InstitucionesIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Impacto pre-post pandemia en escenarios educativos online e híbridos: el caso de la Escuela de Ingeniería de la Universitat Pompeu Fabra
Verónica Moreno Oliver, Davinia Hernández-Leo, Enric Peig Olivé
Actas de las Jornadas sobre la Enseñanza Universitaria de la Informática (JENUI), ISSN 2531-0607, Nº. 7, 2022, págs. 223-229
Towards caring for digital wellbeing with the support of learning analytics
Eyad Hakami, Khadija El Aadmi, Davinia Hernández-Leo
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, ISSN-e 1699-4574, Nº. 34 (Julio-Diciembre), 2021, págs. 13-29
Meta-Research Conference: Data-driven planning of a research methods situated-learning activity
Konstantinos Michos, Davinia Hernández-Leo
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, ISSN-e 2385-6203, Nº. 5, 2021 (Ejemplar dedicado a: Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación - CIDUI 2021)
Collaborative learning designs using PyramidApp: Computer supported collaborative learning in classroom sessions
Pathiranage Ishari Uthpala Amarasinghe, Davinia Hernández-Leo, Kalpani Manathunga, Marc Beardsley, Jordi Bosch Garcia, Mar Carrió Llach, Jonathan Chacón Pérez, Manel Jiménez Morales, David Llanos Santos, Silvia Lope Pastor, Judit Martínez Moreno, Patricia Santos Rodriguez, Milica Vujovic
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, ISSN-e 2385-6203, Nº. 5, 2021 (Ejemplar dedicado a: Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación - CIDUI 2021)
Learning to learn. University student perceptions of a science of learning intervention
Marc Beardsley, Judit Martínez Moreno, Davinia Hernández-Leo
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, ISSN-e 2385-6203, Nº. 5, 2021 (Ejemplar dedicado a: Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación - CIDUI 2021)
Comparing pre-service and in-service teacher perceptions of the science of learning
Marc Beardsley, Judit Martínez Moreno, Davinia Hernández-Leo
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, ISSN-e 2385-6203, Nº. 5, 2021 (Ejemplar dedicado a: Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación - CIDUI 2021)
Towards a more transversal university: exploring PBL-SDG innovative strategies to contribute to the sustainable development: Designing, implementing, refining and sharing PBL-SDG materials to incorporate the SDG into the Human Biology and Medicine bachelor’s degrees
Mar Carrió Llach, Maria Llerena, Davinia Hernández-Leo
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, ISSN-e 2385-6203, Nº. 5, 2021 (Ejemplar dedicado a: Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación - CIDUI 2021)
Round or rectangular tables for collaborative problem solving? A multimodal learning analytics study
Milica Vujovic, Davinia Hernández-Leo, Simone Tassani, Daniel Spikol
British journal of educational technology, ISSN 0007-1013, Vol. 51, Nº. 5, 2020, págs. 1597-1614
Enhancing consent forms to support participant decision making in multimodal learning data research
Marc Beardsley, Judit Martínez Moreno, Milica Vujovic, Patricia Santos, Davinia Hernández-Leo
British journal of educational technology, ISSN 0007-1013, Vol. 51, Nº. 5, 2020, págs. 1631-1652
Achievements and challenges in learning analytics in Spain: The view of SNOLA
Alejandra Martínez Monés, Ioannis Dimitriadis Damoulis, Emiliano Acquila Natale, Ainhoa Izaro Álvarez Arana, Manuel Caeiro Rodríguez, Ruth Cobos Pérez, Miguel Ángel Conde González, Francisco José García Peñalvo, Davinia Hernández-Leo, Iratxe Menchaca Sierra, Pedro J. Muñoz Merino, Salvador Ros Muñoz, Teresa Sancho Vinuesa
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, ISSN 1138-2783, Vol. 23, Nº 2, 2020 (Ejemplar dedicado a: Analítica del aprendizaje y educación basada en datos: Un campo en expansión), págs. 187-212
Ethics in educational technology research: Informing participants on data sharing risks.
Marc Beardsley, Patricia Santos, Davinia Hernández-Leo, Konstantinos Michos
British journal of educational technology, ISSN 0007-1013, Vol. 50, Nº. 3, 2019, págs. 1019-1034
Analytics for learning design: A layered framework and tools.
Davinia Hernández-Leo, Roberto Martinez-Maldonado, Abelardo Pardo, Juan A. Muñoz‐Cristóbal, María Jesús Rodríguez Triana
British journal of educational technology, ISSN 0007-1013, Vol. 50, Nº. 1, 2019, págs. 139-152
Teacher‐led inquiry in technology‐supported school communities
Konstantinos Michos, Davinia Hernández-Leo, Laia Albó
British journal of educational technology, ISSN 0007-1013, Vol. 49, Nº. 6, 2018, págs. 1077-1095
Human‐centred design to empower "teachers as designers".
Muriel Garreta‐Domingo, Peter B. Sloep, Davinia Hernández-Leo
British journal of educational technology, ISSN 0007-1013, Vol. 49, Nº. 6, 2018, págs. 1113-1130
Authoring and enactment of mobile pyramid‐based collaborative learning activities.
Kalpani Manathunga, Davinia Hernández-Leo
British journal of educational technology, ISSN 0007-1013, Vol. 49, Nº. 2, 2018, págs. 262-275
How was the activity? A visualization support for a JOUR of location-based learning design.
Javier Melero, Davinia Hernández-Leo, Jin Sun, Patricia Santos, Josep Blat
British journal of educational technology, ISSN 0007-1013, Vol. 46, Nº. 2, 2015, págs. 317-329
Rubric-based tools to support the monitoring and assessment of Bachelor’s Final Projects
Verónica Moreno Oliver, Davinia Hernández-Leo
Education in the knowledge society (EKS), ISSN 1138-9737, ISSN-e 2444-8729, Vol. 16, Nº. 4, 2015, págs. 47-62
A LdShake-Based Platform for Teaching Integrated Journalism
Jonathan Chacón Pérez, Irene da Rocha Fort, Davinia Hernández-Leo, Josep Blat Gimeno, Salvador Alsius
Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje: IEEE-RITA, ISSN 1932-8540, Vol. 9, Nº. 3, 2014, págs. 106-113
Implementación de Buenas Prácticas en los Trabajos Fin de Grado
Davinia Hernández-Leo, Verónica Moreno Oliver, I. P. Camps, Robert Clarisó, Alejandra Martínez Monés
REDU: Revista de Docencia Universitaria, ISSN 1696-1412, ISSN-e 1887-4592, Vol. 11, Nº. Extra 1 (Sep-Oct), 2013 (Ejemplar dedicado a: Engineering Education)
Davinia Hernández-Leo, Verónica Moreno Oliver, Juan Manuel Dodero Beardo
Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje: IEEE-RITA, ISSN 1932-8540, Vol. 8, Nº. 1, 2013, págs. 15-22
Davinia Hernández-Leo, Verónica Moreno Oliver, Juan Manuel Dodero Beardo, Abelardo Pardo, Maria del Carmen Romero, Ioannis Dimitriadis Damoulis, Juan I. Asensio-Pérez
Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje: IEEE-RITA, ISSN 1932-8540, Vol. 7, Nº. 1, 2012, págs. 13-20
A review of hybrid learning models for higher education
Albert Serrat, Verónica Moreno Oliver, Davinia Hernández-Leo
Llibre d’actes FIET2021: La investigació i la innovacióen Tecnologia Educativa a l’era digital / Carme Grimalt Álvaro (ed. lit.), Josep B. Holgado García (ed. lit.), Luis Marques (ed. lit.), Ramon Palau (ed. lit.), Cristina Valls (ed. lit.), Carme Hernández Escolano (ed. lit.), 2022, ISBN 978-84-8424-965-8, págs. 139-148
Jesús Roberto Sánchez Reina, Emily Theophilou, Davinia Hernández-Leo, Pilar Medina Bravo
Prosumidores emergentes: redes sociales, alfabetización y creación de contenidos / coord. por Bárbara Castillo Abdul, Victoria García Prieto, 2021, ISBN 978-84-1377-586-9, págs. 429-451
Observación de la docencia entre iguales (OSWALDO): Herramienta facilitadora para promover la reflexión y mejora continua de la calidad docente
Verónica Moreno Oliver, Encarna Atienza Cerezo, Davinia Hernández-Leo
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: Libro de resúmenes XV FECIES / coord. por María Paz Bermúdez Sánchez; Tamara Ramiro Sánchez (comp.), María Teresa Ramiro Sánchez (comp.), 2018, ISBN 978-84-09-02099-7, pág. 355
A Social Learning Space Grid for MOOCs: Exploring a FutureLearn Case
Kalpani Manathunga, Davinia Hernández-Leo, Mike Sharples
Digital Education: Out to the World and Back to the Campus: 5th European MOOCs Stakeholders Summit, EMOOCs 2017, Madrid, Spain, May 22-26, 2017, Proceedings / coord. por Carlos Delgado Kloos, Patrick Jermann, María del Mar Pérez Sanagustín, Daniel T. Seaton, Su White, 2017, ISBN 978-3-319-59043-1, págs. 243-253
Graduados TIC de la Escuela Superior Politécnica Universidad Pompeu Fabra
Verónica Moreno Oliver, Davinia Hernández-Leo
Evaluación e identidad del alumnado en Educación Superior / María José Bolarín Martínez (aut.), Mónica Porto Currás (aut.), María Luisa García Hernández (aut.), 2016, ISBN 978-84-608-8697-6, págs. 44-48
Davinia Hernández-Leo
Ideas para aprender a aprender: manual de innovación educativa y tecnología / José Manuel Pérez Tornero (ed. lit.), Santiago Tejedor Calvo (ed. lit.), 2016, ISBN 9788491162322, págs. 153-158
Proyecto intrauniversitario de innovación y calidad docente:: La mejora de la evaluación en educación superior a través del moodle
Vanessa Soria Ortega, Rosa Martí, Olga Monterde, Lidia Mercedes Lara Díaz, Pol Capdevila, Davinia Hernández-Leo, Mar Carrió Llach, Fina Alemany, Carles Roca Cuberes, Juan María Garrido Almiñana, Jose Luis Triviño Rodríguez, Bruno Arpino
V Congrés Internacional UNIVEST’15: els reptes de millorar l’avaluació. Girona, 9 i 10 de juliol de 2015, 2015, ISBN 978-84-8458-453-7, págs. 213-221
Fine-tuning formative and summative assessment in bachelors' final projects
Davinia Hernández-Leo, Verónica Moreno Oliver
Acceso masivo y universal para un aprendizaje a lo largo de la vida: actas del XVI Simposio Internacional de Informática Educativa (SIIE' 14) / José Luis Sierra Rodríguez (ed. lit.), Juan Manuel Dodero Beardo (ed. lit.), Daniel Burgos Solans (ed. lit.), 2014, ISBN 978-84-16125-41-8, págs. 67-71
Rocío Anguita Martínez, Ioannis Dimitriadis Damoulis, Bartolomé Rubia Avi, Alejandra Martínez Monés, Iván M. Jorrín Abellán, Davinia Hernández-Leo, Henar Rodríguez Navarro, José Antonio Marcos García, Inés Ruiz Requies, Sara García Sastre, Sara L. Villagrá Sobrino, Roberto Santos Fernández
Creando redes, estableciendo sinergias: la contribución de la investigación a la educación : I Simposio internacional REUNI+D / coord. por Juana María Sancho Gil, Xavier Giró Gràcia, 2013, págs. 23-27
Herramienta web para el seguimiento y evaluación de los trabajos fin de grado
Davinia Hernández-Leo, Víctor Moreno Martínez
XI Jornadas de Ingeniería Telemática (JITEL 2013): Libro de ponencias / coord. por Jesús Esteban Díaz Verdejo, Jorge Navarro Ortiz, Juan José Ramos Muñoz, 2013, ISBN 978-84-616-5597-7, págs. 539-546
Dos casos del uso de rúbricas para la evaluación de trabajos fin de grado
Víctor Moreno Martínez, G. Carpintero, Davinia Hernández-Leo
XI Jornadas de Ingeniería Telemática (JITEL 2013): Libro de ponencias / coord. por Jesús Esteban Díaz Verdejo, Jorge Navarro Ortiz, Juan José Ramos Muñoz, 2013, ISBN 978-84-616-5597-7, págs. 547-554
La evaluación como elemento clave de la formación basada en competencias: tres casos en el ámbito de las ingenierías
Verónica Moreno Oliver, Davinia Hernández-Leo, Anna Díaz Vicario, Juan Ignacio Asensio Pérez, María del Carmen Romero Ternero
Experiencias innovadoras en el aprendizaje a través de la evaluación. EVALtrends 2011: EVALtrends 2011 Evaluar para aprender en la Universidad, 2011, ISBN 978-84-15490-04-3, págs. 146-158
Implantación del plan de refuerzo del inglés en la Escuela de Ingeniería de Telecomunicación: Universidad Pompeu Fabra
Verónica Moreno Oliver, Jorge Infante, Davinia Hernández-Leo
La innovación educativa en el contexto actual de la educación superior, 2010, ISBN 978-84-8158-495-0, págs. 313-316
Verónica Moreno Oliver, Laura Dempere Marco, Núria Garcia Garcia, Davinia Hernández-Leo
VI CIDUI: Nuevos espacios de calidad en la educación superior: un análisis comparado y de tendencias, 2010, ISBN 978-84-8458-324-0, págs. 6798-6829
Evaluación de la estructura modular en la Escuela Superior Universitaria Politécnica: primera aproximación
Verónica Moreno Oliver, Davinia Hernández-Leo
II Jornadas ID+TIC 2008: actas. [Recurso electrónico] / Francisco Javier Acevedo Rodríguez (ed. lit.), Enrique Alexandre Cortizo (ed. lit.), Lucas Cuadra Rodríguez (ed. lit.), Pedro Gil Jiménez (ed. lit.), Roberto Gil Pita (ed. lit.), Roberto Javier López Sastre (ed. lit.), Sergio Lafuente Arroyo (ed. lit.), Philip Siegmann (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-8138-822-0
Creating by reusing learning design solutions
Davinia Hernández-Leo, Andreas Harrer, Juan Manuel Dodero Beardo, Juan I. Asensio-Pérez, Daniel Burgos Solans
8th International Symposium on Computers in Education: proceedings : october 24-26th, León, Spain / coord. por Luis Panizo Alonso, Lidia Sánchez González, Baltasar Fernández Manjón, Martín Llamas Nistal, Vol. 1, 2006, ISBN 84-9773-301-0, págs. 417-424
CSCL Scripting Patterns: Hierarchical relationships and applicability
Davinia Hernández-Leo, Eloy David Villasclaras Fernández, Juan Ignacio Asensio Pérez, Ioannis Dimitriadis Damoulis, Symeon Retalis
Proceedings, International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2006, 2006, ISBN 9780769526324, págs. 388-392
Linking collaborative learning practice with IMS LD and Service-Oriented Technologies: An approach based on collaborative learning flow patterns
Davinia Hernández-Leo, Eloy David Villasclaras Fernández, Juan Ignacio Asensio Pérez, Ioannis Dimitriadis Damoulis, Miguel Luis Bote Lorenzo, Bartolomé Rubia Avi
Proceedings, International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2006, 2006, ISBN 9780769526324, págs. 1109-1110
Tuning IMS LD for implementing a collaborative lifelong learning scenario
Davinia Hernández-Leo, Eloy David Villasclaras Fernández, Juan Ignacio Asensio Pérez, Ioannis Dimitriadis Damoulis, Miguel Luis Bote Lorenzo, José Antonio Marcos García
Proceedings, International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2006, 2006, ISBN 9780769526324, págs. 1160-1161
Davinia Hernández-Leo
Tesis doctoral dirigida por Juan Ignacio Asensio Pérez (dir. tes.), Ioannis Dimitriadis Damoulis (codir. tes.). Universidad de Valladolid (2007).
Bridging the science of learning and technology enhanced learning: transformative opportunities and ethical challenges
Tesis doctoral dirigida por Davinia Hernández-Leo (dir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2021).
Studying collaborative learning space design with multimodal learning analytics
Tesis doctoral dirigida por Davinia Hernández-Leo (dir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2021).
The orchestration of computer-supported collaboration scripts with learning analytics
Pathiranage Ishari Uthpala Amarasinghe
Tesis doctoral dirigida por Anders Jonsson (dir. tes.), Davinia Hernández-Leo (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2020).
Supporting teachers as designers with community and learning analytics: a framework, technology, and case studies
Tesis doctoral dirigida por Davinia Hernández-Leo (dir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2019).
Visual data-enriched design technology for blended learning
Tesis doctoral dirigida por Davinia Hernández-Leo (dir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2019).
Human-centered learning design with technology
Tesis doctoral dirigida por Davinia Hernández-Leo (dir. tes.), Peter B. Sloep (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2018).
Technology support for scalable and dynamic collaborative learning: a pyramid flow pattern approach
Tesis doctoral dirigida por Davinia Hernández-Leo (dir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2017).
Community platform management mechanisms to support integrated Learning Design
Tesis doctoral dirigida por Davinia Hernández-Leo (dir. tes.), Josep Blat Gimeno (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2016).
Design and implementation techniques for location-based learning games
Tesis doctoral dirigida por Davinia Hernández-Leo (dir. tes.), Josep Blat Gimeno (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2014).
Computing-Based Testing: conceptual model, implementations and experiments extending IMS QTI.
Tesis doctoral dirigida por Josep Blat Gimeno (codir. tes.), Davinia Hernández-Leo (codir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2011).
Operationalization of collaborative blended learning scripts: a model, computational mechanisms and experiments
María del Mar Pérez Sanagustín
Tesis doctoral dirigida por Josep Blat Gimeno (dir. tes.), Davinia Hernández-Leo (dir. tes.). Universitat Pompeu Fabra (2011).
Eloy David Villasclaras Fernández
Tesis doctoral dirigida por Davinia Hernández-Leo (dir. tes.), Ioannis Dimitriadis Damoulis (codir. tes.), Juan Ignacio Asensio Pérez (codir. tes.). Universidad de Valladolid (2010).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados