InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Longitudinal reciprocal effects of agentic engagement and autonomy support: Between- and within-person perspectives
Hye-Ryen Jang, Geetanjali Basarkod, Johnmarshall Reeve, Herbert W. Marsh, Sung Hyeon Cheon, Jiesi Guo
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 116, Nº. 1, 2024, págs. 20-35
Asghar Ahmadi, Michael Noetel, Philip Parker, Richard M. Ryan, Nikos Ntoumanis, Johnmarshall Reeve, Mark Beauchamp, Theresa Dicke, Alexander Yeung, Malek Ahmadi, Kimberley J. Bartholomew, Thomas K. F. Chiu, Thomas Curran, A. Gokce Erturan, Barbara Flunger, Christina Frederick, John Mark Froiland, David González-Cutre Coll, Leen Haerens, Lucas M. Jeno, Andre Koka, Christa Krijgsman, Jody Langdon, Rhiannon Lee White, David Litalien, David Lubans, John Mahoney, Ma. Jenina N. Nalipay, Erika A. Patall, Dana J. Perlman, Eleanor Quested, Sascha Schneider, Martyn Standage, Kim Stroet, Damien Tessier, Cecilie Thogersen-Ntoumani, Henri Tilga, Diego Vasconcellos, Chris Lonsdale
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 115, Nº. 8, 2023, págs. 1158-1176
Expanding autonomy psychological need states from two (satisfaction, frustration) to three (dissatisfaction): A classroom-based intervention study
Sung Hyeon Cheon, Johnmarshall Reeve, Youngsun Lee, Nikos Ntoumanis, Nicolas Gillet, Bo Ram Kim, Yong-Gwan Song
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 111, Nº. 4, 2019, págs. 685-702
Nathalie Aelterman, Maarten Vansteenkiste, Leen Haerens, Bart Soenens, Johnny R. J. Fontaine, Johnmarshall Reeve
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 111, Nº. 3, 2019, págs. 497-521
When adolescents with high self-concept lose their engagement in school
Feliciano H. Veiga, José Fernando García Pérez, Johnmarshall Reeve, Kathryn Wentzel, Oscar F. Garcia
Revista de psicodidáctica, ISSN 1136-1034, Vol. 20, Nº. 2, 2015, págs. 305-320
Students’ classroom engagement produces longitudinal changes in classroom motivation
Johnmarshall Reeve, Woogul Lee
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 106, Nº. 2, 2014, págs. 527-540
How students create motivationally supportive learning environments for themselves: The concept of agentic engagement
Johnmarshall Reeve
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 105, Nº. 3, 2013, págs. 579-595
Hyungshim Jang, Eun Joo Kim, Johnmarshall Reeve
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 104, Nº. 4, 2012, págs. 1175-1188
Hyungshim Jang, Johnmarshall Reeve, Edward L. Deci
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 102, Nº. 3, 2010, págs. 588-600
Hyungshim Jang, Johnmarshall Reeve, Richard M. Ryan, Ahyoung Kim
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 101, Nº. 3, 2009, págs. 644-661
What teachers say and do to support students' autonomy during a learning activity
Johnmarshall Reeve, Hyungshim Jang
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 98, Nº. 1, 2006, págs. 209-218
A motivational model of rural students' intentions to persist in, versus drop out of, high school.
Patricia L. Hardré, Johnmarshall Reeve
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 95, Nº. 2, 2003, págs. 347-356
Johnmarshall Reeve, Glen Nix, Diane Hamn
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 95, Nº. 2, 2003, págs. 375-392
¿Cómo entrenarse para satisfacer las necesidades psicológicas básicas del alumnado?
Lennia Matos, Rafael Gargurevich, Johnmarshall Reeve, Richard M. Ryan, Sung Hyeon Cheon, Haya Kaplan
Propuestas didácticas para mejorar la motivación en educación física y desarrollar estilos de vida saludable / coord. por Roberto Ferriz, David González-Cutre Coll, José Antonio Julián Clemente; Luis García González (pr.), 2023, ISBN 978-84-9729-423-2, págs. 161-170
Need-supportive communication: Implications for motivation in sport, exercise, and physical activity
Nikos Ntoumanis, Eleanor Quested, Johnmarshall Reeve, Sung Hyeon Cheon
Persuasion and communication in sport, exercise, and physical activity / Ben Jackson (ed. lit.), James A. Dimmock (ed. lit.), Josh Compton (ed. lit.), 2018, ISBN 9781138652309, págs. 155-169
How do I motivate others?: the conept of motivating styli
Johnmarshall Reeve
Motivación y emoción: investigaciones actuales / coord. por José Miguel Díaz Gómez, Elena Gámez Armas, 2010, ISBN 978-84-7756-852-0, págs. 15-28
Johnmarshall Reeve
McGraw-Hill Interamericana de España, 1994. ISBN 84-481-1825-1
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados