Instituciones
Área de conocimientoAclaración de materia/profesión
Portal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Task-modality effects on young learners’ language-related episodes in collaborative dialogue
Francisco Gallardo del Puerto, María Martínez Adrián
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 35, no. 2, 2022, págs. 480-512
Gender pairings in EFL child task-based interaction
María Martínez Adrián, María Juncal Gutiérrez Mangado
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 19, 2022, págs. 103-128
The Use of Previously Known Languages by L2 Learners: a not so Clear-Cut Phenomenon
María Martínez Adrián
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 20, 2020, págs. 191-208
Hot Potatoes activities to improve grammatical accuracy across different proficiency courses
Izaskun Villarreal Olaizola, Esther Gómez Lacabex, Francisco Gallardo del Puerto, María Martínez Adrián, María Juncal Gutiérrez Mangado
Journal of English Studies, ISSN 1576-6357, Nº 18, 2020, págs. 253-277
Introduction: L1 use in content-based and CLIL settings
María Martínez Adrián, María Juncal Gutiérrez Mangado, Francisco Gallardo del Puerto
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 22, Nº. 1, 2019 (Ejemplar dedicado a: L1 use in Content-based and CLIL settings), págs. 1-4
On self-reported use of communication strategies by CLIL learners in primary education
María Martínez Adrián, Francisco Gallardo del Puerto, María Basterrechea Lozano
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 23, Nº. 1, 2019, págs. 39-57
CLIL at the linguistic interfaces
María Juncal Gutiérrez Mangado, María Martínez Adrián
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 6, Nº. 1, 2018, págs. 85-112
The use of L3 English articles by Basque-Spanish bilinguals
María Juncal Gutiérrez Mangado, María Martínez Adrián
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 31, no. 1, 2018, págs. 124-158
Gender effects on strategic competence: a survey study on compensatory strategies in a CLIL context
María Basterrechea Lozano, María Martínez Adrián, Francisco Gallardo del Puerto
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 17, 2017, págs. 47-70
The effects of language typology on L2 lexical availability and spelling accuracy
María Martínez Adrián, Francisco Gallardo del Puerto
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, Vol. 17, Nº. 2, 2017 (Ejemplar dedicado a: Open Issue), págs. 63-79
The influence of CLIL on receptive vocabulary: a preliminary study
Kevin Iglesias Diéguez, María Martínez Adrián
Journal of English Studies, ISSN 1576-6357, Nº 15, 2017, págs. 107-134
María Martínez Adrián, María Juncal Gutiérrez Mangado
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 37, Nº 2, 2015, págs. 175-197
Is CLIL instruction beneficial in terms of general proficiency and specific areas of grammar?
María Martínez Adrián, María Juncal Gutiérrez Mangado
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 3, Nº. 1, 2015, págs. 51-76
The use of oral presentations in Higher Education: CLIL vs. English as a foreign language
Francisco Gallardo del Puerto, María Martínez Adrián
Pulso: revista de educación, ISSN-e 2445-2866, ISSN 1577-0338, Nº. 38, 2015
The efficacy of a reading aloud task in the teaching of pronunciation
María Martínez Adrián
Journal of English Studies, ISSN 1576-6357, Nº 12, 2014, págs. 95-112
¿Es más efectivo el aprendizaje de la lengua extranjera en un contexto AICLE?: : resultados de la investigación en España
Francisco Gallardo del Puerto, María Martínez Adrián
Revista Padres y Maestros / Journal of Parents and Teachers, ISSN-e 2255-1042, ISSN 0210-4679, Nº. 349, 2013 (Ejemplar dedicado a: Enseñanza bilingüe en inglés), págs. 25-28
An overview of Content and Language Integrated Learning: origins, features and research outcomes
María Martínez Adrián
Huarte de San Juan: Filología y Didáctica de la Lengua, ISSN-e 2386-9143, ISSN 1136-081X, Nº. 11, 2011, págs. 93-101
L2 english receptive and productive vocabulary in senior learners
María Martínez Adrián, Francisco Gallardo del Puerto
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Nº. 160, 2010, págs. 112-131
On L2 English transfer effects in L3 syntax
María Martínez Adrián
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 7, 2010, págs. 75-99
La adquisición del parámetro del ascenso verbal en el alemán como tercera lengua
María Martínez Adrián
mAGAzin, ISSN-e 1136-677X, Nº. 18, 2008, pág. 28
Syntactic optionality in L2 grammars
María Martínez Adrián
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 17, 2006, págs. 698-707
La hipótesis de la transferencia de la L2 y la adquisición del orden de palabras
María Martínez Adrián
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 17-18, 2004-2005, págs. 187-208
María Martínez Adrián
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 13, 3, 2002, págs. 13-20
Pairing method and use of previously known languages during task-based interaction
María Martínez Adrián, Izaskun Arratibel Irazusta
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres, 2022, págs. 166-167
Kahoot! en la Educación Superior: las Percepciones de los Estudiantes
Tania Barberán Recalde, María Martínez Adrián
Edunovatic2021. Conference proceedings: 6th Virtual International Conferenceon Education, Innovation and ICT, 2021, ISBN 978-84-124511-2-2, págs. 648-649
The Acquisition of English Syntax by CLIL Learners in the Basque Country
María Martínez Adrián, María Juncal Gutiérrez Mangado
Content and language integrated learning: evidence from research in Europe / Rosa María Jiménez Catalán (ed. lit.), Yolanda Ruiz de Zarobe (ed. lit.), 2009, ISBN 978-1-84769-161-3, págs. 176-196
Word order variability in third language acquisition
María Martínez Adrián
25 años de lingüística en España. Hitos y retos / coord. por Rafael Monroy Casas, Aquilino Sánchez Pérez, 2008, ISBN 978-84-8371-714-1, págs. 131-137
María Martínez Adrián
Bilingual socialization and bilingual language acquisition: proceedings from the Second International Symposium on Bilingualism : (University of Vigo, Galicia-Spain, October 23-26, 2002) / Anxo M. Lorenzo Suárez (aut.), Fernando Ramallo Fernández (aut.), Xoán Paulo Rodríguez Yáñez (aut.), 2005, ISBN 84-8158-280-8, págs. 281-289
María Martínez Adrián
Fifty years of English Studies in Spain (1952-2002): a commemorative volume / coord. por Elena Seoane Posse, María José López Couso, Patricia Fra López, Ignacio M. Palacios Martínez, 2003, ISBN 84-9750-257-4, págs. 389-398
El efecto gramatical de inglés como L2 en el aprendizaje de alemán como L3
María Martínez Adrián
Perspectivas recientes sobre el discurso / coord. por Ana Isabel Moreno Fernández, Vera Colwell, 2001, ISBN 84-7719-984-1, pág. 222
El papel de la segunda lengua en la adquisición del orden de palabras del alemán como tercera lengua: tesis doctoral
María Martínez Adrián
[Bilbao] : Universidad del País Vasco, Servicio Editorial = Euskal Herriko Unibertsitatea, Argitalpen Zerbitzua, [2007]. ISBN 978-84-8373-500-8
El papel de la segunda lengua en la adquisición del orden de palabras del alemán como tercera lengua
María Martínez Adrián
Bilbao : Universidad del País Vasco, Servicio Editorial = Euskal Herriko Unibertsitatea, Argitalpen Zerbitzua, 2006. ISBN 84-8373-852-X
El papel de la segunda lengua en la adquisición del orden de palabras del alemán como tercera lengua
María Martínez Adrián
Tesis doctoral dirigida por María del Pilar García Mayo (dir. tes.), María Alazne Landa Arevalillo (codir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2006).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados