Researching multiple literacies in Heritage Language contexts: finding that third space
págs. 1-22
págs. 23-34
Politics of recognition and effects of multiculturalism on identity: case of Japanese Canadians in Montreal
págs. 35-48
Echoes from de HILL: Heritage, Identity, Language, Literacy
págs. 49-58
págs. 59-67
Through the looking glass: a Literacy narrative across generations
págs. 69-82
Adquisición bilingüe precoz en el contexto familiar: la adquisición del inglés como lengua extranjera "paterna"
págs. 83-103
págs. 105-122
págs. 123-134
Identity and code choice: code switching and social identity among Japanese/English bilingual siblings
págs. 135-145
Family matters: determiners of language choice in early bilingual development
págs. 146-166
págs. 167-182
La adquisición de la morfología de pasado en castellano: no sólo tiempo y aspecto
págs. 183-193
págs. 195-205
Tiempo y aspecto: ¿diferencias entre niños bilingües y monolingües?
págs. 207-223
The augmentation of language and thinking in bilingual children: a study of the development of socio economic concepts through role play of Turkish-English primary school children
págs. 225-235
Del hogar a la escuela: patterns of bilingual development from four to eight years of age
págs. 237-254
págs. 255-264
págs. 265-280
págs. 281-289
First language-second language: friends or enemies?
págs. 291-303
Efectos do bilingüismo na adquisición da linguaxe dos nenos pequenos: un estudio con nenos galegos
págs. 305-318
Code-switching and borrowing: discourse strategies in developing bilingual children's interactions
págs. 319-331
págs. 333-341
págs. 343-368
págs. 369-381
págs. 383-398
págs. 399-406
Early language mixing in bilingual children: the role of function words
págs. 407-428
págs. 429-440
págs. 441-453
págs. 455-464
Diglossic patterning in "all-Irish" schools?: the case of "Gaelscoileanna" in the Republic of Ireland
págs. 465-481
págs. 483-492
Empowerment in processes of bilingual curricular construction: reality or illusion
págs. 493-511
págs. 513-535
Feli Etxeberria Sagastume, Iñaki Dendaluce Segurola, Justo Bereziartua Zendoia, José Ignacio Picabea Torrano, María Pilar Mendia Auzmendi, Iker Laskibar
págs. 537-556
págs. 557-569
págs. 571-580
La transformación de un modelo monolingüe en un modelo trilingüe: el papel del asesor lingüístico
págs. 581-592
How can bilingual education facilitate immigrant students' transition into the Spanish educational system?: some proposals
págs. 593-600
Diseño único y modalidad diferenciada: educación bilingüe en el Paraguay
págs. 601-610
La competencia discursiva: una noción clave para la didáctica de las lenguas y la didáctica del plurilingüismo
Itziar Idiazabal Gorrotxategi, Luis María Larringan Aranzabal
págs. 611-628
págs. 629-641
págs. 643-653
Incipient bilinguals: sensitising Japanese learners to language choice
págs. 655-665
págs. 667-688
School policy responses to newly arrived bilingual pupils: a tale of two Madeiran Portuguese pupils
págs. 689-711
págs. 713-721
Bilinguality in foreign language learning: development of communicative competence in young learners
págs. 723-736
Making connections between languages, between cultures, between texts: using hybrid literacy practices in bilingual elementary school class
págs. 737-750
The impact of the societal language on writing development in the first language: the case of native Spanish speakers in Two-Way Immersion programs in the United States
págs. 751-770
págs. 771-780
págs. 781-792
Affective teaching for effective learning: a case-study
págs. 793-806
págs. 807-814
págs. 815-829
págs. 831-840
Do the national languages of Europe need a national language policy?: some reflections on the report of the Committee for the advancement of Swedish from a multilingual perspective
págs. 841-856
págs. 857-868
Los procesos de codificación y estandarización de las variedades escritas de las lenguas chinas (I): desde la Antigüedad hasta la fundación de la República de China (1912)
págs. 869-884
págs. 885-902
Elección de lenguas de casa a la escuela: un análisis a partir de las redes sociales
págs. 903-922
The unstable state of the Indonesian-Javanese bilingualism: evidence from language use in the home domain
págs. 923-936
Survival of the fittest?: the maintenance of Finnish in Canada and Norway
págs. 937-947
El papel del occitano-aranés en la construcción de la identidad cultural en el Valle de Arán
Cecilio Lapresta Rey, Ángel Huguet Canalis, Jordi Suïls Subirà
págs. 949-965
El aragonés hablado en el Alto Aragón: del bilingüismo diglósico a la sustitución lingüística
págs. 967-987
Alegria: an intricate bilingual and diglossic situation
págs. 989-992
An anlysis of two bilingual communities: the Irish and Galician cases
págs. 993-1008
págs. 1009-1021
A new theoretical model for the study of bilingual contexts: the catastrophe theory
págs. 1023-1037
págs. 1039-1053
Les défis du bilinguisme au Canada français: une étude dans un milieu de travail
págs. 1055-1068
Bilingüismo, interculturalidad y educación. El caso venezolano: ¿comunidades excluidas, marginadas, integradas?
págs. 1069-1084
Escola família: inter-relação para uma educação eficaz. O perigo está na demora...
págs. 1085-1091
Eucation systems and language policies in California and Paraguay: promoting or repressing bilingualism?
págs. 1093-1106
Linguistic instrumentalism and bilingualism in Singapore: responses to globalization
págs. 1107-1120
"For the sake of language": narrative interviews with Somali women in Liverpool, England
págs. 1121-1143
págs. 1145-1154
págs. 1155-1166
Consecuencias do contacto lingüístico entre o galego e o castelán: o caso dos inmigrantes galegos en Bos Aires
págs. 1167-1185
págs. 1187-1206
págs. 1207-1222
págs. 1223-1243
págs. 1245-1255
págs. 1257-1262
págs. 1263-1280
Fenómenos de confluencia: ¿influencia interlingüística y/o evolución interna de la lengua?
págs. 1281-1296
págs. 1297-1318
Variabilités de marques phoniques d'hésitation en français et espagnol: élaboration d'une méthodologie d'analyse chez les bilingues
págs. 1319-1330
Attrition is not a unitary phenomenon: on different possible outcomes of language contact situations
págs. 1331-1347
In search of mixed codes in the Mediterranean: language contacts in Cyprus
págs. 1349-1357
págs. 1359-1376
págs. 1377-1391
Pragmatic functions and their outcomes: language choice, code switching, and non-switching
págs. 1393-1410
L' alternance codique dans le cours de langue: le rôle de l'enseignant dans l'interaction avec l'élève. Synthèse à partir d'enoncés recueillis dans les écoles primaires de la Sarre
págs. 1411-1423
Code-switching arabe marocain/français: stratégie langagière ou simple parler bilingue?
págs. 1425-1431
Touching base: the relevance of grammatical model to code-switching
págs. 1433-1452
Code switching, gender and politeness: a study in the London Greek-Cypriot community
págs. 1453-1469
Cross-linguistic discurses in a dual-language clasroom: affordances and constraints
págs. 1471-1490
Code-switching in Chicano English: a linguistic analysis of Chicano theater
pág. 1491
Sending a message: codeswitching and the bilingual identity
págs. 1493-1499
págs. 1501-1508
págs. 1509-1524
págs. 1525-1536
Maneiras de educación: trocas de idioma da comunicación empregados-clientes nunha empresa galega
págs. 1537-1550
Language and dynamics of identity among immigrants: challenging practices of social categorization in an institutional setting
págs. 1551-1577
págs. 1579-1592
Discours "in vivo" sur le bilinguisme: le cas des discours des Chleuhs du centre du Maroc
págs. 1593-1610
Language ideologies and language practice in French adult literacy centers in Canada: the case of French Ontario
págs. 1611-1624
Actitudes lingüísticas de mozos e mozas galegos: unha exploración con entrevistas en profundidade
Hakan Casares Berg, Xosé Antonio Fernández Salgado, Xaquín Loredo Gutiérrez, Isabel Suárez Fernández, Arturo X. Pereiro Rozas, Manuel González González, Modesto Aníbal Rodríguez Neira, Agustín Dosil Maceira, Xosé Pérez Vilariño
págs. 1625-1642
La "Castilla champurreada": el discurso sobre la lengua y el contacto lingüístico entre el piamontés y el castellano en la llanura pampeana
págs. 1643-1655
págs. 1657-1672
The place of ideology in postcolonial educational language planning: an example from Hong Kong
págs. 1673-1692
págs. 1693-1705
Medición indirecta das actitudes lingüísticas dos mozos galegos coa técnica "matched-guise": estereotipos físicos
Xaquín Loredo Gutiérrez, Arturo X. Pereiro Rozas, Hakan Casares Berg, Isabel Suárez Fernández, Xosé Antonio Fernández Salgado, José Eulogio Real Deus
págs. 1707-1724
Aproximación cualitativa as actitudes lingüísticas dos mozos galegos: resultados dunha investigación baseada en grupos de discusión
Isabel Suárez Fernández, Hakan Casares Berg, Xosé Antonio Fernández Salgado, Xaquín Loredo Gutiérrez, Manuel González González, Modesto Aníbal Rodríguez Neira, Agustín Dosil Maceira, Xosé Pérez Vilariño
págs. 1725-1740
Language ideology in public practice: civic movements in Catalonia
págs. 1741-1751
How angry are you?: on conceptualising ANGER in polish and English (a didactic perspective)
págs. 1753-1761
págs. 1763-1773
Lingua(gem) e identidade: a surdez em questão
págs. 1775-1788
págs. 1789-1796
Brincar: un caminho bilíngüe para mãe da criança surda
págs. 1797-1805
Línguas em contato e em conflito: a trajetória do surdo na escola
págs. 1807-1813
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados