Aquest CD recull els textos de les conferències plenàries i de les comunicacions presentades en el Congrés UNIVEST08 �L�estudiant, eix del canvi a la universitat�, organitzat pel Vicerectorat de Docència i Política Acadèmica i l'ICE Josep Pallach de la Universitat de Girona i celebrat els dies 2 i 3 de juny de 2008. Concretament inclou, en les tres llengües oficials del Congrés (català, castellà i anglès), les conferències impartides per Günter L. Huber (Universitat de Tubinga), Félix Angulo Rasco (Universitat de Cádiz), Núria Grané Teruel (Universitat d�Alacant), Bertram C. Bruce (Universitat d� Illinois) així com algunes de les intervencions realitzades pels comentadors de les diferents sessions. També, els textos complets de les comunicacions presentades per a cada un dels cinc eixos temàtics del Congrés: Planificació de la docència centrada en l'estudiant, Autogestió de l'aprenentatge, Tutorització dels estudiants, Participació dels estudiants en la vida universitària, Experiències fora de les aules ordinàries de classe.
19 págs.
La Joventut ja no és el que era: Algunes prediccions (desapassionades) sobre estudiantat futur de la universitat
J. Félix Angulo Rasco, Genís Barnosell Jordá, Albert Bayot Fuertes
El Cas integrat.Un aprenentatge integral i integrador.: L'experiència de l'Escola Universitària d'Infermeria Sant Joan de Déu de Barcelona
Núria Roca Caparà, Bárbara Hurtado Pardos, Mª José Morera Pomarede, Mª Dolores Royo Arán, Marina Heredia Torras, Esther Insa Calderon, María Ángels Pedrola Segarra, Carme Vega Monteagudo
La Enseñanza en planificación y gestión de recursos hídricos en la ingeniería civil: Propuesta de modelo educativo centrado en el estudiante
Canvis en la metodologia docent universitària: Reflexions i experiències portades a terme en assignatures de l'Àrea de Física Aplicada
Jesus Planella Morató, Joan Josep Suñol Martínez, Lluïsa Escoda Acero
La Relació intercultural: la formació dels estudiants d'infermeria
Un Sistema de evaluación de competencias centrado en el estudiante: La implicación del profesor y el rol del estudiante no como participante sino como responsable de su aprendizaje
Un Ejemplo de organización académica en experiencias piloto ects: el caso de la licenciatura en administración y dirección de empresas de la Universidad Pablo de Olavide
Tiempos de convergencia: la visión de los estudiantes de pedagogía en la Universidad de Murcia
Mónica Vallejo Ruiz, Amaro Egea Caparrós, María Paz García Sanz
Coneixmedi: una web colaborativa orientada al desarrollo de competencias profesionales en la formación de maestros y maestras
Luis M. del Carmen, Margarida Falgàs Isern, Montserrat Oller, Roser Batllori, Alfonso Romero Díaz
El Proceso de enseñanza-aprendizaje centrado en el alumno: experiencias de la adaptación de los estudios de economía de la Universidad de Valencia al nuevo marco del EEES
Olga Blasco Blasco, Elvira Montañés Brunet, Vicente Coll Serrano, Rosa Giménez Moreno
Los Lunes al sol: un ejemplo de la aportación del cine en la explicación del derecho
La Docencia del derecho financiero y tributario: Su aplicación en la Facultad de Derecho de la Universidad de Oviedo
Experiències d'innovació docent en el context de l'EEES: estan preparats els nostres estudiants per al canvi cultural?
Una Experiencia de formación de formadores: la elaboración del plan docente según criterios ects
Elena Bernarás Iturrioz, Pilar Gil Molina, Luis María Elizalde Alcayaga
Les Proves d'elecció múltiple en el context de l'avaluació universitària: percepcions i avaluacions d'una mostra d'estudiants de Publicitat i Relacions Públiques
L'Alfabetització informacional.: Cas pràctic a l'assignatura de Gestió de la Informació Turística
Joaquim Majó Fernández, Joaquim Martínez Rodríguez, Isabel Planas
Sistema d'avaluació per portafoli: una anàlisi de casos de la Universitat de Girona
Núria Pascual Molinas, María Pallisera i Díaz, Maria Lluïsa Molinas i de Ferrer
Reflexiones sobre una experiencia de autogestion del aprendizaje: el aprendizaje cooperativo en la materia del derecho del trabajo
Experimentar desde casa: actividades prácticas para titulaciones técnicas basadas en simulaciones interactivas en entornos web
Fernando Gómez Bravo, Diego Antonio López García, Marcos del Toro Peral, Juan Carlos Fortes Garrido, Indalecia Jérez González, Jacinto Mata Vázquez
La Integración de las TIC en la universidad: entre la economía de mercado y la innovación pedagógica
Trabajo cooperativo sobre un informe de análisis químico mediante la plataforma Synergeia
Florencio de la Torre Yugueros
Comparació dels resultats obtinguts en la incorporació de l'ACME, en dues assignatures de química de primer curs de dos estudis: Química i Ciències Ambientals, a la Universitat de Girona
Mònica Iglesias Juncà, Sara Insa Aguilar, Enriqueta Anticó Daró, Victòria Salvadó Martín, Jordi Poch García, Ferrán Prados
The Role of the online learner: onsite students becoming online learners
Inside the competences evaluation, the stress tolerance of students.: An empirical study based on conservation of resources theory
Realització de pràctiques amb alumnes col·laboradors: una experiència a dret penal
Estudio comparado sobre la tutorización de los estudiantes universitarios: Estudios de caso: Universidad de Santiago de Compostela (España) y Università degli Studi di Torino (Italia)
The Personal tutorial guidance sessions in the framework of the teaching-learning field of the Bologna process: University of Minho (first cycle) courses students’ perceptions
La Participació estudiantil a la universitat com a oferta docent: L'experiència pilot de la UPF en un context institucional de canvis
Representar l'univers referencial: estratègies per a la visibilitat dels processos de socialització a la universitat
Conocimiento práctico y procesos de reflexión en la formación inicial de los maestros de educación física: opciones de desarrollo a través del prácticum
Víctor López Ros, Ricard Pradas Casas, Raquel Font Lladó
La Fira de la Ciència: una experiència de desenvolupament de les competències professionals en el primer curs dels estudis de mestre
La Experiencia del practicum en la diplomatura de Turismo de la Universidad de Valencia: la inmersión del estudiante en el entorno laboral
Elvira Montañés Brunet, Olga Blasco Blasco, Rosa Giménez Moreno, Vicente Coll Serrano
¿Cómo integrar las prácticas en empresas en los nuevos planes de estudio?: Evaluación de experiencia e integración futura
La Simulació: nova eina d'aprenentatge de competències transversals
Núria Molné, María Victoria Sánchez Rebull, Marta Nel·lo Andreu
Pràctiques en empreses en els estudis d'informàtica: dels convenis de cooperació educativa a les estades en entorns laborals
Josep Soler i Masó, Josep Lluís Marzo i Lázaro, Santiago Thió Fernández de Henestrosa, Rafael García Campos, Josep Suy Franch
Enhancing learning beyond the classroom: blogging and other social networking tools
Miquel Duran Portas, Laia Guillaumes Domenech, Raquel Rios Font, Sílvia Simon Rabasseda, Mariona Sodupe Roure, Erika Constantino Aguilella
Public and student awareness science: recreational science as a catalyst
Miquel Duran Portas, Sílvia Simon Rabasseda, Cristina Butchosa Robles, Raquel Rios Font, Mariona Sodupe Roure, Josep Duran Carpintero, Laia Guillaumes Domenech, Luis Rodríguez Santiago, Erika Constantino Aguilella
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados