ELT journal An international journal for teachers of English to speakers of other languages

ISSN: 0951-0893
País de edición: REINO UNIDO
Ámbito: FILOLOGÍA MODERNA
Número de publicaciones: 1,232 (36.0% citado)
Número de citas: 1,234 (0.5% autorreferencia)
Índice h: 10
Imagen de portada de la revista ELT journal

Citas por año de publicación

Anualidad Publicaciones Citas
1993 40 41
1994 0 0
1995 38 42
1996 0 0
1997 42 48
1998 39 36
1999 45 42
2000 38 71
2001 32 50
2002 77 75
2003 65 71
2004 59 41
2005 61 86
2006 58 47
2007 29 43
2008 31 41
2009 33 64
2010 35 73
2011 48 48
2012 50 77
2013 37 24
2014 38 40
2015 33 35
2016 39 38
2017 65 21
2018 59 23
2019 58 24
2020 57 15
2021 61 10
2022 63 8
2023 44 0
2024 0 0

Indicadores Dialnet

Se calculan a partir de las citas emitidas por todos los artículos que en Dialnet tienen incluidas las referencias bibliográficas

# Revista Ámbitos Afinidad
1
Porta Linguarum
Porta Linguarum
revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras
EDUCACIÓN
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.089
2
Profile
Profile
Issues in Teachers' Professional Development
EDUCACIÓN
0.051
3
HOW
HOW
EDUCACIÓN
0.036
4
IJES, International Journal of English Studies
IJES, International Journal of English Studies
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
0.029
5
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
0.028
6
Elia
Elia
Estudios de lingüística inglesa aplicada
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.027
7
Revista española de lingüística aplicada
Revista española de lingüística aplicada
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.025
8
Encuentro
Encuentro
revista de investigación e innovación en la clase de idiomas
EDUCACIÓN
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
0.019
9
MarcoELE
MarcoELE
Revista de Didáctica Español Lengua Extranjera
EDUCACIÓN
FILOLOGÍAS
0.019
10
LFE
LFE
Revista de lenguas para fines específicos
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.018
11
The EuroCALL Review
The EuroCALL Review
FILOLOGÍAS
0.018
12
Didáctica. Lengua y literatura
Didáctica. Lengua y literatura
EDUCACIÓN
FILOLOGÍAS
0.017
13
Íkala
Íkala
LINGÜÍSTICA
0.016
14
Ibérica
Ibérica
Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE )
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.016
15
Folios
Folios
revista de la Facultad de Humanidades
HUMANIDADES
0.016
16
JETT
JETT
EDUCACIÓN
0.015
17
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.014
18
Gist
Gist
Education and Learning Research Journal
EDUCACIÓN
0.014
19
Bellaterra
Bellaterra
journal of teaching and learning language and literature
EDUCACIÓN
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
0.013
20
Revista signos
Revista signos
estudios de lingüística
FILOLOGÍA HISPÁNICA
LINGÜÍSTICA
0.011
21
Journal of English Studies
Journal of English Studies
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.010
22
Revista de educación
Revista de educación
EDUCACIÓN
0.009
23
Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Revista de lingüística y lenguas aplicadas
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.009
24
Actualidades Investigativas en Educación
Actualidades Investigativas en Educación
EDUCACIÓN
0.009
25
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
COMUNICACIÓN
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.007
26
Literatura y lingüística
Literatura y lingüística
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.007
27
Profesorado
Profesorado
Revista de curriculum y formación del profesorado
EDUCACIÓN
0.007
28
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
EDUCACIÓN
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.007
29
Tejuelo
Tejuelo
Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación
EDUCACIÓN
FILOLOGÍA HISPÁNICA
FILOLOGÍAS
0.007
30
Lenguaje y textos
Lenguaje y textos
EDUCACIÓN
FILOLOGÍA HISPÁNICA
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.006
31
Tonos digital
Tonos digital
revista de estudios filológicos
FILOLOGÍA HISPÁNICA
FILOLOGÍAS
0.006
32
ESPecialist
ESPecialist
LINGÜÍSTICA
0.006
33
Atlantis
Atlantis
Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
0.006
34
International Journal for 21st Century Education (IJ21CE)
International Journal for 21st Century Education (IJ21CE)
EDUCACIÓN
0.006
35
Language Value
Language Value
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
0.006
36
Zona próxima
Zona próxima
revista del Instituto de Idiomas de la Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia).
EDUCACIÓN
0.006
37
International Journal of Educational Technology in Higher Education
International Journal of Educational Technology in Higher Education
EDUCACIÓN
0.005
38
Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences
Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences
CIENCIAS SOCIALES
MULTIDISCIPLINAR
0.005
39
Revista Lengua y Cultura
Revista Lengua y Cultura
0.005
40
Miscelánea
Miscelánea
A journal of english and american studies
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
0.005
41
EntreLínguas
EntreLínguas
LINGÜÍSTICA
0.005
42
Comunicar
Comunicar
Revista Científica de Comunicación y Educación
COMUNICACIÓN
EDUCACIÓN
0.004
43
ReiDoCrea
ReiDoCrea
Revista electrónica de investigación y docencia creativa
EDUCACIÓN
0.004
44
IJERI
IJERI
International journal of Educational Research and Innovation
EDUCACIÓN
0.004
45
Digital Education Review
Digital Education Review
EDUCACIÓN
0.004
46
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
EDUCACIÓN
PSICOLOGÍA
0.004
47
Research in Corpus Linguistics (RiCL)
Research in Corpus Linguistics (RiCL)
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.004
48
Cauce
Cauce
Revista Internacional de Filología, Comunicación y sus Didácticas
FILOLOGÍA HISPÁNICA
FILOLOGÍAS
0.004
49
Sintagma
Sintagma
Revista de lingüística
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
0.004
# Anualidad Artículo Citas
1 2009
A typology of written corrective feedback types
A typology of written corrective feedback types Vol. 63 Núm. 2 Pág. 97-107
31
2 2010
Immersion and CLIL in English: more differences than similarities
Immersion and CLIL in English: more differences than similarities Vol. 64 Núm. 4 Pág. 367-375
30
3 2005
English as a lingua franca
English as a lingua franca Vol. 59 Núm. 4 Pág. 339-341
24
4 2005
Using peer feedback in the ESL Writing class
Using peer feedback in the ESL Writing class Vol. 59 Núm. 1 Pág. 23-30
14
5 2000
A process genre approach to teaching writing
A process genre approach to teaching writing Vol. 54 Núm. 2 Pág. 153-160
12
6 2002
Four good reasons to use literature in primary school ELT
Four good reasons to use literature in primary school ELT Vol. 56 Núm. 2 Pág. 172-179
12
7 2012
From cultural awareness to intercultural awareness: culture in ELT
From cultural awareness to intercultural awareness: culture in ELT Vol. 66 Núm. 1 Pág. 62-70
12
8 1997
The effect of authentic materials on the motivation of EFL learners
The effect of authentic materials on the motivation of EFL learners Vol. 51 Núm. 2 Pág. 144-156
12
9 2012
Reviewing the puzzle of CLIL
Reviewing the puzzle of CLIL Vol. 66 Núm. 4 Pág. 495-504
11
10 2002
Towards intercultural communicative competence in ELT
Towards intercultural communicative competence in ELT Vol. 56 Núm. 1 Pág. 57-64
11
11 1999
Facilitating second language listening comprehension: Acquiring successful strategies
Facilitating second language listening comprehension: Acquiring successful strategies Vol. 53 Núm. 3 Pág. 168-176
10
12 2006
Native-speakerism
Native-speakerism Vol. 60 Núm. 4 Pág. 385-387
10
13 2003
Teaching English as an International Language: the Chilean context
Teaching English as an International Language: the Chilean context Vol. 57 Núm. 2 Pág. 139-148
10
14 2003
Challenges for ELT from the expansion in teaching children
Challenges for ELT from the expansion in teaching children Vol. 57 Núm. 2 Pág. 105-112
9
15 1995
Developing a course strategy for learner autonomy
Developing a course strategy for learner autonomy Vol. 49 Núm. 3 Pág. 219-227
9
16 2000
Do Asian students really want to listen and obey?
Do Asian students really want to listen and obey? Vol. 54 Núm. 1 Pág. 31-36
9
17 2007
Evaluating the outcomes of online intercultural exchange
Evaluating the outcomes of online intercultural exchange Vol. 61 Núm. 2 Pág. 144-152
9
18 2005
The Project Framework: a tool for language, content, and skills integration
The Project Framework: a tool for language, content, and skills integration Vol. 59 Núm. 2 Pág. 108-116
9
19 2004
The task-based approach: some questions and suggestions
The task-based approach: some questions and suggestions Vol. 58 Núm. 4 Pág. 319-326
9
20 1993
Focused communication tasks and second language acquisition
Focused communication tasks and second language acquisition Vol. 47 Núm. 3 Pág. 203-210
8
21 1993
Lexical collocations: a contrastive view
Lexical collocations: a contrastive view Vol. 47 Núm. 1 Pág. 56-63
8
22 2002
Options of identity in a academic writing
Options of identity in a academic writing Vol. 56 Núm. 4 Pág. 351-358
8
23 2000
Promoting learner autonomy through the curriculum: principles for designing language courses
Promoting learner autonomy through the curriculum: principles for designing language courses Vol. 54 Núm. 2 Pág. 109-117
8
24 2001
Text and task authenticity in the EFL classroom
Text and task authenticity in the EFL classroom Vol. 55 Núm. 4 Pág. 347-353
8
25 2012
The impact of the CEFR
The impact of the CEFR Vol. 66 Núm. 4 Pág. 477-485
8
26 2003
Language awareness
Language awareness Vol. 57 Núm. 1 Pág. 64-65
7
27 2002
Native-speaker norms and International English: a classroom view
Native-speaker norms and International English: a classroom view Vol. 56 Núm. 3 Pág. 240-249
7
28 2004
Portfolios in the EFL classroom: disclosing an informed practice
Portfolios in the EFL classroom: disclosing an informed practice Vol. 58 Núm. 4 Pág. 327-335
7
29 2005
Raising the pragmatic awareness of language learners
Raising the pragmatic awareness of language learners Vol. 59 Núm. 3 Pág. 199-208
7
30 2006
Teaching 'with an attitude': Critical Discourse Analysis in EFL teaching
Teaching 'with an attitude': Critical Discourse Analysis in EFL teaching Vol. 60 Núm. 4 Pág. 336-345
7
31 1997
Teaching English metaphors using cross-linguistic awareness-raising activities
Teaching English metaphors using cross-linguistic awareness-raising activities Vol. 51 Núm. 4 Pág. 352-360
7
32 2003
Ten questions about language awareness
Ten questions about language awareness Vol. 57 Núm. 3 Pág. 251-259
7
33 2010
The role of EFL teachers’ emotional intelligence in their success
The role of EFL teachers’ emotional intelligence in their success Vol. 64 Núm. 4 Pág. 424-435
7
34 2022
Activity-induced boredom in online EFL classes
Activity-induced boredom in online EFL classes Vol. 76 Núm. 1 Pág. 58-68
6
35 2018
Blended Learning
Blended Learning Vol. 72 Núm. 1 Pág. 97-101
6
36 2008
Critical incidents in ELT initial teacher training
Critical incidents in ELT initial teacher training Vol. 62 Núm. 1 Pág. 3-10
6
37 2005
Guiding principles for effective peer response
Guiding principles for effective peer response Vol. 59 Núm. 1 Pág. 31-38
6
38 2001
Measuring the impact of cross-cultural differences on learners' comprehension of imageable idioms
Measuring the impact of cross-cultural differences on learners' comprehension of imageable idioms Vol. 55 Núm. 3 Pág. 255-262
6
39 2001
Self-perception and practice in teaching grammar
Self-perception and practice in teaching grammar Vol. 55 Núm. 1 Pág. 21-29
6
40 1995
The backwash effect: From testing to teaching
The backwash effect: From testing to teaching Vol. 49 Núm. 1 Pág. 13-25
6
41 2004
The concept of 'World English' and its implications for ELT
The concept of 'World English' and its implications for ELT Vol. 58 Núm. 2 Pág. 111-117
6
42 1997
The empirical evaluation of language teaching materials
The empirical evaluation of language teaching materials Vol. 51 Núm. 1 Pág. 36-42
6
43 2003
The end of CLT: a context approach to language teaching
The end of CLT: a context approach to language teaching Vol. 57 Núm. 3 Pág. 278-287
6
44 2011
The representation of foreign cultures in English textbooks
The representation of foreign cultures in English textbooks Vol. 65 Núm. 4 Pág. 458-466
6
45 2009
The value of a focused approach to written corrective feedback
The value of a focused approach to written corrective feedback Vol. 63 Núm. 3 Pág. 204-211
6
46 2000
Using a genre-based framework to teach organizational structure in academic writing
Using a genre-based framework to teach organizational structure in academic writing Vol. 54 Núm. 4 Pág. 369-378
6
47 2004
A comparison of textbook and authentic interactions
A comparison of textbook and authentic interactions Vol. 58 Núm. 4 Pág. 363-374
5
48 2013
Addressing textbook representations of pragmatics and culture
Addressing textbook representations of pragmatics and culture Vol. 67 Núm. 3 Pág. 294-301
5
49 2010
Dealing with learner reticence in the speaking class
Dealing with learner reticence in the speaking class Vol. 64 Núm. 1 Pág. 1-9
5
50 2015
Developments in online language learning
Developments in online language learning Vol. 69 Núm. 3 Pág. 308-313
5
# Autor Citas
1
Ellis, Rod
Ellis, Rod
39
2
Lasagabaster Herrarte, David
Lasagabaster Herrarte, David
30
3
Sierra Plo, Juan Manuel
Sierra Plo, Juan Manuel
30
4
Hockly, Nicky
Hockly, Nicky
25
5
Seidlhofer, Barbara
Seidlhofer, Barbara
24
6
Cotterall, Sara
Cotterall, Sara
19
7
Littlewood, William
Littlewood, William
18
8
Griffiths, Carol
Griffiths, Carol
15
9
Bolitho, Rod
Bolitho, Rod
14
10
Rollinson, Paul
Rollinson, Paul
14
11
Carter, Ronald
Carter, Ronald
13
12
Peacock, Matthew
Peacock, Matthew
13
13
Badger, Richard
Badger, Richard
12
14
Baker, Will
Baker, Will
12
15
Borg, Simon
Borg, Simon
12
16
Ghosn, I.K.
Ghosn, I.K.
12
17
White, Goodith
White, Goodith
12
18
Alptekin, C.
Alptekin, C.
11
19
Ioanoou-Georgiou, Sophie
Ioanoou-Georgiou, Sophie
11
20
Boers, Frank
Boers, Frank
10
21
Carless, David
Carless, David
10
22
Demecheleer, Murielle
Demecheleer, Murielle
10
23
Farrell, Thomas SC
Farrell, Thomas SC
10
24
Holliday, Adrian
Holliday, Adrian
10
25
Lee, Icy
Lee, Icy
10
26
McKay, Sandra Lee
McKay, Sandra Lee
10
27
Vandergrift, Larry
Vandergrift, Larry
10
28
Beckett, Gulbahar H.
Beckett, Gulbahar H.
9
29
Burns, Anne
Burns, Anne
9
30
Cameron, Lynne
Cameron, Lynne
9
31
O'Dowd, Robert
O'Dowd, Robert
9
32
Slater, Tammy
Slater, Tammy
9
33
Bahns, Jens
Bahns, Jens
8
34
Ellis, Rod
Ellis, Rod
8
35
Figueras Casanovas, Neus
Figueras Casanovas, Neus
8
36
Flowerdew, Lynne
Flowerdew, Lynne
8
37
Gilmore, Alex
Gilmore, Alex
8
38
González-Davies, Maria
González-Davies, Maria
8
39
Guariento, William
Guariento, William
8
40
Hyland, Ken
Hyland, Ken
8
41
Morley, John
Morley, John
8
42
Nobuyoshi, Junko
Nobuyoshi, Junko
8
43
Sayer, Peter
Sayer, Peter
8
44
Schmitt, Norbert
Schmitt, Norbert
8
45
Carter, R.
Carter, R.
7
46
Cots, Josep M.
Cots, Josep M.
7
47
Deignan, Alice
Deignan, Alice
7
48
Eslami-Rasekh, Zohreh
Eslami-Rasekh, Zohreh
7
49
Gabrys, D.
Gabrys, D.
7
50
Ghanizadeh, Afsaneh
Ghanizadeh, Afsaneh
7
# Autor Citas
1
Peñate Cabrera, Marcos
Peñate Cabrera, Marcos
12
2
Raigón Rodríguez, Antonio
Raigón Rodríguez, Antonio
11
3
Canga Alonso, Andrés
Canga Alonso, Andrés
10
4
Cifone Ponte, Daniela
Cifone Ponte, Daniela
10
5
García Mayo, María del Pilar
García Mayo, María del Pilar
10
6
Bueno Alastuey, María Camino
Bueno Alastuey, María Camino
8
7
Mendoza Puertas, Jorge Daniel
Mendoza Puertas, Jorge Daniel
8
8
López-Jiménez, María Dolores
López-Jiménez, María Dolores
8
9
Meadows, Bryan
Meadows, Bryan
8
10
Sáez Carrillo, Katia lorena
Sáez Carrillo, Katia lorena
8
11
Tagle Ochoa, Tania
Tagle Ochoa, Tania
8
12
Martínez Flor, Alicia
Martínez Flor, Alicia
8
13
Mestre Mestre, Eva M.
Mestre Mestre, Eva M.
7
14
Etchegaray Pezo, Paulo
Etchegaray Pezo, Paulo
7
15
Tajeddin, Zia
Tajeddin, Zia
7
16
Díaz Larenas, Claudio Heraldo
Díaz Larenas, Claudio Heraldo
7
17
Luque Agulló, Gloria
Luque Agulló, Gloria
7
18
Muñoz Luna, Rosa
Muñoz Luna, Rosa
6
19
Milla Melero, Ruth
Milla Melero, Ruth
6
20
Lázaro Ibarrola, Amparo
Lázaro Ibarrola, Amparo
6
21
Pérez Ríu, Carmen
Pérez Ríu, Carmen
6
22
Álvarez, Zelmira
Álvarez, Zelmira
6
23
Estrada Chichón, José Luis
Estrada Chichón, José Luis
6
24
Ortiz Navarrete, Mabel
Ortiz Navarrete, Mabel
6
25
Carrió Pastor, María Luisa
Carrió Pastor, María Luisa
6
26
Larrea Espinar, Ángela María
Larrea Espinar, Ángela María
6
27
Jabbarpoor, Shadab
Jabbarpoor, Shadab
6
28
Mariel Ferreiro, Gabriela
Mariel Ferreiro, Gabriela
6
29
Cáceres Lorenzo, María Teresa
Cáceres Lorenzo, María Teresa
6
30
Walker, Robin
Walker, Robin
6
31
Moreno Trillo, Valeria Andrea
Moreno Trillo, Valeria Andrea
6
32
Porta Vázquez, Luís
Porta Vázquez, Luís
6
33
Kaminskiene, Ligija
Kaminskiene, Ligija
6
34
Sarasa, María Cristina
Sarasa, María Cristina
6
35
Batlle Rodríguez, Jaume
Batlle Rodríguez, Jaume
6
36
Kavaliauskiene, Galina
Kavaliauskiene, Galina
6
37
Mohammadi, Elham
Mohammadi, Elham
5
38
Youhanaee, Manizhe
Youhanaee, Manizhe
5
39
Coyle Balibrea, Yvette
Coyle Balibrea, Yvette
5
40
Arteaga Lara, Héctor Mauricio
Arteaga Lara, Héctor Mauricio
5
41
Ramos Leiva, Lucía
Ramos Leiva, Lucía
5
42
Tafazoli, Dara
Tafazoli, Dara
5
43
Gómez Alvarez, Lilian
Gómez Alvarez, Lilian
5
44
Cassany Comas, Daniel
Cassany Comas, Daniel
5
45
Alarcón Hernández, Paola
Alarcón Hernández, Paola
5
46
Tulimirovic, Bojana
Tulimirovic, Bojana
5
47
Latifi, Mehdi
Latifi, Mehdi
5
48
Pavón Vázquez, Víctor
Pavón Vázquez, Víctor
5
49
Inostroza A., Maria-Jesus
Inostroza A., Maria-Jesus
5
50
Argüelles Álvarez, Irina
Argüelles Álvarez, Irina
5
# Revista Ámbitos Citas
1
Porta Linguarum
Porta Linguarum
revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras
EDUCACIÓN
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
110
2
Profile
Profile
Issues in Teachers' Professional Development
EDUCACIÓN
63
3
HOW
HOW
EDUCACIÓN
45
4
IJES, International Journal of English Studies
IJES, International Journal of English Studies
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
36
5
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
34
6
Elia
Elia
Estudios de lingüística inglesa aplicada
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
33
7
Revista española de lingüística aplicada
Revista española de lingüística aplicada
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
31
8
Encuentro
Encuentro
revista de investigación e innovación en la clase de idiomas
EDUCACIÓN
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
24
9
MarcoELE
MarcoELE
Revista de Didáctica Español Lengua Extranjera
EDUCACIÓN
FILOLOGÍAS
23
10
LFE
LFE
Revista de lenguas para fines específicos
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
22
11
The EuroCALL Review
The EuroCALL Review
FILOLOGÍAS
22
12
Didáctica. Lengua y literatura
Didáctica. Lengua y literatura
EDUCACIÓN
FILOLOGÍAS
21
13
Íkala
Íkala
LINGÜÍSTICA
20
14
Ibérica
Ibérica
Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE )
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
20
15
Folios
Folios
revista de la Facultad de Humanidades
HUMANIDADES
20
16
JETT
JETT
EDUCACIÓN
18
17
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
17
18
Gist
Gist
Education and Learning Research Journal
EDUCACIÓN
17
19
Bellaterra
Bellaterra
journal of teaching and learning language and literature
EDUCACIÓN
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
16
20
Revista signos
Revista signos
estudios de lingüística
FILOLOGÍA HISPÁNICA
LINGÜÍSTICA
14
21
Journal of English Studies
Journal of English Studies
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
12
22
Revista de educación
Revista de educación
EDUCACIÓN
11
23
Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Revista de lingüística y lenguas aplicadas
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
11
24
Actualidades Investigativas en Educación
Actualidades Investigativas en Educación
EDUCACIÓN
11
25
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación
COMUNICACIÓN
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
9
26
Literatura y lingüística
Literatura y lingüística
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
9
27
Profesorado
Profesorado
Revista de curriculum y formación del profesorado
EDUCACIÓN
9
28
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
EDUCACIÓN
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
9
29
Tejuelo
Tejuelo
Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación
EDUCACIÓN
FILOLOGÍA HISPÁNICA
FILOLOGÍAS
9
30
Lenguaje y textos
Lenguaje y textos
EDUCACIÓN
FILOLOGÍA HISPÁNICA
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
8
31
Tonos digital
Tonos digital
revista de estudios filológicos
FILOLOGÍA HISPÁNICA
FILOLOGÍAS
8
32
ESPecialist
ESPecialist
LINGÜÍSTICA
7
33
Atlantis
Atlantis
Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
7
34
International Journal for 21st Century Education (IJ21CE)
International Journal for 21st Century Education (IJ21CE)
EDUCACIÓN
7
35
Language Value
Language Value
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
7
36
Zona próxima
Zona próxima
revista del Instituto de Idiomas de la Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia).
EDUCACIÓN
7
37
International Journal of Educational Technology in Higher Education
International Journal of Educational Technology in Higher Education
EDUCACIÓN
6
38
ELT journal
ELT journal
An international journal for teachers of English to speakers of other languages
FILOLOGÍA MODERNA
6
39
Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences
Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences
CIENCIAS SOCIALES
MULTIDISCIPLINAR
6
40
Revista Lengua y Cultura
Revista Lengua y Cultura
6
41
Miscelánea
Miscelánea
A journal of english and american studies
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
6
42
EntreLínguas
EntreLínguas
LINGÜÍSTICA
6
43
Comunicar
Comunicar
Revista Científica de Comunicación y Educación
COMUNICACIÓN
EDUCACIÓN
5
44
ReiDoCrea
ReiDoCrea
Revista electrónica de investigación y docencia creativa
EDUCACIÓN
5
45
IJERI
IJERI
International journal of Educational Research and Innovation
EDUCACIÓN
5
46
Digital Education Review
Digital Education Review
EDUCACIÓN
5
47
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje
EDUCACIÓN
PSICOLOGÍA
5
48
Research in Corpus Linguistics (RiCL)
Research in Corpus Linguistics (RiCL)
FILOLOGÍA MODERNA
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
5
49
Cauce
Cauce
Revista Internacional de Filología, Comunicación y sus Didácticas
FILOLOGÍA HISPÁNICA
FILOLOGÍAS
5
50
Sintagma
Sintagma
Revista de lingüística
FILOLOGÍAS
LINGÜÍSTICA
5
# Anualidad Revista Artículo Citas
1 2016 HOW
Culture Teaching in Historical Review : On the Occasion of A...
Culture Teaching in Historical Review : On the Occasion of A... Vol. 23 Núm. 2 Pág. 148-169
7
2 2016 Didáctica. Lengua y literatura
Investigación Acción acerca del tratamiento del error y sesi...
Investigación Acción acerca del tratamiento del error y sesi... Núm. 28 Pág. 69-85
6
3 2008 ELT journal
Coherence in the assessment of writing skills
Coherence in the assessment of writing skills Vol. 62 Núm. 1 Pág. 18-28
6
4 2011 Profesorado
Buenas prácticas docentes en la formación del profesorado : ...
Buenas prácticas docentes en la formación del profesorado : ... Vol. 15 Núm. 1 Pág. 241-252
6
5 2017 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Using the Process-Genre Approach to Improve Fourth-Grade EFL...
Using the Process-Genre Approach to Improve Fourth-Grade EFL... Vol. 10 Núm. 2 Pág. 217-244
5
6 2018 Actualidades Investigativas en Educación
Chilean young learners’ perspectives on their EFL lesson in ...
Chilean young learners’ perspectives on their EFL lesson in ... Vol. 18 Núm. 1 Pág. 11
5
7 2014 IJES, International Journal of English Studies
Teaching spoken discourse markers explicitly : a comparison ...
Teaching spoken discourse markers explicitly : a comparison ... Vol. 14 Núm. 1 Pág. 49-72
4
8 2023 Signos ELE
Hablantes de lenguas adicionales en los materiales de compre...
Hablantes de lenguas adicionales en los materiales de compre... Núm. 17 Pág. 1
4
9 2021 Elia
Immigrant learners’ cultural identities in the vocabulary in...
Immigrant learners’ cultural identities in the vocabulary in... Núm. 21 Pág. 14-51
4
10 2022 Folios
Impacto del uso de rúbricas de autoevaluación y coevaluación...
Impacto del uso de rúbricas de autoevaluación y coevaluación... Núm. 55 Pág. 117-136
4
11 2015 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Las tareas de comunicación oral en la evaluación del inglés ...
Las tareas de comunicación oral en la evaluación del inglés ... Núm. 10 Pág. 55-65
4
12 2013 Porta Linguarum
Simplifying the Text or Simplifying the Task: How to Improve...
Simplifying the Text or Simplifying the Task: How to Improve... Núm. 19 Pág. 7-22
4
13 2021 Encuentro
Cultural terms in EFL textbooks for young learners
Cultural terms in EFL textbooks for young learners Núm. 29 Pág. 90-103
4
14 2020 Íkala
Collaborative Writing of Argumentative Essays in an EFL Blen...
Collaborative Writing of Argumentative Essays in an EFL Blen... Vol. 25 Núm. 2 Pág. 307-327
4
15 2024 Porta Linguarum
(Inter)cultural content in Spanish as a non-native language ...
(Inter)cultural content in Spanish as a non-native language ... Núm. 41 Pág. 2
4
16 2016 Qualitative Research in Education
An Exploration of Iranian EFL Teachers’ Perceptions on the G...
An Exploration of Iranian EFL Teachers’ Perceptions on the G... Vol. 5 Núm. 2 Pág. 136-166
4
17 2017 Profile
Motivating and Demotivating Factors for Students With Low Em...
Motivating and Demotivating Factors for Students With Low Em... Vol. 19 Núm. 2 Pág. 151-163
4
18 2021 IJES, International Journal of English Studies
Intercultural teaching in the EFL classroom : the Polish con...
Intercultural teaching in the EFL classroom : the Polish con... Vol. 21 Núm. 2 Pág. 1-28
3
19 2013 Revista signos
Enhanced input, individual output, and collaborative output ...
Enhanced input, individual output, and collaborative output ... Núm. 82 Pág. 213-235
3
20 2014 Porta Linguarum
Using Relation Tables to Improve Validity in External Evalua...
Using Relation Tables to Improve Validity in External Evalua... Núm. 21 Pág. 25-36
3
21 2022 JETT
The impact of using gloss-mediated vocational vocabulary lea...
The impact of using gloss-mediated vocational vocabulary lea... Vol. 13 Núm. 2 Pág. 290-303
3
22 2021 Language Value
Fostering learners’ (meta)pragmatic awareness through film a...
Fostering learners’ (meta)pragmatic awareness through film a... Vol. 14 Núm. 1 Pág. 85-111
3
23 2014 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
An exercise in course-book evaluation : Strengths, weaknesse...
An exercise in course-book evaluation : Strengths, weaknesse... Vol. 7 Núm. 1 Pág. 98-111
3
24 2016 Profile
Implementing Task-Based Language Teaching to Integrate Langu...
Implementing Task-Based Language Teaching to Integrate Langu... Vol. 18 Núm. 2 Pág. 13-27
3
25 2015 HOW
Fostering Autonomy Through Syllabus Design : A Step-by-Step ...
Fostering Autonomy Through Syllabus Design : A Step-by-Step ... Vol. 22 Núm. 2 Pág. 114-134
3
26 2018 Didáctica. Lengua y literatura
Learning a Second Language in Pre-School : Using Dramatized ...
Learning a Second Language in Pre-School : Using Dramatized ... Núm. 30 Pág. 73-85
3
27 2012 Revista de educación
Implementing the Oral English Task in the Spanish University...
Implementing the Oral English Task in the Spanish University... Núm. 357 Pág. 105-128
3
28 2022 LFE
Recurrent and not-so-recurrent pragmatic errors in academic ...
Recurrent and not-so-recurrent pragmatic errors in academic ... Vol. 28 Núm. 1 Pág. 173-192
3
29 2020 Porta Linguarum
Pragmatic Competence as a Regulator of Foreign Language Spea...
Pragmatic Competence as a Regulator of Foreign Language Spea... Núm. 33 Pág. 163-182
3
30 2022 JETT
An investigation into ESL student interaction during task-ba...
An investigation into ESL student interaction during task-ba... Vol. 13 Núm. 2 Pág. 281-289
3
31 2023 Atlantis
Attitudes of Turkish EFL teachers and native English tutors ...
Attitudes of Turkish EFL teachers and native English tutors ... Vol. 45 Núm. 1 Pág. 213-230
3
32 2014 Didáctica. Lengua y literatura
Selección de un test para la evaluación de la expresión oral...
Selección de un test para la evaluación de la expresión oral... Núm. 26 Pág. 377-400
3
33 2017 Digital Education Review
La digitalización del aula de ciencias : creencias y práctic...
La digitalización del aula de ciencias : creencias y práctic... Núm. 31 Pág. 93-115
3
34 2018 Journal of English Studies
Analysing cultural aspects in EFL textbooks : a skill-based ...
Analysing cultural aspects in EFL textbooks : a skill-based ... Núm. 16 Pág. 281-300
3
35 2018 Profile
Teacher to Researcher : Reflections on a New Action Research...
Teacher to Researcher : Reflections on a New Action Research... Vol. 20 Núm. 1 Pág. 15-23
3
36 2021 Porta Linguarum
L2 writers’ perspectives on face-to-face and anonymous peer ...
L2 writers’ perspectives on face-to-face and anonymous peer ... Núm. 35 Pág. 149-164
3
37 2022 Miscelánea
Spanish University Students' Use of Authentic Videos and the...
Spanish University Students' Use of Authentic Videos and the... Núm. 65 Pág. 59-86
3
38 2010 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
L2 teachers' disaffiliation from learners' actions : A joint...
L2 teachers' disaffiliation from learners' actions : A joint... Núm. 7 Pág. 9-30
3
39 2007 Ibérica
Reflective practice : assessment of assignments in English f...
Reflective practice : assessment of assignments in English f... Núm. 14 Pág. 149-166
3
40 2015 Revista española de lingüística aplicada
A tool to analyze oral competence development in EFL textboo...
A tool to analyze oral competence development in EFL textboo... Vol. 28 Núm. 1 Pág. 73-96
3
41 2021 Aula abierta
Desarrollo profesional de profesores de idiomas y nuevas alf...
Desarrollo profesional de profesores de idiomas y nuevas alf... Vol. 50 Núm. 2 Pág. 603-614
3
42 2012 Encuentro
Student choice and reading in the EFL classroom
Student choice and reading in the EFL classroom Núm. 21 Pág. 104-114
3
43 2023 Miscelánea
Fostering efl learners’ narrative skills through contemporar...
Fostering efl learners’ narrative skills through contemporar... Núm. 67 Pág. 41-69
3
44 2013 Cauce
Literatura y cine en la enseñanza secundaria : Una propuesta...
Literatura y cine en la enseñanza secundaria : Una propuesta... Núm. 36 Pág. 83-94
3
45 2014 Revista española de lingüística aplicada
Variables en el desarrollo de la reflexión metalingüística (...
Variables en el desarrollo de la reflexión metalingüística (... Vol. 27 Núm. 2 Pág. 275-296
3
46 2023 Revista Lengua y Cultura
Conocimiento y percepciones de profesores sobre la implement...
Conocimiento y percepciones de profesores sobre la implement... Vol. 4 Núm. 8 Pág. 90-98
3
47 2013 Revista española de lingüística aplicada
The effect of input enhancement, individual output, and coll...
The effect of input enhancement, individual output, and coll... Núm. 26 Pág. 267-288
3
48 2018 Gist
A Qualitative Investigation of Pragmatic Development in Fore...
A Qualitative Investigation of Pragmatic Development in Fore... Núm. 17 Pág. 158-192
3
49 2018 REMIE
Learner autonomy in language learning : Syrian refugee EFL l...
Learner autonomy in language learning : Syrian refugee EFL l... Vol. 8 Núm. 2 Pág. 115-145
3
50 2020 Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences
How to Teach Grammar to Adult ESP Learners at Technical Univ...
How to Teach Grammar to Adult ESP Learners at Technical Univ... Vol. 7 Núm. 1 Pág. 54-71
3

* Último cálculo de métricas Dialnet: 09-Feb-2024