New Horizons in the study of High Ability: Gifted and talented
págs. 617-620
Challenges in the identification of giftedness: Issues related to psychological assessment
Leandro S. Almeida, Alexandra M. Araújo, Marta Sainz Gómez, María Dolores Prieto Sánchez
págs. 621-627
Multidimensional Assessment of Giftedness: Criterion Validity of Battery of Intelligence and Creativity Measures in Predicting Arts and Academic Talents
Tatiana de Cássia Nakano, Ricardo Primi, Walquiria de Jesus Ribeiro, Leandro S. Almeida
págs. 628-637
Identification of Verbal and Mathematical Talent: The Relevance of "Out of Level" Measurement
págs. 638-651
A New Measurement of Scientific Creativity: The Study of its Psychometric Properties
María Rosario Bermejo García, María José Ruíz Melero, Fernando Javier Esparza Molina, Mercedes Ferrando Prieto, Rosa Mª Pons Parra
págs. 652-661
Gifted and talented children: Heterogeneity and individual differences
págs. 662-671
Successful intelligence and giftedness: an empirical study
Mercedes Ferrando Prieto, Carmen Ferrándiz García, Laura Llor Zaragoza, Marta Sainz
págs. 672-682
págs. 683-694
Motivational Orientations of High-Achieving Students as Mediators of a Positive Perception of a High-Achieving Classmate: Results from a Cross-national Study
Hyerim Oh, Mar Badía Martín, Sheyla Blumen Cohen, Julie Maakrun, Quoc An-Thu Nguyena, Niamh Stack, Margaret B. Sutherland, Catherine Wormald, Albert Ziegler
págs. 695-701
Positive Psychology in Spain: A portrait of a vigorous field of research
págs. 702-703
"Good things never last": Dampening positive emotions influences our optimism levels
Ernestina Etchemendy, Rocio Herrero, Macarena Espinoza, Guadalupe Molinari, Giulia Corno, Alba Carrillo Vega, Cristina Botella Arbona, Rosa María Baños Rivera
págs. 704-709
The power of extraverts: Testing positive and negative mood regulation
págs. 710-716
Shared flow and positive collective gatherings
Larraitz N. Zumeta Sánchez, Nekane Basabe Barañano, Anna Wlodarczyk, Magdalena Bobowik, Darío Páez Rovira
págs. 717-727
Rosario Josefa Marrero Quevedo, Mónica Carballeira Abella, Sabrina Martín, Miriam Mejías, Juan Andrés Hernández Cabrera
págs. 728-740
Promoting resilience in children with depressive symptoms
Oscar Sánchez Hernández, Francisco Javier Méndez Carrillo, Judy Garber
págs. 741-748
Mindfulness Integrative Model (MIM): Cultivating positive states of mind towards oneself and the others through mindfulness and self-compassion
Raquel Rodríguez Carvajal, Carlos García-Rubio, David Paniagua, Gustavo García Diex, Sara de Rivas Hermosilla
págs. 749-760
Conductas de ciberadicción y experiencias de "cyberbullying" entre adolescentes
Pilar Arnaiz Sánchez, Fuensanta Cerezo Ramírez, Ana María Giménez Gualdo, Javier J. Maquilón Sánchez
págs. 761-769
Systematic Review about Personal Growth Initiative
Clarissa Pinto Pizarro de Freitas, Bruno Figueiredo Damásio, Patricia Renovato Tobo, Helder Hiroki Kamei, Silvia Helena Koller
págs. 770-782
Mejora del aprendizaje discriminativo en niños: consecuencias diferenciales y administración manual de diferentes formas de refuerzo
Angeles F. Estévez, Isabel Carmona Lorente, Laura Esteban García, Victoria Plaza
págs. 783-792
Overview of research on teacher self-efficacy in social cognitive perspective
Ana Patrícia de Oliveira Fernandez, Maély Ferreira Holanda Ramos, Simone Souza da Costa Silva, Karla Cristina Furtado Nina, Fernando Augusto Ramos Pontes
págs. 793-802
What are people saying when they report they are happy or life satisfied
Américo Baptista, Cristina Camilo, Marta Becall, Isabel Santos, Jose de Almeida Brites, Joana Brites Rosa, Enrique García Fernández-Abascal
págs. 803-809
Comorbilidad de TEA y TDAH: revisión sistemática de los avances en investigación
págs. 810-819
págs. 820-827
págs. 828-836
Inventario de Pensamientos Distorsionados sobre la Mujer y el Uso de la Violencia - Revisado (IPDMUV-R): propiedades psicométricas
Enrique Echeburúa Odriozola, Pedro Javier Amor Andrés, Belén Sarasua Sanz, Irene Zubizarreta Anguera, Francisco Pablo Holgado Tello
págs. 837-846
Pedro Gil Madrona, Soledad García Gómez de las Heras, Valentín Hernández Barrera, Ana López de Andrés, Laura López Gómez, Héctor Fernández García, Arturo Díaz Suárez, Pilar Carrasco Garrido
págs. 847-854
Conductas disruptivas desde la óptica del docente: validación de una escala
Marina Álvarez Hernández, Pilar Castro Pañeda, Carmen González González de Mesa, Eva Álvarez Martino, María Ángeles Campo Mon
págs. 855-862
La influencia del número de objetos y las claves verbales en la distinción temprana del plural
Verónica I. Pérez Paz, Natalia Arias Trejo, Elda Alicia Alva Canto
págs. 863-870
Perfilando los consumidores de cannabis que autocultivan a pequeña escala
Manuel Isorna Folgar, Bárbara González Amado, Berta Cajal Blasco, María Dolores Seijo Martínez
págs. 871-878
Affective Assessment of High and Low-Density Residential and Functional Environments
Rafael Tomás Cardoso, María Amérigo Cuervo Arango, Juan Ignacio Aragonés Tapia
págs. 879-885
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados