Esta sétima Xornada Universitaria Galega en Xénero constitúe a consolidación dunha iniciativa conxunta das tres universidades galegas, xurdida en 2013, que ten como obxectivo a creación dun punto de encontro para as persoas dedicadas e preocupadas pola perspectiva de xénero na investigación e na docencia universitarias. A USC acolle como anfitrioa esta edición, baixo o lema Desigualdades de xénero en tempos de COVID, e, dadas as circunstancias, por primeira vez en modalidade virtual. Esta edición está financiada con fondos do Pacto de Estado contra a Violencia de Xénero (Ministerio de Igualdad), no marco dos convenios de colaboración da Consellería de Emprego e Igualdade coas universidades galegas. Nesta ocasión, achegámonos aos retos que se formulan nos estudos de xénero e no feminismo na actualidade, centrándonos en visibilizar o impacto da actual crise sanitaria, social e económica nos ámbitos da violencia de xénero e da traxectoria investigadora das mulleres, así como a importancia da aposta por unha docencia universitaria con perspectiva de xénero.
Transferencia do coñecemento: unha nova fenda de xénero na I+D+I?
págs. 17-26
Stop discriminación: evaluación de la aplicación de la Ley 14/2011 de la ciencia en lo referente a la perspectiva de género con propuestas de mejora
Begoña Barrios Barrera, María José Cáceres Granados, Laura Calaza Díaz, Elena Camacho Aguilar, Patricia Contreras Tejada, Rosa M. Crujeiras Casais, Irene Epifanio López, Mireia López, Juan Miguel Ribera Puchades, María Teresa Sánchez Rúa, María Elena Vázquez Abal
págs. 27-35
¿Cómo reparar el impacto negativo de la pandemia entre las mujeres académicas en nuestro país?: Apuntes para el diseño de medidas de igualdad
págs. 37-45
Las medidas para favorecer la conciliación laboral frente al impacto social y económico del Covid-19
págs. 47-55
págs. 57-66
págs. 67-75
As expectativas educacionais e as disciplinas STEM en clave de xénero en Galiza: división do traballo vs igualdade de oportunidades
págs. 77-86
El incremento de los malos tratos contra la mujer: otro efecto oculto de la pandemia
págs. 89-96
Las dificultades de combatir la "violencia de género" en tiempos de pandemia: aumento del riesgo y deterioro de la posición de las mujeres
págs. 97-104
COVID19 y atención a mujeres víctimas de violencia de género en la Comunidad Valenciana
Purificación Heras González, Ainara Nardi Rodríguez, María Asunción Martínez Mayoral, María José Alarcón García
págs. 105-113
Consecuencias de la pandemia de COVID-19 para las mujeres víctimas de violencias en función del género y sexuales: una aproximación a partir de la situación de las usuarias de los Centros de Información á Muller (CIMS) en Galicia
Rita María Radl Philipp, Jorge García Marín, María Begoña Gómez Vázquez, Mónica Antelo Martelo, María Luciana Sánchez Iglesias, María Curros Espiño, Pablo Soto Casás
págs. 115-123
Enfermaría e violencia contra a muller: necesidades e experiencias de abordaxe exploradas mediante unha revisión de alcance
págs. 125-134
Coidado de enfermaría a mulleres en situación de maltrato: un enfoque meta-etnográfico
Sara Fernández Basanta, Iria Paz López, María Jesús Movilla Fernández
págs. 135-142
págs. 143-154
págs. 155-164
"Rompendo regras": alfabetización menstrual crítica na Universidade da Coruña
Mar Rodríguez Romero, Neves Arza Arza, Araceli Couce García, Sabela Quintillán Quintillán, Uxía Hadaly Romero Bouzas, Inma Doval-Porto, Gabriela Laura Frias Goytia
págs. 165-173
págs. 175-182
págs. 183-190
págs. 191-199
Da vitimización secundaria á violencia machista institucional: unha análise da realidade galega
págs. 201-208
A violencia institucional de xénero na democratización de España: o caso da regulación do aborto
págs. 209-216
A violencia machista institucional: tarefas pendentes nas universidades galegas
págs. 217-225
Impacto do antifeminismo na conversa social: medición de sentimiento do #8M
Teresa Piñeiro Otero, Carmen Vázquez Gende, Luis Xabier Martínez Rolán
págs. 227-236
Características de la violencia de género en mujeres mayores de 65 años
Ana María Porto Castro, María Josefa Mosteiro García, Enelina María Gerpe Pérez
págs. 237-245
(In)visibilizadas: mujeres, mercado laboral y cuidados en Colombia
Angélica Amaya Centeno, Eva Aguayo Lorenzo, Yolanda Pena Boquete
págs. 247-256
págs. 257-264
págs. 265-274
O kevlar: unha fibra fantástica descuberta por Stephanie Kwolek en 1965
María Mercedes Álvarez Lires, Francisco Javier Álvarez Lires, Azucena Arias Correa, José Francisco Serrallé Marzoa
págs. 277-285
A sustentabilidade oceánica e os oficios femininos do mar: unha experiencia no grao en Educación Infantil
María Asunción Lorenzo Rial, Tamara Amorín de Abreu, Mercedes Varela Losada, Uxío Pérez Rodríguez
págs. 287-295
"Educación en feminino : un paseo pola historia": experiencia didáctica de incorporación da perspectiva de xénero na formación das futuras mestras e mestres en Lugo
págs. 297-308
págs. 309-317
págs. 319-328
Referentes femininos en Galipedia: un recurso para introducir a perspectiva de xénero
págs. 329-339
págs. 341-347
págs. 349-355
págs. 357-365
Diseños de experimentación en el aula para derribar estereotipos: evaluando el sexismo entre el alumnado universitario
págs. 367-375
"Banderines de género": reivindicaciones del alumnado de Ciencias del Deporte de la Universidade da Coruña con motivo del 8 de marzo
págs. 377-386
Encher os ocos na comunicación: a experiencia formativa do seminario permanente co(m)xénero
Margarita Ledo Andión, Silvia Roca Baamonde, Marta Pérez Pereiro
págs. 387-394
Concienciación de género en estudiantes de Ciencias de la Salud: ¿nos queda mucho por hacer?
María Teresa Bartual Figueras, Joaquín Turmo Garuz, Margarita de Fátima Pérez López, Zeneyda Quiroz Flores, María Cristina Bucchi Morales, Pere Purroy Sánchez
págs. 395-406
págs. 407-415
A formación en perspectiva de xénero: unha ferramenta chave para garantir os dereitos e envellecemento saudable das persoas LGBTIQ
Nazaret Blanco Pardo, María Victoria Carrera Fernández, Alexandra Castro Faria, Lorena Costas Caride
págs. 417-427
Formación para o exercicio da orientación educativa e profesional con perspectiva de xénero
Miguel Anxo Nogueira Pérez, Elena Fernández Rey, María Cristina Ceinos Sanz
págs. 429-439
págs. 441-450
Una experiencia truncada: el caso de la incorporación de la perspectiva de género en los TFM de Arquitectura
págs. 451-461
Arquitectura y pedagogías feministas: estrategias para un aprendizaje inclusivo en la docencia universitaria
págs. 463-470
págs. 471-478
págs. 479-487
Voces de mujeres e identidad femenina: el sesgo de género en los asistentes virtuales de voz
págs. 489-495
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados