63-2
The structuring of language-learning tasks
Elsa Tragant Mestres de la Torre
Tesis doctoral dirigida por Ramon Ribé Queralt (dir. tes.). Universitat de Barcelona (1995).
Motivations, identities and selves in the here-and-now of learners of a foreign language
Tesis doctoral dirigida por Carmen Pérez Vidal (dir. tes.), Elsa Tragant Mestres de la Torre (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2020).
Evaluative language of japanese-english bilingual women on facebook
Tesis doctoral dirigida por Elsa Tragant Mestres de la Torre (dir. tes.), Marta Fernández-Villanueva Jané (codir. tes.). Universitat de Barcelona (2019).
An ideal L2 self intervention: implications for self-concept, motivation annd engagement with the target language
Tesis doctoral dirigida por Elsa Tragant Mestres de la Torre (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2016).
English language learning in CLIL and EFL classroom settings: a look at two primary education schools
Tesis doctoral dirigida por Elsa Tragant Mestres de la Torre (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2015).
The role of task sequencing in L2 development as mediated by working memory capacity
Tesis doctoral dirigida por Elsa Tragant Mestres de la Torre (dir. tes.), Roger Gilabert Guerrero (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2014).
The Role of Task Complexity and Task Sequencing in L2 Monologic Oral Production
Tesis doctoral dirigida por Roger Gilabert Guerrero (dir. tes.), Elsa Tragant Mestres de la Torre (dir. tes.), John M. Norris (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2014).
Crosslinguistic influence in the acquisition of Greek as a foreign language by Spanish/Catalan L1 learners: The role of proficiency and stays abroad
Tesis doctoral dirigida por Elsa Tragant Mestres de la Torre (dir. tes.), Raquel Serrano Serrano (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2014).
Language Learning Motivation: The Palestinian Context. Attitudes, Motivation, and Orientations
Rana Yaser Musleh
Tesis doctoral dirigida por Elsa Tragant Mestres de la Torre (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2011).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados