págs. 19-29
págs. 30-46
El Sector del libro de texto en España: análisis de lasituación presente y perspectivas de futuro
págs. 47-49
A tecnoloxía educativa en España: revisión das liñas de investigación e desenvolvemento na primeira década do século XXI
págs. 50-57
págs. 61-73
Multicultural nationalism and localized globalization: analyzing film narratives of cultural belonging from apostcolonial perspective
págs. 74-81
Linking didactics and research in instructional material: a new structural model
págs. 82-100
Shaping the global: theory and methods for exploring the production of globalization with educational media
págs. 101-111
A historia de Galicia nos manuais escolares da Comunidade Autónoma de Galicia: cambios e continuidades
págs. 115-126
Utilização de materiais didáticos no ensino das ciências humanas e sociais no primário: o caso de uma futura professora em contexto de formação prática
págs. 127-135
págs. 136-140
Educación en valores e educación musical: Aproximación ao desenvolvemento das identidades culturais a partir doslibros de texto xerados desde a LOXSE para a educación musical xeral
págs. 141-149
págs. 150-157
Os contornos virtuais como recurso para a formación continua do educador de museos: a rede Iberoamericana de museos pedagóxicos interactivos
Raquel Mariño Fernández, Laura Rego-Agraso, Eva María Barreira Cerqueiras
págs. 158-165
Análise e xestión das plataformas virtuais no novo contexto do espazo europeo de educación superior
Raquel Mariño Fernández, Laura Rego-Agraso, Eva María Barreira Cerqueiras
págs. 166-173
págs. 174-182
págs. 183-192
págs. 193-198
Libros de texto y materiales alternativos: la experiencia del grupo Eleuterio Quintanilla
págs. 199-213
págs. 214-239
El concepto de identidad en la invención de la literatura española: aproximaciones a los manuales escolares deliteratura en España
págs. 240-251
Mujer y ciudadanía en la España de la Restauración: un análisis cualitativo de los textos de educación femenina y de los medios de comunicación social
págs. 252-262
págs. 263-271
El discurso de futuros profesores de primaria sobre los materiales didácticos en Quebec: utilización de los materiales didácticos en el contexto de la reforma curricular actual
M. Alejandra Morales Gómez, Anderson Araújo-Oliveira, Yves Lenoir
págs. 272-281
págs. 282-292
págs. 295-304
From Spain to Europe: the geographical construction of identities in textbooks
págs. 305-314
págs. 315-321
The elaboration of didactic materials in municipal education contexts: the Ulla Elemental educational project
págs. 322-334
The social perception of the elderly and the image of older people in curricular materials: reclaiming the role of the textbook in the social construction of old age
págs. 335-345
Creation of identities at school: the local, state and global identity
Miren Gurutze Ezkurdia Arteaga, Begoña Bilbao Bilbao, Karmele Perez Lizarralde
págs. 346-355
págs. 356-361
págs. 362-368
págs. 369-381
Europe’s mirror: some notes about European images as presented in Portuguese geography textbooks 1980-2006
págs. 383-391
Music materials in early childhood education: an analysis of their use by teachers of early childhood education and music in Santiago de Compostela
págs. 392-402
págs. 403-409
Climantica.org: a website for climate change education
págs. 410-418
E-counsellor training module: a pilot seminar
Luis Martín Sobrado Fernández, María Cristina Ceinos Sanz, Rebeca García Murias
págs. 419-425
págs. 426-433
Innovation with ICT: four case studies
págs. 434-438
págs. 439-445
Local, national and transnational identities in EubuildIT: a European educational media project
págs. 446-452
Popular music as informal educational medium: the example of Elvis and the Beatles
págs. 455-463
págs. 467-474
Assessing educational materials in primary and secondaryschools: four assessment models
págs. 475-481
Textbook selection and approval in Kenya: financial impact on the publisher
págs. 482-489
Between the market and the school: textbook approval,selection and evaluation in Portugal
págs. 490-495
págs. 496-501
págs. 502-520
Textbooks and teaching resources: report from the early childhood classroom in Australia
págs. 523-531
págs. 532-540
págs. 541-549
págs. 550-556
págs. 557-563
Australia and Finland: a comparison of textbooks and teaching and learning materials
págs. 564-571
págs. 572-579
págs. 580-586
págs. 587-598
págs. 599-604
págs. 605-607
Analyzing the dynamics of textbook elaboration:: a way tounderstand the existence of a standard in French science textbooks
págs. 611-617
The dreamwork of language: metaphors about religion intextbooks
págs. 618-624
Languages, texts and images in textbooks and educational media: the case of identities in English textbooks in Madagascar
págs. 625-631
págs. 632-641
Gender and ICT in education: which role for textbook and Portals?: results from the PREDIL European Project
George-Louis Baron, Béatrice Drot Delangen, Mehdi Khaneboubi
págs. 643-651
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados