Instituciones
Área de conocimientoPortal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Experiencias con la aplicación educativa Vevox en la UCM
Josefa Ros Velasco, Carmen Maíz Arévalo
Aula de encuentro: Revista de investigación y comunicación de experiencias educativas, ISSN-e 2341-4847, ISSN 1137-8778, Vol. 24, Nº 2, 2022, págs. 170-188
Testing conversational implicature in the TOEIC examination.
Andrea Martínez Celis, Carmen Maíz Arévalo
El Guiniguada, ISSN-e 2386-3374, ISSN 0213-0610, Nº 31, 2022 (Ejemplar dedicado a: El Guiniguada), págs. 91-100
Developing Intercultural Communicative Competence: A Cornerstone in EMI in-service Training Programmes in Higher Education
Carmen Maíz Arévalo, Elena Orduna Nocito
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 34, 2021 (Ejemplar dedicado a: English Medium Instruction (EMI) Teacher Training in Higher Education / coord. por Teresa Morell Moll, Ksenia Volchenkova), págs. 159-184
Carmen Maíz Arévalo
Research in Corpus Linguistics (RiCL), ISSN-e 2243-4712, Vol. 9, Nº. Extra 2, 2021 (Ejemplar dedicado a: "Corpus-linguistic perspectives on textual variation"), págs. 211-218
«Sólo un poquito». El uso y funciones del diminutivo en español peninsular en dos grupos de Facebook
Carmen Maíz Arévalo
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, ISSN-e 1576-4737, Nº. 73, 2018 (Ejemplar dedicado a: Monográfico: La atenuación lingüística en los discursos digitales), págs. 33-52
Carmen Maíz Arévalo
Gist: Education and Learning Research Journal, ISSN-e 1692-5777, Vol 14, 2017 (Ejemplar dedicado a: GiST Education and Learning Research Journal), págs. 6-31
Expressive Speech Acts in Educational e-chats
Carmen Maíz Arévalo
Pragmática Sociocultural : Revista Internacional sobre Lingüística del Español, ISSN-e 2194-8313, ISSN 2194-8305, Vol. 5, Nº. 2, 2017, págs. 151-178
Emoticons in transational and interactional exchanges: social networking chitchat versus working negotiation
Carmen Maíz Arévalo
Odisea: Revista de estudios ingleses, ISSN 1578-3820, Nº 17, 2016, págs. 19-35
“I’m sorry I don’t agree with you”: Can we teach nonnative students pragmatic competence when expressing disagreement?
Carmen Maíz Arévalo
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 27, Vol. 2, 2014, págs. 433-453
Hibridismo entre el lenguaje oral y el escrito
Carmen Maíz Arévalo, Carmen Santamaría
Cuadernos Hispanoamericanos, ISSN 0011-250X, Nº 761, 2013, págs. 69-86
CLIL and Translation in Tertiary Education
Jorge Braga Riera, Carmen Maíz Arévalo
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, ISSN 1133-1127, Nº 19, 2013, págs. 33-64
Students' response to CLIL in tertiary education: the Case of Business administration and economics at Complutense University
Carmen Maíz Arévalo, Elena Domínguez Romero
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, ISSN 1886-2438, Nº. 8, 2013, págs. 1-12
Multimodality and listening comprehension: testing and implementing classroom material
Elena Domínguez Romero, Carmen Maíz Arévalo
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 2, Vol. 1, 2010, págs. 100-139
A multimodal approach to gender construction in children's stories: A case study
Carmen Maíz Arévalo
Clepsydra: Revista de Estudios de Género y Teoría Feminista, ISSN 1579-7902, Nº. 7, 2008, págs. 157-168
Peer-assessment in the ESL classrom: a practical project
Carmen Maíz Arévalo
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 9, 2008, págs. 127-138
Aprendiendo a aprender: técnicas de auto-evaluación en el aula de inglés
Carmen Maíz Arévalo
Pulso: revista de educación, ISSN-e 2445-2866, ISSN 1577-0338, Nº. 31, 2008, págs. 161-179
What sholde I make a lenger tale of this?: Linguistic and stylistic analysis of rhetorical questions in the "Canterbury Tales"
Carmen Maíz Arévalo
Selim: Journal of the Spanish Society for Medieval English Language and Literature = Revista de la Sociedad Española de Lengua y Literatura Inglesa Medieval, ISSN 1132-631X, Nº 15, 2008, págs. 39-60
The idiomatic expression of incoherent discourse: "can't make head nor tail": cognitive and contrastive analysis in Latin and English
Francisco García Jurado, Carmen Maíz Arévalo
Review of cognitive linguistics, ISSN 1877-9751, Nº. 3, 2005, págs. 117-131
Pragmática en la literatura: análisis de actos de habla en "Sir Gawain and the Green Knight"
Carmen Maíz Arévalo
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 10, 1999, págs. 255-260
El dialecto social en la Inglaterra de la Baja Edad Media
Carmen Maíz Arévalo
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 9, 1998, págs. 175-178
Interpreting Covid-related memes: The role of inferential strategies and context accessibility
Francisco Yus Ramos, Carmen Maíz Arévalo
The Pragmatics of Humour in Interactive Contexts / Esther Linares Bernabéu (ed. lit.), 2023, ISBN 9789027213877, págs. 6-31
El uso de TIC para la gamificación y clase invertida
Carmen Maíz Arévalo
Jornada «Aprendizaje Eficaz con TIC en la UCM» / coord. por David Carabantes Alarcón, Rosa de la Fuente Fernández, Ana Fernández-Pampillón Cesteros, Jorge Jesús Gómez Sanz, Juan Antonio Infante del Río, José Antonio López Orozco, Manuel Joaquín Salamanca López; Luis Hernández Yáñez (dir.), 2022, ISBN 978-84-669-3754-2, págs. 187-198
Towards a new measurement of intercultural (communicative) competence: Assessing the pragmatic competence of intercultural speakers
Ester Ariadna Sánchez Hernández, Carmen Maíz Arévalo
Teaching and Learning Second Language Pragmatics for Intercultural Understanding / coord. por Troy McConachy, Anthony J. Liddicoat, 2022, ISBN 978-0-367-55578-8, págs. 199-225
Carmen Maíz Arévalo, Juana Isabel Marín Arrese
Discourse studies: a practical guide / coord. por Carmen Maíz Arévalo, Juana Isabel Marín Arrese, 2021, ISBN 9788418981418, págs. 7-8
Im/politeness in digital communication
Carmen Maíz Arévalo
Discourse studies: a practical guide / coord. por Carmen Maíz Arévalo, Juana Isabel Marín Arrese, 2021, ISBN 9788418981418, págs. 131-145
Peer review in group work: a case study in Spanish higher education
Inés de la Villa Vecilla, Carmen Maíz Arévalo
Conference proceedings CIVINEDU 2020: 4th International Virtual Conference on Educational Research and Innovation September 23-24, 2020, 2020, ISBN 978-84-09-22966-6, págs. 688-689
Carmen Maíz Arévalo
Guía práctica de pragmática del español / coord. por María Elena Placencia, Xose A. Padilla García, 2020, ISBN 978-0-8153-5772-8, págs. 29-39
Stancetaking in Discourses: Epistemicity, Effectivity, Evaluation
Juana Isabel Marín Arrese, Laura Hidalgo Downing, Marta Carretero Lapeyre, Elena Domínguez Romero, Sergio Ferrer Navas, Laura Filardo Llamas, Carmen Maíz Arévalo, María Victoria Martín de la Rosa, Natalia Mora López, Begoña Núñez Perucha, Paula Pérez Sobrino, Alfonso Sánchez Moya, Julia Teresa Williams Camus
Thresholds and Ways Forward in English Studies / María Lourdes López Ropero (ed. lit.), Sara Prieto García-Cañedo (ed. lit.), José Antonio Sánchez Fajardo (ed. lit.), 2020, ISBN 978-84-1302-079-2, págs. 269-274
Losing Face on Facebook: Linguistic Strategies to Repair Face in a Spanish Common Interest Group
Carmen Maíz Arévalo
Analyzing Digital Discourse: New Insights and Future Directions / coord. por Patricia Bou Franch, Pilar Garcés Conejos, 2019, ISBN 978-3-319-92662-9, págs. 283-309
What does our Whatsapp Status Say About us?: the Power of Self-Presentation
Carmen Maíz Arévalo
Discourse, Meaning and Communication / coord. por Juana Isabel Marín Arrese, 2019, ISBN 978-84-18093-24-1, págs. 129-135
¿Qué decimos de nosotros en nuestro estado de Whatsapp?: el poder de la auto-presentación
Carmen Maíz Arévalo
Discourse, Meaning and Communication / coord. por Juana Isabel Marín Arrese, 2019, ISBN 978-84-18093-24-1, págs. 137-143
Por qué gamificar en la educación superior
Carmen Maíz Arévalo
Innovación Docente e Investigación en Arte y Humanidades / coord. por José Jesús Gázquez Linares, María del Mar Molero Jurado, Ana Belén Barragán Martín, María del Mar Simón Márquez, África Martos Martínez, José Gabriel Soriano Sánchez, Nieves Fátima Oropesa Ruiz, 2019, ISBN 978-84-1324-560-7, págs. 739-748
Using e-forums to develop intercultural pragmatic awareness
Carmen Maíz Arévalo
Online collaborative writing and the practice of discurse analysis / María-Ángeles Martínez (ed. lit.), 2015, ISBN 978-84-944276-9-5, págs. 47-62
Discourse analysis e-forums: (DAEF) Corpus
María-Ángeles Martínez, Marta Carretero Lapeyre, Elena Domínguez Romero, Carmen Maíz Arévalo, Juana Isabel Marín Arrese, María Victoria Martín de la Rosa
Online collaborative writing and the practice of discurse analysis / María-Ángeles Martínez (ed. lit.), 2015, ISBN 978-84-944276-9-5, págs. 127-133
Appendix 1a: student questionnaire
Marta Carretero Lapeyre, Carmen Maíz Arévalo, María-Ángeles Martínez
Online collaborative writing and the practice of discurse analysis / María-Ángeles Martínez (ed. lit.), 2015, ISBN 978-84-944276-9-5, págs. 135-137
Nombre familiar y nombre oficial en la antroponimia anglosajona
Carmen Maíz Arévalo, Jorge Braga Riera
Del nombre oficial al nombre familiar: (apodos, sobrenombres e hipocorísticos / coord. por María Victoria Navas Sánchez-Élez, Juan José Ortega Román, 2014, ISBN 84-7923-504-7, págs. 97-124
A pragmatic and multimodal analysis of emoticons and gender in social networks
Carmen Maíz Arévalo
New insights into gendered discursive practices: language, gender and identity construction / coord. por Antonia Sánchez Macarro, Ana Belén Cabrejas Peñuelas, 2014, ISBN 978-84-370-9267-6, págs. 175-197
"Hope this helps!": an analysis of expressive speech acts in online task-oriented interaction by university students
Marta Carretero Lapeyre, Carmen Maíz Arévalo, María-Ángeles Martínez
Yearbook of corpus linguistics and pragmatics 2014: new empirical and theoretical paradigms / Jesús Romero Trillo (ed. lit.), 2014, ISBN 9783319060064, págs. 261-290
Las apariencias engañan: análisis contrastivo de adverbios de cotilleo en español e inglés
Carmen Maíz Arévalo, Jorge Arús Hita
Pragmática y comunicación intercultural en el mundo hispanohablante / coord. por María Elena Placencia, Carmen García, 2013, ISBN 978-90-420-3604-8, págs. 233-254
Hacia un estudio contrastivo de los nombres metafóricos en inglés y español
Carmen Maíz Arévalo
Actas del VIII Congreso Internacional de Historia de la Lengua Española: Santiago de Compostela, 14-18 de septiembre de 2009 / coord. por Emilio Montero Cartelle, Carmen Manzano Rovira, Vol. 2, 2012, ISBN 978-84-940469-3-3, págs. 2579-2588
Commoniziing: La derivación implicita de los antropónimos ingleses
Jorge Braga Riera, Carmen Maíz Arévalo
La suerte de los nombres propios: léxico y ortografía / Jorge Braga Riera (aut.), 2012, ISBN 978-84-7737-604-0, págs. 13-34
At a Loss for Words or How to Respond to Compliments: A Contrastive Analysis of Compliment Response in English and Spanish
Carmen Maíz Arévalo
New perspectives on (im)politeness and interpersonal communication / coord. por Lucía Fernández Amaya, María de la O Hernández López, Reyes Gómez Morón, Manuel Padilla Cruz, Manuel Mejías Borrero, Mariana Relinque Barranca, 2012, ISBN 978-1-4438-4171-9, págs. 157-173
Intercultural pragmatics: a contrastive analysis of compliments in english and spanish
Carmen Maíz Arévalo
Discourse and communication: cognitive and functional perspectives / María Luisa Blanco Gómez (aut.), Juana Isabel Marín Arrese (aut.), 2010, ISBN 978-84-9849-977-3, págs. 175-208
First approaches to listening acquisition in efl: improving listening skills at university level
Carmen Maíz Arévalo, Elena Domínguez Romero
Discourse and communication: cognitive and functional perspectives / María Luisa Blanco Gómez (aut.), Juana Isabel Marín Arrese (aut.), 2010, ISBN 978-84-9849-977-3, págs. 225-244
Los nombres poéticos o metafóricos en inglés
Carmen Maíz Arévalo, Jorge Braga Riera
Nombre propio e identidad cultural / coord. por Carmen Maíz Arévalo, 2010, ISBN 978-84-7737-410-7, págs. 99-136
El cambio antroponímico en la Inglaterra medieval: desde las invasiones germánicas al inglés medio de Geoffrey Chaucer
Carmen Maíz Arévalo
Los nombres de persona en la sociedad y en la literatura de tres culturas / coord. por Consuelo García Gallarín, Carlos Cid Abasolo, 2009, ISBN 978-84-7737-240-0, págs. 111-144
Learning how to Promise: A Didactic Approach to the Teaching of Speech Acts
Carmen Maíz Arévalo
Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning / coord. por Reyes Gómez Morón, Lucía Fernández Amaya, Manuel Padilla Cruz, María de la O Hernández López, 2009, ISBN 978-1-4438-0972-6, págs. 128-140
Modality is more than Modal Verbs: A Pragmatic Approach to the Teaching of Adverbial Modality
Carmen Maíz Arévalo, Jorge Arús Hita
Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning / coord. por Reyes Gómez Morón, Lucía Fernández Amaya, Manuel Padilla Cruz, María de la O Hernández López, 2009, ISBN 978-1-4438-0972-6, págs. 181-196
Real or adapted: A practical case study with university students
Carmen Maíz Arévalo, Elena Domínguez Romero
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now / Carmen María Bretones Callejas (ed. lit.), José Francisco Fernández Sánchez (ed. lit.), José Ramón Ibáñez Ibáñez (ed. lit.), María Elena García Sánchez (ed. lit.), María Enriqueta Cortés de los Ríos (ed. lit.), María Sagrario Salaberri Ramiro (ed. lit.), María Soledad Cruz Martínez (ed. lit.), Nobel Augusto Perdu Honeyman (ed. lit.), Blasina Cantizano Márquez (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-692-1479-4, págs. 465-478
"Don't beat me no more". Domestic violence from a multimodal approach
Carmen Maíz Arévalo
Sites of female terror: en torno a la mujer y el terror, 2008, ISBN 978-84-8355-876-8, págs. 299-312
Comparing teaching approaches in real-life textbooks;: the role of the Common European Framework and "can do" statements
Carmen Maíz Arévalo
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
La influencia anglosajona en la antroponimia madrileña
Carmen Maíz Arévalo
Los nombres del Madrid multicultural / coord. por Consuelo García Gallarín, 2007, ISBN 978-84-96226-58-6, págs. 255-290
Interacción y producción en proyectos orales de dos niveles diferentes pero próximos: el papel de la motivación personal
Carmen Maíz Arévalo, Carmen Melchor Íñiguez
Panorama de las lenguas en enseñanza superior: ACLES 2005 : 19, 20 y 21 de mayo 2005 / coord. por Marta Genís Pedra, Elena Orduna Nocito, David García-Ramos Gallego, 2005, ISBN 978-84-88957-54-2, págs. 273-286
Are we so different?: towards a new reading of the Wife of Bath and the Pardoner in Chaucer's "Canterbury Tales"
Carmen Maíz Arévalo
Medieval English literary and cultural studies: SELIM XV / coord. por Juan Camilo Conde Silvestre, Nila Vázquez, 2004, ISBN 84-933713-6-X, págs. 81-94
<<Female>> vs <<male>> conceptualizations of love in Troilus and Creyseide:: a cognitive approach to Chaucer's poetry
Carmen Maíz Arévalo
Cognitive linguistics in Spain at the turn of the century (II) = La lingüística cognitiva en España en el cambio de siglo (II): Volumen II: Metaphor and metonymy= Metáfora y metonimia / coord. por Michael White, Honesto Herrera Soler, María Cristina Alonso Vázquez, 2003, ISBN 84-699-9675-4, págs. 91-104
On the existence of the follow-up move In spontaneous conversation
Antonio García Gómez, Carmen Maíz Arévalo, Begoña Núñez Perucha
Actas del XXV Congreso AEDEAN: [recurso electrónico], 2001
Insulting politely: analysis of address terms in a medieval mystery play
Carmen Maíz Arévalo
Actas del XXV Congreso AEDEAN: [recurso electrónico], 2001
Fórmulas de tratamiento en los "Cuentos de Canterbury"
Carmen Maíz Arévalo
Lengua, discurso, texto: I simposio internacional de análisis del discurso / coord. por José Jesús de Bustos Tovar, Vol. 1, 2000 (Lengua, discurso, texto. I.), ISBN 84-7522-851-8, págs. 1397-1408
Title composition in research articles
Carmen Maíz Arévalo, Eva González Abad
Panorama actual de la lingüística aplicada [Recurso electrónico]: conocimiento, procesamiento y uso del lenguaje / coord. por Francisco José Ruiz de Mendoza Ibáñez, Vol. 1, 2000 (Pragmática y análisis del discurso. Psicolingüística. Sociolingüística / coord. por Mercedes Fornés Guardia, Juan Manuel Molina Valero, Lorena Pérez Hernández), ISBN 84-699-3364-7, págs. 289-298
Love and its conceptual metaphors: syntactic realizations
Eva González Abad, Carmen Maíz Arévalo
Estudios de lingüística cognitiva / coord. por José Luis Cifuentes Honrubia, Vol. 1, 1996, ISBN 84-930403-1-2, págs. 389-402
Wortham, S., & Reyes, A. (2015).Discourse analysis beyond the speech event.
Carmen Maíz Arévalo
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 29, Vol. 1, 2016, págs. 338-343
Es reseña de:
Discourse Analysis beyond the Speech Event
Stanton Wortham, Angela Reyes
London/ New York : Routledge, 2015
The power of self-presentation: Spanish speakers constructing digital identity
Carmen Maíz Arévalo
Palgrave Macmillan Suiza, 2023. ISBN 9783031529306
Corpora in Translation and Contrastive Research in the Digital Age: Recent advances and explorations
Julia Lavid López (ed. lit.), Carmen Maíz Arévalo (ed. lit.), Juan Rafael Zamorano Mansilla (ed. lit.)
John Benjamins, 2021. ISBN 978-90-272-0918-4
Ha sido reseñado en:
Mikhail Mikhailov (res.)
Research in Corpus Linguistics (RiCL), ISSN-e 2243-4712, Vol. 10, Nº. Extra 2, 2022, págs. 153-164
El sistema dialogal en los "Canterbury Tales"
Carmen Maíz Arévalo
Tesis doctoral dirigida por Ana Pinto Muñoz (dir. tes.). Universidad Complutense de Madrid (2001).
Alternancia de lenguas en la comunicación mediada por ordenador entre las personas del Congo
Tesis doctoral dirigida por Nuria Calvo Cortés (dir. tes.), Carmen Maíz Arévalo (dir. tes.). Universidad Complutense de Madrid (2018).
Discourse studies: a practical guide
coord. por Carmen Maíz Arévalo, Juana Isabel Marín Arrese
Guillermo Escolar Editor, 2021. ISBN 9788418981418
Nombre propio e identidad cultural
coord. por Carmen Maíz Arévalo
Sílex Ediciones, 2010. ISBN 978-84-7737-410-7
Ha sido reseñado en:
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados