págs. 13-20
págs. 21-30
El mapa conceptual: un texto a interpretar
págs. 31-38
págs. 39-44
Six years of desingn experiments using concept mapping: at the beginning und at the end of each of 23 learning projects
págs. 45-52
págs. 53-58
Bilingual knowledge (BIK-) maps: study strategy effects
págs. 59-66
págs. 67-74
Collaborative knowledge modeling between experts and novices: a strategy to support transfer of expertise in an organization
Josianne Basque, Clément Imbeault, Beatrice Pudelko, Michel Léonard
págs. 75-82
Teaching by doing with concept maps: integrating PLONE and CmapTools
págs. 83-90
Los mapas conceptuales en el contexto de las redes sociales: un nuevo escenario de aplicación
págs. 91-100
págs. 101-108
Concept maps applied to Mars exploration public outreach
Geoffrey Briggs, David A. Shamma, Alberto J. Cañas, Roger Carff, Jeffrey Scargle, Joseph D. Novak
págs. 109-116
From intuitive mapping to concept mapping: an application within an anthropological urban field study
págs. 117-124
CmapTools: a knowledge modeling and sharing environment
Alberto J. Cañas, Greg Hill, Roger Carff, Niranjan Suri, James Lott, Tom Eskridge, Gloria Gómez, Mario Arroyo, F. Carvajal Rodrigo
págs. 125-134
Mining the Web to suggest concepts during concept mapping
Alberto J. Cañas, Marco Carvalho, Marco Arguedas, David Leake, Ana Maguitman, Thomas Reichherzer
págs. 135-142
Entre conector y conector, un pensamiento: sistematización de una experiencia con el uso de mapas conceptuales en educación superior
págs. 143-150
págs. 151-158
"But is our concept map any good?": classroom experiences with the reasonable fallible analyser
págs. 159-166
Linking phrases in concept maps: a study on the nature of inclusivity
Julio Valente da Costa, Francisco Edson Lopes da Rocha, Eloi Luiz Favero
págs. 167-174
A new approach to meaningful learning assessment using concept maps: ontologies and genetic algorithms
Francisco Edson Lopes da Rocha, Julio Valente da Costa, Eloi Luiz Favero
págs. 175-182
págs. 183-190
págs. 191-198
Los mapas conceptuales como herramienta de aprendizaje organizacional: aproximación a un marco teórico y presentación de resultados parciales de un proyecto
págs. 199-208
págs. 209-216
Un enfoque constructivista para el uso de mapas conceptuales en educación a distancia de profesores
Italo Modesto Dultra, Lea da Cruz Fagundes, Alberto J. Cañas
págs. 217-226
págs. 227-236
págs. 237-242
I know what you're thinking: eliciting mental models about familiar teammates
págs. 243-248
The value of concept maps for knowledge management in the banking and insurance industry: a german case study
págs. 249-256
págs. 257-264
The power and benefits of concept mapping: measuring use, usefulness, ease of use, and satisfaction
págs. 265-272
págs. 273-280
Two-layered approach to knowledge representation using conceptual maps and description logics
Héctor Gómez Gauchia, Belén Díaz Agudo, Pedro Antonio González Calero
págs. 281-288
Valoración cuantitativa para evaluar mapas conceptuales
Pablo González Yoval, Saulo Hermosillo Marina, Eduardo Chinchilla Sandoval, Laura García del Valle, Cecilia Verduzco Martínez
págs. 289-294
COMPASS: and adaptative web-based concept map assessment tool
Evangelia Gouli, Agoritsa Gogoulou, Kyparisia Papanikolaou, María Grigoriadou
págs. 295-302
págs. 303-310
A community of practice on concept mapping
Marco Guastavigna, Mario Ambel, Anna Carletti, Laura Casulli, Mario Gineprini
págs. 311-316
págs. 317-324
págs. 325-332
págs. 333-340
págs. 341-348
págs. 349-358
págs. 359-366
págs. 367-374
How to acquire "the habit of changing habits": the marriage of Charles Pierce's semiotic paradigm and concept mapping
págs. 375-384
Synchronous collaborative concept mapping via ICT: learning effectiveness and personal and interpersonal awareness
págs. 385-392
págs. 393-400
págs. 401-408
Googling for a concept map: towards automatic concept-map-based query information
David Leake, Ana Maguitman, Thomas Reichherzer, Alberto J. Cañas, Marco Carvalho, Marco Arguedas, Tom Eskridge
págs. 409-416
págs. 417-422
págs. 423-430
págs. 431-438
Concept maps and wagon wheels: merging methods to improve the understanding of team dynamics
págs. 439-446
Los mapas conceptuales en las humanidades: el Quijote, la cultura
págs. 447-456
págs. 457-468
págs. 469-476
Text graphs: accurate concept mapping with well-defined meaning
págs. 477-486
Measuring team cognition: concept mapping elicitation as a means of constucting team shared mental models in an applied setting
págs. 487-494
págs. 495-502
págs. 503-510
Mapas conceptuales: elementos fundamentales para la intervención
págs. 511-518
Aplicaciones para la teoría de la elaboración de Reigeluth y Stein a la enseñanza de la física: una propuesta basada en la utilización del programa informático CmapTools
Ángel Luis Pérez Rodríguez, María Isabel Suero López, Manuel Montanero Morán, Pedro José Pardo Fernández
págs. 519-526
págs. 527-534
págs. 535-544
Applications of a concept mapping tool
Urko Rueda Molina, Mikel Larrañaga Olagaray, Ana Arruarte Lasa, Jon Ander Elorriaga Arandia
págs. 545-554
págs. 555-562
Diseñador de mapas conceptuales: una herramienta implementada con y para el usuario final
págs. 563-570
págs. 571-578
Ambientes de aprendizaje basados en mapas conceptuales hipermediales
Perla Señas, Norma Moroni, Sergio R. Martig, Mercedes Vitturini
págs. 579-586
págs. 587-594
Los mapas conceptuales y el desarrollo profesional docente
Ana Serradó Bayés, José María Cardeñoso Domingo, María del Pilar Azcaráte Goded
págs. 595-602
The contribution of concept maps to LOLA: the on-line learning lab
págs. 603-610
Substantive knowledge and mindful use of logarithms: a conceptual analysis for mathematics educators
págs. 611-618
Expert and student conceptions of the design process: developmental differences with implications for educators
Joan M. T. Walker, David S. Cordray, Paul H. King, Richard C. Fries
págs. 619-626
Kontzeptu mapen bidez ikaskuntza esanguratsua bultzatzen eta bere adierazleak ikasleengan antzematen
págs. 627-634
Los mapas conceptuales y los procesos de asesoría y seguimiento en proyectos de innovación educativa
págs. 13-16
págs. 17-20
El mapa conceptual de enfoque y su aplicación en la guía para elaborar mapas conceptuales
Manuel Francisco Aguilar Tamayo, Alejandro de Jesús Medrano Silva
págs. 21-24
págs. 25-28
págs. 29-32
Mapas conceptuales en Costa Rica: ideas nuevas, odres nuevos
págs. 33-36
Comunicación en la interacción didáctica: autopoiésis y aprendizaje
págs. 37-40
págs. 41-44
Mapas conceptuales y aprendizaje significativo de las ciencias sociales: análisis de los mapas conceptuales realizados antes y después de la implementación de un módulo instruccional sobre la energía
págs. 45-48
The application of computer-made concept maps to the organization of information: a Comenius project
págs. 49-52
págs. 53-56
Concept mapping as a tool to facilitate goal-oriented communication and cooperation among teachers
Anja Baer, Ilka Parchmann, Reinhard Demuth, Cornelia Gräsel, Thomas Puhl
págs. 57-60
págs. 61-64
Los mapas conceptuales: herramienta poderosa en la resolución creativa de los conflictos
págs. 65-70
págs. 71-74
págs. 75-78
The words of science: the construction of science knowledge using concepts maps in Italian primary schools
págs. 79-82
págs. 83-86
Fisikokimikako praktiken ikas-irakasprozesuan mapa kontzeptualak erabiltzeko proposamena
María Rosario Berraondo Juaristi, Yolanda Fernández de Aránguiz Guridi, Sofía de la Torre
págs. 87-90
págs. 91-94
Cognitive maps: new paradigms in information architecture and interface design for the web : the opsis identifier descriptive model for web information architecture based on cognitive maps : designing-X a case study
págs. 95-98
págs. 99-102
Mapas conceptuales: una herramienta para el análisis del currículum
págs. 103-106
Complementaciones curriculares coherentes con la educación formal: un ejemplo, el agua
Joaquín Bujeda Gómez, José Carrasquer Zamora, Carmen Lázaro Peinado, Luis Martínez Utrillas
págs. 107-110
Use of conceptual maps in distance learning courses
Anderson Ricardo Yanzer Cabral, Mario Dal col Zeve, Maria Suzana Marc Amoretti, Mariano Nicolao
págs. 111-114
Los mapas conceptuales: una herramienta hipertextual para el trabajo colaborativo y el desarrollo de habilidades comunicativas y docentes
págs. 115-118
págs. 119-122
La uve de Gowin y los mapas conceptuales pueden ser el "zum" de la teoría de la elaboración
Jesús Carnicer Murillo, José Carrasquer Zamora, Rosa Martínez Martínez, Mª Dolores de Lama Alcalde, Francisco Usó Ballester
págs. 123-126
What do you know?: assessing change in student conceptual understanding in science
págs. 127-130
págs. 131-134
págs. 135-138
págs. 139-142
Not yet within the mainstream: concept mapping in a Scottish high school
págs. 143-146
págs. 147-150
Los mapas conceptuales como herramienta de exploración del lenguaje en el modelo de Van Hiele
Pedro Vicente Esteban Duarte, Edison Darío Vasco Agudelo, Jorge Alberto Bedoya Beltrán
págs. 151-154
Los mapas conceptuales como herramienta en la renovación de la estructura de contenidos de una unidad temática: una experiencia para el estudio termodinámico de sistemas no reaccionantes
Yolanda Fernández de Aránguiz Guridi, María Rosario Berraondo Juaristi, Sofía de la Torre
págs. 155-158
Learning evaluation using concept maps in a cooperative environment
Clovis Torres Fernandes, Marcos J. S. Cunha, Nizam Omar, Wagner da Silva
págs. 159-162
Things we know about the cow: introduction to concept mapping in a preschool setting
María Figueiredo, Ana Sofía Lopes, Rute Firmino, Salomé de Sousa
págs. 163-166
Concept mapping: a strategy for meaningful learning in medical microbiology
Antonio Pedro Fonseca, Clara Isabel Extremina, A. Freitas da Fonseca
págs. 167-170
La estructura conceptual de los cursos en la educación superior: la experiencia con mapas conceptuales en los cursos de didáctica universitaria de la Universidad de Costa Rica
Susan Francis Salazar Salazar, María Eugenia Venegas Renauld
págs. 171-172
págs. 173-176
Simetría de la técnica de mapas conceptuales y la dimensión informacional de la gestión del conocimiento de las organizaciones: GECYT como caso de estudio
págs. 177-180
Mapas conceptuales aplicados al análisis del discurso de grupos en la universidad
Omar García Ponce de León, Virginia Montero Hernández, Manuel Francisco Aguilar Tamayo
págs. 181-184
Topic maps: an alternative or a complement to concept maps?
págs. 185-188
págs. 189-192
Análisis estructural sistémico: teorías, técnicas y aplicaciones : su mapa conceptual como herramienta didáctica y de investigación
Faustino N. Gimena Ramos, Pedro Gonzaga Vélez, Lázaro Gimena Ramos
págs. 193-196
Exposure value in photography: a graphics concept map proposal
págs. 197-200
Los mapas cognitivos elaborados a partir de entrevistas: un procedimiento de análsis para comparar las concepciones del profesorado sobre la enseñanza de las ciencias
Teodoro González Bravo, María Luisa Bermejo García, Vicente Mellado Jiménez
págs. 201-206
Silvia B. González Brambila, Georgina Pulido Rodríguez, Yadira Zavala, Héctor Javier Vázquez, Hugo Moncayo
págs. 207-210
C-TOOLS automated grading for online concept maps works well with a little help from Wordnet
Scott H. Harrison, Joshua L. Wallace, Diane Ebert May, Douglas B. Luckie
págs. 211-214
págs. 215-218
págs. 219-222
Mapas conceptuales: una valiosa herramienta para aprender cinemática por autorregulación
págs. 223-226
Los mapas conceptuales: instrumento para el análisis de las narrativas experimentales
págs. 227-230
págs. 231-234
págs. 235-238
págs. 238-244
The effect improving teachers' knowledge of practice: concept-map : implementation in the mathematical teacher professional growth community
págs. 245-250
págs. 251-256
Enseñanza y aprendizaje de los mapas conceptuales con alumnado de primer ciclo de educación primaria
págs. 257-260
Introduction to C-TOOLS: concept mapping tools for online learning
págs. 261-264
págs. 265-270
págs. 271-274
págs. 275-278
Text concept mapping: the contribution of mapping characteristics to learning from texts
págs. 279-282
Uso de mapas conceptuales para facilitar el aprendizaje del concepto de soluciones
María Elena Navarro Clemente, Ana E. Domínguez Pérez, Laura Ortiz Esquivel
págs. 283-286
págs. 287-292
What are the major curricular issues?: the use of mindmapping as a brainstorming exercise
Fersun Paykoç, Bünyamin Mengi, Pinar Olgun Kamay, Pinar Önkol, Birikim Özgür, Olga Pilli, Hamide Yildirim Sahinkayasi
págs. 293-296
Conceptual maps writing: the case of the nodes-arcs
págs. 297-300
págs. 301-304
Conceptual brand m@pping: a web-based approach to collect brand knowledge and its interpretation using network analysis
págs. 305-308
págs. 309-312
págs. 313-318
págs. 319-322
págs. 323-326
págs. 327-332
págs. 333-336
págs. 337-342
págs. 343-346
La potenciación de aprendizajes en un entorno T.I.C.: los mapas conceptuales como instrumento cognitivo y herramientas de aprendizaje visual
págs. 347-350
págs. 351-356
págs. 357-360
págs. 361-364
Concept mapping and the research process: a librarian's perspective
págs. 365-368
págs. 369-372
Using concept maps for collaborative curriculum development
Rosana Brandao Vilela, Lenilda Austrilino Silva, Antonio Carlos Costa
págs. 373-376
págs. 377-380
Proyectos colaborativos y mapas conceptuales: una propuesta válida para lograr aprendizajes significativos en ciencias
Claudia María Zea Restrepo, María del Rosario Atuesta Venegas
págs. 381-384
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados