Instituciones
Área de conocimientoPortal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
My favorite subject is lengua because the teacher es un crack: translanguaging in CLIL student writing
Pat Moore, Sara López Stoelting
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, ISSN-e 2604-5613, ISSN 2604-5893, Vol. 4, Nº. 1, 2021, págs. 7-18
Exploring translanguaging in CLIL
Tarja Nikula, Pat Moore
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 22, Nº. 2, 2019, págs. 237-249
Becoming bilingual in the EFL classroom
Pat Moore
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 72, Nº 2, 2018, págs. 131-140
Introduction. Higher Education bilingual programmes: a research project
Fernando David Rubio Alcalá, Pat Moore
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. Extra 3, 2018 (Ejemplar dedicado a: Adressing bilingualism in Higher Education: policies and implementation issues), págs. 11-15
Teacher attitudes to language in university bilingual education
Francisco Rubio Cuenca, Pat Moore
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. Extra 3, 2018 (Ejemplar dedicado a: Adressing bilingualism in Higher Education: policies and implementation issues), págs. 89-102
On Complexity in Bilingual Research: The Causes, Effects, and Breadth of Content and Language Integrated Learning—a Reply to Bruton (2011)
Francisco Lorenzo Bergillos, Pat Moore, Sonia Casal Madinabeitia
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 32, Nº 4, 2011, págs. 450-455
Collaborative interaction in turn-taking: a comparative study of European bilingual (CLIL) and mainstream (MS) foreign language learners in early secondary education
Pat Moore
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 14, Nº. 5, 2011, págs. 531-549
The Effects of Content and Language Integrated Learning in European Education: Key Findings from the Andalusian Bilingual Sections Evaluation Project
Francisco Lorenzo Bergillos, Sonia Casal Madinabeitia, Pat Moore
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 31, Nº 3, 2010, págs. 418-442
Bilingüismo y educación: situación de la red de centros bilingües en Andalucía
Francisco Lorenzo, Sonia Casal Madinabeitia, Pat Moore, Yeray M. Afonso
Colección Actualidad (Centro de Estudios Andaluces), ISSN 1699-8294, Nº. 39, 2009, págs. 1-25
European language policies in monolingual southern Europe: Implementation and outcomes
Francisco Lorenzo Bergillos, Pat Moore
European journal of language policy, ISSN 1757-6822, Vol. 1, Nº. 2, 2009, págs. 121-135
Models and practice in CLIL: introduction
Francisco Lorenzo Bergillos, Sonia Casal Madinabeitia, Virginia de Alba Quiñones, Pat Moore
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. Extra 1, 2007 (Ejemplar dedicado a: Models and practice in CLIL), págs. 11-16
Enhancing Classroom Discourse: a modelling potential for Content Teachers
Pat Moore
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. Extra 1, 2007 (Ejemplar dedicado a: Models and practice in CLIL), págs. 141-152
La integración de destrezas en lenguas extranjeras: Hacia una evaluación por cometencias
Pat Moore, Sonia Casal Madinabeitia
I Seminario Iberoamericano de Innovación Docente de la Universidad Pablo de Olavide., 2014, ISBN 84-697-2223-9
Conceptualising integration in CLIL and multilingual education
Tarja Nikula, Emma Dafouz, Pat Moore, Ute Smit
Multilingual Matters, 2016. ISBN 978-1-78309-613-8
Ha sido reseñado en:
Focusing on the I in CLIL: a review of "Conceptualising Integration in CLIL and Multilingual Education"
Hanne Roothooft (res.)
Pulso: revista de educación, ISSN-e 2445-2866, ISSN 1577-0338, Nº. 41, 2018, págs. 341-344
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 23, Nº. 8, 2020, págs. 942-945
On the emergence of L2 oracy in bilingual education: a comparative analysis of CLIL and mainstream talk (el desarrollo de la oralidad de la L2 en la educación bilingüe: análisis comparativo del habla entre iguales de estudiantes de grupos bilingües y no bilingües)
Pat Moore
Tesis doctoral dirigida por Francisco Lorenzo Bergillos (dir. tes.). Universidad Pablo de Olavide (2009).
Internacionalização e multilinguismo :: uma proposta de política linguística para universidades federais
Tesis doctoral dirigida por Pat Moore (dir. tes.), Kyria Rebeca Neiva de Lima Finardi (codir. tes.). Universidad Pablo de Olavide (2020).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados