InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Monika Martin, Meg Farrell, Tina Seidel, Werner RIEß, Karen D. Könings, Jeroen J.G. van Merriënboer, Alexander Renkl
International Journal of Educational Technology in Higher Education, ISSN 2365-9440, Nº. 19, 2022
Timing matters!: Explaining between study phases enhances students’ learning
Andreas Lachner, Andreas Lachner, Vincent Hoogerheide, Tamara van Gog, Alexander Renkl
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 112, Nº. 4, 2020, págs. 841-853
Julian Roelle, Alexander Renkl
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 112, Nº. 1, 2020, págs. 131-147
Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: Videos, texts, or graphic novels?
Markus H. Hefter, Inga ten Hagen, Claudia Krense, Kirsten Berthold, Alexander Renkl
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 111, Nº. 8, 2019, págs. 1396-1405
Enhancing example-based learning: Teaching on video increases arousal and improves problem-solving performance.
Vincent Hoogerheide, Alexander Renkl, Logan Fiorella, Fred Paas, Tamara van Gog
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 111, Nº. 1, 2019, págs. 45-56
Addressing knowledge deficits in tutoring and the role of teaching experience: Benefits for learning and summative assessment
Stephanie Herppich, Jörg Wittwer, Matthias Nückles, Alexander Renkl
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 106, Nº. 4, 2014, págs. 934-945
Inga Glogger, Rolf Schwonke, Lars Holzäpfel, Matthias Nückles, Alexander Renkl
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 104, Nº. 2, 2012, págs. 452-468
Can tutors be supported in giving effective explanations?.
Jörg Wittwer, Matthias Nückles, Nina Landmann, Alexander Renkl
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 102, Nº. 1, 2010, págs. 74-89
Instructional aids to support a conceptual understanding of multiple representations
Kirsten Berthold, Alexander Renkl
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 101, Nº. 1, 2009, págs. 70-87
Learning argumentation skills through the use of prompts for self-explaining examples
Silke Schworm, Alexander Renkl
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 99, Nº. 2, 2007, págs. 285-296
Computer-supported example-based learning: When instructional explanations reduce self-explanations
Alexander Renkl, Silke Schworm
Computers and education: An international journal, ISSN 0360-1315, Nº. 4, 2006, págs. 426-445
Transitioning From Studying Examples to Solving Problems: Effects of Self-Explanation Prompts and Fading Worked-Out Steps.
Robert K. Atkinson, Alexander Renkl, Mary Margaret Merrill
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 95, Nº. 4, 2003, págs. 774-783
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados