InstitucionesÁrea de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Ruth Breeze, Maria Kuteeva
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 45, 2023, págs. 1-6
Ruth Breeze, Maria Kuteeva
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 44, 2022, págs. 1-6
Ruth Breeze, Maria Kuteeva
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 43, 2022, págs. 1-6
Using the L1 in university-level EMI: attitudes among lecturers in Spain
Ruth Breeze, Hanne Roothooft
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 30, Nº. 2, 2021, págs. 195-215
Transitioning to English medium instruction in operations management courses taught on Spanish business degrees: Perceptions and diagnosis
José A. Alfaro Tanco, Hanne Roothooft, Ruth Breeze
Journal of Industrial Engineering and Management, ISSN-e 2013-0953, Vol. 13, Nº. 3, 2020, págs. 529-545
From the editors: The way ahead in languages for specific purposes
Ruth Breeze
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 12, Nº. 1, 2020
Fixing points on a shifting landscape: truth, lies and politics in two reader comments pages
Ruth Breeze
Journal of language and politics, ISSN 1569-2159, Vol. 18, Nº. 1, 2019, págs. 1-20
Researching evaluative discourse in annual Reports using semantic tagging
Ruth Breeze
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 35, 2018, págs. 41-66
Listening with your eyes: multimodal approaches to art appreciation in primary school
Ruth Breeze
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 10, Vol. 1, 2018, págs. 45-66
Tired of Nice People? An Appraisal-based Approach to Trump’s Dichotomies
Ruth Breeze
Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I, ISSN 1697-7750, Nº. 18, 2017, págs. 7-25
Explaining superfoods: exploring metaphor scenarios in media science reports
Ruth Breeze
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 34, 2017, págs. 67-88
Issues in teacher education for bilingual schools
Ruth Breeze, Jesús García Laborda
ESE: Estudios sobre educación., ISSN 1578-7001, Nº. 31 (Estudios sobre Educación; Vol), 2016, págs. 9-12
Juan-Garau, M., & Salazar-Noguera, J. (Eds.) (2015). Content-Based Language Learning in Multilingual Educational Environments. Berlin: Springer, 255 pp.
Ruth Breeze
ESE: Estudios sobre educación., ISSN 1578-7001, Nº. 31 (Estudios sobre Educación; Vol), 2016, pág. 187
A comparison of EFL teachers’ and students’ attitudes to oral corrective feedback
Hanne Roothooft, Ruth Breeze
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 25, Nº. 4, 2016, págs. 318-335
Lexical bundles across four legal genres
Ruth Breeze
International journal of corpus linguistics, ISSN-e 1569-9811, ISSN 1384-6655, Vol. 18, Nº 2, 2013, págs. 229-253
Verb-particle constructions in the language of business and finance
Ruth Breeze
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 4, nº. 1, 2012, págs. 84-96
Variations on a Theme: Party Manifesto Discourses in the UK 2010 Election
Ruth Breeze
Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I, ISSN 1697-7750, Nº. 9, 2011, págs. 9-30
Disciplinary values in legal discourse: a corpus study
Ruth Breeze
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 21, 2011, págs. 93-115
Critical discourse analysis and its critics
Ruth Breeze
Pragmatics: A quarterly journal of the international pragmatic association, ISSN 1018-2101, Vol. 21, Nº 4, 2011, págs. 493-525
Issues of persuasion in academic law abstracts
Ruth Breeze
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 22, 2009 (Ejemplar dedicado a: Current Trends in Persuasive discourse / coord. por Eliecer Crespo Fernández), págs. 11-26
Tarnished Stars: the discourses of celebrity in the British tabloid press
Ruth Breeze
Odisea: Revista de estudios ingleses, ISSN 1578-3820, Nº 10, 2009, págs. 7-18
Researching simplicity and sophistication in student writing
Ruth Breeze
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, Vol. 8, Nº. 1, 2008 (Ejemplar dedicado a: Monograph: Software-aided Analysis of Language), págs. 51-66
Dimensions of intercultural education ain the twenty-first century
Ruth Breeze
ESE: Estudios sobre educación., ISSN 1578-7001, Nº. 4, 2003 (Ejemplar dedicado a: Educación intercultural), págs. 123-130
EFL Pairwork: ethnographic and Neo-Vygotskian perspectives
Ruth Breeze
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 20, Nº 2, 1998, págs. 5-16
Imagining the nation in British politics
Ruth Breeze
Discourse Studies in Public Communication / coord. por Eliecer Crespo Fernández, 2021, ISBN 978-90-272-6005-5, págs. 15-38
Approaching metaphor in political discourse: introduction
Ruth Breeze
Metaphor in political conflict: populism and discourse / coord. por Ruth Breeze, Carmen Llamas Saiz, 2020, ISBN 978-84-313-3467-3, págs. 11-25
Eleven eventful days in Cataluña: metaphor scenarios in the media
Ricardo-María Jiménez-Yáñez, Ruth Breeze
Metaphor in political conflict: populism and discourse / coord. por Ruth Breeze, Carmen Llamas Saiz, 2020, ISBN 978-84-313-3467-3, págs. 177-207
Part-of-speech patterns in legal genres: text-internal dynamics from a corpus-based perspective
Ruth Breeze
Corpus-based research on variation in English legal discourse / Teresa Fanego (ed. lit.), Paula Rodríguez Puente (ed. lit.), 2019, ISBN 9789027202352, págs. 79-103
Expressing emotions without emotional lexis: A crosslinguistic approach to the phraseology of the emotions in Spanish and English
Ruth Breeze, Manuel Casado Velarde
Emotion in discourse / coord. por J. Lachlan Mackenzie, Laura Alba Juez, 2019, ISBN 978-90-272-0239-0, págs. 113-138
Recruitment websites and the socialization of new employees: Dialogicity and graduation
Ruth Breeze
Engagement in Professional Genres / coord. por Carmen Sancho Guinda, 2019, ISBN 9789027202185, págs. 197-215
Imagining populism and the peoples of Europe
Jan Zienkowski, Ruth Breeze
Imagining the Peoples of Europe: Populist discourses across the political spectrum / coord. por Jan Zienkowski, Ruth Breeze, 2019, ISBN 9789027203489, págs. 1-18
Concluding remarks: Appealing to the people
Ruth Breeze, Jan Zienkowski
Imagining the Peoples of Europe: Populist discourses across the political spectrum / coord. por Jan Zienkowski, Ruth Breeze, 2019, ISBN 9789027203489, págs. 363-371
The Practice of the Law Across Modes and Media: Exploring the Challenges and Opportunities for Legal Linguists
Ruth Breeze
Legal Linguistics Beyond Borders: Language and Law in a World of Media, Globalisation and Social Conflicts.: Relaunching the International Language and Law Association (ILLA). / coord. por Vogel Friedemann, 2019, ISBN 978-3-428-15423-4, págs. 291-313
Imagining the people in UKIP and Labour
Ruth Breeze
Populist Discourse: Critical Approaches to Contemporary / coord. por Encarnación Hidalgo Tenorio, Miguel Ángel Benítez Castro, Francesca De Cesare, 2019, ISBN 9781138541481, págs. 123-139
Introduction. Evaluation in media discourse: European perspectives
Ruth Breeze, Inés Olza Moreno
Evaluation in media discourse: european perspectives / coord. por Ruth Breeze, Inés Olza Moreno, 2017, ISBN 978-3-0343-2014-6, págs. 9-20
Exploring evidential uses of the pasive of reporting verbs through corpus analysis
Ruth Breeze
Evidentiality revisited cognitive grammar, functional and discourse-pragmatic perspectives / coord. por Juana Isabel Marín Arrese, Gerda Haßler, Marta Carretero Lapeyre, 2017, ISBN 9789027256768, págs. 297-314
Teaching legal english in international contexts: principles and proposals
Ruth Breeze
¿Cómo la innovación mejora la calidad de la enseñanza del Derecho?: propuestas en un mundo global / Carlos Espaliú Berdud (dir.), Ricardo-María Jiménez-Yáñez (dir.), Carlos de Miranda Vázquez (dir.), 2017, ISBN 978-84-9152-272-0, págs. 23-37
Multimodal analysis of controversy in the media
Ruth Breeze
Evaluation in context / Geoff Thompson (aut.), Laura Alba Juez (aut.), 2014, ISBN 9789027256478, págs. 303-320
Ruth Breeze, Ricardo-María Jiménez-Yáñez
La lingüística aplicada en la era de la globalización / coord. por Lirian Astrid Ciro, Lídia Gallego Balsà, Rosa Mateu Serra; Àngels Llanes (dir.), 2013, ISBN 978-84-8409-593-4, págs. 410-414
Moodle glossary tasks for teaching legal english
Ruth Breeze
Languages for specific purposes in the digital era / coord. por Timothy Read, Jorge Arús Hita; Elena Bárcena Madera (aut.), 2013, ISBN 9783319022215, págs. 111-128
Achieving closure? Lexis and argumentation in newspaper editorials on death of Bin Laden.
Ruth Breeze
Léxico y argumentación en el discurso público actual / coord. por Concepción Martínez Pasamar; Carmen Llamas Saiz (ed. lit.), Manuel Casado Velarde (ed. lit.), 2013, ISBN 9783631625699
Cooley and his communicative theory of the social: The pioneer's inspiration
Esteban López-Escobar, Ruth Breeze
Communication and social life: studies in honor of Professor Esteban López-Escobar / coord. por Maxwell McCombs, Manuel Martín Algarra, 2012, ISBN 978-84-313-2903-7, págs. 29-52
Hibridity and genre-bending in company reports and reviews
Ruth Breeze
Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011] / Izaskun Elorza (ed. lit.), Ovidi Carbonell i Cortés (ed. lit.), Reyes Albarrán Martín (ed. lit.), Blanca García Riaza (ed. lit.), Miriam Pérez Veneros (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-9012-154-2, págs. 319-326
"With the Greatest Respect for my Colleagues": Politeness in Dissenting Opinions in International Arbitration Disputes
Ruth Breeze
New perspectives on (im)politeness and interpersonal communication / coord. por Lucía Fernández Amaya, María de la O Hernández López, Reyes Gómez Morón, Manuel Padilla Cruz, Manuel Mejías Borrero, Mariana Relinque Barranca, 2012, ISBN 978-1-4438-4171-9, págs. 220-237
Intercultural pragmatic aspects of the job interview in English
Ruth Breeze
English for international and intercultural communication: research, innovation and employability across educational curricula : 1st International Conference, 3-4 June, 2011, Faculty of Arts, University of Zaragoza / coord. por Ana María Hornero Corisco, 2011, ISBN 978-84-15-27420-9, págs. 13-14
Teaching legal writing: voice, attitude, value
Ruth Breeze
La investigación y al enseñanza aplicadas a las lenguas de especialidad y a la tecnología / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Josefa Contreras Fernández, Françoise Olmo Cazevieille, Hanna Skorczynska Sznajder, Inmaculada Tamarit Vallés, Debra Westall Pixton, 2011, ISBN 978-84-694-6226-3, págs. 319-325
Creating a collaborative online legal english glossary in moodle: process and product
Ruth Breeze
Technological innovation in the teaching and processing of LSPs: proceedings of TISLID' 10 / coord. por Noa Talaván Zanón, Elena Martín Monje, Francisco Palazón Romero, 2011, ISBN 9788436262179, págs. 397-406
They say, we do: Writers'Strategic Positioning in the Discourses of Political Communication Research
Ruth Breeze
Constructing Interpersonality: Multiple Perspectives on Written Academic Genres / coord. por Rosa Lorés Sanz, María Pilar Mur Dueñas, Enrique Lafuente Millán, 2010, ISBN 9781443819817, págs. 163-180
Approaching the essay genre: A study in comparative pedagogy
Ruth Breeze
English for Professional and Academic Purposes / coord. por Miguel Francisco Ruiz Garrido, Juan Carlos Palmer Silveira, Inmaculada Fortanet Gómez, 2010, ISBN 978-90-420-2955-2, págs. 181-196
Exploring the difficulties of financial journalism texts
Ruth Breeze
Exploring corpus-based research in English language teaching / Begoña Bellés Fortuño (ed. lit.), Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María Lluïsa Gea Valor (ed. lit.), 2010, ISBN 978-84-8021-720-0, págs. 77-86
Defining language competences for business graduates: the TALC project
Ruth Breeze
Languages for business: a global approach: seminar proceedigs, Ávila, Spain 2009 / coord. por Carmen Pérez-Llantada Auría, Maida Watson, 2009, ISBN 978-84-92774-01-2, págs. 285-294
Between the Academy and the Front Page: The Double Discourses of Political Communications Research
Ruth Breeze
Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning / coord. por Reyes Gómez Morón, Lucía Fernández Amaya, Manuel Padilla Cruz, María de la O Hernández López, 2009, ISBN 978-1-4438-0972-6, págs. 305-320
Ruth Breeze
Actas del V Congreso de la Asociación de Centros de Lenguas en la Enseñanza Superior / coord. por Ruth Breeze, 2007, ISBN 84-8081-053-X, págs. 5-5
Transparency in the acquired language competences
Helena Šajgaliková, Ruth Breeze, Elena Delgadová
Actas del V Congreso de la Asociación de Centros de Lenguas en la Enseñanza Superior / coord. por Ruth Breeze, 2007, ISBN 84-8081-053-X, págs. 24-29
Techniques for writing sciencie:: a case study of ten non-native scientists facing the challenge of writing research papers in English
Ruth Breeze
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
A contrastive approach to genre-based pedagogies
Ruth Breeze
Actas de V Congreso Internacional AELFE [Archivo de ordenador] = Proceedings of the 5th International AELFE Conference / coord. por Claus-Peter Neuman, Ramón Plo Alastrué, Carmen Pérez-Llantada Auría, 2006, ISBN 84-7733-846-9, págs. 443-448
A quantitative approach to quality: assessing the lexis of student writing in English using computer applications
Ruth Breeze
Languages for academic and professional purposes in the 21st century university framework / coord. por Alejandro Curado Fuentes, María Mercedes Rico García, Juan Antonio Garrido Ardila, Rafael Alejo González, Patricia Edwards Rokowski, 2005, ISBN 84-7723-669-0, págs. 345-353
Places of the Mind: locating "Brideshead Revisited"
Ruth Breeze
Waugh without End: new Trends in Evelyn Waugh studies / coord. por Carlos Villar Flor, Robert Murray Davis, 2005, ISBN 3-03910-496-9, págs. 131-145
La integración de las nuevas tecnologías en la enseñanza de los idiomas
Alessandra Agati, Marie Brigitte Beatrix Blanchy, Ruth Breeze, Isabella Leibrandt
Actas del VI Congreso de Cultura Europea: Pamplona, 25 al 28 de octubre de 2000 / coord. por Enrique Banús Irusta, Beatriz Elío, 2002, págs. 871-876
News Stories: The Production of a Genre
Ruth Breeze
Lenguas para fines específicos (VI): investigación y enseñanza / coord. por Lina Sierra Ayala, Sebastián Barrueco García, Esther Hernández Hernández, 1999, ISBN 84-89383-53-7, págs. 263-266
Ruth Breeze
Journal of language and politics, ISSN 1569-2159, Vol. 18, Nº. 3, 2019, págs. 143-146
Es reseña de:
Constructions of migrant integration in British public discourse. Becoming British
Sam Bennett
London : Bloomsbury, 2018
Narrative Voice in Popular Science in the British Press: A Corpus Analysis on the Construal of Attributed Meanings, by Miriam Pérez Veneros
Ruth Breeze
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, Nº 59, 2019 (Ejemplar dedicado a: Language and Linguistics), págs. 173-176
Es reseña de:
Narrative Voice in Popular Science in the British Press: A Corpus Analysis on the Construal of Attributed Meanings
Miriam Pérez Veneros
Salamanca : Ediciones Universidad de Salamanca, 2017
Ruth Breeze
ESE: Estudios sobre educación., ISSN 1578-7001, Nº. 34, 2018, págs. 313-315
Es reseña de:
Evaluating Bilingual Education in Germany
D. Rumlich
Frankfurt am Main : Peter Lang, 2016
Nikula, T., Dafouz, E., Moore, P., & Smit, U. (Eds.) (2016). Conceptualising Integration in CLIL and Multilingual Education Bristol (UK): Multilingual Matters, 276 pp.
Ruth Breeze
ESE: Estudios sobre educación., ISSN 1578-7001, Nº. 32, 2017, págs. 235-237
Es reseña de:
Conceptualising Integration in CLIL and Multilingual Education
T. Nikula (ed. lit.), E. Dafouz (ed. lit.), U. Smit (ed. lit.), P. Moore (ed. lit.)
Bristol (UK) : Multilingual Matters, 2016
Ha sido reseñado en:
Tarja Nikula, Emma Dafouz, Pat Moore, & Ute Smit (Eds.) (2016): Conceptualising Integration in CLIL and Multilingual Education
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 6, Nº. 1, 2018, págs. 145-148
Ball, P., Kelly, K., & Clegg, J. (2015). Putting CLIL into Practice. Oxford: Oxford University Press, 320 pp.
Ruth Breeze (res.)
ESE: Estudios sobre educación., ISSN 1578-7001, Nº. 31 (Estudios sobre Educación; Vol), 2016, pág. 184
Es reseña de:
Phil Ball, Keith Kelly, John Clegg
Oxford University Press, 2015. ISBN 978-0-19-442103-4
Pragmatics: cognition, context and culture. Laura Alba-Juez, Lachlan Mackenzie
Ruth Breeze
Philologia hispalensis, ISSN-e 2253-8321, ISSN 1132-0265, Vol. 30, Nº 1, 2016, págs. 265-266
Es reseña de:
Pragmatics: cognition, context and culture
Laura Alba Juez, J. Lachlan Mackenzie
Madrid, UNED ;, D.L. 2015. ISBN 978-84-486-0760-9
Comunicar en la Universidad y en la vida profesional
Ricardo-María Jiménez-Yáñez, Ruth Breeze (pr.)
Universidad de Navarra, EUNSA. Ediciones Universidad de Navarra, S.A., 2020. ISBN 978-84-313-3458-1
Ha sido reseñado en:
Inés Jordán Marqués (res.)
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 39, 2020, págs. 404-408
Blanca Gallostra Acín (res.)
ELUA: Estudios de Lingüística. Universidad de Alicante, ISSN-e 2171-6692, ISSN 0212-7636, Nº 34, 2020, págs. 227-231
Contextos educativos: Revista de educación, ISSN 1575-023X, Nº 29, 2022, págs. 255-256
Academic and professional writing in English: a study in the pedagogy of second language writing for Spanish university students
Ruth Breeze
Tesis doctoral dirigida por Jaime Nubiola Aguilar (dir. tes.). Universidad de Navarra (2006).
La representación de la religión en editoriales de cuatro periódicos españoles (2009-2010)
Tesis doctoral dirigida por Ruth Breeze (dir. tes.), Inés Olza Moreno (codir. tes.). Universidad de Navarra (2017).
Tesis doctoral dirigida por Ruth Breeze (dir. tes.). Universidad de Navarra (2016).
Tesis doctoral dirigida por Concepción Martínez Pasamar (dir. tes.), Ruth Breeze (codir. tes.). Universidad de Navarra (2016).
Oral corrective feedback: Its effects on the acquisition of english, teaching practices and teachers' and students' beliefs
Tesis doctoral dirigida por Ruth Breeze (dir. tes.). Universidad de Navarra (2014).
El uso de las tic en la enseñanza de la pronunciación del inglés a adultos en la modalidad blended learning: Aplicación práctica en el nivel C1 del MCER
Tesis doctoral dirigida por Ruth Breeze (dir. tes.), Ángel Sobrino Morrás (codir. tes.). Universidad de Navarra (2013).
Metaphor in political conflict: populism and discourse
coord. por Ruth Breeze, Carmen Llamas Saiz
Universidad de Navarra, EUNSA. Ediciones Universidad de Navarra, S.A., 2020. ISBN 978-84-313-3467-3
Ha sido reseñado en:
Imagining the Peoples of Europe: Populist discourses across the political spectrum
coord. por Jan Zienkowski, Ruth Breeze
John Benjamins, 2019. ISBN 9789027203489
Power, Persuasion and Manipulation in Specialised Genres: Providing keys to the rhetoric of professional communities
coord. por María Angeles Orts Llopis, Ruth Breeze, Maurizio Gotti
Peter Lang USA, 2017. ISBN 978-3-0343-3010-7
Ha sido reseñado en:
Mirela Bardi (res.)
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 36, 2018, págs. 228-231
Evaluation in media discourse: european perspectives
coord. por Ruth Breeze, Inés Olza Moreno
Peter Lang Suiza, 2017. ISBN 978-3-0343-2014-6
Ha sido reseñado en:
Evaluation in media discourse: European perspectives
Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, ISSN 1696-019X, Nº. 24, 2017, págs. 202-204
Teaching approaches to CLIL = Propuestas docentes en AICLE
coord. por Ruth Breeze, Felipe Jiménez Berrio, Carmen Llamas Saiz, Concepción Martínez Pasamar, Cristina Tabernero Sala
Universidad de Navarra, Servicio de Publicaciones, 2012. ISBN 978-84-8081-339-6
Actas del V Congreso de la Asociación de Centros de Lenguas en la Enseñanza Superior
coord. por Ruth Breeze
Universidad de Navarra, Servicio de Publicaciones, 2007. ISBN 84-8081-053-X
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados