Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Using WhatsApp in tourism ESP classes: A linguistic analysis of the language used, and grammatical mistakes made
Yolanda Joy Calvo Benzies
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, ISSN-e 2695-9623, Vol. 12, Nº. 5, 2022 (Ejemplar dedicado a: Monograph: "New Languages for Science, Education and Life"), 21 págs.
Yolanda Joy Calvo Benzies
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 30, 2017 (Ejemplar dedicado a: English as a Contact Language: Variation and Diffusion / coord. por José Antonio Sánchez Fajardo, Ignacio M. Palacios Martínez), págs. 27-60
Yolanda Joy Calvo Benzies
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Vol. 15, Nº. 1, 2016, págs. 1-20
The teaching of English pronunciation: some useful techniques and resources
Yolanda Joy Calvo Benzies
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 22, 1, 2012, págs. 169-182
The creation of podcasts to enhance the development of speaking and specific vocabulary in authentic contexts: a case study on the use of "Anchor" with ESP tourism students
Yolanda Joy Calvo Benzies
Technological innovation put to the service of language learning, translation and interpreting: insights from academic and professional contexts / Óscar Ferreiro Vázquez (ed. lit.), Ana Correia (ed. lit.), Sílvia Araújo (ed. lit.), 2023, ISBN 978-3-631-88913-8, págs. 29-53
Innovación educativa en el aula de Inglés como lengua extranjera: perspectivas desde la investigación y la práctica docente
Andrés Canga Alonso, María del Pilar Agustín Llach, Daniela Cifone Ponte, Alejandra Montero Saiz Aja, María Alonso Álvarez, Fátima Faya Cerqueiro, Zaida Vila Carneiro, Yolanda Joy Calvo Benzies, David Martínez Torres, Lourdes Ellacuría Sáez, Rubén Elías Quintas, Pedro José Ballesteros Máinez
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes / coord. por Juan Miguel Ribera Puchades, 2022, ISBN 978-84-09-36603-3, pág. 17
Gamifying the ESP classroom at university level: a comparative study on law, tourism and social work students´ perspectives on Kahoot
Yolanda Joy Calvo Benzies
Investigación e innovación educativa frente a los retos para el desarrollo sostenible / coord. por José Antonio Marín Marín, Juan-Carlos de la Cruz-Campos, Santiago Pozo Sánchez, Gerardo Gómez García, 2021, ISBN 978-84-1122-022-4, págs. 394-408
ESP studentsʼ reactions to the creation of authentic simulations outside the classroom: a case study involving the recording of a business meeting
Yolanda Joy Calvo Benzies
Teoría y práctica en investigación educativa: una perspectiva internacional / coord. por Gerardo Gómez García, Magdalena Ramos Navas-Parejo, Carmen Rodríguez Jiménez, Juan-Carlos de la Cruz-Campos, 2020, ISBN 978-84-1377-174-8, págs. 1791-1804
A preliminary study of plurilingual teaching programmes in public pre-university levels in Galicia: current situation update
Yolanda Joy Calvo Benzies
As línguas estrangeiras no ensino superior, Vol. 1, 2018 (Propostas didáticas e casos em estudo / coord. por Maria Ellison), ISBN 9789895403073, págs. 261-276
Yolanda Joy Calvo Benzies
Building interdisciplinary knowledge: approaches to English and American studies in Spain / coord. por María Esther Álvarez López; Emilia María Durán Almarza (ed. lit.), Alicia Menéndez Tarrazo (ed. lit.), 2014, ISBN 978-84-8367-475-8
Students’ Views on the Teaching of English Pronunciation in Spain. A Survey-Based Study
Yolanda Joy Calvo Benzies
Research challenges for anglophone studies in the 21st century / Pedro Álvarez Mosquera (ed. lit.), María Jesús Fernández Gil (ed. lit.), Miriam Borham Puyal (ed. lit.), María José Díez García (ed. lit.), Santiago Bautista Martín (ed. lit.), Francisco Javier Ruano García (ed. lit.), Blanca García Riaza (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-9012-174-0, págs. 51-62
Yolanda Joy Calvo Benzies
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 10, Nº. 3, 2017 (Ejemplar dedicado a: August/September 2017), págs. 82-89
Es reseña de:
Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en Educación Secundaria Obligatoria / Dolors Masats (dir.), Lucila Nussbaum Capdevila (dir.)
Síntesis, 2016. ISBN 978-84-9077-419-9
Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en Educación Secundaria Obligatoria / Dolors Masats (dir.), Lucila Nussbaum Capdevila (dir.)
Síntesis, 2016. ISBN 978-84-9077-419-9
Yolanda Joy Calvo Benzies
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 14, 2017, págs. 149-156
Es reseña de:
Pronunciation Fundamentals. Evidence-Based Perspectives for L2 Teaching and Research
Derwing Tracey M., Murray J. Munro
Amsterdam : John Benjamins, 2015
Yolanda Joy Calvo Benzies (res.)
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 29, 2016, págs. 265-269
Es reseña de:
Pronunciation in EFL Instruction. A Research-Based Approach.
Jolanta Szpyra-Kozlowska
Bristol : Multilingual Matters, 2015
New trends and methodologies in applied English language research III: synchronic and diachronic studies on discourse, lexis and grammar processing
Sofia Bemposta Rivas (ed. lit.), Carla Bouzada Jabois (ed. lit.), Yolanda Fernández Pena (ed. lit.), Tamara Bouso (ed. lit.), Yolanda Joy Calvo Benzies (ed. lit.), Iván Tamaredo Meira (ed. lit.)
Peter Lang Suiza, 2017. ISBN 9783034320399
The teaching and learning of english pronunciation in Spain: an analysis and appraisal of students' and teachers' views and teaching materials
Yolanda Joy Calvo Benzies
Tesis doctoral dirigida por Ignacio M. Palacios Martínez (dir. tes.). Universidade de Santiago de Compostela (2016).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados