Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Gender in Low-Imposition Email Requests
Epos: Revista de filología, ISSN 0213-201X, Nº 39, 2023, págs. 320-338
Address Forms and Politeness Markers in Spanish Students’ Emails to Faculty
Patricia Salazar Campillo
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Vol. 21, Nº. 1, 2022, págs. 58-73
Requests in tourist information office service encounters: an analysis of directness and gender
Patricia Salazar Campillo, Sara Orts
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, Vol. 18, Nº. 2, 2018 (Ejemplar dedicado a: Open Issue), págs. 35-52
Student-initiated email communication: an analysis of openings and closings by Spanish EFL learners
Patricia Salazar Campillo
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 30, 2018, págs. 81-93
EFL students' preferences towards written corrective feedback: an exploratory study on age and level of proficiency
Sara Orts, Patricia Salazar Campillo
The Grove: Working papers on English studies, ISSN 1137-005X, Nº 23, 2016, págs. 109-129
Effect of textual enhancement on idioms: An exploratory study with Spanish students
Patricia Salazar Campillo
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 28, Vol. 1, 2015, págs. 258-272
Factores que influyen en el aprendizaje del inglés en la tercera edad
Otilia Martí Arnándiz, Eva Alcón Soler, Patricia Salazar Campillo
Lenguaje y textos, ISSN-e 2530-0075, ISSN 1133-4770, Nº 35, 2012, págs. 101-106
Refusal Strategies: a proposal from a sociopragmatic approach
Patricia Salazar Campillo, María Pilar Safont Jordà, Victoria Codina Espurz
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 8, 2009, págs. 139-150
Focus on form tasks and the provision of corrective feedback
Patricia Salazar Campillo
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 11, 2006, págs. 123-138
The use of circumlocution in the foreign language context
Patricia Salazar Campillo
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 5, 2006, págs. 7-16
An analysis of uptake following teacher's feedback in the EFL classroom
Patricia Salazar Campillo
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 17-18, 2004-2005, págs. 209-222
An Analysis of Implicit and Explicit Feedback on Grammatical Accuracy
Patricia Salazar Campillo
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, Nº 27, 2003, págs. 209-228
Developing pragmatic competence in the EFL setting: The case of request in tourism texts
Ester Usó Juan, Patricia Salazar Campillo
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 3, 2002, págs. 103-122
Comprehensible input and learning outcomes
Patricia Salazar Campillo
Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 2, 1996
Emergents en ciències humanes i socials: la recerca com a projecte
Javier Vellón Lahoz, Patricia Salazar Campillo
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials / Javier Vellón Lahoz (ed. lit.), Patricia Salazar Campillo (ed. lit.), 2021, ISBN 978-84-18432-70-5, págs. 9-20
Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts / coord. por Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz, 2019, ISBN 978-90-04-40785-5, págs. 1-4
Student-to-Faculty Email Consultation in English, Spanish and Catalan in an Academic Context
Victoria Codina Espurz, Patricia Salazar Campillo
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts / coord. por Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz, 2019, ISBN 978-90-04-40785-5, págs. 196-217
Politeness in first and follow-up emails to faculty: Openings and closings
Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz
Learning second language pragmatics beyond traditional contexts / coord. por Ester Ariadna Sánchez Hernández, Ana Herraiz Martinez, 2018, ISBN 978-3-0343-3437-2, págs. 87-109
Level of proficiency as a variable in teacher feedback
Lidia Aránega, Patricia Salazar Campillo
Comunicación, cognición, cibernétic@: actas / coord. por Ana Díaz Galán, María del Carmen Fumero Pérez, María Pilar Lojendio Quintero, Sally Frances Burgess, Eulalia Sosa Acevedo, Antonio Cano Ginés, 2014, ISBN 978-84-616-8680-3, págs. 172-184
Production of refusals: a comparison of refined versions of dcts and role plays
Patricia Salazar Campillo, Otilia Martí Arnándiz, Victoria Codina Espurz
La lingüística aplicada en la era de la globalización / coord. por Lirian Astrid Ciro, Lídia Gallego Balsà, Rosa Mateu Serra; Àngels Llanes (dir.), 2013, ISBN 978-84-8409-593-4, págs. 115-120
Measuring pragmatic knowledge: Have written and oral DCTs outlived their usefulness?
Otilia Martí Arnándiz, Victoria Codina Espurz, Patricia Salazar Campillo
Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011] / Izaskun Elorza (ed. lit.), Ovidi Carbonell i Cortés (ed. lit.), Reyes Albarrán Martín (ed. lit.), Blanca García Riaza (ed. lit.), Miriam Pérez Veneros (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-9012-154-2, págs. 77-85
María Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, Ana Belén Fernández Guerra, Alicia Martínez Flor, Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan
Projectes d'innovació educativa de la convocatòria 2009/10: actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l’UJI i XI Jornada sobre aprenentatge cooperatiu / coord. por José Manuel Gil Beltrán, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2011, ISBN 978-84-695-0300-3, págs. 558-564
Integración del inglés como segunda lengua en el aprendizaje de diseños experimentales
Juan Carlos Oliver Rodríguez, Patricia Salazar Campillo
Actas del XI Congreso de Metodologías de las Ciencias Sociales y de la Salud: Málaga, 15-18 septiembre de 2009, 2010, ISBN 978-84-613-7589-9, págs. 447-453
Refusal strategies by elementary EFL university students
Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz, Otilia Martí Arnándiz
Analizar datos > Describir variación: [recurso electrónico] / coord. por Jorge Luis Bueno Alonso, 2010, ISBN 978-84-8158-479-0, pág. 4
Corrective feedback and repair: the case of treatable and untreatable errors
Patricia Salazar Campillo, Otilia Martí Arnándiz
Modos y formas de la comunicación humana / coord. por María Rosario Caballero Rodríguez, María Jesús Pinar Sanz, Vol. 2, 2010, ISBN 978-84-8427-759-0, págs. 211-218
Desarrollo y evaluación de contextos bilingües en castellano e inglés para la asignatura diseños experimentales: actividades de expresión oral
Juan Carlos Oliver Rodríguez, Patricia Salazar Campillo
Metodologies centrades en l'estudiantat a l'Espai Europeu d'Educació Superior: Actes de la VIII Jornada de Millora Educativa i VII Jornada d'Harmonització Europea de la Universitat Jaume I / coord. por José Manuel Gil Beltrán, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2009, ISBN 978-84-8021-725-5, págs. 540-551
Spoken corpora: new perspectives in oral language use and teaching
María José Luzón Marco, Mari Carmen Campoy Cubillo, María del Mar Sánchez Ramos, Patricia Salazar Campillo
Spoken corpora in applied linguistics / Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María José Luzón Marco (ed. lit.), 2007, ISBN 9783039112753, págs. 3-30
The effect of learner's reduction of negotiation on comprehension
Patricia Salazar Campillo
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Vol. 1, 2005, ISBN 84-609-6061-7, págs. 243-252
Lack of causal relationship between interaction and acquisition: some possible explanations
Patricia Salazar Campillo
AEDEAN. Proceedings of the 23rd International Conference: (León. 16th-18th December 1999) [Electronic resource], 2003
Patricia Salazar Campillo, María José Esteve Ramos
Internet in languages for specific purposes and foreign language teaching / coord. por Jordi Piqué Angordans, María José Esteve Ramos, María Lluïsa Gea Valor, 2003, ISBN 978-84-8021-440-7, pág. 413
The Presentation of pragmatics in current tourism texts: The speech acts of suggesting and advising
Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan
V Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: the language of international communication : actes : 6, 7 i 8 setembre 2001, Canet de Mar / Frances M. Luttikhuizen (aut.), 2002, ISBN 84-475-2607-0, págs. 311-318
Análisis de la representación de los profesionales de la enseñanza de lengua inglesa en el nivel de educación secundaria: propuestas de mejora en los programas docentes en la titulación de filología inglesa
María Pilar Safont Jordà, Ester Usó Juan, Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler, Ana Belén Fernández Guerra, Patricia Salazar Campillo
Docència universitària. Avanços recents: primera Jornada de millora educativa de la Universitat Jaume I / coord. por Francisco Juan García Bacete, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2001, ISBN 84-8021-342-6, págs. 173-182
Eva Alcón Soler, Patricia Salazar Campillo
La linguística aplicada a finales de siglo XX: ensayos y propuestas / coord. por Isabel de la Cruz Cabanillas, Vol. 1, 2001, ISBN 84-8138-427-5, págs. 153-158
Patricia Salazar Campillo, María Pilar Safont Jordà
Language learning in the foreign language classroom / coord. por Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler, 2001, ISBN 84-8021-346-9, págs. 43-51
The speech act of requesting in ESP materials
Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan
Methodology and New Technologies in Languages for Specific Purposes / Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.), Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.), Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), 2001, ISBN 84-8021-353-1, págs. 95-105
Collaborative Work and L2 Production
Patricia Salazar Campillo
Perspectivas recientes sobre el discurso / coord. por Ana Isabel Moreno Fernández, Vera Colwell, 2001, ISBN 84-7719-984-1, pág. 163
The contribution of negotiation to L2 vocabulary acquisition
Patricia Salazar Campillo
Teaching English in a Spanish setting / coord. por Hang Ferrer Mora, Barry Pennock-Speck, Patricia Bou Franch, Carmen Gregori Signes, María del Mar Martí Viaño, 2001, ISBN 84-370-5240-8, págs. 271-275
La atención a la forma a partir de la interacción oral: un estudio sobre la adquisición de las estructuras interrogativas
Eva Alcón Soler, María Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo
Trabajos en lingüística aplicada / coord. por Carmen Muñoz Lahoz, María Luz Celaya Villanueva, Marta Fernández-Villanueva Jané, Teresa Navés, Oliver Strunk, 2001, ISBN 84-477-0733-4, págs. 49-54
(Non-) explicit instruction of interjections as phraseological units: analysing english and spanish as a foreign language textbooks
María Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo
El discurs prefabricat: Estudis de fraseologia teòrica i aplicada / coord. por Vicent Salvador i Liern, Adolf Piquer Vidal, 2000, ISBN 84-8021-332-9, págs. 285-291
How do the principles of clarity and economy affect L2 comprehension?
Patricia Salazar Campillo
III Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: ease seminar : actes : 8, 9 i 10 de setembre de 1999, Canet de Mar / coord. por Frances Luttikhuizen, 2000, ISBN 84-475-2373-X, págs. 282-285
The role of motivation in the Business English classroom
María Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo
Enfoques teóricos y prácticos de las lenguas aplicadas a las ciencias y a las tecnologías / coord. por Ana Bocanegra-Valle, María del Carmen Lario de Oñate, Paloma López Zurita, 1999, ISBN 84-89609-32-2, págs. 77-80
La enseñanza de idiomas en los últimos cien años.: Métodos y enfoques
Patricia Salazar Campillo
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 22, 2009, págs. 359-362
Es reseña de:
La enseñanza de idiomas en los últimos cien años: métodos y enfoques
Madrid, SGEL. ISBN 978-84-9778-423-8
Investigacions transversals i integradores en Ciències Humanes i Socials
María Pallarés Renau (ed. lit.), Javier Vellón Lahoz (ed. lit.), Patricia Salazar Campillo (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2022. ISBN 978-84-18951-23-7
Les societats diverses. Mirades interdisciplinàries des de les ciències humanes i socials
Javier Vellón Lahoz (ed. lit.), Patricia Salazar Campillo (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2021. ISBN 978-84-18432-70-5
Teaching and learning the English language from a discourse perspective
Patricia Salazar Campillo (ed. lit.), María José Esteve Ramos (ed. lit.), Victoria Codina Espurz (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2005. ISBN 84-8021-529-1
Interaction and language acquisition: the effect of corrective feedback and focus on form tasks in the English as a foreign language context
Patricia Salazar Campillo
Tesis doctoral dirigida por Eva Alcón Soler (dir. tes.). Universitat Jaume I (2003).
The role of instruction, language proficiency and motivation in second language writing
Tesis doctoral dirigida por Patricia Salazar Campillo (dir. tes.). Universitat Jaume I (2022).
Corrective feedback in the efl classroom: grammar checker vs. Teacher’s feedback
Tesis doctoral dirigida por Patricia Salazar Campillo (dir. tes.). Universitat Jaume I (2022).
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts
coord. por Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz
Rodopi : Brill, 2019. ISBN 978-90-04-40785-5
Ha sido reseñado en:
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 34, 2020, págs. 235-236
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados