Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
A matter of age: Negotiation in child and adult interactions
Raúl Azpilicueta Martínez, Amparo Lázaro Ibarrola
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 19, 2022, págs. 9-41
Are EFL writers motivated or demotivated by model texts and task repetition?: Evidence from young collaborative writers.
Amparo Lázaro Ibarrola, Izaskun Villarreal Olaizola
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 21, Nº. 2, 2021, págs. 29-55
Questioning the effectiveness of procedural repetition: the case of Spanish EFL primary school learners L2 behavior in college language learners
Amparo Lázaro Ibarrola, Izaskun Villarreal Olaizola
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 31, 2019, págs. 7-20
Procedural repetition in task-based interaction among young EFL learners: Does it make a difference?
Amparo Lázaro Ibarrola, María Ángeles Hidalgo Gordo
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Vol. 168, Nº. 2, 2017, págs. 183-202
Investigating negotiation of meaning in EFL children with very low levels of proficiency
Amparo Lázaro Ibarrola, Raúl Azpilicueta Martínez
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 15, Nº. 1, 2015 (Ejemplar dedicado a: Open Issue), págs. 1-21
Should EFL Teachers Present Vocabulary in Semantically Related Sets?
Amparo Lázaro Ibarrola, María Ángeles Hidalgo Gordo
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 23, 2015, págs. 25-40
Reformulation and self-correction: insights into correction strategies for EFL writing in a school context
Amparo Lázaro Ibarrola
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 10, 2013, págs. 29-49
Amparo Lázaro Ibarrola
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 12, Nº. 1, 2012, págs. 79-96
Lost in translation? Translation as a valid tool for the EFL classroom
Susana Antón Remírez, Amparo Lázaro Ibarrola
Huarte de San Juan: Filología y Didáctica de la Lengua, ISSN-e 2386-9143, ISSN 1136-081X, Nº. 11, 2011, págs. 103-114
Imitating English Oral Texts: a Useful Tool to Learn English Pronunciation?
Amparo Lázaro Ibarrola
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 16, 2011, págs. 49-63
Reformulation and self-correction:: testing the validity of correction strategies in the classroom
Amparo Lázaro Ibarrola
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 22, 2009, págs. 189-216
El Espacio Europeo de Educación Superior y la fonética del inglés
Amparo Lázaro Ibarrola
Huarte de San Juan: Filología y Didáctica de la Lengua, ISSN-e 2386-9143, ISSN 1136-081X, Nº. 9, 2007, págs. 45-53
Enseñanza de la lectura a través de "phonics" en el aula de Lengua Extranjera en Educación Primaria
Amparo Lázaro Ibarrola
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 8, 2007, págs. 153-167
Agreement in the English interlanguage of Basque/Spanish bilinguals: a minimalist farewell to "pro"
María del Pilar García Mayo, Amparo Lázaro Ibarrola, Juana Muñoz Liceras
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Nº. 151, 2006, págs. 83-98
Amparo Lázaro Ibarrola
Huarte de San Juan: Filología y Didáctica de la Lengua, ISSN-e 2386-9143, ISSN 1136-081X, Nº. 7, 2004, págs. 87-97
Amparo Lázaro Ibarrola, María Ángeles Hidalgo Gordo
Learning Foreign Languages in Primary School: Research Insights / coord. por María del Pilar García Mayo, 2017, ISBN 9781783098095, págs. 86-102
Self-correction: New tools for EFL Teachers
Amparo Lázaro Ibarrola
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now / Carmen María Bretones Callejas (ed. lit.), José Francisco Fernández Sánchez (ed. lit.), José Ramón Ibáñez Ibáñez (ed. lit.), María Elena García Sánchez (ed. lit.), María Enriqueta Cortés de los Ríos (ed. lit.), María Sagrario Salaberri Ramiro (ed. lit.), María Soledad Cruz Martínez (ed. lit.), Nobel Augusto Perdu Honeyman (ed. lit.), Blasina Cantizano Márquez (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-692-1479-4, págs. 449-464
Estrategias de corrección de redacciones en lengua extranjera: un experimento en el aula
Amparo Lázaro Ibarrola
25 años de lingüística en España. Hitos y retos / coord. por Rafael Monroy Casas, Aquilino Sánchez Pérez, 2008, ISBN 978-84-8371-714-1, págs. 361-371
Una propuesta para abordar los diferentes niveles de inglés en Educación Secundaria y Bachillerato: La experiencia del colegio Santa María la Real
Amparo Lázaro Ibarrola
Didáctica de la lengua y la literatura. Desde la atalaya del siglo XXI: [actas del IX Congreso internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura] / coord. por Antonio E. Díez Mediavilla, Jaime Mas Ferrer, 2006, ISBN 978-84-611-8942-7, págs. 155-166
Pronouns revisited: evidence from the morphosyntactic development of English as an L3
María del Pilar García Mayo, Amparo Lázaro Ibarrola
Estudios de filología inglesa en honor de Antonio Garnica / coord. por Francisco Garrudo Carabias, Joaquín Comesaña Rincón, 2005, ISBN 8447208435, págs. 217-228
Comodines "is" y "he" en el inglés / castellano-euskera
María del Pilar García Mayo, Juana Muñoz Liceras, Amparo Lázaro Ibarrola
Adquisición, enseñanza y contraste de lenguas, bilingüismo y traducción / coord. por Irene Doval Reixa, María Rosa Pérez Rodríguez, 2003, ISBN 84-8158-258-1, págs. 117-124
Strategies in rendering grammaticality judments in L1 and L2
María del Pilar García Mayo, Amparo Lázaro Ibarrola
Studies in contrastive linguistics.: proceedings of the 2nd International Contrastive Linguistics Conference, Santiago de Compostela, October, 2001 / Luis Iglesias Rábade (ed. lit.), Susana María Doval Suárez (ed. lit.), María Angeles Gómez González (ed. lit.), Elsa González Alvarez (ed. lit.), Andrew Rollings (ed. lit.), Antonio Álvarez Rodríguez (ed. lit.), Cristina Mourón Figueroa (ed. lit.), 2002, ISBN 84-9750-027-X, págs. 445-453
Diferencias de edad en el desarrollo morfosintáctico del inglés L3 en un contexto institucional: revisión del estatus y posición de los pronombres
Amparo Lázaro Ibarrola
Perspectivas recientes sobre el discurso / coord. por Ana Isabel Moreno Fernández, Vera Colwell, 2001, ISBN 84-7719-984-1, pág. 156
María del Pilar García Mayo, Amparo Lázaro Ibarrola, Juana Muñoz Liceras
Recent Approaches to English Grammar / coord. por Luisa González Romero; Montserrat Martínez Vázquez (ed. lit.), Beatriz Rodríguez Arrizabalaga (ed. lit.), Pilar Ron Vaz (ed. lit.), 2001, ISBN 84-607-2772-6, págs. 78-89
"Discourse and Language Learning Across L2 Instructional Settings"
Amparo Lázaro Ibarrola (res.)
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 26, 2013, págs. 519-522
Es reseña de:
Discourse and language learning across L2 instructional settings
Eva Alcón Soler (ed. lit.), María Pilar Safont Jordà (ed. lit.)
Brill, 2012. ISBN 978-90-420-3584-3
Child L2 writers: a room of their own
Amparo Lázaro Ibarrola
John Benjamins Publishing Company, 2023. ISBN 978-90-272-1292-4
La adquisición de la morfosintaxis del inglés por niños bilingües euskera/castellano: una perspectiva minimalista
Amparo Lázaro Ibarrola
Tesis doctoral dirigida por María del Pilar García Mayo (dir. tes.), Juana Muñoz Liceras (codir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2002).
The oral production and negotiation of meaning of Spanish EFL children in task-supported interaction: the role of age and task repetition
Tesis doctoral dirigida por Amparo Lázaro Ibarrola (dir. tes.), María del Pilar García Mayo (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2018).
Poetry in the adult efl clasroom: improving pronunciation and providing opportunities for cultural and personal enrichment
Tesis doctoral dirigida por Amparo Lázaro Ibarrola (dir. tes.). Universidad Pública de Navarra (2017).
Negotiation for meaning and assessment of oral proficiency through paired interactive tasks: evidence from efl children and adults at beginner levels of competence
Tesis doctoral dirigida por Amparo Lázaro Ibarrola (dir. tes.). Universidad Pública de Navarra (2017).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados