Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The influence of discipline, medium and target audience in multimodal recontextualization practices: The case of popular science online videos
Julia Valeiras Jurado, María Noelia Ruiz Madrid
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 46, 2023, págs. 237-269
Developing multimodal communicative competence in emerging academic and professional genres.
María Noelia Ruiz Madrid, Julia Valeiras Jurado
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 20, Nº. 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: Open Issue), págs. 27-50
Revisiting persuasion in oral academic and professional genres: Towards a methodological framework for Multimodal Discourse Analysis of research dissemination talks
Julia Valeiras Jurado, María Noelia Ruiz Madrid, Geert Jacobs
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 35, 2018, págs. 93-118
A model for a multimodal discourse analysis of asides in conference plenary lectures
María Noelia Ruiz Madrid, Inmaculada Fortanet Gómez
E-Aesla, ISSN-e 2444-197X, Nº. 2, 2016, págs. 157-168
Mercedes Querol Julián, María Noelia Ruiz Madrid, Miguel Francisco Ruiz Garrido
E-Aesla, ISSN-e 2444-197X, Nº. 1, 2015
Multimodality for comprehensive communication in the classroom: Questions in guest lectures
Inmaculada Fortanet Gómez, María Noelia Ruiz Madrid
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 30, 2015, págs. 203-224
Multimodality for comprehensive communication in the classroom: Questions in guest lectures
Inmaculada Fortanet Gómez, María Noelia Ruiz Madrid
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 28, 2014, págs. 203-224
Reading printed versus online texts. A study of EFL learners strategic reading behavior
Ester Usó Juan, María Noelia Ruiz Madrid
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 9, Nº. 2, 2009 (Ejemplar dedicado a: Approaches to English as a Foreign Language Reading Comprehension: Research and Pedagogy), págs. 59-79
María Noelia Ruiz Madrid
Anglogermanica online: Revista electrónica periódica de filología alemana e inglesa, ISSN-e 1695-6168, Nº. 4, 2006, 17 págs.
The ICT and applied linguistics: an integrative perspective for the L2 language learning process
María Noelia Ruiz Madrid
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 5, 2006, págs. 173-198
Un outil au service des besoins d'apprentissage des langues en compréhension et expression écrites: le projet SMAIL
María Luisa Villanueva Alfonso, María Noelia Ruiz Madrid, Mercedes Sanz Gil
Ela : études de linguistique appliquée: revue de didactologie des langues-cultures et de lexiculturologie, ISSN 0071-190X, Nº 134, 2004 (Ejemplar dedicado a: Usages des nouvelles technologies dans l'enseignement des langues étrangères / coord. por Abdi Kazeroni, Christian Puren), págs. 205-220
El portafolio europeo de lenguas y la sociedad de la digitalización: una metodología innovadora para la enseñanza-aprendizaje de lenguas y su adaptación al entorno digital
Olatz López Fernández, María Noelia Ruiz Madrid
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, ISSN-e 1695-288X, Vol. 3, Nº. 1, 2004
María Noelia Ruiz Madrid
Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 7, 2001-2002
A proposal for CLIL teacher training: Acknowledging multimodal literacies as pedagogical affordances in CLILicised Physical Education
Celina Salvador García, María Noelia Ruiz Madrid
Current Trends in EMI and Multimodality in Higher Education / coord. por Vicente Beltrán Palanques, Edgar Bernad-Mechó, 2024, ISBN 978-1-032-07131-2, págs. 130-151
A multimodal approach to ICLHE training: the case of physical education
Celina Salvador García, María Noelia Ruiz Madrid
III Simposio del grupo regional ICLHE España: diferentes perspectivas sobre la sostenibilidad de ICLHE en la educación superior española / María del Mar Sánchez Pérez (ed. lit.), Irene Rivera Trigueros (ed. lit.), 2022, ISBN 978-84-1351-145-0, pág. 17
How does teaching in english affect teachers’identity?: teachers’ perceptions, beliefs and actual practices when EMI teaching in economics
María Noelia Ruiz Madrid, Inmaculada Fortanet Gómez
III Simposio del grupo regional ICLHE España: diferentes perspectivas sobre la sostenibilidad de ICLHE en la educación superior española / María del Mar Sánchez Pérez (ed. lit.), Irene Rivera Trigueros (ed. lit.), 2022, ISBN 978-84-1351-145-0, pág. 25
Making the most of an LMOOC for migrants and refugees in a blended learning context: the role of the pedagogical guide
María Noelia Ruiz Madrid, Beatriz Sedano Cuevas
Building up telecollaborative networks for intercultural learning in the digital ageBuilding up telecollaborative / coord. por Andreea Rosca, Ana Sevilla-Pavón, 2021, ISBN 978-84-1369-095-7, págs. 57-69
María Noelia Ruiz Madrid, Inmaculada Fortanet Gómez
Empirical studies in multilingualism: Analysing Contexts and Outcomes / Ana Cristina Lahuerta Martínez (ed. lit.), Antonio José Jiménez Muñoz (ed. lit.), 2019, ISBN 9783034335225, págs. 203-230
La formación del profesorado para la docencia en inglés: una propuesta para la reflexión
Miguel Francisco Ruiz Garrido, María Noelia Ruiz Madrid
Actas del Congreso Virtual: Avances en Tecnologías, Innovación y Desafíos de la Educación Superior ATIDES 2016 / coord. por Ana M. Arnal Pons, Joaquín José Castelló Benavent, Irene Epifanio López, Carlos Galindo Pastor, Pablo Gregori Huerta, Ana María Lluch Peris, Vicente Martínez García, 2016, ISBN 978-84-16356-99-7, págs. 139-149
The ideological representation of the animal kingdom in medieval art and literature
María Noelia Ruiz Madrid, Daniel Detti
La construcció d'identitats imaginades: literatura medieval i ideologia / coord. por Julián Acebrón Ruiz, Isabel Grifoll, Flocel Sabaté i Curull, 2015, ISBN 978-84-9975-704-9, págs. 281-289
Núvols tòpics i entorns discursius: la deconstrucció-reconstrucció de valors en el discurs sobre la guerra d'Iraq
María Luisa Villanueva Alfonso, María Noelia Ruiz Madrid
L'ull despert: anàlisi crítica dels discursos d'avui / Vicent Salvador i Liern (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-7502-910-8, págs. 151-186
New contexts and new challenges in the field of English for Academic Purposes: GRAPE online activities
Mercedes Querol Julián, María Noelia Ruiz Madrid
Current issues in English language, teaching and learning: an international perspective / coord. por Mario Cal Varela, Francisco Javier Fernández Polo, Lidia Gómez García, Ignacio M. Palacios Martínez, 2010, ISBN 978-1-4438-1967-1, págs. 145-160
Nuevos modos y formas de comunicación humana: nuevos modos y fprmas de aprendizaje de lenguas. La Web 2.0
Sergio Aguado González, María Noelia Ruiz Madrid
Modos y formas de la comunicación humana / coord. por María Rosario Caballero Rodríguez, María Jesús Pinar Sanz, Vol. 2, 2010, ISBN 978-84-8427-759-0, págs. 229-238
Students´ Perceptions of Language Learning Webtasks to Develop Electronic Literacy
María José Luzón Marco, María Noelia Ruiz Madrid, María Luisa Villanueva Alfonso
Helping people to learn foreign languages: teach-niques and teach-nologies / coord. por Imelda Katherine Brady, 2009, ISBN 978-84-96353-88-6, págs. 156-173
ESP tasks for new contexts: Exploiting executive blogs in the English for business communication classroom
María Noelia Ruiz Madrid, Miguel Francisco Ruiz Garrido
Researching and teaching specialized languages: New contexts, new challenges / coord. por Purificación Sánchez Hernández, Pascual F. Pérez Paredes, Pilar Aguado Jiménez, Raquel Criado, 2008, ISBN 978-84-691-5718-3, págs. 568-579
Formas tópicas e ideología en el discurso sobre la guerra de Irak
María Luisa Villanueva Alfonso, María Noelia Ruiz Madrid
Critical discourse analysis of media texts / coord. por José María Bernardo Paniagua, Guillermo López García, Pelegrí Sancho Cremades, Enric Serra Alegre, 2007, ISBN 978-84-370-6872-5, págs. 77-94
Banner ads in EFL web pages: a genre-based analysis
María Noelia Ruiz Madrid
Actas de V Congreso Internacional AELFE [Archivo de ordenador] = Proceedings of the 5th International AELFE Conference / coord. por Claus-Peter Neuman, Ramón Plo Alastrué, Carmen Pérez-Llantada Auría, 2006, ISBN 84-7733-846-9, págs. 230-237
Alicia Martínez Flor, Begoña Bellés Fortuño, María Noelia Ruiz Madrid
Formació del professorat davant la convergència europea / Leonor Lapeña Barrachina (ed. lit.), Miguel Ángel Fortea Bagán (ed. lit.), 2006, ISBN 84-8021-536-4
María Noelia Ruiz Madrid, Mercedes Sanz Gil, María Luisa Villanueva Alfonso
Formació del professorat davant la convergència europea / Leonor Lapeña Barrachina (ed. lit.), Miguel Ángel Fortea Bagán (ed. lit.), 2006, ISBN 84-8021-536-4
Computer assisted language learning and autonomous learning: the smail learning diary
María Noelia Ruiz Madrid
La enseñanza de las lenguas en una Europa multicultural: [archivo de ordenador] / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-395-3, págs. 967-984
Using internet resources in the English for computer science classroom: a comprehensive classification
María Noelia Ruiz Madrid, Begoña Bellés Fortuño, Alicia Martínez Flor
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Vol. 1, 2005, ISBN 84-609-6061-7, págs. 313-322
The introduction of the ICTS in the FI/SI classroom: a new perspective on the teacher's role
María Noelia Ruiz Madrid
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Vol. 1, 2005, ISBN 84-609-6061-7, págs. 423-430
Making the most of internet resources in the english for computer science classroom: a preliminary study
Begoña Bellés Fortuño, María Noelia Ruiz Madrid, Alicia Martínez Flor
Actas del XXVII Congreso Internacional de AEDEAN / coord. por Antonio Rodríguez Celada, Daniel Pastor García, Pedro Javier Pardo García, 2004, ISBN 84-7455-103-X
Using an internet resource guide in the ESP classroom: a comparision of pair and individual work with students of computer science
Alicia Martínez, Begoña Bellés Fortuño, María Noelia Ruiz Madrid
Las nuevas tendencias de las lenguas de especialidad en un contexto internacional y multicultural / Inmaculada Sanz Sainz (ed. lit.), Ángel Miguel Felices Lago (ed. lit.), 2004, ISBN 84-338-3240-9, págs. 479-490
Computer assisted language learning and autonomous learning: the Smail learning diary
María Noelia Ruiz Madrid
Linguistic perspectives from the classroom :« language teaching in a multicultural Europe« / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2004, ISBN 84-9750-396-1, págs. 171-182
Integrating autonomy ant the ICTS in the language learning field: the development of new teacher's and learner's roles
María Noelia Ruiz Madrid
Nuevas tendencias en lingüística aplicada / coord. por Imelda Katherine Brady, 2004, ISBN 84-96353-40-0, págs. 157-178
Websites for English language learning: a critical study from an autonomous language learning perspective
María Noelia Ruiz Madrid, María Luisa Villanueva Alfonso
Internet in languages for specific purposes and foreign language teaching / coord. por Jordi Piqué Angordans, María José Esteve Ramos, María Lluïsa Gea Valor, 2003, ISBN 978-84-8021-440-7, pág. 285
Review of Bond (2020): Making Language Visible in the University.: English for Academic Purposes and Internationalisation
María Noelia Ruiz Madrid
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 11, Nº. 1, 2023, págs. 137-140
Es reseña de:
Making language visible in the university: English for academic purposes and internationalisation
Bee Bond
Bristol : Multilingual Matters, 2020
Pedagogical reflections on learning languages in instructed settings
Ester Usó Juan, María Noelia Ruiz Madrid
Cambridge Scholars Publishing. ISBN 1-84718-041-8
Ha sido reseñado en:
Ulrike Oster, María Noelia Ruiz Madrid, Mercedes Sanz Gil
Castelló de la Plana : Publicacions de la Universitat Jaume I , cop. 2006. ISBN 9788480215480
María Noelia Ruiz Madrid
Tesis doctoral dirigida por María Luisa Villlanueva Alfonso (dir. tes.), Juan Francisco Coll García (dir. tes.). Universitat Jaume I (2005).
Mediation in Language Teaching and Learning in Secondary Education
Tesis doctoral dirigida por María Noelia Ruiz Madrid (dir. tes.), Inmaculada Fortanet Gómez (dir. tes.). Universitat Jaume I (2023).
Tesis doctoral dirigida por Oscar Chiva Bartoll (dir. tes.), María Noelia Ruiz Madrid (codir. tes.). Universitat Jaume I (2019).
A multimodal apprach to persuasion in oral presentations: The case of conference presentations, research dissemination talks and product pitches
Tesis doctoral dirigida por Inmaculada Fortanet Gómez (dir. tes.), Geert Jacobs (codir. tes.), María Noelia Ruiz Madrid (codir. tes.). Universitat Jaume I (2017).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados