Instituciones
Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
“My Friend Travis Says…”: A look at enrollment trends in language classes in the United States
William Justin Morgan, Amy S. Thompson
Foreign language annals, ISSN 0015-718X, Vol. 56, Nº. 2, 2023, págs. 259-279
Multilingual effects on EFL learning: a comparison of foreign language anxiety and self-confidence experienced by bilingual and multilingual tertiary students
Elias Bensalem, Amy S. Thompson
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 7, 2022, págs. 2653-2667
Multilingualism and emergent selves: context, languages, and the anti-ought-to self
Amy S. Thompson, Yao Liu
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 24, Nº. 2, 2021, págs. 173-190
Ursula Lanvers, Hannah Doughty, Amy S. Thompson
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 102, Nº 4, 2018, págs. 775-796
Contextualizing Attitudes Toward Pronunciation: Foreign Language Learners in the United States
Amanda Huensch, Amy S. Thompson
Foreign language annals, ISSN 0015-718X, Vol. 50, Nº. 2, 2017, págs. 410-432
Language Learning Motivation in the United States: An Examination of Language Choice and Multilingualism.
Amy S. Thompson
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 101, Nº 3, 2017, págs. 483-500
Operationalizing multilingualism: language learning motivation in Turkey
Amy S. Thompson, Zeynep Erdil-Moody
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 19, Nº. 3, 2016, págs. 314-331
Foreign language anxiety in Turkey: the role of multilingualism
Amy S. Thompson, Anastasia J. Khawaja
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 37, Nº. 2, 2016, págs. 115-130
Multilingualism, perceived positive language interaction (PPLI), and learner beliefs: what do Turkish students believe?
Amy S. Thompson, Erhan Aslan
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 12, Nº. 3, 2015, págs. 259-275
Language learning motivation and CLIL: is there a connection?
Liss Kerstin Sylvén, Amy S. Thompson
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 3, Nº. 1, 2015, págs. 28-50
Exploring Motivational Profiles Through Language Learning Narratives.
Amy S. Thompson, Camilla Vásquez
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 99, Nº 1, 2015, págs. 158-174
Anxiety and EFL: does multilingualism matter?
Amy S. Thompson, Junkyu Lee
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 16, Nº. 6, 2013, págs. 730-749
The interface of language aptitude and multilingualism: Reconsidering the bilingual/multilingual dichotomy.
Amy S. Thompson
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 97, Nº 3, 2013, págs. 685-701
Nonnative speaker teachers of Spanish: insights from novice teachers
Amy S. Thompson, Amy Fioramonte
Foreign language annals, ISSN 0015-718X, Vol. 45, Nº. 4, 2012, págs. 564-579
Motivation, language identity and the L2 self
Amy S. Thompson
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 13, Nº. 6, 2010, págs. 741-743
Second Language Learners' Beliefs About Grammar Instruction and Error Correction.
Shawn Loewen, Shaofeng Li, Fei Fei, Amy S. Thompson, Kimi Nakatsukasa, Seongmee Ahn, Xiaoqing Chen
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 93, Nº 1, 2009, págs. 91-104
Amy S. Thompson, Jhon A. Cuesta Medina
The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2 / coord. por Javier Muñoz Basols, Elisa Gironzetti, Manel Lacorte, 2019, ISBN 978-1-138-18290-5, págs. 655-666
The missing link. The role of critical thinking journals in L2 writing classes
Amy S. Thompson
Adquisición de segundas lenguas (L2) en el marco del nuevo milenio : homenaje a la profesora María del Mar Martí Viaño / Nicolás Estévez Fuertes (aut.), Begoña Clavel Arroitia (aut.), 2013, ISBN 978-84-370-9083-2, págs. 285-302
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados