A Motivational Science Perspective on the Role of Student Motivation in Learning and Teaching Contexts (2003) ARTICULO Pintrich, Paul R. Journal of educational psychology Vol. 95 Núm. 4 Pág. 667-686

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Creencias sobre la enseñanza y un contexto educacional motivador en estudiantes de educación superior
Creencias sobre la enseñanza y un contexto educacional motivador en estudiantes de educación superior Núm. 10 Pág. 129-147
2024 Runae
Ponce, Freddy
Emotional intelligence and academic achievement relationship
Emotional intelligence and academic achievement relationship Vol. 30 Núm. 2 Pág. 67-74 ARTICULO
2024 Psicología educativa
Nieto Carracedo, Ana María Gómez Iñiguez, Consolación Tamayo, Leticia A. Igartua Perosanz, Juan José
Autonomia e aprendizagem autorregulada na educação básica
Autonomia e aprendizagem autorregulada na educação básica Núm. 26 Pág. 32
2024 ETD
Tonelli, Elizangela Deps, Vera Lucia
An integrated model of school students’ academic achievement and life satisfaction. Linking soft skills, extracurricular activities, self-regulated learning, motivation, and emotions
An integrated model of school students’ academic achievement and life satisfaction. Linking soft skills, extracurricular activities, self-regulated learning, motivation, and emotions Vol. 38 Núm. 1 Pág. 109-130 ARTICULO
2023 European journal of psychology of education
Feraco, Tommaso Resnati, Dario Fregonese, Davide Spoto, Andrea Meneghetti, Chiara
Rethinking Learning Experience
Rethinking Learning Experience Vol. 13 Núm. 8 Pág. 1491-1504 ARTICULO
2023 EJIHPE
Gellisch, Morris Schäfer, Thorsten Yahya, Imadeldin Joswig, Matthias Cheng, Xin Morosan-Puopolo, Gabriela Brand-Saberi, Beate
Influência das dimensões da autoeficácia e do background familiar dos estudantes do Brasil e de Portugal no desempenho da avaliação de leitura do Pisa
Influência das dimensões da autoeficácia e do background familiar dos estudantes do Brasil e de Portugal no desempenho da avaliação de leitura do Pisa Vol. 18 Núm. 0 Pág. 12
2023 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
Conceição, João Carlos da Dionizio Silva, Gercione
Fostering cognitive and affective-motivational learning outcomes for high-ability students in mixed-ability elementary classrooms: a systematic review
Fostering cognitive and affective-motivational learning outcomes for high-ability students in mixed-ability elementary classrooms: a systematic review Vol. 38 Núm. 1 Pág. 83-107 ARTICULO
2023 European journal of psychology of education
Barbier, Katelijne Struyf, Elke Verschueren, Karine Donche, Vincent
The Correlation between Critical Thinking and Metacognitive Skills on Student Retention Across Genders in Senior High School
The Correlation between Critical Thinking and Metacognitive Skills on Student Retention Across Genders in Senior High School Vol. 37 Núm. 1 Pág. 12
2023 Uniciencia
Saleh, Rahmat Zubaidah, Siti Mahanal, Susriyati
Efectos de la motivación académica y de la inteligencia emocional en el compromiso académico en adolescentes peruanos de educación secundaria
Efectos de la motivación académica y de la inteligencia emocional en el compromiso académico en adolescentes peruanos de educación secundaria Núm. 45 Pág. 9-30 ARTICULO
2023 ESE
Ramos Vera, Cristian Antony Ayala Laguna, Esmeralda Serpa Barrientos, Antonio
La paradoja del desarrollo de aprender a aprender
La paradoja del desarrollo de aprender a aprender Núm. 401 Pág. 27-54 ARTICULO
2023 Revista de educación
Martín Alonso, José Francisco Muñoz San Roque, Isabel
Domain-specific motivation and self-assessment practice as mechanisms linking perceived need-supportive teaching to student achievement
Domain-specific motivation and self-assessment practice as mechanisms linking perceived need-supportive teaching to student achievement Vol. 38 Núm. 2 Pág. 607-630 ARTICULO
2023 European journal of psychology of education
Mendoza, Norman B. Yan, Zi King, Ronnel B.
Towards a better conceptual understanding of how students learn business research methods
Towards a better conceptual understanding of how students learn business research methods Vol. 6 Núm. 3 Pág. 415-431
2023 Journal of Management and Business Education
Kueenzi, Stefan
Evidências de validade da escala de motivação de professores para o trabalho
Evidências de validade da escala de motivação de professores para o trabalho Vol. 36 Núm. 2 Pág. 1
2023 Revista Portuguesa de Educação
Inácio, Amanda Lays Monteiro Mariano, Maria Luiza Silva Bzuneck, José Aloyseo
Test Boredom
Test Boredom Vol. 115 Núm. 7 Pág. 911-931
2023 Journal of educational psychology
Goetz, Thomas Bieleke, Maik Yanagida, Takuya Krannich, Maike Roos, Anna-Lena Frenzel, Anne C. Lipnevich, Anastasiya A. Pekrun, Reinhard
Cross-cultural adaptation of the Science Motivation Questionnaire II (SMQ-II) for Portuguese-speaking Brazilian secondary school students
Cross-cultural adaptation of the Science Motivation Questionnaire II (SMQ-II) for Portuguese-speaking Brazilian secondary school students Vol. 55 Núm. 0 Pág. 109-119
2023 Revista Latinoamericana de Psicología
Bogdan Toma, Radu Márcia Cordeiro Bizerra, Ayla Yánez, Iraya Meneses Villagrá, Jesús Ángel
Importa la Experticia del Alumno al Diseñar Multimedia Emocional para Alumnos de Matemáticas de la Escuela Primaria. Un Estudio de Replicación de Chiu et al., (2020)
Importa la Experticia del Alumno al Diseñar Multimedia Emocional para Alumnos de Matemáticas de la Escuela Primaria. Un Estudio de Replicación de Chiu et al., (2020) Vol. 7 Núm. 5 Pág. 14 ARTICULO
2022 Polo del Conocimiento
Sarabia, Silvia Jácome León, Sheyla Marjorie
Procesos de control motivacional y rendimiento en estudiantes del área metropolitana de Caracas
Procesos de control motivacional y rendimiento en estudiantes del área metropolitana de Caracas Vol. 8 Núm. 16 Pág. 99-121 ARTICULO
2022 Areté
Castillo, Francisco Adelso
Benefits of Gamification in Second Language Learning
Benefits of Gamification in Second Language Learning Núm. 38 Pág. 103-126
2022 Epos
Gil Acirón, Luis Ángel
Effects of Reading Motivation and Meta-comprehension on the Reading Comprehension of Students with Intellectual Disabilities
Effects of Reading Motivation and Meta-comprehension on the Reading Comprehension of Students with Intellectual Disabilities Vol. 20 Núm. 58 Pág. 469-494 ARTICULO
2022 Electronic journal of research in educational psychology
Rodriguez Poblete, Fernanda Gutiérrez de Blume, Antonio P. Soto Fajardo, Christian
Evaluación de las propiedades psicométricas del Cuestionario de Autorregulación Académica (SRQ-A) en estudiantes universitarios chilenos
Evaluación de las propiedades psicométricas del Cuestionario de Autorregulación Académica (SRQ-A) en estudiantes universitarios chilenos Vol. 16 Núm. 2 Pág. 377-389
2022 Ciencias Psicológicas
Vergara Morales, Jorge Rodríguez Vera, Montserrat Del Valle, Milenko
La implementación del Student Response System (SRS) Kahoot! en las clases de inglés como lengua extranjera y sus efectos en la comprensión lectora
La implementación del Student Response System (SRS) Kahoot! en las clases de inglés como lengua extranjera y sus efectos en la comprensión lectora Vol. 6 Núm. 2 Pág. 1-21
2021 INNOVA Research Journal
Narvaez Paguay, Joe Adrian Santillán Iñiguez, Juan José
Perfiles motivacionales y rendimiento académico en ciencias exactas y experimentales en estudiantes de Bachillerato mexicanos
Perfiles motivacionales y rendimiento académico en ciencias exactas y experimentales en estudiantes de Bachillerato mexicanos Vol. 19 Núm. 1 Pág. 42-53 ARTICULO
2021 Revista de investigación en educación
Rodríguez Guardado, María del Socorro Gaeta González, Martha Leticia
Motivation theory in the school context
Motivation theory in the school context Vol. 36 Núm. 3 Pág. 739-757 ARTICULO
2021 European journal of psychology of education
Schürmann, Linda Gaschler, Robert Quaiser-Pohl, Claudia
Sociodemographic factors associated with academic goals in university students in times of the COVID-19 Pandemic
Sociodemographic factors associated with academic goals in university students in times of the COVID-19 Pandemic Vol. 14 Núm. 33 Pág. 4 ARTICULO
2021 Revista Tempos e Espaços em Educação
Garay, Jessica Paola Palacios Escalante Flores, Jorge Luis Calle, Juan Carlos Chumacero Tamashiro Tamashiro, Jaime
The influence of formative assessment of students’ academic achievements on increasing their motivation to study at university
The influence of formative assessment of students’ academic achievements on increasing their motivation to study at university Vol. 7 Núm. 4 Pág. 23 ARTICULO
2021 EntreLínguas
Panikarova, Nadezhda Phyodorovna Dzhamirze, Nuret Kaseevna Skorodumova, Olga Borisovna Musaeva, Khaibat Magomedtagirovna Konovalova, Elena Evgenievna
Perfiles motivacionales, estrategias volitivas y rendimiento académico en ciencias exactas y experimentales de bachillerato
Perfiles motivacionales, estrategias volitivas y rendimiento académico en ciencias exactas y experimentales de bachillerato Vol. 18 Núm. 51 Pág. 207-224 ARTICULO
2020 Electronic journal of research in educational psychology
Rodríguez Guardado, María del Socorro Gaeta González, Martha Leticia
Personal and Instructional Variables Related to the Learning Process in Postgraduate Courses
Personal and Instructional Variables Related to the Learning Process in Postgraduate Courses Vol. 32 Núm. 4 Pág. 525-532 ARTICULO
2020 Psicothema
Pereles, Ana Núñez Pérez, José Carlos Rodríguez Pérez, Celestino Fernández Alba, María Estrella Rosário, Pedro
Emotionally intelligent students are more engaged and successful: examining the role of emotional intelligence in higher education
Emotionally intelligent students are more engaged and successful: examining the role of emotional intelligence in higher education Vol. 35 Núm. 4 Pág. 839-863 ARTICULO
2020 European journal of psychology of education
Zhoc, Karen C. H. King, Ronnel B. Chung, Tony S. H. Chen, Junjun
Educación para la Paz
Educación para la Paz Vol. 9 Núm. 2 Pág. 285-307 ARTICULO
2020 Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS)
Kárpava, Alena Juárez Ramos, Verónica
The impact of perceived teachers’ autonomy support on students’ mathematics achievement:
The impact of perceived teachers’ autonomy support on students’ mathematics achievement: Vol. 35 Núm. 3 Pág. 703-725 ARTICULO
2020 European journal of psychology of education
Wei, Dan Zhang, Danhui Bobis, Janette He, Jingwen
Estrés infantil, estrategias de aprendizaje y motivación académica
Estrés infantil, estrategias de aprendizaje y motivación académica Vol. 15 Núm. 1 Pág. 46-66 ARTICULO
2020 Revista de Psicología y Educación
Valiente Barroso, Carlos Martínez Vicente, Marta Cabal García, Paula Alvarado Izquierdo, Jesús María
Midiendo la motivación de los estudiantes en un curso de estadística basado en web aplicando la encuesta reducida de materiales instruccionales para la motivación
Midiendo la motivación de los estudiantes en un curso de estadística basado en web aplicando la encuesta reducida de materiales instruccionales para la motivación Vol. 7 Núm. 1 Pág. 79-89 ARTICULO
2020 International Journal of Information Systems and Software Engineering for Big Companies
Rosales Almendra, Manuel Pío González Becerra, Bertha L.
Las estrategias de aprendizaje y las metas académicas en función del género, los estilos parentales y el rendimiento en estudiantes de secundaria
Las estrategias de aprendizaje y las metas académicas en función del género, los estilos parentales y el rendimiento en estudiantes de secundaria Vol. 30 Núm. 1 Pág. 167-184 ARTICULO
2019 Revista complutense de educación
Suárez Valenzuela, Sara Suárez Riveiro, José Manuel
Entrenamiento psicoeducativo en competencias afectivas y autorreguladoras para el aprendizaje de matemática en estudiantes universitarios
Entrenamiento psicoeducativo en competencias afectivas y autorreguladoras para el aprendizaje de matemática en estudiantes universitarios Vol. 5 Núm. 10 Pág. 185-2011 ARTICULO
2019 Areté
Farías Mata, Mariana
Aprender a comunicar ciencia aumenta la motivación del alumnado. “La Jornada Científica”, una propuesta didáctica en ESO
Aprender a comunicar ciencia aumenta la motivación del alumnado. “La Jornada Científica”, una propuesta didáctica en ESO Vol. 23 Núm. 2 Pág. 19
2019 Revista Electrónica Educare
Gollerizo Fernández, Adrián Clemente Gallardo, María Rebeca
Mediating Role of Self-efficacy and Usefulness Between Self-regulated Learning Strategy Knowledge and its Use.
Mediating Role of Self-efficacy and Usefulness Between Self-regulated Learning Strategy Knowledge and its Use. Vol. 24 Núm. 1 Pág. 1 ARTICULO
2019 Revista de psicodidáctica
Cerezo Menéndez, Rebeca Fernández Alba, María Estrella Amieiro, Natalia Valle Arias, Antonio Rosário, Pedro Núñez Pérez, José Carlos
The role of social-academic goals in Chinese students’ self-regulated learning
The role of social-academic goals in Chinese students’ self-regulated learning Vol. 34 Núm. 3 Pág. 579-600 ARTICULO
2019 European journal of psychology of education
Wang, Jing King, Ronnel B. Rao, Nirmala
Relationships between epistemic beliefs and achievement goals
Relationships between epistemic beliefs and achievement goals Vol. 34 Núm. 2 Pág. 295-315 ARTICULO
2019 European journal of psychology of education
Winberg, T. Mikael Hofverberg, Anders Lindfors, Maria
Costa Rican Students’ Mindsets Toward Studying English
Costa Rican Students’ Mindsets Toward Studying English Vol. 1 Núm. 65 Pág. 129-162
2019 Letras
Barquero, Luis Leis, Adrian
Análisis del nivel de aprendizaje autorregulado dentro de un curso SPOC en una asignatura de grado
Análisis del nivel de aprendizaje autorregulado dentro de un curso SPOC en una asignatura de grado Núm. 27 Pág. 39-49 ARTICULO
2019 Hekademos
López de la Serna, Arantzazu Tejada Garitano, Eneko
Diferencias en el desempeño en una tarea de planificación según la motivación de niñas y niños preescolares
Diferencias en el desempeño en una tarea de planificación según la motivación de niñas y niños preescolares Vol. 13 Núm. 2 Pág. 123-133 ARTICULO
2019 Cuadernos de Neuropsicología
Mancini, Natalia Ailin Segretin, María Soledad Lipina, Sebastián Javier López Rosenfeld, Matías Ruett, Eliana
New insights on young peoples’ motivation in lower Secondary Education in Denmark
New insights on young peoples’ motivation in lower Secondary Education in Denmark Vol. 8 Núm. 1 Pág. 60-88 ARTICULO
2019 Qualitative Research in Education
Pless, Mette Katznelson, Noemi
Motivación, enfoques de aprendizaje y rendimiento académico
Motivación, enfoques de aprendizaje y rendimiento académico Vol. 3 Núm. 1 Pág. 19-48
2019 Revista Caribeña de Investigación Educativa (RECIE)
Barca Lozano, Alfonso Montes de Oca, Ginia Moreta, Yssa
Motivational regulation strategies
Motivational regulation strategies Vol. 19 Núm. 1 Pág. 3
2019 Revista Evaluar
Sánchez Rosas, Javier Aguirre, Rocío Soledad Bovina Martijena, Nicolás Galarza, Valeria Lucía
Aplicación del SEEQ como instrumento para evaluar la actividad docente universitaria
Aplicación del SEEQ como instrumento para evaluar la actividad docente universitaria Vol. 36 Núm. 1 Pág. 259-275 ARTICULO
2018 Revista de investigación educativa, RIE
Andrade Abarca, Paola Salomé Ramón Jaramillo, Lizeth N. Loaiza Aguirre, María Isabel
Validación de AUTOCOM
Validación de AUTOCOM Vol. 20 Núm. 4 Pág. 49-61 ARTICULO
2018 REDIE
Olmos Rueda, Patricia Mas Torelló, Óscar
Effects of Achievement Goals on Students´ Motivational beliefs and Coping Strategies: A Multiple Goals Perspective
Effects of Achievement Goals on Students´ Motivational beliefs and Coping Strategies: A Multiple Goals Perspective Vol. 16 Núm. 44 Pág. 35-57 ARTICULO
2018 Electronic journal of research in educational psychology
Kahraman, Nurcan
Efecto diferencial de un andamiaje metacognitivo sobre la autorregulación y el logro de aprendizaje en un ambiente de aprendizaje combinado
Efecto diferencial de un andamiaje metacognitivo sobre la autorregulación y el logro de aprendizaje en un ambiente de aprendizaje combinado Núm. 44 Pág. 33-50 ARTICULO
2018 Tecné, episteme y didaxis
López Vargas, Omar Sanabria Rodríguez, Luis Bayardo Buitrago González, Nohora Cecilia
Contraste de Estudiantes Universitarios Presenciales y en Línea en un Curso Autogestivo
Contraste de Estudiantes Universitarios Presenciales y en Línea en un Curso Autogestivo Vol. 4 Núm. 2 Pág. 7-16 ARTICULO
2017 Hamut´ay
Muñoz Maldonado, Sandra Ivonne Sánchez Medina, Ricardo Enríquez Negrete, David Javier Rosales Piña, Consuelo Rubi
El Inventario de Estrategias de Autorregulación
El Inventario de Estrategias de Autorregulación Vol. 35 Núm. 1 Pág. 61-78 ARTICULO
2017 Avances en psicología latinoamericana
Monge López, David
Academic motivation scale revised. Inclusion of integrated regulation to measure motivation in initial teacher education
Academic motivation scale revised. Inclusion of integrated regulation to measure motivation in initial teacher education Vol. 33 Núm. 3 Pág. 670-679 ARTICULO
2017 Anales de psicología
Burgueño Menjibar, Rafael Sicilia Camacho, Álvaro Medina Casaubón, Jesús Alcaraz Ibáñez, Manuel Lirola Manzano, María Jesús
The effect of explicit metacognitive strategy instruction on reading comprehension and self-efficacy beliefs
The effect of explicit metacognitive strategy instruction on reading comprehension and self-efficacy beliefs Núm. 25 Pág. 119-133 ARTICULO
2016 Porta Linguarum
Tavakoli, Hossein Koosha, Mansour
Students’ motivation to learn in middle school - a self-regulated learning approach
Students’ motivation to learn in middle school - a self-regulated learning approach Vol. 14 Núm. 39 Pág. 139-225 ARTICULO
2016 Electronic journal of research in educational psychology
Paulino, Paula Sá, Isabel Silva, Adelina Lopes da
Incidencia de las metas de aprendizaje en estudiantes secundarios avanzados de Argentina
Incidencia de las metas de aprendizaje en estudiantes secundarios avanzados de Argentina Vol. 15 Núm. 2 Pág. 6
2015 Actualidades Investigativas en Educación
Aguilera, María Soledad Bono, Adriana
¿Es diferente la implicación en los deberes escolares según el rendimiento académico de los estudiantes?
¿Es diferente la implicación en los deberes escolares según el rendimiento académico de los estudiantes? Vol. 2 Núm. 2 Pág. 80-85 ARTICULO
2015 Revista de estudios e investigación en psicología y educación
Valle Arias, Antonio Regueiro Fernández, Bibiana Rodríguez Martínez, Susana Piñeiro Aguín, Isabel Ferradás Canedo, María del Mar Freire Rodríguez, Carlos
Motivational profiles Spanish students of Compulsory Secondary Education
Motivational profiles Spanish students of Compulsory Secondary Education Vol. 31 Núm. 2 Pág. 579-588 ARTICULO
2015 Anales de psicología
Inglés Saura, Cándido J. Martínez Monteagudo, Mari Carmen García Fernández, José Manuel Valle Arias, Antonio Núñez Pérez, José Carlos Delgado Domenech, Beatriz Torregrosa Díez, María Soledad
Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios
Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios Vol. 8 Núm. 1 Pág. 1-8 ARTICULO
2015 European journal of education and psychology
Valle Arias, Antonio Regueiro Fernández, Bibiana Rodríguez Martínez, Susana Piñeiro Aguín, Isabel Freire Rodríguez, Carlos Ferradás Canedo, María del Mar Suárez Fernández, Natalia
Estrategias de “evaluación por pares” para valorar competencias transversales en estudiantes universitarios a través de Moodle
Estrategias de “evaluación por pares” para valorar competencias transversales en estudiantes universitarios a través de Moodle Núm. 33 Pág. 31-44 ARTICULO
2015 Trabajo
Morán Astorga, Consuelo Urchaga Litago, José David Rodríguez Escanciano, Susana Fínez Silva, María José López Moya, Manuel Martínez Barroso, María de los Reyes López Diez, Carlos
Personality and Motivation
Personality and Motivation Vol. 4 Núm. 2 Pág. 170-197 ARTICULO
2015 International Journal of Educational Psychology
Jones, Martin H. McMichael, Stephanie Nichole
Using Gamification to Enhance Second Language Learning
Using Gamification to Enhance Second Language Learning Núm. 27 Pág. 32-54 ARTICULO
2015 Digital Education Review
Figueroa Flores, Jorge Francisco
Using Robots and Animals as Motivational Tools in ICT Courses
Using Robots and Animals as Motivational Tools in ICT Courses Vol. 10 Núm. 1 Pág. 19-25 ARTICULO
2015 Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje
García Sierra, Juan Felipe Rodríguez Lera, Francisco Javier Fernández Llamas, Camino Matellán Olivera, Vicente
Multiple Goals and Homework Involvement in Elementary School Students
Multiple Goals and Homework Involvement in Elementary School Students Núm. 18 Pág. 81-11 ARTICULO
2015 The Spanish Journal of Psychology
Valle Arias, Antonio Pan López, Irene Núñez Pérez, José Carlos Rodríguez Martínez, Susana Rosário, Pedro Regueiro Fernández, Bibiana
The issue of interactional hypothesis in self-determination theory
The issue of interactional hypothesis in self-determination theory Vol. 30 Núm. 1 Pág. 267-277 ARTICULO
2014 Anales de psicología
Martín-Albo Lucas, José González-Cutre Coll, David
Contexto social, auto-percepciones y compromiso del estudiante
Contexto social, auto-percepciones y compromiso del estudiante Vol. 12 Núm. 32 Pág. 5-32 ARTICULO
2014 Electronic journal of research in educational psychology
Dupont, Serge Galand, Benoît Nils, Frédéric Hospel, Virginie
Orientaciones de meta en estudiantes de la facultad de educación de Alicante
Orientaciones de meta en estudiantes de la facultad de educación de Alicante Vol. 2 Núm. 1 Pág. 575-584 ARTICULO
2014 International Journal of Developmental and Educational Psychology
Jover Mira, Irene Navas, Leandro Holgado Tello, Francisco Pablo
Gamification as a learning tool
Gamification as a learning tool Vol. 2 Núm. 1 Pág. 565-574 ARTICULO
2014 International Journal of Developmental and Educational Psychology
Lopes, Rui Pedro
Security needs: some considerations about its integration into the Self-determination Theory (SDT)
Security needs: some considerations about its integration into the Self-determination Theory (SDT) Núm. 52 Pág. 46-58 ARTICULO
2014 Dirección y organización
López-Rodríguez, Vicente A. Hidalgo Nuchera, Antonio
Motivación para leer y comprensión lectora de estudiantes brasileños
Motivación para leer y comprensión lectora de estudiantes brasileños Vol. 32 Núm. 2 Pág. 119-138 ARTICULO
2014 Educatio siglo XXI
Gomes, Maria Aparecida Mezzalira Boruchovitch, Evely
Estrategias de autorregulación en el aprendizaje de las reacciones químicas en alumnos del tercero ciclo en Portugal
Estrategias de autorregulación en el aprendizaje de las reacciones químicas en alumnos del tercero ciclo en Portugal Núm. 0 Pág. 605-609 COMUNICACION_CONGRESO
2013 Enseñanza de las ciencias
Encarnação, Cristina María Vázquez Bernal, Bartolomé
Promoción del aprendizaje autorregulado en la enseñanza secundaria
Promoción del aprendizaje autorregulado en la enseñanza secundaria Núm. 26 Pág. 161-176 ARTICULO
2013 Qurriculum
Diseño y análisis psicométrico de una escala de auto-eficacia hacia la lectura
Diseño y análisis psicométrico de una escala de auto-eficacia hacia la lectura Vol. 41 Núm. 1 Pág. 17-26 ARTICULO
2013 Aula abierta
Fidalgo Redondo, Raquel Arias Gundín, Olga Olivares Iglesias, María Fátima
Validación de una encuesta sobre la actividad docente en Educación Superior
Validación de una encuesta sobre la actividad docente en Educación Superior Vol. 41 Núm. 2 Pág. 45-54 ARTICULO
2013 Aula abierta
Bol Arreba, Alfredo Sáiz Manzanares, María Consuelo Pérez Mateos, Manuel
Niveles motivacionales en los estudiantes de secundaria y su discriminación en función de las estrategias motivacionales
Niveles motivacionales en los estudiantes de secundaria y su discriminación en función de las estrategias motivacionales Vol. 23 Núm. 1 Pág. 50-65 ARTICULO
2012 Revista Española de Orientación y Psicopedagogía
Fernández Suárez, Ana Patricia Anaya Nieto, Daniel Suárez Riveiro, José Manuel
An Explanatory Model of Academic Achievement based on Aptitudes, Goal Orientations, Self-Concept and Learning Strategies
An Explanatory Model of Academic Achievement based on Aptitudes, Goal Orientations, Self-Concept and Learning Strategies Vol. 15 Núm. 1 Pág. 48-60 ARTICULO
2012 The Spanish Journal of Psychology
Miñano Pérez, Pablo Castejón Costa, Juan Luis Gilar Corbi, Raquel
A structural model of cognitive-motivational variables as explanatory factors of academic achievement in Spanish Language and Mathematics
A structural model of cognitive-motivational variables as explanatory factors of academic achievement in Spanish Language and Mathematics Vol. 28 Núm. 1 Pág. 45-54 ARTICULO
2012 Anales de psicología
Miñano Pérez, Pablo Gilar Corbi, Raquel Castejón Costa, Juan Luis
La autorregulación académica como variable explicativa de los procesos de aprendizaje universitario.
La autorregulación académica como variable explicativa de los procesos de aprendizaje universitario. Vol. 16 Núm. 1 Pág. 203-221 ARTICULO
2012 Profesorado
García, Maite
The writing strategies of American University students
The writing strategies of American University students Núm. 12 Pág. 77-114 ARTICULO
2012 Elia
Cabrejas Peñuelas, Ana Belén
Experiencia educativa en arte visual diseñada bajo un modelo de autorregulación del aprendizaje con estudiantes universitarios
Experiencia educativa en arte visual diseñada bajo un modelo de autorregulación del aprendizaje con estudiantes universitarios Vol. 16 Núm. 49 Pág. 597-624
2011 Revista mexicana de investigación educativa
Parres Soto, Ramón Eduardo Flores Macías, Rosa del Carmen
Variables cognitivas y motivacionales en el rendimiento académico en Lengua y Matemáticas
Variables cognitivas y motivacionales en el rendimiento académico en Lengua y Matemáticas Vol. 16 Núm. 2 Pág. 203-230 ARTICULO
2011 Revista de psicodidáctica
Miñano Pérez, Pablo Castejón Costa, Juan Luis
Emociones de los alumnos en el aula: antecedentes socio-cognitivos y rendimiento escolar
Emociones de los alumnos en el aula: antecedentes socio-cognitivos y rendimiento escolar Vol. 9 Núm. 23 Pág. 5-48 ARTICULO
2011 Electronic journal of research in educational psychology
Stephanou, Georgia
Análisis de la práctica educativa del profesorado de música y su relación con la motivación del alumnado
Análisis de la práctica educativa del profesorado de música y su relación con la motivación del alumnado Vol. 23 Núm. 3 Pág. 463-476 ARTICULO
2011 Culture and Education, Cultura y Educación
Madariaga Orbea, José María Arriaga Sanz, Cristina
An explanatory model of the relations between cognitive and motivational variables and academic goals
An explanatory model of the relations between cognitive and motivational variables and academic goals Vol. 16 Núm. 1 Pág. 19-38 ARTICULO
2011 Revista de psicodidáctica
Closas, Antonio Humberto Sanz de Acedo Lizarraga, María Luisa Ugarte Martínez, María Dolores
Orientaciones motivacionales, rendimiento académico y género en estudiantes de bachillerato
Orientaciones motivacionales, rendimiento académico y género en estudiantes de bachillerato Vol. 5 Núm. 2 Pág. 159-166 ARTICULO
2011 Ciencias Psicológicas
Alemán, María José Trías, Daniel Curione, Karina
Indicadores de rendimiento de estudiantes universitarios versus créditos acumulados
Indicadores de rendimiento de estudiantes universitarios versus créditos acumulados Núm. 355 Pág. 467-492 ARTICULO
2011 Revista de educación
Rodríguez Ayán, María Noel Ruiz Díaz, Miguel Ángel
Perfiles motivacionales definidos mediante análisis de conglomerados y su relación con la capacidad percibida y el rendimiento académico
Perfiles motivacionales definidos mediante análisis de conglomerados y su relación con la capacidad percibida y el rendimiento académico Vol. 26 Núm. 2 Pág. 348-358 ARTICULO
2010 Anales de psicología
Rodríguez Ayán, María Noel
Motivación y aprendizaje autorregulado
Motivación y aprendizaje autorregulado Vol. 44 Núm. 1 Pág. 86-97 ARTICULO
2010 Revista interamericana de psicología = Interamerican journal of psychology
Valle Arias, Antonio Rodríguez Martínez, Susana Núñez Pérez, José Carlos González Cabanach, Ramón González-Pienda García, Julio Antonio Rosário, Pedro
Involucramiento de las Estudiantes y los Estudiantes en el Proceso Educativo
Involucramiento de las Estudiantes y los Estudiantes en el Proceso Educativo Vol. 8 Núm. 1 Pág. 63-78 ARTICULO
2010 REICE
Arguedas Negrini, Irma
Autorregulación del aprendizaje y comprensión de textos
Autorregulación del aprendizaje y comprensión de textos Vol. 3 Núm. 1 Pág. 7-16 ARTICULO
2009 Ciencias Psicológicas
Trías, Daniel Huertas Martínez, Juan Antonio
Auto-eficacia docente, motivación del profesor y estrategias de enseñanza
Auto-eficacia docente, motivación del profesor y estrategias de enseñanza Vol. 3 Núm. 1 Pág. 1-7 ARTICULO
2009 Escritos de psicología
Rodríguez Martínez, Susana Núñez Pérez, José Carlos Valle Arias, Antonio Blas Pena, Rebeca Rosario, Pedro
Exploración de actitudes motivacionais e proposta de estratexias titoriais para a aprendizaxe escolar
Exploración de actitudes motivacionais e proposta de estratexias titoriais para a aprendizaxe escolar Vol. 18 Núm. 2 Pág. 273-285 ARTICULO
2007 Revista Española de Orientación y Psicopedagogía
Sobrado Fernández, Luis Martín
Students’ conceptions of distinct constructivist assumptions
Students’ conceptions of distinct constructivist assumptions Vol. 22 Núm. 2 Pág. 179-199 ARTICULO
2007 European journal of psychology of education
Loyens, Sofie M. M. Rikers, Remy M.J.P. Schmidt, Henk G.
En homenaje a las contribuciones de Paul R. Pintrich a la investigación sobre Psicología y Educación
En homenaje a las contribuciones de Paul R. Pintrich a la investigación sobre Psicología y Educación Vol. 2 Núm. 3 Pág. 159-162
2004 Electronic journal of research in educational psychology
Limón Luque, Margarita
El factor humano
El factor humano Vol. 2 Núm. 3 Pág. 197-202
2004 Electronic journal of research in educational psychology
Alexander, Patricia A.
Contribuciones de Paul R. Pintrich a la investigación sobre cambio conceptual
Contribuciones de Paul R. Pintrich a la investigación sobre cambio conceptual Vol. 2 Núm. 3 Pág. 171-174
2004 Electronic journal of research in educational psychology
Sinatra, Gale M.
Sobre la obra de Paul R. Pintrich
Sobre la obra de Paul R. Pintrich Vol. 2 Núm. 3 Pág. 189-196
2004 Electronic journal of research in educational psychology
Montero García-Celay, Ignacio de Dios, María José
Cambio conceptual y el aprendiz intencional esbozado por Paul R. Pintrich
Cambio conceptual y el aprendiz intencional esbozado por Paul R. Pintrich Vol. 2 Núm. 3 Pág. 175-184
2004 Electronic journal of research in educational psychology
Limón Luque, Margarita
Paul R. Pintrich y la investigación sobre creencias epistemológicas
Paul R. Pintrich y la investigación sobre creencias epistemológicas Vol. 2 Núm. 3 Pág. 163-170
2004 Electronic journal of research in educational psychology
Mason, Lucia
Identificando retos en la investigación sobre aprendizaje autorregulado
Identificando retos en la investigación sobre aprendizaje autorregulado Vol. 2 Núm. 3 Pág. 185-188
2004 Electronic journal of research in educational psychology
Winne, Philip H.
En homenaje a Paul R. Pintrich
En homenaje a Paul R. Pintrich Vol. 2 Núm. 3 Pág. 207-210
2004 Electronic journal of research in educational psychology
Mayer, Richard E.
La dimensión internacional de Paul R. Pintrich
La dimensión internacional de Paul R. Pintrich Vol. 2 Núm. 3 Pág. 203-206
2004 Electronic journal of research in educational psychology
Corte, Erik de

* Último cálculo de métricas Dialnet: 10-Jul-2024