InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Developing language attitudes in a second language: Learner perceptions of regional varieties of Spanish
Lauren Schmidt, Kimberly L. Geeslin
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 35, no. 1, 2022, págs. 206-235
Marking past tense in second language acquisition
Kimberly L. Geeslin
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 13, Nº. 6, 2010, págs. 747-749
Introduction to language acquisition, bilingualism and copula choice in Spanish
Pedro Guijarro Fuentes, Kimberly L. Geeslin
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 11, Nº 3, 2008 (Ejemplar dedicado a: LANGUAGE ACQUISITION, BILINGUALISM AND COPULA CHOICE IN SPANISH), págs. 273-275
Variation in contemporary Spanish: Linguistic predictors of estar in four cases of language contact
Kimberly L. Geeslin, Pedro Guijarro Fuentes
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 11, Nº 3, 2008 (Ejemplar dedicado a: LANGUAGE ACQUISITION, BILINGUALISM AND COPULA CHOICE IN SPANISH), págs. 365-380
Kimberly L. Geeslin
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 92, Nº 1, 2008, págs. 151-152
The SLA of variable structures: analyzing obligatory and variable contexts
Kimberly L. Geeslin, Pedro Guijarro Fuentes
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Nº. 153, 2007, págs. 25-51
Curso de gramática avanzada del español by JORDAN, ISOLDE, & JOSÉ MANUEL PEREIRO–OTERO
Kimberly L. Geeslin
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 91, Nº 3, 2007, págs. 500-501
Yukiko Abe Hatasa, Gladys C. Lipton, José Ignacio Hualde, Gene B. Halleck, Irene Thompson, Kazumi Hatasa, Judith Liskin-Gasparro, Yoshiko Saito, Silvina Montrul, Bruce A. Beatie, Robert Krueger, Sue Barry, Mark Davies, Judith L. Shrum, Kimberly L. Geeslin, Joseph Collentine, Robert Train, Frank B. Brooks
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 88, Nº 3, 2004, págs. 467-487
Estudio longitudinal del "ser" y "estar" en el español como L2
Kimberly L. Geeslin, Pedro Guijarro Fuentes
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 2, 2004, págs. 93-110
Student self-assessment in the foreign language classroom: the place of authentic assessment instruments in the Spanish language classroom
Kimberly L. Geeslin
Hispania, ISSN 0018-2133, Vol. 86, Nº 4, 2003, págs. 857-868
Age-related factors in copula choice in steady state L2 Spanish grammars
Kimberly L. Geeslin, Pedro Guijarro Fuentes
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 2, 2003 (Ejemplar dedicado a: [Es la versión electrónica del número 16 de la Revista española de lingüística aplicada]), págs. 83-110
Age-related factors in copula choice in steady state L2 Spanish grammars
Kimberly L. Geeslin, Pedro Guijarro Fuentes
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 16, 2003, págs. 83-110
Usage-Based Models of Second Language Acquisition
Kimberly L. Geeslin, Danielle Daidone, Avizia Long, Megan Solon
The Handbook of Usage Based Linguistics / coord. por Manuel Díaz Campos, Sonia Balasch, 2023, ISBN 9781119839859, págs. 345-361
Kimberly L. Geeslin, Travis Evans Sago
The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2 / coord. por Javier Muñoz Basols, Elisa Gironzetti, Manel Lacorte, 2019, ISBN 978-1-138-18290-5, págs. 432-446
Sociolinguistic competence and the acquisition of speaking
Kimberly L. Geeslin, Aarnes Gudmestad, Matthew Kanwit, Bret Lindford, Avizia Long, Lauren Schmidt, Megan Solon
Speaking in a second language / coord. por María Rosa Alonso Alonso, 2018, ISBN 978-90-272-0044-0, págs. 1-25
Adquisición del español como segunda lengua: fonología
Kimberly L. Geeslin
Enciclopedia de Lingüística Hispánica / coord. por Javier Gutiérrez Rexach, Vol. 2, 2015, ISBN 978-1-138-94142-7, págs. 231-241
The development and use of the Spanish copula with adjectives by Korean-speaking learners
Kimberly L. Geeslin
New Perspectives on the Study of Ser and E star / coord. por María Isabel Pérez Jiménez, Manuel Leonetti Jungl, Silvia Gumiel Molina, 2015, ISBN 9789027258045, págs. 293-323
The L2 Development of Subject Form Variation in Spanish: The Individual vs. the Group
Kimberly L. Geeslin, Bret Linford, Stephen Fafulas, Avizia Long, Manuel Díaz Campos
Selected Proceedings of the 16th Hispanic Linguistics Symposium / edited by Jennifer Cabrelli Amaro, Gillian Lord, Ana de Prada Pérez, and Jessi Elana Aaron / Jennifer Cabrelli Amaro (ed. lit.), Gillian Lord (ed. lit.), Ana de Prada Pérez (ed. lit.), Jessi Elana Aaron (ed. lit.), 2013, ISBN 978-1-57473-459-1, págs. 156-174
¿"Ser" antes que "Estar"?: etapas adquisitivas del español como L2
Kimberly L. Geeslin, Pedro Guijarro Fuentes
Actas del VI Congreso de Lingüística General: Santiago de Compostela, 3-7 de mayo de 2004 / coord. por Pablo Cano López, Isabel Fernández López, Miguel González Pereira, Gabriela Prego Vázquez, Montserrat Souto Gómez, Vol. 1, 2007 (Métodos y aplicaciones de la lingüística), ISBN 84-7635-670-8, págs. 441-450
Interpretation of Spanish copula choice by portuguese near-native speakers
Pedro Guijarro Fuentes, Kimberly L. Geeslin
Age in L2: acquisition and teaching / coord. por Christian Abelló Contesse, Manuel Rubén Chacón Beltrán, María del Mar Torreblanca López; María Dolores López-Jiménez (aut.), 2006, ISBN 3-03910-668-6, págs. 193-209
The art of teaching Spanish: second language acquisition from research to praxis
Kimberly L. Geeslin
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 12, Nº. 1, 2009, págs. 101-104
Es reseña de:
The Art of Teaching Spanish: Second Language Acquisition from Research to Praxis Edited by SALABERRY, RAFAEL, & BARBARA LAFFORD
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 92, Nº 2, 2008, págs. 345-347
Adquisición de la cópula estar con adjetivos por estudiantes norteamericanos
Tesis doctoral dirigida por Kimberly L. Geeslin (dir. tes.). Universidad Antonio de Nebrija (2014).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados