Instituciones
Área de conocimientoAclaración de materia/profesión
Portal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
María del Pilar Agustín Llach, Kiriakí Palapanidi
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 37, no. 1, 2024, págs. 264-298
Carolina Zambrano, María del Pilar Agustín Llach
Lengua y Sociedad, ISSN 1729-9721, ISSN-e 2413-2659, Vol. 22, Nº. 2, 2023, págs. 473-492
Gadea Mata Martínez, Julio Rubio García, María del Pilar Agustín Llach, Jónathan Heras Vicente
Procesamiento del lenguaje natural, ISSN 1135-5948, Nº. 71, 2023, págs. 29-38
Mapping the mental lexicon of EFL learners: A network approach
María del Pilar Agustín Llach
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, ISSN 1886-2438, Nº. 18, 2023, págs. 1-17
On lexical uniqueness and lexicon organization in native Spanish and Greek SFL learners
María del Pilar Agustín Llach, Kiriakí Palapanidi
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, ISSN 0718-5758, ISSN-e 0717-1285, Nº. 54, 2021, págs. 142-178
The impact of bilingualism on the acquisition of an additional language: Evidence from lexical knowledge, lexical fluency, and (lexical) cross-linguistic influence
María del Pilar Agustín Llach
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 23, Nº. 5, 2019, págs. 888-900
The effects of the CLIL approach in young foreign language learners’ lexical profiles
María del Pilar Agustín Llach
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 20, Nº. 5, 2017, págs. 557-573
Age and type of instruction (CLIC vs. traditional EFL) in lexical development
María del Pilar Agustín Llach
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 16, Nº. 1, 2016, págs. 75-96
Estrategias de vocabulario: aprender y comunicar en LE
María del Pilar Agustín Llach
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, ISSN-e 1699-6569, Nº. 21, 2016
Lexical Errors in Writing at the End of Primary and Secondary Education: Description and Pedagogical Implications
María del Pilar Agustín Llach
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 23, 2015, págs. 109-124
Exploring the lexical profile of young CLIL learners: Towards an improvement in lexical use
María del Pilar Agustín Llach
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 2, Nº. 1, 2014, págs. 53-73
Can lexical errors inform about word class acquisition in FL?: evidence from greek learners of Spanish as a foreign language
Kiriakí Palapanidi, María del Pilar Agustín Llach
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, ISSN 1886-2438, Nº. 9, 2014, págs. 67-78
Dinámica del aprendizaje incidental de léxico en lengua extranjera
María del Pilar Agustín Llach
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, ISSN-e 1699-6569, Nº. 14, 2013
Vocabulary knowledge development and gender differences in a second language
María del Pilar Agustín Llach, Melania Terrazas Gallego
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 12, 2012, págs. 45-76
María del Pilar Agustín Llach
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, ISSN-e 1699-6569, Nº. 9, 2011, 3 págs.
Examining the role of L2 proficiency in the relationship between L2 reading and writing
María del Pilar Agustín Llach
Estudios ingleses de la Universidad Complutense, ISSN 1133-0392, Nº 18, 2010, págs. 35-52
María del Pilar Agustín Llach, Melania Terrazas Gallego
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 31, Nº 1 (June 2009), 2009, págs. 129-147
María del Pilar Agustín Llach
ES: Revista de filología inglesa, ISSN 0210-9689, Nº. 30, 2009, págs. 7-22
Exploring the increase of receptive vocabulary knowledge in the foreign language: A longitudinal study
Melania Terrazas Gallego, María del Pilar Agustín Llach
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 9, Nº. 1, 2009 (Ejemplar dedicado a: Teaching and learning EFL in Spanish speaking contexts), págs. 113-133
The effect of reading only, reading and comprehension, and sentence writing in lexical learning in a foreign language:: some preliminary results
María del Pilar Agustín Llach
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 22, 2009, págs. 9-34
Lexical Reiteration in EFL Young Learners¿ Essays: Does it Relate to the Type of Instruction?
María del Pilar Agustín Llach, Rosa María Jiménez Catalán
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 7, Nº. 2, 2007 (Ejemplar dedicado a: Research on Second Language Vocabulary Acquisition and Learning), págs. 85-104
Teaching Language Through Literature: the "Waste Land" in the ESL Classroom
María del Pilar Agustín Llach
Odisea: Revista de estudios ingleses, ISSN 1578-3820, Nº 8, 2007, págs. 7-17
Children's characteristics in vocabulary acquisition and use in the written production
María del Pilar Agustín Llach, Asunción Barreras Gómez
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 20, 2007, págs. 9-26
Computer assisted focus on form to minimise lexical errors in young learners
María del Pilar Agustín Llach, Almudena Fernández Fontecha, Soraya Moreno Espinosa
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, ISSN 1130-7021, ISSN-e 1989-0796, Nº 16, 2006, págs. 3-16
Lexical errors in young efl learners: how do they relate to proficiency measures?
María del Pilar Agustín Llach
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 17, 2006, págs. 63-73
Differences in the Written Production of Young Spanish and German Learners: Evidence from Lexical Errors in a Composition
María del Pilar Agustín Llach, Almudena Fernández Fontecha, Soraya Moreno Espinosa
BELLS: Barcelona english language and literature studies, ISSN 1139-8213, Nº 14, 2005, pág. 5
Responding to different composition topics: a quantitative analysis of lexical error production
María del Pilar Agustín Llach, Soraya Moreno Espinosa, Almudena Fernández Fontecha
Glosas didácticas: revista electrónica internacional de didáctica de las lengua y sus culturas, ISSN-e 1576-7809, Nº. 13, 2005
Lexical errors and vocabulary instruction in english in spanish primary education
María del Pilar Agustín Llach
Greta: revista para profesores de inglés, ISSN 1133-1909, Vol. 13, Nº. 1-2, 2005, págs. 54-60
Applying the famework for second language vocabulary assessment to WordsmithTools
Soraya Moreno Espinosa, Almudena Fernández Fontecha, María del Pilar Agustín Llach
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 16, 2005 (Ejemplar dedicado a: XX Encuentro de la Asociación de Jóvenes Lingüistas), págs. 803-811
A critical review of the terminology and taxonomies used in the literature on lexical errors
María del Pilar Agustín Llach
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, Nº 31, 2005, págs. 11-24
The relationship of lexical error and their types t o the quality of ESL compositions: an empirical study
María del Pilar Agustín Llach
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 3, 2005, págs. 45-57
María del Pilar Agustín Llach
Cuadernos Cervantes de la lengua española, ISSN 1134-9468, Año nº 10, Nº 52, 2004, págs. 20-29
Lexical inconsistencies and deficiencies in English Second language learners: proposal of classification
María del Pilar Agustín Llach
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 15, 1, 2004, págs. 83-92
María del Pilar Agustín Llach, Andrés Canga Alonso, Daniela Cifone Ponte, Almudena Fernández Fontecha, Alejandra Montero Saiz Aja, Nuria Cabello Andrés
Jornadas de Innovación Docente UR-CRIE 2023: Libro de resúmenes / coord. por Ángela de Felipe Esteban, Silvia de Pedro Martínez, Adriana Díez Gómez del Casal, Andrea Gutiérrez García, Esther Ortega Muñoz, Alicia Pérez de Albéniz Iturriaga, Alfonso Argimiro Pérez Esteban, 2023, ISBN 978-84-09-53571-2, pág. 5
Innovación educativa en el aula de Inglés como lengua extranjera: perspectivas desde la investigación y la práctica docente
Andrés Canga Alonso, María del Pilar Agustín Llach, Daniela Cifone Ponte, Alejandra Montero Saiz Aja, María Alonso Álvarez, Fátima Faya Cerqueiro, Zaida Vila Carneiro, Yolanda Joy Calvo Benzies, David Martínez Torres, Lourdes Ellacuría Sáez, Rubén Elías Quintas, Pedro José Ballesteros Máinez
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes / coord. por Juan Miguel Ribera Puchades, 2022, ISBN 978-84-09-36603-3, pág. 17
Semantic and Conceptual Transfer in FL: Multicultural and Multilingual Competences
María del Pilar Agustín Llach
Vocabulary in Curriculum Planning / coord. por Marina Dodigovic, María del Pilar Agustín Llach, 2020, ISBN 978-3-030-48663-1, págs. 165-180
María del Pilar Agustín Llach
Cross-linguistic influence: from empirical evidence to classroom practice / coord. por María Juncal Gutiérrez Mangado, María Martínez Adrián, Francisco Gallardo del Puerto, 2019, ISBN 9783030220655, págs. 49-64
Tracking the Factors that Influence Cognate Production: Bilingualism, Proficiency, Lexical Fluency, and Lexical Field
María del Pilar Agustín Llach
Empirical studies in multilingualism: Analysing Contexts and Outcomes / Ana Cristina Lahuerta Martínez (ed. lit.), Antonio José Jiménez Muñoz (ed. lit.), 2019, ISBN 9783034335225, págs. 181-202
Kiriakí Palapanidi, María del Pilar Agustín Llach
Léxico y cultura en LE/L2: corpus y diccionarios / coord. por Maria Bargalló Escrivà, Esther Forgas Berdet, Antoni Nomdedeu Rull, 2018, ISBN 978-84-09-04375-0, págs. 569-578
Panorámica de los estudios de vocabulario en ELE: Estado de la cuestión
María del Pilar Agustín Llach
Tendencias y líneas de investigación en lingüística aplicada a la enseñanza del español como lengua extranjera / coord. por Angélica Alexopoulou, 2018, ISBN 978-84-7923-572-7, págs. 13-34
Cognitive Pedagogical Grammar and meaning construction in L2
Francisco José Ruiz de Mendoza Ibáñez, María del Pilar Agustín Llach
Applied Construction Grammar / coord. por Sabine De Knop, Gaëtanelle Gilquin, 2016, ISBN 978-3-11-045421-5, págs. 151-184
Creación de un corpus de léxico disponible en inglés como lengua extranjera de alumnos de 2º de Bachillerato: consideraciones iniciales
María del Pilar Agustín Llach
I Jornadas Filológicas Internacionales-UR: Corpus, bases de datos y diccionarios para la investigación de la Lengua y la Literatura: libro de resúmenes / Sara Gómez Seibane (dir.), Rebeca Lázaro Niso (dir.), Zaida Vila Carneiro (dir.), 2015, ISBN 978-84-608-1721-5, págs. 17-18
Exploring the Role of Gender in Lexical Creations
María del Pilar Agustín Llach
Gender perspectives on vocabulary in foreign and second languages / coord. por Rosa María Jiménez Catalán, 2010, ISBN 978-0-230-23262-4, págs. 74-92
Lexical L1 transfer in Spanish EFL writing: some preliminary conclusions
María del Pilar Agustín Llach
Modos y formas de la comunicación humana / coord. por María Rosario Caballero Rodríguez, María Jesús Pinar Sanz, Vol. 2, 2010, ISBN 978-84-8427-759-0, págs. 119-128
The Role of Spanish L1 in the Vocabulary Use of CLIL and non-CLIL EFL Learners
María del Pilar Agustín Llach
Content and language integrated learning: evidence from research in Europe / Rosa María Jiménez Catalán (ed. lit.), Yolanda Ruiz de Zarobe (ed. lit.), 2009, ISBN 978-1-84769-161-3, págs. 112-129
Diferencias de sexo en la producción de errores léxicos desde una perspectiva longitudinal
María del Pilar Agustín Llach
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now / Carmen María Bretones Callejas (ed. lit.), José Francisco Fernández Sánchez (ed. lit.), José Ramón Ibáñez Ibáñez (ed. lit.), María Elena García Sánchez (ed. lit.), María Enriqueta Cortés de los Ríos (ed. lit.), María Sagrario Salaberri Ramiro (ed. lit.), María Soledad Cruz Martínez (ed. lit.), Nobel Augusto Perdu Honeyman (ed. lit.), Blasina Cantizano Márquez (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-692-1479-4, págs. 35-44
Aprendizaje léxico en LE: Grado de dificultad de aprendizaje de las palabras
María del Pilar Agustín Llach
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now / Carmen María Bretones Callejas (ed. lit.), José Francisco Fernández Sánchez (ed. lit.), José Ramón Ibáñez Ibáñez (ed. lit.), María Elena García Sánchez (ed. lit.), María Enriqueta Cortés de los Ríos (ed. lit.), María Sagrario Salaberri Ramiro (ed. lit.), María Soledad Cruz Martínez (ed. lit.), Nobel Augusto Perdu Honeyman (ed. lit.), Blasina Cantizano Márquez (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-692-1479-4, págs. 45-56
La importancia de la lengua oral en la clase de ELE: estudio preliminar de las creencias de aprendices
María del Pilar Agustín Llach
Las destrezas orales en la enseñanza del español L2-LE: XVII Congreso Internacional de la Asociación del Español como lengua extranjera (ASELE). Logroño, 27-30 de septiembre de 2006 / Enrique Balmaseda Maestu (ed. lit.), Fernando García Andreva (col.), Emma Pérez Jiménez (col.), Manami Morimoto (col.), Vol. 1, 2007, ISBN 978-84-96487-19-2, págs. 161-174
Lexical errors in the written production of young ESL beginner learners: sex differences
María del Pilar Agustín Llach, Almudena Fernández Fontecha, Soraya Moreno Espinosa
Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas / coord. por Marian Amengual Pizarro, Maria Juan Garau, Joana Salazar Noguera, 2006, ISBN 84-7632-960-1, págs. 35-42
María del Pilar Agustín Llach
Didáctica de la lengua y la literatura. Desde la atalaya del siglo XXI: [actas del IX Congreso internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura] / coord. por Antonio E. Díez Mediavilla, Jaime Mas Ferrer, 2006, ISBN 978-84-611-8942-7, págs. 450-463
La competencia pragmática y los errores pragmático-léxicos en la clase de ELE
María del Pilar Agustín Llach
La competencia pragmática y la enseñanza del español como lengua extranjera. / Concha de la Hoz Fernández (ed. lit.), 2006, ISBN 84-8317-557-6, págs. 96-102
LEX30 and P_LEX: Two Electronic Vocabulary Assessing Instruments for EFL/ESL Teachers 1
Soraya Moreno Espinosa, María del Pilar Agustín Llach, Almudena Fernández Fontecha
Panorama de las lenguas en enseñanza superior: ACLES 2005 : 19, 20 y 21 de mayo 2005 / coord. por Marta Genís Pedra, Elena Orduna Nocito, David García-Ramos Gallego, 2005, ISBN 978-84-88957-54-2, págs. 308-318
Lexical errors, their classification and pedagogical applications
María del Pilar Agustín Llach
Re-interpretations of English: essays on language, linguistics and philology / Isabel Moskowich (ed. lit.), Begoña Crespo (ed. lit.), Emma Lezcano (ed. lit.), Begoña Simal (ed. lit.), Vol. 2, 2005, ISBN 84-9749-127-0, págs. 13-35
Vocabulary Strategy Training to Enhance Second Language Acquisition in English as a Foreign Language
María del Pilar Agustín Llach, Andrés Canga Alonso
Cambridge Scholars Publishing, 2020. ISBN 1-5275-4113-4
Gender differences in vocabulary acquisition in the foreign language in primary education: Evidence from lexical errors
María del Pilar Agustín Llach
Universidad de La Rioja, 2009. ISBN 978-84-96487-38-3
María del Pilar Agustín Llach
Tesis doctoral dirigida por Rosa María Jiménez Catalán (dir. tes.). Universidad de La Rioja (2007).
Tesis doctoral dirigida por Rosa María Jiménez Catalán (dir. tes.), María del Pilar Agustín Llach (dir. tes.). Universidad de La Rioja (2024).
Lexical availability and motivation in CLIL: the effects of language of instruction and gender
Tesis doctoral dirigida por María del Pilar Agustín Llach (dir. tes.). Universidad de La Rioja (2022).
Fostering conceptual metaphors in vocabulary teaching. Phrasal verbs in Spanish Secondary Education: A pedagogical implementation
Tesis doctoral dirigida por María del Pilar Agustín Llach (dir. tes.). Universidad de La Rioja (2017).
Desarrollo de la competencia pragmática en ELE a través de las nuevas tecnologías
Tesis doctoral dirigida por María del Pilar Agustín Llach (dir. tes.). Universidad Antonio de Nebrija (2017).
Tesis doctoral dirigida por María del Pilar Agustín Llach (dir. tes.). Universidad Antonio de Nebrija (2011).
Vocabulary in Curriculum Planning
coord. por Marina Dodigovic, María del Pilar Agustín Llach
Springer Alemania, 2020. ISBN 978-3-030-48663-1
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados