InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Sensorial experiences and childhood: nineteenth-century care for children with idiocy
Annemieke Van Drenth
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 51, Nº. 5, 2015, págs. 560-578
Normalising chidlhood: policies and interventions concerning special children in the United States and Europe (1900-1960)
Annemieke Van Drenth, Kevin Myers
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. Extra 6, 2011 (Ejemplar dedicado a: Normalising childhood: Policies and interventions concerning special children in the United States and Europe (1900-1960)), págs. 719-727
Dutch special education schools for children with learning disabilities in the interwar period
Annemieke Van Drenth
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. Extra 6, 2011 (Ejemplar dedicado a: Normalising childhood: Policies and interventions concerning special children in the United States and Europe (1900-1960)), págs. 805-824
Models of charitable care: Catholic nuns and children in their care in Amsterdam, 1852-2002
Annemieke Van Drenth
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. 3, 2011, págs. 453-455
Contested scripts: an introduction
Annemieke Van Drenth
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 44, Nº. 4, 2008, págs. 369-377
The ambiguity of professing gender: women educationists and New Education in the Netherlands (1890-1940)
Annemieke Van Drenth, Mineke van Essen
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 44, Nº. 4, 2008, págs. 379-396
Mental bounderies and medico-pedagogical selection: girls and boys in the Dutch 'School for idiots', The Hague 1857-1873
Annemieke Van Drenth
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 43, Nº. 1, 2007 (Ejemplar dedicado a: Border and bounderies in the history of education / coord. por Craig S. Campbell, Geoffrey Sherington, Margaret Nancy White), págs. 99-117
"Shoulders Squared Ready for Battle with Forces that Sought to Overwhelm": West-European and American Women Pioneers in the Educational Sciences, 1800-1910
Annemieke Van Drenth, Mineke van Essen
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 39, Nº. 3, 2003, págs. 263-284
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados