InstitucionesAclaración de materia/profesión
Periodo de publicación recogido
|
|
|
Improving Struggling Fifth-Grade Students’ Understanding of Fractions: A Randomized Controlled Trial of an Intervention That Stresses Both Concepts and Procedures
Madhavi Jayanthi, Russell Gersten, Robin F. Schumacher, Joseph Dimino, Keith Smolkowski, Samantha Spallone
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 88, Nº. 1, 2021, págs. 81-100
Too much, too soon? Unanswered questions from national response to intervention evaluation
Russell Gersten, Madhavi Jayanthi, Joseph Dimino
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 83, Nº. 3, 2017, págs. 244-254
The effectiveness of reading interventions for english learners: A research synthesis
Catherine Richards Tutor, Doris Luft Baker, Russell Gersten, Scott K. Baker, Jeanie Mercier Smith
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 82, Nº. 2, 2016, págs. 144-169
Supported self-explaining during fraction intervention
Lynn S. Fuchs, Amelia S. Malone, Robin F. Schumacher, Jessica M. Namkung, Carol L. Hamlett, Nancy C. Jordan, Robert S. Siegler, Russell Gersten, Paul Changas
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 108, Nº. 4, 2016, págs. 493-508
Inclusion versus specialized intervention for very-low-performing students: What does access mean in an era of academic challenge?
Lynn S. Fuchs, Douglas Fuchs, Donald L. Compton, Joseph H. Wehby, Robin F. Schumacher, Russell Gersten, Nancy C. Jordan
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 81, Nº. 2, 2015, págs. 134-157
Sources of Individual Differences in Children's Understanding of Fractions
Rose K. Vukovic, Lynn S. Fuchs, David C. Geary, Nancy C. Jordan, Russell Gersten, Robert S. Siegler
Child development, ISSN 0009-3920, Vol. 85, Nº. 4, 2014, págs. 1461-1476
Does working memory moderate the effects of fraction intervention?: An aptitude–treatment interaction
Lynn S. Fuchs, Robin F. Schumacher, Sonya K. Sterba, Jessica Long, Jessica M. Namkung, Amelia S. Malone, Carol L. Hamlett, Nancy C. Jordan, Russell Gersten, Robert S. Siegler, Paul Changas
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 106, Nº. 2, 2014, págs. 499-514
Improving at-risk learners’ understanding of fractions
Lynn S. Fuchs, Robin F. Schumacher, Jessica Long, Jessica M. Namkung, Carol L. Hamlett, Paul T. Cirino, Nancy C. Jordan, Robert S. Siegler, Russell Gersten, Paul Changas
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 105, Nº. 3, 2013, págs. 683-700
Universal screening in mathematics for the primary grades: Beginnings of a Research Base
Russell Gersten, Ben Clarke, Nancy C. Jordan, Rebecca Newman-Gonchar, Kelly Haymond, Chuck Wilkins
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 78, Nº. 4, 2012, págs. 423-445
Early numeracy intervention program for first-grade students with mathematics difficulties
Diane Pedrotty-Bryant, Brian Bryant, Greg Roberts, Sharon Vaughn, Kathleen Hughes-Pfannenstiel, Jennifer Porterfield, Russell Gersten
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 78, Nº. 1, 2011, págs. 7-23
The role of domain expertise in beginning special education teacher quality
Mary T. Brownell, Anne G. Bishop, Russell Gersten, Janette K. Klingner, Randall D. Penfield, Joseph Dimino, Diane Haager, Shailaja Menon
Exceptional children, ISSN-e 2163-5560, ISSN 0014-4029, Vol. 75, Nº. 4, 2009, págs. 391-411
Estrategias de instrucción para el estudio de textos disciplinares en los grados intermedios
Douglas Carnine, Abby Adams, Russell Gersten
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, ISSN-e 1578-4126, ISSN 0210-3702, Nº 31-32, 1985, págs. 109-128
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados