InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Expulsion, emotion and refugee children: Forced European migration and refugee pedagogy (1912-1947)
Kevin Myers, Siân Roberts
Educació i història: Revista d'història de l'educació, ISSN-e 2013-9632, ISSN 1134-0258, Nº. 34, 2019 (Ejemplar dedicado a: Les pedagogies als marges al segle XX), págs. 43-63
Rethinking borders and boundaries for a mobile history of education
Kevin Myers, Paul J. Ramsey, Helen Proctor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 54, Nº. 6, 2018, págs. 677-690
Questioning difference: bodies, (re-)presentation, and the development of “multicultural Britain”
Ian Grosvenor, Kevin Myers
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 53, Nº. Extra 6, 2017 (Ejemplar dedicado a: Images and Films as Objects to Think With: A Reappraisal of Visual Studies in Histories of Education), págs. 730-750
Christian Ydesen, Kevin Myers
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 52, Nº. Extra 5, 2016 (Ejemplar dedicado a: Shaping european welfare nation-states through professional encounters with the post-WWII immigrant / Christian Ydesen (ed. lit.), Marta Padovan-Özdemir (ed. lit.), Ian Grosvenor (dir.)), págs. 453-466
Cultural learning and historical memory: a research agenda
Kevin Myers, Ian Grosvenor
Encounters on education = Encuentros sobre educación = Recontres sur l'éducation, ISSN 1494-4936, Nº. 15, 2014, págs. 3-21
Moving frontiers of empire: production, travel and transformation through technologies of display
Natasha Macnab, Ian Grosvenor, Kevin Myers
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 49, Nº. 6, 2013, págs. 769-795
Normalising chidlhood: policies and interventions concerning special children in the United States and Europe (1900-1960)
Annemieke Van Drenth, Kevin Myers
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. Extra 6, 2011 (Ejemplar dedicado a: Normalising childhood: Policies and interventions concerning special children in the United States and Europe (1900-1960)), págs. 719-727
Contesting certification: mental deficiency, families and the state in interwar England
Kevin Myers
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. Extra 6, 2011 (Ejemplar dedicado a: Normalising childhood: Policies and interventions concerning special children in the United States and Europe (1900-1960)), págs. 749-766
Immigrants and ethnic minorities in the history of education
Kevin Myers
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 45, Nº. 6, 2009 (Ejemplar dedicado a: "Empires Overseas" and "Empires at Home" Postcolonial and Transnational Perspectives on Social Change in the History of Education / coord. por Joyce Goodman, Gary McCulloch, William Richardson), págs. 801-816
Progressivism, Control and Correction: Local Education Authorities and Educational Policy in Twentieth-century England
Kevin Myers, Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 42, Nº. 1-2, 2006 (Ejemplar dedicado a: New Education: Genesis and Metamorphoses / coord. por Rita Hofstetter, Charles Magnin, Marc Depaepe), págs. 225-247
Mapping connections across fields of knowledge andinternational networks in the history of education: Australasia, Northern Europe and the United Kingdom
Julie McLeod, Lauren Nicole Davis, Kevin Myers, Helen Proctor
Conectando la historia de la educación: tendencias internacionales en la investigación y difusión del conocimiento / coord. por Andrés Payà Rico, José Luis Hernández Huerta, 2023, ISBN 978-84-19900-59-3, págs. 173-192
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados