El libro presenta una panorámica del Análisis Crítico del Discurso de los textos mediáticos, modelo que parte de la Lingüística Crítica. Se recogen diversos artículos en los que se analizan casos concretos de los discursos de los medios de comunicación de masas (discurso informativo, discurso publicitario, discurso televisivo y discurso fílmico).
El llibre presenta una panoràmica de l'Anàlisi Crítica del Discurs dels textos mediàtics, model que parteix de la Lingüística Crítica. Es recullen diversos articles en els quals s'analitzen diferents casos concrets dels discursos dels mitjans de comunicació de masses (discurs informatiu, discurs publicitari, discurs televisiu i discurs fílmic).
New advances in critical discourse analysis of media texts
José María Bernardo Paniagua, Guillermo López García, Pelegrí Sancho Cremades, Enric Serra Alegre
págs. 5-16
págs. 17-38
Dodging the bullets and the brickbats: the "embedded" voice in Iraq war
págs. 39-52
The de-/construction of war in the international opinion-leading press: the case of Iraq (2003)
págs. 53-68
págs. 69-76
págs. 77-94
Yesterday's "separatists" are today's "resistance fighters": mainstream media as agents of hegemony
págs. 95-110
The construction of public opinion in American newspaper editorials and opinion pieces: the case of Usa today
págs. 111-126
Dispensation in contemporary British newspaper: informal reference to persons
págs. 127-141
págs. 142-153
Worlds our of touch, out of reach and out of sight: foreign news and the formation of public opinion
págs. 154-173
A neo-liberal agenda in the light of septembre 11: the function of metaphors in discourse
págs. 174-186
Al-Hussayyen: innocent or guilty?: a study on some of the linguistic devices that journalists use for shaping public opinion
págs. 187-194
Elite dailies and projection of cultural identity: a comparison of "Le Monde" and "the New York Times"
págs. 195-208
Changing of the guards: a portrayal by the mass media
págs. 209-220
Los "piqueteros" en la prensa argentina: definiciones y revaloraciones de la protesta social
págs. 221-233
págs. 234-244
The covert depiction of women in TV ADS: from subjects to sexual objects
págs. 245-255
Together, "Ma non troppo": a discourse-analytical approach to race relations in "Boston public"
págs. 256-274
The science updat in Brazilian television news: social actions of a cultural product
págs. 275-281
Cine y violencia de género: lectura de "Viridiana" desde una semiótica psicosocial
págs. 282-290
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