Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Teachers’ Attitude towards the Use and Teaching of Mediation in Language Classes.
Giulia Ciaramita, Inmaculada Fortanet Gómez
Rassegna Italiana di Linguistica Applicata, ISSN 0033-9725, Vol. 55, Nº. 1, 2023, págs. 85-108
Moodle e-learning platform as a complementary tool in ICLHE contexts
Miguel Francisco Ruiz Garrido, Inmaculada Fortanet Gómez
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, ISSN 1133-1127, Vol. 28, Nº 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: On communicative skills in foreign language teaching and academic language instruction: tools, resources and methods in the digital era), págs. 13-26
New genres and new approaches: teaching and assessing product pitches from a multimodal perspective in the ESP classroom
Nuria Edo Marzá, Inmaculada Fortanet Gómez
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 38, 2022, 81 págs.
Inmaculada Fortanet Gómez
Revista signos: estudios de lingüística, ISSN-e 0718-0934, ISSN 0035-0451, Vol. 55, Nº. 109, 2022, págs. 481-500
Inmaculada Fortanet Gómez, Mercedes Querol Julián
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 19, Nº. 2, 2019 (Ejemplar dedicado a: Open Issue), págs. 61-82
A model for a multimodal discourse analysis of asides in conference plenary lectures
María Noelia Ruiz Madrid, Inmaculada Fortanet Gómez
E-Aesla, ISSN-e 2444-197X, Nº. 2, 2016, págs. 157-168
Multimodality for comprehensive communication in the classroom: Questions in guest lectures
Inmaculada Fortanet Gómez, María Noelia Ruiz Madrid
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 30, 2015, págs. 203-224
Multimodality for comprehensive communication in the classroom: Questions in guest lectures
Inmaculada Fortanet Gómez, María Noelia Ruiz Madrid
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 28, 2014, págs. 203-224
Spoken academic discourse: an approach to research on lectures
Begoña Bellés Fortuño, Inmaculada Fortanet Gómez
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. Extra 1, 2005 (Ejemplar dedicado a: Lingüística), págs. 161-178
The use of `we¿ in university lectures: reference and function
Inmaculada Fortanet Gómez
English for specific purposes: An international journal of ESP, ISSN 0889-4906, Vol. 23, Nº 1, 2004, págs. 45-66
I think: opinion, uncertainty or politeness in academic spoken English?
Inmaculada Fortanet Gómez
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 3, 2004, págs. 63-84
Análisis del artículo de investigación de marketing: Características propias
Andreu Blesa Pérez, Inmaculada Fortanet Gómez
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 5, 2003, págs. 69-86
Verbal meaning and the progressive form
Inmaculada Fortanet Gómez
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 10, 1994-1995, págs. 91-100
How does teaching in english affect teachers’identity?: teachers’ perceptions, beliefs and actual practices when EMI teaching in economics
María Noelia Ruiz Madrid, Inmaculada Fortanet Gómez
III Simposio del grupo regional ICLHE España: diferentes perspectivas sobre la sostenibilidad de ICLHE en la educación superior española / María del Mar Sánchez Pérez (ed. lit.), Irene Rivera Trigueros (ed. lit.), 2022, ISBN 978-84-1351-145-0, pág. 25
The Dimensions of EMI in the International Classroom: Training Teachers for the Future University
Inmaculada Fortanet Gómez
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education / coord. por María del Mar Sánchez Pérez, 2020, ISBN 9781799823186, págs. 1-20
María Noelia Ruiz Madrid, Inmaculada Fortanet Gómez
Empirical studies in multilingualism: Analysing Contexts and Outcomes / Ana Cristina Lahuerta Martínez (ed. lit.), Antonio José Jiménez Muñoz (ed. lit.), 2019, ISBN 9783034335225, págs. 203-230
Organizational metadiscourse across lecturing styles: Engagement beyond language
Edgar Bernad-Mechó, Inmaculada Fortanet Gómez
Engagement in Professional Genres / coord. por Carmen Sancho Guinda, 2019, ISBN 9789027202185, págs. 321-340
Multilingual Profile of Master Courses Students at Universitat Jaume
Edgar Bernad-Mechó, Montserrat Esbrí Blasco, Inmaculada Fortanet Gómez
Investigació en ciències humanes i socials / Rosa Agost Canós (ed. lit.), 2013, ISBN 978-84-8021-959-4, págs. 115-125
Training CLIL Teachers at University Level
Inmaculada Fortanet Gómez
CLIL in Spain: implementation, results and teacher training / coord. por David Lasagabaster Herrarte, Yolanda Ruiz de Zarobe, 2010, ISBN 978-1-4438-1857-5, págs. 257-276
Interacting With Research Article Author: Metadiscourse in Referee Reports
Inmaculada Fortanet Gómez, Miguel Francisco Ruiz Garrido
Constructing Interpersonality: Multiple Perspectives on Written Academic Genres / coord. por Rosa Lorés Sanz, María Pilar Mur Dueñas, Enrique Lafuente Millán, 2010, ISBN 9781443819817, págs. 243-254
Current trends in English for Professional and AcademicPurposes
Miguel Francisco Ruiz Garrido, Juan Carlos Palmer Silveira, Inmaculada Fortanet Gómez
English for Professional and Academic Purposes / coord. por Miguel Francisco Ruiz Garrido, Juan Carlos Palmer Silveira, Inmaculada Fortanet Gómez, 2010, ISBN 978-90-420-2955-2, págs. 1-8
From ESP to CLIL: Is Teacher Training a Problem?
Inmaculada Fortanet Gómez
Helping people to learn foreign languages: teach-niques and teach-nologies / coord. por Imelda Katherine Brady, 2009, ISBN 978-84-96353-88-6, págs. 19-36
La estructura de la memoria anual en inglés
Inmaculada Fortanet Gómez
La memoria anual: información y promoción en la nueva empresa internacional / Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-8021-651-7, págs. 75-85
Pragmatic Markers in Academic Discourse: The Cases of well and the Spanish Counterparts bien and bueno
Begoña Bellés Fortuño, Inmaculada Fortanet Gómez
Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning / coord. por Reyes Gómez Morón, Lucía Fernández Amaya, Manuel Padilla Cruz, María de la O Hernández López, 2009, ISBN 978-1-4438-0972-6, págs. 280-304
Strategies for teaching and learning an occluded genre: the RA referee report
Inmaculada Fortanet Gómez
English as an additional language in research publication and communication / coord. por Sally Frances Burgess, Pedro Angel Martín Martín, 2008, ISBN 978-3-03911-462-7, págs. 19-38
El prospecto de medicamentos en España y EEUU: utilización de viñetas y abreviaturas
Miguel Francisco Ruiz Garrido, Inmaculada Fortanet Gómez, Juan Carlos Palmer Silveira
The language of health care: proceedings of the 1st International Conference on Language and Health Care. Alicante, 24th, 25th and 26th October 2007 / coord. por Miguel Ángel Campos Pardillos, Adelina Gómez González-Jover, 2008, ISBN 978-84-691-2836-7, pág. 47
Nou material per a l’assignatura anglès econòmic de la titulació d’Adem
Miguel Francisco Ruiz Garrido, Juan Carlos Palmer Silveira, Inmaculada Fortanet Gómez, Ana María Saorín Iborra
Formació del professorat davant la convergència europea / Leonor Lapeña Barrachina (ed. lit.), Miguel Ángel Fortea Bagán (ed. lit.), 2006, ISBN 84-8021-536-4
Miguel F. Ruiz, Inmaculada Fortanet Gómez, Juan Carlos Palmer, Ulla Connor
I Congreso Nacional de Lingüística Clínica / coord. por Beatriz Gallardo Paúls, Verónica Moreno Campos, Carlos Hernández Sacristán, Vol. 3, 2006 (Lingüística internacional en ámbitos de salud), ISBN 84-370-6576-3, págs. 140-152
De general a específico: carencias comunicativas orales detectadas por el profesorado de lengua inglesa
Miguel Francisco Ruiz Garrido, Juan Carlos Palmer Silveira, Inmaculada Fortanet Gómez
Lenguas para fines específicos (VIII): investigación y enseñanza / coord. por Esther Hernández Hernández, Lina Sierra Ayala, 2005, ISBN 84-8138-632-4, págs. 63-74
¿Es posible introducir el inglés como lengua instrumental en las asignaturas de administración y dirección de empresas?: el caso de la Universitat Jaume I
Andreu Blesa Pérez, Inmaculada Fortanet Gómez
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Vol. 2, 2005, ISBN 84-609-6062-5, págs. 241-250
Abridging information in marketing articles and business report: executive summaries
Inmaculada Fortanet Gómez
Actes de GLAT-Barcelona 2004, Barcelona, 12-14 mai, 2004: La production des textes spécualisés: structure et ensiegnement, 2004, ISBN 2-908849-14-3, págs. 37-50
El inglés profesional y académico (IPA) en educación secundaria y universitaria: análisis de dificultades en el tránsito del instituto a la facultad
Juan Carlos Palmer Silveira, Inmaculada Fortanet Gómez, Miguel Francisco Ruiz Garrido
Las nuevas tendencias de las lenguas de especialidad en un contexto internacional y multicultural / Inmaculada Sanz Sainz (ed. lit.), Ángel Miguel Felices Lago (ed. lit.), 2004, ISBN 84-338-3240-9, págs. 179-192
El discurso académico institucional: un modelo de estructura para la conferencia del doctorado "honoris causa" en un corpus multilingüe
Inmaculada Fortanet Gómez
Las lenguas para fines específicos y la sociedad del conocimiento / coord. por Pilar Durán Escribano, Guadalupe Aguado de Cea, Inmaculada Álvarez de Mon y Rego, Marinela García Fernández, 2003, ISBN 84-7493-333-1, págs. 41-50
Hedging devices in technical and academic English
Inmaculada Fortanet Gómez, Juan Carlos Palmer Silveira, Santiago Posteguillo Gómez
Discourse Analyisis and Terminology in Languages for Specific Purposes / Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.), Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.), 2001, ISBN 84-8021-352-3, págs. 241-257
Teaching pragmatics in ESP: an example based on hedging
Inmaculada Fortanet Gómez, Santiago Posteguillo Gómez, Juan Carlos Palmer Silveira
Language learning in the foreign language classroom / coord. por Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler, 2001, ISBN 84-8021-346-9, págs. 13-24
Inmaculada Fortanet Gómez
Las lenguas de especialidad y su didáctica: actas del Simposio Hispano-Austriaco / coord. por Maria Bargalló Escrivà, Esther Forgas Berdet, Cecilio Garriga Escribano, Ana Rubio, Johannes Schnitzer, 2001, ISBN 84-8424-036-3, págs. 369-380
Visual aids in English research articles
Inmaculada Fortanet Gómez, Juan Carlos Palmer Silveira, Santiago Posteguillo Gómez
Contribuciones al estudio de la lingüística aplicada / Julián de las Cuevas (aut.), Dalila Fasla (aut.), 1999, ISBN 84-605-8800-9, págs. 259-268
Linguistic analysis of research article titles: disciplinary variations
Inmaculada Fortanet Gómez, Santiago Posteguillo Gómez, Juan Francisco Coll García, Juan Carlos Palmer Silveira
Perspectivas Pragmáticas en Lingüística Aplicada / coord. por Ignacio Vázquez Orta, Ignacio Guillén Galve, 1998, ISBN 84-7013-265-2, págs. 443-448
A Comparative Study Among Different Types of Structure WithinResearch Articles: a genre analysis approach
Juan Francisco Coll García, Inmaculada Fortanet Gómez, Juan C. Palmer., Santiago Posteguillo Gómez, Raquel Segovia
Actas do VI Congresso Luso-Espanhol de Línguas para Fins Específicos / coord. por John Mckenny, Maria José Sá Correia, Sónia Silva, 1997, ISBN 972-97372-0-7, págs. 70-78
Situación actual de las lenguas para fines específicos
Lina Sierra Ayala, Rafael Alejo González, Jordi Piqué Angordans, Inmaculada Fortanet Gómez, Guadalupe Aguado de Cea
Estudios de lingüística aplicada / coord. por José Luis Otal Campo, Victoria Codina Espurz, Inmaculada Fortanet Gómez, 1997, ISBN 84-8021-117-2, págs. 277-282
The negaive and interrogative progressive form
Inmaculada Fortanet Gómez
Estudios de lingüística aplicada / coord. por José Luis Otal Campo, Victoria Codina Espurz, Inmaculada Fortanet Gómez, 1997, ISBN 84-8021-117-2, págs. 701-704
The writing of titles in academic research articles
Inmaculada Fortanet Gómez, Juan Francisco Coll García, Juan Carlos Palmer Silveira, Santiago Posteguillo Gómez
Lenguas aplicadas a las ciencias y la tecnología. Aproximaciones: 7 Congreso Luso-Hispano de Lenguas aplicadas a las Ciencias y la Tecnología / coord. por Raquel Marín Chamorro, 1997, ISBN 84-7723-290-3, págs. 155-158
The Business and Economics Research Article
Inmaculada Fortanet Gómez
English in specific settings / coord. por Jordi Piqué Angordans, J. Vicent Andreu-Besó, David J. Viera, 1996, ISBN 84-7642-475-2, págs. 21-30
Cross-disciplinary differences in abstracts
Juan Francisco Coll García, Juan Carlos Palmer Silveira, Inmaculada Fortanet Gómez, Santiago Posteguillo Gómez
Lenguas para fines específicos (V): investigación y enseñanza / coord. por Sebastián Barrueco García, Esther Hernández Longas, Lina Sierra Ayala, 1996, ISBN 84-8138-167-5, págs. 49-60
Case studies for business English - foreign trade
Inmaculada Fortanet Gómez
Lenguas para fines específicos (III): investigación y enseñanza / coord. por Sebastián Barrueco García, Lina Sierra Ayala, Esther Hernández Hernández, 1994, ISBN 84-8138-042-3, págs. 453-460
Análisis comparativo de la forma progresiva en inglés, castellano y catalán
Inmaculada Fortanet Gómez
Miscel·lània homenatge Enrique García Díez / coord. por Ángel López García, Evangelina Rodríguez Cuadros; Enrique García Díez (hom.), 1991, ISBN 84-370-0785-2, págs. 329-340
Pilar Bonet Rosado, Inmaculada Fortanet Gómez, Francisca Suau Jiménez
Actas de VIII Congreso Nacional de Lingüística aplicada / coord. por José Ramón Losada Durán, Matilde Mansilla García, 1990, ISBN 8460425185, págs. 155-167
Inmaculada Fortanet Gómez
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 29, 2015, págs. 231-233
Es reseña de:
A Scholar’s Guide to Getting Published in English. Critical Choices and Practical Strategies
Mary Jane Curry, Theresa Lillis
Clevedon : Multilingual Matters, 2013
CLIL in Higher Education: Towards a Multilingual Language Policy
Inmaculada Fortanet Gómez
Multilingual Matters, 2013. ISBN 9781847699350
Ha sido reseñado en:
CLIL in Higher Education: Towards a Multilingual Language Policy
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 26, 2013, págs. 511-514
English communication for international business. , II
Inmaculada Fortanet Gómez, Juan Carlos Palmer Silveira, Miguel Francisco Ruiz Garrido
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2008. ISBN 978-84-8021-640-1
Starting English for tourism studies
Ester Usó Juan, Inmaculada Fortanet Gómez, Ana María Saorín Iborra
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2004. ISBN 84-8021-488-0
Linguistic studies in academic and professional English
Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.), Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2004. ISBN 84-8021-451-1
Ha sido reseñado en:
Methodology and New Technologies in Languages for Specific Purposes
Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.), Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.), Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2001. ISBN 84-8021-353-1
Discourse Analyisis and Terminology in Languages for Specific Purposes
Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.), Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2001. ISBN 84-8021-352-3
Academic English: reading skills for the comprehension of economic texts
Inmaculada Fortanet Gómez
[Castellón de la Plana] : Publicacions de la Universitat Jaume I , [1998]. ISBN 84-8021-198-9
Case studies for English language teaching: foreign trade, ceramic tile industry
Inmaculada Fortanet Gómez
[Castellón de la Plana] : Publicacions de la Universitat Jaume I , [1996]. ISBN 84-8021-077-X
La forma progresiva en la lengua inglesa
Inmaculada Fortanet Gómez
Universidad de Valencia = Universitat de València, 1994. ISBN 84-370-1529-4
La forma progresiva en la lengua inglesa
Inmaculada Fortanet Gómez
Tesis doctoral dirigida por Francisco Fernández (dir. tes.). Universitat de València (1994).
Mediation in Language Teaching and Learning in Secondary Education
Tesis doctoral dirigida por María Noelia Ruiz Madrid (dir. tes.), Inmaculada Fortanet Gómez (dir. tes.). Universitat Jaume I (2023).
A multimodal approach to metadiscourse as an organizational tool in lectures
Tesis doctoral dirigida por Inmaculada Fortanet Gómez (dir. tes.). Universitat Jaume I (2018).
A multimodal apprach to persuasion in oral presentations: The case of conference presentations, research dissemination talks and product pitches
Tesis doctoral dirigida por Inmaculada Fortanet Gómez (dir. tes.), Geert Jacobs (codir. tes.), María Noelia Ruiz Madrid (codir. tes.). Universitat Jaume I (2017).
Tesis doctoral dirigida por Inmaculada Fortanet Gómez (dir. tes.). Universitat Jaume I (2011).
Evaluation in ict-mediated genres of financial disclosure: a contrastive analysis of spoken earnings presentations and written earnings releases
Tesis doctoral dirigida por Inmaculada Fortanet Gómez (dir. tes.). Universitat Jaume I (2009).
Discourse markers within the university lecture genre: A contrastive study between Spanish and North-American lectures
Tesis doctoral dirigida por Inmaculada Fortanet Gómez (dir. tes.). Universitat Jaume I (2007).
Finding form, the rhetoric of television advertising
Tesis doctoral dirigida por Inmaculada Fortanet Gómez (dir. tes.). Universitat Jaume I (2006).
English for Professional and Academic Purposes
coord. por Miguel Francisco Ruiz Garrido, Juan Carlos Palmer Silveira, Inmaculada Fortanet Gómez
Rodopi, 2010. ISBN 978-90-420-2955-2
Ha sido reseñado en:
Reseña de Ruiz-Garrido, M.F. et al. (eds.) 2010. English for Professional and Academic Purposes
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 23, 2010, págs. 341-347
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 21, 2011, págs. 178-181
Cómo escribir un artículo de investigación en inglés
Inmaculada Fortanet Gómez (coord.)
Alianza, 2002. ISBN 978-84-206-5774-5
Ha sido reseñado en:
Cómo escribir un artículo de investigación en inglés Inmaculada Fortanet Gómez (coord.)
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 5, 2003, págs. 125-129
Estudios de lingüística aplicada
coord. por José Luis Otal Campo, Victoria Codina Espurz, Inmaculada Fortanet Gómez
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 1997. ISBN 84-8021-117-2
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados