págs. 1-3
English for specific academic purposes teaching: a diversity model
Francisca Alemán Torres, Rosa Flotats, Francisco Javier González
págs. 4-10
Tourism: the problems of the definition of a new ESP: a study of the didactic implications of this characterisation
págs. 11-15
págs. 16-18
págs. 19-21
'Gateway to the Sun' o 'La Puerta del Sol': problemática de la traducción de lugares de interés turístico
págs. 22-25
Lexical signalling of cause-effect relations in English legal writing: a corpus-based analysis
págs. 26-28
Teaching without technology: are Spanish students of ESP computer-illiterate?
págs. 29-32
págs. 33-37
págs. 38-40
Is poetry appropriate for EAP?: a practical illustration
págs. 41-44
The importance of vocabulary in ESP teaching: inglés aplicado a las ciencias económicas y empresariales
págs. 45-47
Evaluating Dutch scientific English: the response from Spain
págs. 48-51
El texto científico-técnico: metodología para el desarrollo de la lectura
págs. 52-56
págs. 57-61
págs. 62-64
págs. 65-68
págs. 69-73
págs. 74-81
págs. 82-85
Error analysis and the teaching of English in Tourism Studies
Esperanza Cerdá Redondo, Carmen Valero Garcés, Carmen Flys Junquera, Guzmán Mancho Barés
págs. 86-89
Educating from the Neck Up: aproximaciones para la enseñanza integral en ESP
págs. 90-93
págs. 94-98
págs. 99-100
The quiz test: a tool for vocabulary acquisition in the ESP classroom
Georgina Cuadrado Esclapez, María Trinidad González González, María Jesús Gozalo Sáinz
págs. 101-105
The arrival of 'New Speak': the language of the media as ESP
págs. 106-109
págs. 110-112
págs. 113-117
págs. 118-119
A missing perspective in teaching the academic writing process: the target audience
págs. 120-124
págs. 125-129
Diseño de un curso de inglés aplicado a la economía: metodología y materiales
págs. 130-132
págs. 133-139
págs. 140-144
págs. 145-147
págs. 148-151
Langage populaire et allusions culturelles dans les articles d'économie du nouvel observateur: de la classe de français économique à la classe de civilisation
págs. 152-156
Alemán para principiantes: una misma unidad didáctica, dos contextos distintos: Turismo e informática
págs. 157-160
págs. 161-164
Some reflections on syllabus design: how specific should ESP be in the context of the Spanish University System?
págs. 165-169
págs. 170-174
págs. 175-177
The need for a "Culture Bank"-Part I: problems encountered when translating cultural concepts as well as words
págs. 178-183
págs. 184-186
English for tourism: its position within ESP
págs. 187-190
Which to focus on in English class for business: the language or the subject matter?
págs. 191-194
English for academic purposes (EAP): an overview, with a focus on teaching materials
págs. 195-197
Vorschlag für den einsatz des computers im fachsprachlichen deutschunterricht: ein handlungsorientierter ansatz
págs. 198-201
págs. 202-205
págs. 206-207
págs. 208-211
págs. 212-214
Enseigner le français dans une école d'ingénieurs agricoles: exploitation didactique: travailler le vocabulaire technique sur Internet
págs. 215-218
De la teoría a la aplicación: recursos lingüísticos para la valoración y contextualización del conocimiento en las disciplinas científicas
págs. 219-223
págs. 224-227
págs. 228-230
págs. 231-234
págs. 235-238
Do you really speak English?: learning a language to get a job
págs. 239-242
The language of ship construction: terminological problems in the ESP classroom
págs. 243-246
págs. 247-251
págs. 252-257
págs. 258-261
Note-taking: a methodological approach for EAP University students
págs. 262-265
La enseñanza de documentación jurídica: la tarea como centro de la programación
págs. 266-269
págs. 270-273
New methods for old: a review and assessment of methodological and aprroaches in the teaching of EFL and of ESP
págs. 274-277
págs. 278-281
págs. 282-285
págs. 286-288
págs. 289-294
págs. 295-301
págs. 302-305
págs. 306-308
págs. 309-313
Awareness as a methodological tool to enhance summarising skills: abridging a scientific text in a second language classroom
págs. 314-318
págs. 319-322
págs. 323-326
págs. 327-331
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados