Teaching academic English: present and future
págs. 11-22
págs. 23-32
ELF and ESP: pretexts and purposes
H. G. Widdowson
págs. 33-46
La lengua del turismo en alemán: estudio del discurso : la interculturalidad y los recursos socioculturales del texto
págs. 47-58
págs. 59-76
Analysis of obituaries and necrológicas: a contrastive approach to genre
págs. 77-86
Análisis contrastivo inglés-español del folleto publicitario de hotel
María Enriqueta Cortés de los Ríos, María Soledad Cruz Martínez
págs. 87-96
Estudio multidisciplinar de la crítica en los artículos de investigación en inglés y español
Lourdes Divasson Cilveti, Isabel Kareli León Pérez, Derly León Pérez
págs. 97-112
págs. 113-120
págs. 121-130
Correspondência comercial em língua inglesa: identificação e interpretação de elementos recorrentes
págs. 131-144
págs. 145-158
The explicit labelling of the premise in premise-conclusion sequences: an English-Spanish contrastive study of research articles on business and economics
págs. 159-168
L1 and L2 interferences in medical discourse: a preliminary corpus-based study of English and Spanish research articles
págs. 169-178
El inglés profesional y académico (IPA) en educación secundaria y universitaria: análisis de dificultades en el tránsito del instituto a la facultad
Juan Carlos Palmer Silveira, Inmaculada Fortanet Gómez, Miguel Francisco Ruiz Garrido
págs. 179-192
Genre analysis of abstracts for research articles: the case of Spanish linguists publishing in English
págs. 193-208
págs. 209-222
The writer's voice: first person pronouns in earth science research article introductions
págs. 223-232
págs. 233-238
Interrelation between content and expression in news headlines
Michael White, Honesto Herrera Soler, Marian Amengual Pizarro
págs. 239-252
El tratamiento de los préstamos en tres vocabularios terminológicos en gallego
Pilar Alvariño Alvariño, María Liliana Martínez Calvo, Blanca Sánchez
págs. 253-262
págs. 263-270
General vs specialized language: a study of the word control in a corpus of maritime law
págs. 271-280
Estudio semántico de las interferencias inglés/español en business English: mecanismos de adaptación interidiomática
págs. 281-290
págs. 291-298
págs. 299-308
págs. 309-326
págs. 327-338
págs. 339-360
El léxico contractual en EEUU: problemas de interpretación en español
págs. 361-370
Elaboração de um glossário de termos económicos: um desafio para o tradutor e para o orientador
págs. 371-384
págs. 385-396
Los lenguajes especializados y la terminología en la entrevista médico-paciente inmigrante: realidad y necesidades
págs. 397-408
La traducción publicitaria como ejemplo de comunicación intercultural encubierta: ¿creación, adaptación o manipulación?
págs. 409-418
págs. 419-434
págs. 435-440
Evaluation of writing for specific purposes: using ICTs and corpora
págs. 441-450
págs. 451-456
Lengua alemana para universitarios desde el enfoque comunicativo: empleo didáctico de proyectos e-mail
págs. 457-468
Learning English fpr technical purposes: crossing borders : problem-based learning in digital learning environment "LENTEC" Leonardo da Vinci Project Report
págs. 469-478
Using an internet resource guide in the ESP classroom: a comparision of pair and individual work with students of computer science
Alicia Martínez, Begoña Bellés Fortuño, María Noelia Ruiz Madrid
págs. 479-490
págs. 491-498
págs. 499-510
Learner copora as a tool for teaching English to ESP students: a review of data gathering techniques
Purificación Sánchez, Pascual F. Pérez Paredes, Pilar Aguado Jiménez
págs. 511-520
Enseñanza de las lenguas de especialidad en un contexto internacional y multicultural: la página web "Español de los negocios" de Hec-Liege
págs. 521-530
págs. 531-538
págs. 539-548
"Pret-a-porter": un ejemplo de integración de actividades audiovisuales en el aula de IPA
págs. 549-554
págs. 555-564
Needs analysis: results, practical applications and students' perceptions
págs. 565-574
págs. 575-584
págs. 585-596
págs. 597-608
Reading motivation and reading anxiety: development and piloting of two questionaries to measure attitudes and affect in a context of English for specific academic purposes
págs. 609-618
págs. 619-626
págs. 627-634
págs. 635-644
págs. 645-650
Parallelisms and contrasts in making our own listening comprehension materials: a CD-ROM and audio CD por English in the field of social work
págs. 651-666
págs. 667-676
Case studies: what contribution can they make to the learning process?
págs. 677-684
Análisis de las necesidades de la población multilingüe inmigrante en edad escolar en la zona de La Safor: marco de referencia para la puesta en funcionamiento de un programa de refuerzo escolar y lingüístico
págs. 685-694
Disponibilidad léxica y fines específicos: análisis del centro de interés "Prensa"
págs. 695-702
The film "Working girl" and the English for business studies class: some original classroom activities plus a report on empirical research findings with DVDs
págs. 703-712
A test of specialized English reading comprehension por Spanish and Catalan speaking undergraduates in physical therapy: validation and variables relevant to successful performance
Mary Ellen Kerans, Eva Cid Aranda, Michael Kennedy Scanlon, María Francisca Martínez Bartolomé, Josep Corcó, Rosa María Fernández Cantí
págs. 713-720
págs. 721-732
págs. 733-746
La formación de palabras en la clase de alemán para fines específicos: un acercamiento didáctico a la wortbildung de términos turísticos alemanes
págs. 747-754
págs. 755-764
págs. 765-778
Evaluation through testing: the case of business correspondence
págs. 779-786
Talking about film-making: a lesson based on the opening sequence of a TV version (1997) of "Rebecca", the novel by Daphne du Maurier (1938)
págs. 787-796
págs. 797-808
págs. 809-820
págs. 821-828
págs. 829-838
Cognitive devices throughout different advertising styles: how metaphors sell holidays
págs. 839-850
págs. 851-862
Metáfora y LSP: valor cognitivo de la metáfora en el discurso publicitario de British Cosmopolitan
págs. 862-878
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados