Periodo de publicación recogido
|
|
|
From needs analysis to task design: Insights from an English for specific purposes context
Aleksandra Malicka, Roger Gilabert Guerrero, John M. Norris
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 23, Nº. 1, 2019, págs. 78-106
The presentation of Catalan universities’ linguistic reality to a transnational audience
Nicole Elliott, F. Xavier Vila i Moreno, Roger Gilabert Guerrero
European journal of language policy, ISSN 1757-6822, Vol. 10, Nº. 1, 2018, págs. 121-146
Elsa Tragant Mestres de la Torre, Inmaculada Miralpeix, Raquel Serrano, Teresa Navés, Roger Gilabert Guerrero
Revista de educación, ISSN 0034-8082, Nº 363, 2014, págs. 60-82
Differences in Attainment and Performance in a Foreign Language: The Role of Working Memory Capacity
Roger Gilabert Guerrero, Carmen Muñoz Lahoz
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, Vol. 10, Nº. 1, 2010 (Ejemplar dedicado a: Cognitive processes, Instructed Second Language Acquisition and Foreign Language Teaching Materials), págs. 19-42
L'Aprenentatge de llengües mitjançant tasques pedagògiques
Roger Gilabert Guerrero
Llengua, societat i comunicació: revista de sociolingüística de la Universitat de Barcelona, ISSN-e 1697-5928, Nº. 5, 2007 (Ejemplar dedicado a: Monogràfic: 'Estudis actuals en adquisició de segones llengües'), págs. 27-33
The use of taskrepetition (tr) bylow-proficiency and advanced learners:: The role of modality, direct and indirect written corrective feedback (wcf) and proficiency
Alberto J. Sánchez, Rosa M. Ruiz Manso, Roger Gilabert Guerrero
IV Jornadas Doctorales Escuela Internacional de Doctorado de la Universidad de Murcia (Eidum), 2019, ISBN 978-84-09-09200-0, págs. 98-103
Second language writing as moderated by cognitive task complexity
Roger Gilabert Guerrero, Olena Vasylets
Comunicación, cognición, cibernétic@: actas / coord. por Ana Díaz Galán, María del Carmen Fumero Pérez, María Pilar Lojendio Quintero, Sally Frances Burgess, Eulalia Sosa Acevedo, Antonio Cano Ginés, 2014, ISBN 978-84-616-8680-3, págs. 185-193
Computational assessment of cohesion in l2 writing: Advantages and possibilities of coh-metrix
Roger Gilabert Guerrero, Olena Vasylets
Comunicación, cognición, cibernétic@: actas / coord. por Ana Díaz Galán, María del Carmen Fumero Pérez, María Pilar Lojendio Quintero, Sally Frances Burgess, Eulalia Sosa Acevedo, Antonio Cano Ginés, 2014, ISBN 978-84-616-8680-3, págs. 433-441
El análisis de las necesidades lingüísticas de la universidad española: dos ilustraciones
Carmen Muñoz Lahoz, Roger Gilabert Guerrero
La universidad multilingüe / Eva Alcón Soler (ed. lit.), Francisco F. Michavila Pitarch (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-309-5461-2, págs. 185-202
Increasing the cognitive complexity of task and its effects on L2 narrative oral production
Roger Gilabert Guerrero
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
Affective perception of task complexity in oral narratives
Roger Gilabert Guerrero
Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas / coord. por Marian Amengual Pizarro, Maria Juan Garau, Joana Salazar Noguera, 2006, ISBN 84-7632-960-1, págs. 291-304
The effects of manipulating cognitive complexity and interactive conditions on self-repairs
Roger Gilabert Guerrero
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Vol. 1, 2005, ISBN 84-609-6061-7, págs. 331-342
The Use of Multiple Sources and Methods in Needs Analysis: a Case Study of Journalists in Autonomous Community of Catalonia
Roger Gilabert Guerrero
Perspectivas recientes sobre el discurso / coord. por Ana Isabel Moreno Fernández, Vera Colwell, 2001, ISBN 84-7719-984-1, pág. 172
Some reflections on syllabus design: how specific should ESP be in the context of the Spanish University System?
Roger Gilabert Guerrero, Joan Castellví Vives
III Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: ease seminar : actes : 8, 9 i 10 de setembre de 1999, Canet de Mar / coord. por Frances Luttikhuizen, 2000, ISBN 84-475-2373-X, págs. 165-169
Task Complexity and L2 Narrative Oral Production
Roger Gilabert Guerrero
Tesis doctoral dirigida por Peter Robinson (dir. tes.), Carmen Muñoz Lahoz (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2005).
External task repetition: the role of modality, written corrective feedback and proficiency. A comparative study
Tesis doctoral dirigida por Rosa María Manchón Ruiz (dir. tes.), Roger Gilabert Guerrero (dir. tes.). Universidad de Murcia (2018).
Task-modality effects: a study of task complexity effects in speech and writing
Tesis doctoral dirigida por Roger Gilabert Guerrero (dir. tes.), Rosa María Manchón Ruiz (codir. tes.). Universitat de Barcelona (2017).
Second Language Anxiety and Task Complexity
Tesis doctoral dirigida por Roger Gilabert Guerrero (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2016).
Task complexity as mediated by proficiency, working memory, and attention: Competition for cognitive resources during L2 oral task performance
Tesis doctoral dirigida por Roger Gilabert Guerrero (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2016).
The role of task sequencing in L2 development as mediated by working memory capacity
Tesis doctoral dirigida por Elsa Tragant Mestres de la Torre (dir. tes.), Roger Gilabert Guerrero (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2014).
The Role of Task Complexity and Task Sequencing in L2 Monologic Oral Production
Tesis doctoral dirigida por Roger Gilabert Guerrero (dir. tes.), Elsa Tragant Mestres de la Torre (dir. tes.), John M. Norris (dir. tes.). Universitat de Barcelona (2014).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados