"Let's pay our debt and exchange gifts": a study of sub-authorship collaboration in medical research
María Ángeles Alcaraz Ariza, Maryelis Pabón, Nahirana Zambrano, Françoise Salager Meyer
págs. 1-6
págs. 6-12
págs. 13-18
págs. 19-27
págs. 28-34
págs. 35-42
págs. 43-51
La arquitectura retórica: tres pilares didácticos del artículo biomédico
págs. 52-57
Ingenieros del siglo XXI: la importancia de la comunicación en la doble esfera educativa y profesional del ingeniero
págs. 58-63
págs. 64-69
págs. 70-76
Unconventional section headings in computing and robotics research articles
Carmen Soler Monreal, Luz Gil Salom, María Carbonell Olivares
págs. 77-85
Análisis discursivo de artículos de revisión odontológicos publicados en revistas iberoamericanas entre 1995 Y 2005: estudio exploratorio
págs. 86-92
Spanish PhD theses in computing: a study of the schematic structure of the introduction chapters
María Carbonell Olivares, Luz Gil Salom, Carmen Soler Monreal
págs. 93-102
Aportaciones recientes al estudio de la oralidad
Purificación Sánchez Hernández, Pascual F. Pérez Paredes, Pilar Aguado Jiménez, Raquel Criado
págs. 103-108
págs. 109-118
Dying for more: generic functionality and the representation of social actors in British and Spanish obituaries headlines
págs. 119-126
Critical voices in Spanish-English written academic discourse. Theoretical and applied perspectives
Ana Moreno, Ian Andrew Williams White, Lorena Suárez, Françoise Salager Meyer
págs. 127-135
págs. 136-144
págs. 145-150
págs. 151-156
págs. 157-162
págs. 163-167
págs. 168-174
El correo electrónico profesional: ¿género, subgénero o cibergénero?
págs. 175-181
págs. 182-187
págs. 188-190
The rhetorical structure of academic journal book reviews: a cross-linguistic and cross-disciplinary approach
págs. 191-196
págs. 197-208
págs. 209-214
págs. 215-219
págs. 220-229
Banner ads in EFL web pages: a genre-based analysis
págs. 230-237
págs. 238-245
págs. 246-251
págs. 252-259
págs. 260-270
Citation practices across the disciplines: the case of proficient student writing
págs. 271-280
Approche contrastive de la rhétorique pour la vente de produits agroalimentaires (espagnol et français):: exemple de la lentille
págs. 281-286
págs. 287-292
Conectores contraargumentativos en las noticias de sucesos de periodistas españoles y estudiantes taiwaneses de ELE: Algunas aportaciones desde la Retórica Contrastiva
págs. 293-299
Cross-cultural factors in the teaching of ESP for Accounting and Finance in Portugal: some implications of a content-based approach
págs. 300-306
Teaching and learning about food technology in English: an experience of conten-based English instruction at university level
págs. 307-314
págs. 315-320
Misión posible: vivir el aprendizaje en el contexto sociocultural valenciano
Marta Albelda Marco, Inmaculada Sanz Alava, Debra Westall Pixton
págs. 321-326
Linking language and content: ESL instruction through legal topics
Marta Albelda Marco, Inmaculada Sanz Alava, Debra Westall Pixton
págs. 327-332
Bridging research and teaching activities: what can the Internet offer to a content-based instructional environment?
págs. 333-339
Salvage and rescue language: a subfield of English for submariners
págs. 340-346
Los compuestos nominales en el texto publicitario turístico en Internet: una aplicación didáctica
págs. 347-353
Task-based language learning put to the test: the case of the prácticas comunicativas in Spanish as a foreign language for Business and Economics
págs. 354-359
págs. 360-367
págs. 368-374
Immigrant teachers in Canada: learning the language and culture of a new professional community
págs. 375-390
El comercio electrónico: un tema emergente en los manuales de inglés empresarial
María del Carmen Lario de Oñate, María Idoya Hernando Santamaría
págs. 391-396
ELP: towards a cognitive educative framework in LSP
págs. 397-403
The Portfolio Roundtable: (i) Specific features of a Language Passport for EST students: Pilot Study
págs. 404-410
págs. 420-424
La enseñanza-aprendizaje de la lengua y del Conocimiento del Medio: ¿Cómo explicar un experimento de física en Educación Primaria?
págs. 425-429
Aprendizaje de la lengua francesa especializada a través de géneros: una experiencia en el sector de la automoción
págs. 430-436
La creación de una conciencia lingüística: Teoría y método para el desarrollo de una competencia comunicativa receptiva especializada
págs. 437-442
págs. 443-448
Fostering ESP learners' ability to communicate appropriately: An example based on softening requests
págs. 449-456
págs. 457-462
págs. 463-473
págs. 474-478
págs. 479-484
págs. 485-491
Estructuras de clasificación en español: terminología y adquisición de conocimiento explícito para la web semántica
págs. 492-498
Teaching terms: a corpus-based approach to terminology in ESP classes
págs. 499-506
págs. 507-512
págs. 513-518
págs. 519-526
págs. 527-534
Website translation: issues of cohesion
págs. 535-541
págs. 542-546
págs. 547-555
Exportar en España: la influencia del inglés en el discurso contractual en español
págs. 556-561
Compiling a learner corpus: design and procedures
págs. 562-571
A hypermedia project for EAP students: interactive materials in a virtual learning environment
Antonia Soler Cervera, Carmen Rueda Ramos, Elisabet Arnó i Macià
págs. 572-581
Supporting cognitive processes in English for Specific Purpose online learning: task and environment design
págs. 582-588
Statistical correspondence analysis: selection of modal verbs in four groups of texts
págs. 589-594
págs. 595-600
The automatic multilingual retrieval from the www: how far are we from direct equivalence?
págs. 601-605
págs. 606-612
págs. 613-622
Doctorate writing evaluation in the EAP setting: a corpus-based analysis
págs. 623-628
Research group blogs: sites for self-presentation and collaboration
págs. 629-634
Valoración de la plataforma de exámenes PLEVALEX para idiomas con fines específicos: fases y procedimientos
Guillermo Peris, Jesús García Laborda, Teresa Magal Royo, Emilia V. Enríquez Carrasco
págs. 635-639
págs. 640-643
págs. 644-658
Dexter: free tools for analyzing texts
págs. 659-665
MarEng: A Web-based Maritime English Learning Tool
págs. 666-671
Languages for special purposes in progress: the aspect of syntactical analysis of the language of management
págs. 672-682
págs. 683-694
Enhancing motivation with action: yoga in the English classroom
págs. 695-702
Conceptual Metaphor in The Theory of Moral Sentiments by Adam Smith
Angela Olivares Gullón, María Antonia Urquía Muñoz, Marta Martínez de Hurtado Juan
págs. 703-708
Cognitive analysis applied to the literary genre: the concepts of "body" and "nature" in the Shakespearean tragedy of King Lear
págs. 709-714
Grammar as focal point of metaphor in business press headlines
Beatriz Villacañas Palomo, Marian Amengual Pizarro, Michael White Hayes, Honesto Herrera Soler
págs. 715-720
Estudio metafórico de tres "pecados capitales": la lujuria, la envidia y la ira
págs. 721-726
págs. 727-732
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados