Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 16, Nº. 2, 2023
Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 16, Nº. 1, 2023
Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 15, Nº. 3, 2022
Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 14, Nº. 4, 2021
Introduction : Socially just plurilingual education in Europe: shifting subjectivities and practices through research and action
Elizabeth J. Erling, Emilee Moore
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 18, Nº. 4, 2021 (Ejemplar dedicado a: Socially just plurilingual education in Europe: Shifting subjectivities through research and action), págs. 523-533
Being plurilingual versus becoming a linguistically sensitive teacher: tensions in the discourse of initial teacher education students
Marilisa Birello, Julia Llompart Esbert, Emilee Moore
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 18, Nº. 4, 2021 (Ejemplar dedicado a: Socially just plurilingual education in Europe: Shifting subjectivities through research and action), págs. 586-600
La reflexió per a la didàctica lingüísticament inclusiva
Julia Llompart Esbert, Emilee Moore
Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, ISSN 1133-9845, Nº. 85, 2020, págs. 71-80
Xavier Fontich Vicens, Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 13, Nº. 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: February/March 2020), págs. 5-10
Resemiotisation from page to stage: translanguaging and the trajectory of a musilingual youth’s poem
Emilee Moore, Jessica Bradley
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 23, Nº. 1, 2020, págs. 49-64
‘Mézclalo un poquito’: plurilingual practices in multilingual educational milieus
Julia Llompart Esbert, Dolors Masats, Emilee Moore, Lucila Nussbaum Capdevila
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 23, Nº. 1, 2020, págs. 98-112
Semiosis y cosmopolitismo crítico: Un análisis transmodal de un dilema ético en comunicación transnacional entre jóvenes
Claudia Vallejo Rubinstein, Emilee Moore, Julia Llompart Esbert, Margaret R. Hawkins
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, ISSN 1138-414X, ISSN-e 1989-6395, Vol. 24, Nº 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: Miscelánea), págs. 304-325
La reflexión para la didáctica lingüísticamente inclusiva
Julia Llompart Esbert, Emilee Moore
Textos de didáctica de la lengua y la literatura, ISSN 1133-9829, Nº 88, 2020, págs. 55-60
Xavier Fontich Vicens, Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 12, Nº. 1, 2019 (Ejemplar dedicado a: February/March 2019), págs. 1-4
De la didàctica de les llengües a la didàctica del plurilingüisme
Emilee Moore, Julia Llompart Esbert
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, ISSN-e 2604-5613, ISSN 2604-5893, Vol. 2, Nº. 2, 2019, págs. 57-65
Working Through Asymmetries of Knowledge and Expertise in a «Giving Back to the Field» Session
Eva Codó, Emilee Moore
Foro de Educación, ISSN-e 1698-7802, ISSN 1698-7799, Nº. 27, 2019 (Ejemplar dedicado a: Perspectivas etnográficas de la enseñanza y aprendizaje en contextos multilingües), págs. 147-165
Emilee Moore, Xavier Fontich Vicens
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 11, Nº. 4, 2018 (Ejemplar dedicado a: November/December 2018), págs. 1-4
Emilee Moore, Xavier Fontich Vicens
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 11, Nº. 3, 2018 (Ejemplar dedicado a: August/September 2018), págs. 1-4
Xavier Fontich Vicens, Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 11, Nº. 1, 2018 (Ejemplar dedicado a: February/March 2018), págs. 1-8
Melinda Dooly, Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 10, Nº. 3, 2017 (Ejemplar dedicado a: August/September 2017), págs. 1-8
Melinda Dooly, Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 10, Nº. 1, 2017, págs. 1-8
El rap en la didàctica del plurilingüisme
M. Rosa Garrido Ramírez, Emilee Moore
Perspectiva escolar, ISSN 0210-2331, Nº 391, 2017, págs. 44-48
Melinda Dooly, Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 9, Nº. 4, 2016 (Ejemplar dedicado a: November/December 2016), págs. 1-8
Melinda Dooly, Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 9, Nº. 3, 2016 (Ejemplar dedicado a: August/September 2016), págs. 1-8
The Burden of "Nativeness": Four Plurilingual Student-Teachers’ Stories
María Cioè Peña, Emilee Moore, Luisa Martín Rojo
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 9, Nº. 2, 2016 (Ejemplar dedicado a: May/June 2016: Monograph), págs. 32-52
Prácticas plurilingües 'transgresoras' en un programa extraescolar de refuerzo de la lectura
Claudia Vallejo Rubinstein, Emilee Moore
Signo y seña, ISSN-e 2314-2189, ISSN 0327-8956, Nº 29, 2016, págs. 33-61
Language learning ‘in the wild’ in transnational encounters
Emilee Moore
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 28, Vol. 2, 2015, págs. 382-415
Constructing content and language knowledge in plurilingual student teamwork: situated and longitudinal perspectives
Emilee Moore
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 17, Nº. 5, 2014, págs. 586-609
Plurilingual resources for ‘welcoming’ at a university service for international students
Emilee Moore, Adriana Patiño Santos
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 35, Nº. 4, 2014 (Ejemplar dedicado a: Language Policies and Practices in the Internationalisation of Higher Education on the European Margins), págs. 406-424
La lingüística interaccional y la comunicación en las aulas
Emilee Moore, Lucila Nussbaum Capdevila
Textos de didáctica de la lengua y la literatura, ISSN 1133-9829, Nº 63, 2013, págs. 43-50
“How do the apples reproduce?”: Mediation-in-interaction in a university CLIL course
Emilee Moore
Plurilingual Classroom Practices and Participation: Analysing Interaction in Local and Translocal Settings / coord. por Dolors Masats, Lucila Nussbaum Capdevila, 2022, ISBN 978-1-003-16912-3, págs. 134-146
What do you like about Spain?: Building understandings of people and places in interaction mediated by plurilingual and digital resources
Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein
Plurilingual Classroom Practices and Participation: Analysing Interaction in Local and Translocal Settings / coord. por Dolors Masats, Lucila Nussbaum Capdevila, 2022, ISBN 978-1-003-16912-3, págs. 162-174
Introduction: Inclusive epistemologies and practices of out- of- school English learning
Emilee Moore
Learning English Out of School: An Inclusive Approach to Research and Action / coord. por Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein, 2021, ISBN 978-3-631-86226-1, págs. 7-25
Out-of-school language learning and educational equity
Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein, Melinda Dooly, Eulàlia Borràs Riba
Learning English Out of School: An Inclusive Approach to Research and Action / coord. por Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein, 2021, ISBN 978-3-631-86226-1, págs. 27-42
Is English important in your life?: A collaborative experience in a secondary school
Emilee Moore, Victor Corona, Claudia Vallejo Rubinstein, Jorge Solans
Learning English Out of School: An Inclusive Approach to Research and Action / coord. por Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein, 2021, ISBN 978-3-631-86226-1, págs. 43-68
The affordances of an arts-based approach for building opportunities for young people's learning
Emilee Moore, Margaret R. Hawkins
Learning English Out of School: An Inclusive Approach to Research and Action / coord. por Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein, 2021, ISBN 978-3-631-86226-1, págs. 99-117
Making Colin the poet real English language learning as embodied action,: aesthetics and emotion
Emilee Moore, Almudena Herrera Jaime, Mandy Lee Deal
Learning English Out of School: An Inclusive Approach to Research and Action / coord. por Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein, 2021, ISBN 978-3-631-86226-1, págs. 143-160
Emilee Moore, Andy Morodo
Learning English Out of School: An Inclusive Approach to Research and Action / coord. por Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein, 2021, ISBN 978-3-631-86226-1, págs. 161-164
Introduction: qualitative approaches to research on plurilingual education
Melinda Dooly, Emilee Moore
Qualitative approaches to research on plurilingual education / coord. por Emilee Moore, Melinda Dooly, 2017, ISBN 978-1-908416-47-6, págs. 4-20
Melinda Dooly, Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein
Qualitative approaches to research on plurilingual education / coord. por Emilee Moore, Melinda Dooly, 2017, ISBN 978-1-908416-47-6, págs. 351-375
Collecting, transcribing, analyzing and presenting plurilingual interactional data
Emilee Moore, Julia Llompart Esbert
Qualitative approaches to research on plurilingual education / coord. por Emilee Moore, Melinda Dooly, 2017, ISBN 978-1-908416-47-6, págs. 403-433
Què aporta l’anàlisi conversacional a la comprensió de les situacions d’AICLE?
Emilee Moore, Lucila Nussbaum Capdevila
Aprendre en una altra llengua =: Learning through another language = Aprender en otra lengua / Cristina Escobar (aut.), Lucila Nussbaum Capdevila (aut.), 2011, ISBN 978-84-490-2677-5, págs. 93-117
Emilee Moore
L'educació lingüística i literària en entorns multilingües: recerca per a nous contextos / coord. por Oriol Guasch Boyé; Marta Milian Gubern (ed. lit.), 2010, ISBN 978-84-490-2618-8, págs. 221-235
Emilee Moore
Bellaterra: journal of teaching and learning language and literature, ISSN-e 2013-6196, Vol. 5, Nº. 3, 2012, págs. 66-71
Es reseña de:
The Role of Metalinguistic Awareness in the Effective Teaching of Foreign Languages (Rethinking Education, vol. 10
Anthony David Roberts
Oxford, Bern, Berlin... : Peter Lang, 2011
Plurilingual interaction at a catalan university doing internationalisation: context and learning
Emilee Moore
Tesis doctoral dirigida por Lucila Nussbaum Capdevila (dir. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2011).
Professional development and the interactional accomplishment of emi expertise
Tesis doctoral dirigida por Emilee Moore (dir. tes.), Mandy Lee Deal (dir. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2019).
English as a foreign language learning and capital in rural china: a case study of a group of secondary school students
Tesis doctoral dirigida por Melinda Dooly (dir. tes.), Emilee Moore (codir. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2017).
Tesis doctoral dirigida por Emilee Moore (dir. tes.), Melinda Dooly (tut. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2016).
La adquisición de la competencia interactiva por parte de aprendices chinos de español como lengua extranjera: Análisis de tareas desarrolladas en un chat
Tesis doctoral dirigida por Dolors Masats (dir. tes.), Emilee Moore (dir. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2016).
Learning English Out of School: An Inclusive Approach to Research and Action
coord. por Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein
Peter Lang Alemania, 2021. ISBN 978-3-631-86226-1
Qualitative approaches to research on plurilingual education
coord. por Emilee Moore, Melinda Dooly
Research-publishing.net, 2017. ISBN 978-1-908416-47-6
AICLE-CLIL-EMILE, educació plurilingüe: experiencias, research & politíques
coord. por Cristina Escobar Urmeneta, Natalia Evnitskaya, Emilee Moore, Adriana Patiño Santos
Universidad Autónoma de Barcelona = Universitat Autònoma de Barcelona, Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions, 2011. ISBN 978-84-490-2678-2
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados