Instituciones
Área de conocimientoPortal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Evaluative language in applied linguistics research article discussions: exploring the functions and patterns of that-structures in argumentative texts
Ebtesam Abbasi Montazeri, Alireza Jalilifar, Jorge Arús Hita
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 32, Nº. 2, 2023, págs. 193-216
Significados interpersonales de coletillas modales en español chileno
Marco Antonio Contreras Castro, Jorge Arús Hita, Claudio Ariel Pinuer Rodríguez
Revista signos: estudios de lingüística, ISSN-e 0718-0934, ISSN 0035-0451, Vol. 55, Nº. 110, 2022, págs. 709-731
Jorge Arús Hita, Laura Caballero Bermejo
Lengua y Migración = Language and Migration, ISSN 1889-5425, ISSN-e 2660-7166, Vol. 13, Nº. 2, 2 (Suplemento monográfico), 2021 (Ejemplar dedicado a: LMOOCs for the linguistic and social integration of displaced people), págs. 97-114
SFL approaches to language dynamics and contrast
Izaskun Elorza, Jorge Arús Hita, Tom Bartlett
Lingua: International review of general linguistics, ISSN 0024-3841, Nº 261, 2021
Introducción a la sección monográfica: Estudios de Lingüística Sistémico-Funcional en/del español
Jorge Arús Hita, Nora Kaplan
Revista signos: estudios de lingüística, ISSN-e 0718-0934, ISSN 0035-0451, Vol. 54, Nº. 105 (Marzo), 2021, págs. 141-147
Translations of Representations of Moving and Saying from English into Spanish
Christian M. I. M. Matthiessen, Jorge Arús Hita, Kazuhiro Teruya
Word: Journal of the International Linguistic Association, ISSN-e 2373-5112, ISSN 0043-7956, Vol. 67, Nº 2, 2021, págs. 188-207
Quoting and reporting across languages: A system-based and text-based typology
Jorge Arús Hita, Kazuhiro Teruya, Mohamed Ali Bard, Abhishek Kumar Kashyap, Isaac N. Mwinlaaru
Word: Journal of the International Linguistic Association, ISSN-e 2373-5112, ISSN 0043-7956, Vol. 64, Nº 2, 2018, págs. 69-102
Autonomous learning resources for ELF: what learners think
Jorge Arús Hita, Pilar Rodríguez Arancón
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, ISSN 1130-7021, ISSN-e 1989-0796, Nº 23, 2014, págs. 1-15
Comparison and translation: towards a combined methodology for contrastive corpus studies
Julia Lavid López, Jorge Arús Hita, Lara Moratón-Gutiérrez
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, N. Extra 1, 2009 (Ejemplar dedicado a: Recent and applied corpus-based studies), págs. 159-173
Perspectiva sistémico-funcional de los usos de 'se' en español
Jorge Arús Hita
Revista signos: estudios de lingüística, ISSN-e 0718-0934, ISSN 0035-0451, Nº. 61, 2006, págs. 131-159
The bumpy road to literacy in a second language: A systemic-functional perspective
Jorge Arús Hita
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, ISSN-e 1576-4737, Nº. 24, 2005
The grammar of ralational processes in English and Spanish: implications for machine-aided translation and multilingual generation
Jorge Arús Hita, Julia Lavid López
Estudios ingleses de la Universidad Complutense, ISSN 1133-0392, Nº 9, 2001, págs. 61-80
Toward an integrated framework for CLIL-based blended teaching
Jorge Arús Hita, Elena Bárcena Madera
Interdisciplinary research and innovation in bilingual and second language teacher education / María Dolores Ramírez Verdugo (ed. lit.), 2024, ISBN 978-1-003-35021-7, págs. 173-189
Jorge Arús Hita, Elena Martínez Caro
Contrastes inglés-español y traducción: estudios basados en corpus / coord. por Julia Lavid López, 2020, ISBN 978-84-18093-23-4, págs. 131-156
Jorge Arús Hita
The Routledge handbook of systemic functional linguistics / coord. por Tom Bartlett, Gerard O'Grady, 2017, ISBN 978-0-367-73649-1, págs. 194-212
Using corpus annotation for the teaching of modal meanings in English and Spanish
Jorge Arús Hita, Juan Rafael Zamorano Mansilla, Julia Lavid López
Thinking modally: English and contrastive studies on modality / Juan Rafael Zamorano Mansilla (ed. lit.), Elena Domínguez Romero (ed. lit.), María Victoria Martín de la Rosa (ed. lit.), 2015, ISBN 1443880442, págs. 449-464
Fostering intercultural competence through contextualized texts in EFL settings
Jorge Arús Hita, Elena Bárcena Madera, Pilar Rodríguez Arancón
Análisis textual en la comunicación intercultural: actas del Congreso Internacional Topografías del Lenguaje Entre Culturas (MLAC10), Salamanca 5 al 7 de julio de 2010 / coord. por Izaskun Elorza, Ovidi Carbonell i Cortés, 2014, ISBN 978-84-9012-489-5, págs. 19-27
Contrastive corpus annotation in the CONTRANOT project: Issues and problems
Julia Lavid López, Jorge Arús Hita, Marta Carretero Lapeyre, Lara Moratón-Gutiérrez, Juan Rafael Zamorano Mansilla
The functional perspective on language and discourse: applications and implications / coord. por María Angeles Gómez González, Francisco José Ruiz de Mendoza Ibáñez, Francisco Gonzálvez García, Angela Downing Rothwell, 2014, ISBN 978-90-272-5652-2, págs. 57-86
Elena Bárcena Madera, Jorge Arús Hita, Juan José Magaña
VII Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas / coord. por Rosario Domingo Navas, Carlos Cerrada Somolinos, M. Ángeles López González, 2014, ISBN 978-84-697-2182-7, págs. 85-89
Annotating thematic features in English and Spanish: a contrastive corpus-based study
Jorge Arús Hita, Julia Lavid López
Contrastive Discourse Analysis: functional and corpus perspectives / coord. por Maite Taboada, Susana María Doval Suárez, Elsa González Alvarez, 2013, ISBN 9781908049759, págs. 164-182
REALL: rubric for the evaluation of apps in language learning
Jorge Arús Hita, Cristina Calle Martínez, Elena Martín Monje, Pilar Rodríguez Arancón
Jornadas Internacionales Tecnología móvil e innovación en el aula: nuevos retos y realidades educativas: Libro de actas, 2013, ISBN 978-84-695-8792-8, págs. 562-641
Reflections on the future of technology mediated LSP research and education
Jorge Arús Hita, Elena Bárcena Madera, Timothy Read
Languages for specific purposes in the digital era / coord. por Timothy Read, Jorge Arús Hita; Elena Bárcena Madera (aut.), 2013, ISBN 9783319022215, págs. 345-347
Las apariencias engañan: análisis contrastivo de adverbios de cotilleo en español e inglés
Carmen Maíz Arévalo, Jorge Arús Hita
Pragmática y comunicación intercultural en el mundo hispanohablante / coord. por María Elena Placencia, Carmen García, 2013, ISBN 978-90-420-3604-8, págs. 233-254
Jorge Arús Hita
Filología y Tecnología: introducción a la escritura, la informática, la información / coord. por Ana Fernández-Pampillón Cesteros, María Goicoechea de Jorge, Luis Hernández Yáñez, Dámaso López García, 2012, ISBN 978-84-9938-138-1, págs. 115-120
Una propuesta de modelo de explotación DECV-UCM para fortalecer los másteres de Filología
Jorge Arús Hita, Carmen Cazorla Vivas, Elena Domínguez, Ana Fernández-Pampillón Cesteros, Garazi Olaziregi Gómez, Dolores Romero, Irene Szumlakowski Morodo
Campus Virtual crece: retos del EEES y oportunidades para la UCM / coord. por Amelia Sanz Cabrerizo, José Antonio López Orozco, Luis Pablo Núñez, 2011, ISBN 978-84-694-4095-7, págs. 150-158
Jorge Arús Hita
El laboratorio de idiomas y la enseñanza-aprendizaje de lenguas / coord. por Julia Sevilla Muñoz, Ana Fernández-Pampillón Cesteros, Alfredo Poves Luelmo, 2011, ISBN 978-84-9938-095-7, págs. 119-127
Have computers ever really assited languaje learning? Problems and prospects
Timothy Read, Noa Talaván Zanón, Lourdes Pomposo Yanes, Jorge Arús Hita
Technological innovation in the teaching and processing of LSPs: proceedings of TISLID' 10 / coord. por Noa Talaván Zanón, Elena Martín Monje, Francisco Palazón Romero, 2011, ISBN 9788436262179, págs. 223-234
Modality is more than Modal Verbs: A Pragmatic Approach to the Teaching of Adverbial Modality
Carmen Maíz Arévalo, Jorge Arús Hita
Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning / coord. por Reyes Gómez Morón, Lucía Fernández Amaya, Manuel Padilla Cruz, María de la O Hernández López, 2009, ISBN 978-1-4438-0972-6, págs. 181-196
Using comparable and translated texts in contrastive corpus analysis: Thematisation as an example
Lara Moratón-Gutiérrez, Jorge Arús Hita, Julia Lavid López
Proceedings of the Corpus Linguistics Conference 2009 (CL2009), / coord. por Michaela Mahlberg, Victorina González Díaz, Catherine Smith, 2009, pág. 418
Jorge Arús Hita
Proceedings of the 30th International AEDEAN Conference: [electronic resource] / María Losada Friend (ed. lit.), Pilar Ron Vaz (ed. lit.), Sonia Hernández Santano (ed. lit.), Jorge Casanova García (ed. lit.), 2007, ISBN 978-84-96826-31-1
Contruing processis of consciousness in English and Spanish: Theoretical and applied perspectives
Julia Lavid López, Jorge Arús Hita
A pleasure of life in words: a festschrisft for Angela Downing / Marta Carretero Lapeyre (ed. lit.), Laura Hidalgo Downing (ed. lit.), Julia Lavid López (ed. lit.), Elena Martínez Caro (ed. lit.), JoAnne Neff van Aertselaer (ed. lit.), Soledad Pérez de Ayala Becerril (ed. lit.), Esther Sánchez-Pardo (ed. lit.), Angela Downing Rothwell (hom.), Vol. 1, 2006, ISBN 84-611-3486-9, págs. 343-377
An Approach to Modality for Higher Education Students of English
Marta Carretero Lapeyre, Juan Rafael Zamorano Mansilla, Jorge Arús Hita, Francisco Nieto, Cristina Alonso, Asunción Villamil Touriño
Panorama de las lenguas en enseñanza superior: ACLES 2005 : 19, 20 y 21 de mayo 2005 / coord. por Marta Genís Pedra, Elena Orduna Nocito, David García-Ramos Gallego, 2005, ISBN 978-84-88957-54-2, págs. 91-101
Developing a corpus-based generation grammar of Spanish: a contrastive study with English
Julia Lavid López, Jorge Arús Hita, Juan Rafael Zamorano Mansilla
Studies in contrastive linguistics.: proceedings of the 2nd International Contrastive Linguistics Conference, Santiago de Compostela, October, 2001 / Luis Iglesias Rábade (ed. lit.), Susana María Doval Suárez (ed. lit.), María Angeles Gómez González (ed. lit.), Elsa González Alvarez (ed. lit.), Andrew Rollings (ed. lit.), Antonio Álvarez Rodríguez (ed. lit.), Cristina Mourón Figueroa (ed. lit.), 2002, ISBN 84-9750-027-X, págs. 569-577
Exploring transitivity/ergativity in English and Spanish: a computational approach
Julia Lavid López, Jorge Arús Hita
Transitivity revisited / coord. por Montserrat Martínez Vázquez, 1998, ISBN 84-600-9466-9, pág. 14
Systemic functional grammar of Spanish :: contrastive study with English
Julia Lavid López, Jorge Arús Hita, Juan Rafael Zamorano Mansilla
Continuum International Publishing Group, 2010. ISBN 9780826482952
Hacia una especificación computacional de la transitividad en el español
Jorge Arús Hita
Tesis doctoral dirigida por Julia Lavid López (dir. tes.). Universidad Complutense de Madrid (2003).
The social evolution of the expression of love through music: a contrastive analysis of transitivity in hit songs in english and spanish (1950-2009)
Tesis doctoral dirigida por Marta Carretero Lapeyre (dir. tes.), Jorge Arús Hita (dir. tes.). Universidad Complutense de Madrid (2017).
El aprendizaje de los pronombres personales a través de la enseñanza explícita de la transitividad por estudiantes de inglés como segunda lengua: un enfoque sistémico-funcional
María Inmaculada López Bermudo
Tesis doctoral dirigida por Marta Carretero Lapeyre (dir. tes.), Jorge Arús Hita (dir. tes.). Universidad Complutense de Madrid (2015).
English Modality: Core, Periphery and Evidentiality
coord. por Juana Isabel Marín Arrese, Marta Carretero Lapeyre, Jorge Arús Hita, Johan van der Auwera
Mounton de Gruyter, 2014. ISBN 978-3-11-028632-8
Languages for specific purposes in the digital era
coord. por Timothy Read, Jorge Arús Hita; Elena Bárcena Madera (aut.)
Springer Alemania, 2013. ISBN 9783319022215
Ha sido reseñado en:
María Dolores Castrillo de Larreta-Azelain
Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, ISSN-e 2444-1333, Nº. 0, 2015, págs. 334-338
Digital Technologies in Domain-Specific Language Learning: Gains and Challenges
Digital Education Review, ISSN-e 2013-9144, Nº. 29, 2016, págs. 312-316
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados