Content and Language Integrated Learning (2007) ARTICULO Coyle, Do International journal of bilingual education and bilingualism Vol. 10 Núm. 5 Pág. 543-562
- Número de citas: 78 (1.3% autocitas)
-
Ámbito Citas EDUCACION 40 FILOLOGIAS 35 LINGUISTICA 19 FILOLOGIA MODERNA 13 FILOLOGIA HISPANICA 2 MULTIDISCIPLINAR 1 PSICOLOGIA 1 DEPORTE 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 3
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
“Let’s take care of the Sea” Núm. 42 Pág. 7 ARTICULO | 2024 | Revista DIM |
Lara Álvaro, Patricia
Ruiz Hidalgo, David
|
CLIL Methodology as an Educational Approach to Support Productive Skills for EFL Vol. 29 Núm. 311 Pág. 11 | 2024 | Lecturas |
Silva Herrera, Rogger Mauricio
|
Stop Motion Vol. 11 Núm. 1 Pág. 31-48 | 2023 | EDU REVIEW |
Chaves Yuste, Beatriz
Alcalá, María
Földessy, Gema
Correa, Rodrigo
|
Origen y análisis del turismo escolar | 2023 | Universidad de Málaga |
Romero Sánchez, Francisco M.
|
Content and language integrated learning (CLIL) in european higher education Vol. 23 Núm. 1 Pág. 251-273 ARTICULO | 2023 | Multidisciplinary journal of school education |
Papaja, Katarzyna
|
Instructional design of mathematics and language integrated learning (MLIL) for future Mathematics teachers Vol. 7 Núm. 1 Pág. 1 | 2022 | Educação & Formação |
Tarasenkova, Nina
Akulenko, Iryna
Kulish, Iryna
Nekoz, Iryna
|
Teachers' Perceptions about the Implementation of CLIL within the Region of Murcia Núm. 38 Pág. 265-280 ARTICULO | 2022 | Porta Linguarum |
García Abellán, Ana Isabel
|
La gamificación como herramienta para dinamizar la evaluación continua en un máster universitario Vol. 15 Núm. 30 Pág. 109-119 ARTICULO | 2022 | Revista de estilos de aprendizaje = Journal of Learning Styles |
Bárcena Toyos, Patricia
|
The Educational Purpose of Language Teaching at University Vol. 24 Núm. 1 Pág. 115-124 | 2022 | Profile |
Tavella, Gabriela
Fernández, Silvia Carina
|
The issues and challenges of CLIL implementation in higher education Vol. 13 Núm. 1 Pág. 249-261 ARTICULO | 2022 | JETT |
Tarasenkova, Nina
Akulenko, Iryna
Kulish, Iryna
Nekoz, Iryna
|
Lexical availability and motivation in CLIL | 2022 | Universidad de La Rioja |
Geoghegan, Leah
|
The development soft skills and communication in English in engineering students Núm. 8 Pág. 115-136 ARTICULO | 2021 | Digilec |
Querol Julián, Mercedes
Díez Ramírez, Javier
|
Lenguaje, aprendizaje de lenguas extranjeras, inglés e interculturalidad Vol. 6 Núm. 3 Pág. 1-16 | 2021 | INNOVA Research Journal |
Rodas Pacheco, Fabian Dario
Rodas Brosam, Elisabeth Luisa
|
La educación transmedia como estrategia innovadora para integrar lengua y cultura en la enseñanza de ELE Núm. 7 Pág. 9 ARTICULO | 2021 | Doblele |
Herrero Vecino, Carmen
|
Diagnóstico de necesidades formativas entre maestros AICLE en formación inicial Vol. 9 Núm. 1 Pág. 5 ARTICULO | 2021 | European Journal of Child Development, Education and Psychopathology |
Estrada Chichón, José Luis
|
An overview of undergraduate students’ perceptions on content-based lessons taught in English Vol. 8 Núm. 29 Pág. 65-78 ARTICULO | 2021 | Revista Publicando |
Ortega Auquilla, Diego
Siguenza Garzón, Paul
Cherres Fajardo, Sara
Bonilla Marchan, Andrés Marcelo
|
Narrative analysis as a means of investigating CLIL teachers’ meaningful experiences Vol. 10 Núm. 3 Pág. 228-259 ARTICULO | 2021 | Qualitative Research in Education |
Ljalikova, Aleksandra
Meristo, Merilyn
Alas, Ene
Jung, Merle
|
Subtitling and Dubbing as Teaching Resources in CLIL in Primary Education Núm. 36 Pág. 175-192 ARTICULO | 2021 | Porta Linguarum |
Fernández Costales, Alberto
|
Geohistorical, didactic, and linguistic competencies learning through a bilingual (Spanish/English) fieldtrip project with teachers in training Vol. 9 Núm. 1 Pág. 65-102 ARTICULO | 2021 | Tuning journal for higher education |
Martínez Hernández, Carlos
Albaladejo Albaladejo, Sara
|
Halloween y la diversidad cultural en la Formación Inicial Docente Núm. 30 Pág. 154-168 ARTICULO | 2021 | Cuestiones pedagógicas |
García Navarro, Carmen
López Martínez, Manuel José
|
Proyecto de gamificación basado en el escape room aplicado a un aula bilingüe de educación primaria con enfoque AICLE Núm. 16 Pág. 5-40 ARTICULO | 2020 | Revista Tecnología, Ciencia y Educación |
Sempere Pla, Susana
|
Curricular innovations Vol. 14 Núm. 28 Pág. 113-131 ARTICULO | 2020 | Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas |
Peart, Silvia M.
Barrett, Bradford S.
Crawford, Sharika
|
Una generación de enseñanza bilingüe Núm. 20 Pág. 77-111 ARTICULO | 2020 | Elia |
Lorenzo Bergillos, Francisco
Granados, Adrián
|
Effect of the implementation of CLIL and KNOWMAD competences on students' motivation in higher education Núm. 18 Pág. 181-204 ARTICULO | 2020 | Journal of English Studies |
Muñoz Benito, Rocío
Rodríguez Zapatero, Maribel
Pérez Naranjo, Leonor M.
Morilla García, Cristina
|
Challenges in the Implementation of CLIL in Higher Education Vol. 12 Núm. 1 Pág. 144-176 | 2019 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Vega, Melita
Moscoso, Maria de Lourdes
|
Influencing Factors on In-Service Teachers’ Competence in Planning CLIL Vol. 12 Núm. 2 Pág. 207-241 | 2019 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Custodio Espinar, Magdalena
|
AICLE o solo "buena enseñanza" en Kazajistán? Vol. 13 Núm. 27 Pág. 55-81 ARTICULO | 2019 | Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas |
Karabassova, Laura
|
El aprendizaje de las ciencias sociales y las diferencias basadas en el género en aicle. Un estudio preliminar Núm. 19 Pág. 177-204 ARTICULO | 2019 | Elia |
Nieto Moreno de Diezmas, Esther
Hill, Thomas Matthew
|
El Enfoque metodológico CLIL (Content and Language Integrated Learning) en la Enseñanza Primaria Vol. 13 Núm. 27 Pág. 32-54 ARTICULO | 2019 | Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas |
Álvarez-Cofiño Martínez, Ángela
|
Formación del profesorado de Programas Bilingües en centros de Educación Primaria en la Región de Murcia Vol. 17 Núm. 2 Pág. 69-85 ARTICULO | 2019 | Revista de investigación en educación |
Porto Currás, Mónica
Bolarín Martínez, María José
Lova Mellado, María
|
El desarrollo de la alfabetización en los libros de texto de inglés en los colegios de primaria de Madrid Vol. 13 Núm. 27 Pág. 129-144 ARTICULO | 2019 | Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas |
Buckingham Reynolds, Lyndsay Renee
Litzler, Mary Frances
|
Aprendizaje móvil y aprendizaje combinado en la asignatura de AICLE en los Grados de Educación Primaria y Educación Infantil Vol. 8 Núm. 2 Pág. 84-101 ARTICULO | 2019 | 3 c TIC |
Fernández Molina, Javier
Tabuenca Cuevas, María
|
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico Núm. 42 Pág. 135-148 ARTICULO | 2019 | Cauce |
Castellano Risco, Irene Olga
|
The effect of Content and Language Integrated Learning on the development of English reading comprehension skills Vol. 47 Núm. 2 Pág. 427-452 | 2019 | Lenguaje |
Quintana Aguilera, Jaumer Andrés
Restrepo Castro, Daniela
Romero Martínez, Gonzalo
Cárdenas Messa, Gustavo Adolfo
|
Las TIC en la enseñanza del inglés para fines específicos Núm. 27 Pág. 38-52 ARTICULO | 2018 | Encuentro |
Escobar Álvarez, María Ángeles
Ibáñez Moreno, Ana
|
The impact of CLIL implementation on Lebanese students’ attitudes and performance Núm. 27 Pág. 64-79 ARTICULO | 2018 | Encuentro |
Badrie, El Daou
Abir, Abdallah
|
Motivation in Physical Education and Foreign Language Learning in CLIL Teaching Núm. 30 Pág. 207-220 ARTICULO | 2018 | Porta Linguarum |
Fernández Barrionuevo, Eliseo
Baena Extremera, Antonio
|
Learning Outcomes in CLIL Programmes Núm. 29 Pág. 9-28 ARTICULO | 2018 | Porta Linguarum |
Pavón Vázquez, Víctor
|
Evaluating Contextualized Content and Language Integrated Learning Materials at Tertiary Level Vol. 11 Núm. 2 Pág. 236-274 | 2018 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Yang, Wenhsien
|
Child task-supported interaction in the Spanish EFL setting. Research and challenges Vol. 18 Núm. 2 Pág. 119-143 ARTICULO | 2018 | IJES |
García Mayo, María del Pilar
|
An interview with Thomas Morton on CLIL methodology in Spain Vol. 11 Núm. 1 Pág. 96-104 ENTREVISTA | 2018 | Bellaterra |
Fernández Barrera, Alicia
|
Translation is not Enough - the Need for Pedagogical Adaptation in CLIL Textbook Development Núm. 27 Pág. 35-46 ARTICULO | 2017 | Porta Linguarum |
Czura, Anna
|
Activation activities as a catalyst for increased rates of vocabulary and grammar learning Núm. 17 Pág. 229-253 ARTICULO | 2017 | Huarte de San Juan |
Villarreal Olaizola, Izaskun
Ardaiz, Iranzu
|
Educación bilingüe, streaming y metas sociales en estudiantes de secundaria Núm. 377 Pág. 30-53 ARTICULO | 2017 | Revista de educación |
Fernández Río, Javier
Hortigüela Alcalá, David
Pérez Pueyo, Ángel
|
La competencia en comunicación lingüística y el plurilingüismo en la Formación Profesional del Sistema Educativo Núm. 9 Pág. 104-139 ARTICULO | 2017 | Multiárea |
Riquelme Jiménez, Carlos José
|
Propuesta metodológica para la creación de materiales bilingües (AICLE) en Educación Infantil. Núm. 26 Pág. 77-88 ARTICULO | 2017 | El Guiniguada |
Almodóvar Antequera, José Manuel
Gómez Parra, María Elena
|
Are CLIL learners simply faster or also different? Evidence from L1 use in the repair sequences and discourse markers of CLIL and EFL learners Núm. 13 Pág. 127-145 ARTICULO | 2016 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Lázaro Ibarrola, Amparo
|
Training primary student teachers for CLIL Núm. 39 Pág. 35-57 ARTICULO | 2016 | Pulso |
Delicado Puerto, Gemma
Pavón Vázquez, Víctor
|
Engineering students’ instrumental motivation and positive attitude towards learning English in a trilingual tertiary setting Núm. 32 Pág. 179-200 ARTICULO | 2016 | Ibérica |
González Ardeo, José Miguel
|
SciencePro Project Núm. 31 Pág. 159-175 ARTICULO | 2016 | ESE |
Barranco Izquierdo, Natalia
Sanz Trigueros, Francisco Javier
Calderón Quindós, María Teresa
Alario Trigueros, Ana Isabel
|
Cooperative Assessment for Learning in CLIL Contexts Núm. 31 Pág. 139-157 ARTICULO | 2016 | ESE |
Casal Madinabeitia, Sonia
|
Metodologías activas para la enseñanza plurilingüe con estudiantes universitarios Vol. 9 Núm. 18 Pág. 173-192 ARTICULO | 2016 | Magis |
Gómez Hurtado, Inmaculada
Carrasco Macías, María José
García Rodríguez, María Pilar
|
Promoting student engagement through outcomes based education in an eal environment Vol. 3 Núm. 2 Pág. 49-59 ARTICULO | 2016 | International Journal for 21st Century Education (IJ21CE) |
Craig, Robert
|
In-service teacher perception of IWB usage & training in technology-enhanced CLIL classrooms Núm. 25 Pág. 13-26 ARTICULO | 2016 | Encuentro |
Jerez Montoya, Trinidad
|
La enseñanza bilingüe en Andalucía. Un estudio a partir de las voces de los docentes Núm. 16 Pág. 51-74 ARTICULO | 2016 | Revista Electrónica de Investigación y Docencia ( REID ) |
Travé González, Gabriel H.
|
Strengthening integrated learning Vol. 8 Núm. 2 Pág. 84-103 | 2015 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Coyle, Do
|
The Impact of Type of Approach (CLIL Versus EFL) and Methodology (Book-Based Versus Project Work) on Motivation Núm. 23 Pág. 41-57 ARTICULO | 2015 | Porta Linguarum |
Lasagabaster Herrarte, David
López Beloqui, Raquel
|
"Elmer" Núm. 16 Pág. 111-126 ARTICULO | 2015 | Odisea |
Guadamillas Gómez, María Victoria
|
Efectos de la instrucción monolingüe y bilingüe en la enseñanza universitaria Vol. 20 Núm. 67 Pág. 1255-1279 ARTICULO | 2015 | Revista mexicana de investigación educativa |
Madrid Fernández, Daniel
Madrid Manrique, Marta
|
Strategic and organisational considerations in planning content and language integrated learning Vol. 18 Núm. 4 Pág. 409-425 | 2015 | International journal of bilingual education and bilingualism |
Pavón Vázquez, Víctor
Ávila López, Francisco Javier
Gallego Segador, Arturo
Espejo Mohedano, Alberto Roberto
|
Democratizing didactic transposition Vol. 7 Núm. 2 Pág. 1-26 | 2014 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Banegas, Darío Luis
|
La interculturalidad en la asignatura de inglés de la E.S.O. Bilingüe en Sevilla, España Núm. 14 Pág. 67-96 ARTICULO | 2014 | Elia |
Sánchez Torres, Jorge
|
Pushed Output and Noticing in a Dictogloss Núm. 22 Pág. 7-22 ARTICULO | 2014 | Porta Linguarum |
Basterrechea Lozano, María
García Mayo, María del Pilar
Leeser, Michael John
|
Lexical Transfer in the Written Production of a CLIL Group and a Non-CLIL Group Vol. 14 Núm. 2 Pág. 57-76 ARTICULO | 2014 | IJES |
Manzano Vázquez, Borja
|
Dictogloss and the production of the English third person -s by CLIL and mainstream EFL learners Vol. 14 Núm. 2 Pág. 77-98 ARTICULO | 2014 | IJES |
Basterrechea Lozano, María
García Mayo, María del Pilar
|
Corrective feedback episodes in oral interaction Vol. 14 Núm. 1 Pág. 1-25 ARTICULO | 2014 | IJES |
Milla Melero, Ruth
García Mayo, María del Pilar
|
A preliminary study on motivation and gender in CLIL and non-CLIL types of instruction Vol. 14 Núm. 1 Pág. 27-48 ARTICULO | 2014 | IJES |
Fernández Fontecha, Almudena
Canga Alonso, Andrés
|
La enseñanza integrada de lenguas y contenidos en Formación Profesional Núm. 19 Pág. 115-152 ARTICULO | 2013 | LFE |
Hoyos Pérez, María Soledad
|
An EAP curriculum design of a content and language integrated learning program for hospitality students in Taiwan Vol. 6 Núm. 2 Pág. 72-95 | 2013 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Hou, Hsiao-I
|
Review of the book CLIL activities Vol. 6 Núm. 1 Pág. 67-71 | 2013 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Banegas, Darío Luis
|
La adecuación de los materiales AICLE a los principios teóricos y al diseño metodológico del enfoque Núm. 15 Pág. 10 OTRO | 2012 | MarcoELE |
del Castillo Pastor, Raquel
|
Faster and Further Morphosyntactic Development of CLIL vs. EFL Basque-Spanish Bilinguals Learning English in High-School Vol. 12 Núm. 1 Pág. 79-96 ARTICULO | 2012 | IJES |
Lázaro Ibarrola, Amparo
|
Content and language integrated learning (CLIL) Núm. 21 Pág. 57-70 ARTICULO | 2012 | Encuentro |
Harrop, Ena
|
Principios teóricos y prácticos para la implantación de un modelo AICLE Núm. 8 Pág. 26 ARTICULO | 2011 | e-CO |
Pavón Vázquez, Víctor
|
Integrando de forma creativa Vol. 1 Núm. 2 Pág. 104-116 | 2011 | Revista Digital Educativa Wadi-red |
Plata Luque, Carmen
Ortiz Mallol, Mª Luisa
Arredondo de la Torre, Mª Luz
|
Teachers´concerns and uncertainties about the introduction of CLIL programmes Núm. 14 Pág. 45-58 ARTICULO | 2010 | Porta Linguarum |
Pavón Vázquez, Víctor
Rubio Alcalá, Fernando David
|
ELE por contenidos a través de tareas aplicado al contexto universitario japonés Núm. 20 Pág. 113-128 ARTICULO | 2008 | Cuadernos CANELA |
Vicente Rasoamalala, Leticia
|
Grommets get a grip on cables Vol. 70 Núm. 18 Pág. 57-58 | 1998 | Machine design |
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 15-Oct-2024