Critical analysis of CLIL (2014) ARTICULO Cenoz Iragui, Miren Jasone Genesee, Fred Gorter, Durk Applied linguistics Vol. 35 Núm. 3 Pág. 243-262

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Entre el igualitarismo y la diversidad en los programas AICLE
Entre el igualitarismo y la diversidad en los programas AICLE Núm. 403 Pág. 89-112
2024 Revista de educación
Pavón Vázquez, Víctor Vinuesa Benítez, Virginia
A rubric model to analyse CLIL textbooks in Primary Education
A rubric model to analyse CLIL textbooks in Primary Education Núm. 41 Pág. 16 ARTICULO
2024 Porta Linguarum
Ornia Noriega, Andrea Fernández Costales, Alberto Herce Sánchez, Fernando
Language learning motivation in multilingual CLIL
Language learning motivation in multilingual CLIL Núm. 41 Pág. 9 ARTICULO
2024 Porta Linguarum
Geoghegan, Leah
La evaluación en AICLE
La evaluación en AICLE Núm. 403 Pág. 231-258
2024 Revista de educación
Pozo Manzano, Elena del
Las claves del éxito de la enseñanza bilingüe/AICLE en Asturias
Las claves del éxito de la enseñanza bilingüe/AICLE en Asturias Núm. 35 Pág. 25-32
2023 Magister
Hompanera Lanzós, María Isabel
Learning to plan for CLIL with the Reading to Learn approach. An experience in initial teacher training.
Learning to plan for CLIL with the Reading to Learn approach. An experience in initial teacher training. Núm. 14 Pág. 107-125
2023 Didacticae. Journal of Research in Specific Didactics
Ahern, Aoife Kathleen
Design and validation of a tool to evaluate CLIL in Physical Education sessions
Design and validation of a tool to evaluate CLIL in Physical Education sessions Núm. 37 Pág. 193-210 ARTICULO
2022 Porta Linguarum
Martínez Hita, Francisco José Granero Gallegos, Antonio Gómez López, Manuel
El programa bilingüe en Madrid y sus efectos sobre el aprendizaje
El programa bilingüe en Madrid y sus efectos sobre el aprendizaje Núm. 397 Pág. 351-380 ARTICULO
2022 Revista de educación
Pires Jiménez, Luis Eduardo Kurashige, Lon
Teachers’ perceptions of Content and Language Integrated Learning in primary schools in Andalucía
Teachers’ perceptions of Content and Language Integrated Learning in primary schools in Andalucía Núm. 37 Pág. 237-257 ARTICULO
2022 Porta Linguarum
Szczesniak, Anna Grazynna Muñoz Luna, Rosa
Aprendizaje de lenguas en comunidades monolingües. La revisión del modelo de enseñanza bilingüe
Aprendizaje de lenguas en comunidades monolingües. La revisión del modelo de enseñanza bilingüe Núm. 32 Pág. 23-34 ARTICULO
2022 Hekademos
Miñarro López, Luis Miguel
Educación Física Bilingüe-AICLE a través de la enseñanza comprensiva de los juegos
Educación Física Bilingüe-AICLE a través de la enseñanza comprensiva de los juegos Núm. 46 Pág. 458-466 ARTICULO
2022 Retos
García Calvo, Santiago Nieto Moreno de Diezmas, Esther
Lexical availability and motivation in CLIL
Lexical availability and motivation in CLIL
2022 Universidad de La Rioja
Geoghegan, Leah
What key stakeholders think about CLIL programmes
What key stakeholders think about CLIL programmes Núm. 35 Pág. 221-237 ARTICULO
2021 Porta Linguarum
Martínez Agudo, Juan de Dios Fielden Burns, Laura Victoria
A Case Study of Three Finnish Pre-Service Teachers’ Emotions and Understanding of CLIL During an Online Practicum
A Case Study of Three Finnish Pre-Service Teachers’ Emotions and Understanding of CLIL During an Online Practicum Vol. 14 Núm. 1 Pág. 41-68
2021 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Pappa, Sotiria
Teaching language and content in multicultural and multilingual classrooms: CLIL and EMI approaches. María Luisa Carrió-Pastor and Begoña Bellés-Fortuño (eds.) (2021).
Teaching language and content in multicultural and multilingual classrooms: CLIL and EMI approaches. María Luisa Carrió-Pastor and Begoña Bellés-Fortuño (eds.) (2021). Núm. 36 Pág. 283-284 RESENA_BIBLIOGRAFICA
2021 Porta Linguarum
Xu, Jinfen Zhang, Zhiwu
Diagnóstico de necesidades formativas entre maestros AICLE en formación inicial
Diagnóstico de necesidades formativas entre maestros AICLE en formación inicial Vol. 9 Núm. 1 Pág. 5 ARTICULO
2021 European Journal of Child Development, Education and Psychopathology
Estrada Chichón, José Luis
Are CLIL Teachers-to-be Motivated? A Qualitative Study
Are CLIL Teachers-to-be Motivated? A Qualitative Study Núm. 30 Pág. 47-67 ARTICULO
2021 Babel A.F.I.A.L.
Pozo Beamud, Marta del
A Study on CLIL Secondary School Teachers in Spain: Views, Concerns and Needs
A Study on CLIL Secondary School Teachers in Spain: Views, Concerns and Needs Núm. 29 Pág. 49-68 ARTICULO
2021 Complutense Journal of English Studies
Senra Silva, Inmaculada
English L2 connectives in academic bilingual discourse
English L2 connectives in academic bilingual discourse Vol. 54 Núm. 106 Pág. 626-644 ARTICULO
2021 Revista signos
Granados, Adrián Lorenzo Bergillos, Francisco
Edukiak ulertzeko estrategiak CLIL irakaskuntzan
Edukiak ulertzeko estrategiak CLIL irakaskuntzan Vol. 33 Núm. 2 Pág. 49-77 ARTICULO
2021 Tantak
Gaspar Arraiza, Artzai
Geohistorical, didactic, and linguistic competencies learning through a bilingual (Spanish/English) fieldtrip project with teachers in training
Geohistorical, didactic, and linguistic competencies learning through a bilingual (Spanish/English) fieldtrip project with teachers in training Vol. 9 Núm. 1 Pág. 65-102 ARTICULO
2021 Tuning journal for higher education
Martínez Hernández, Carlos Albaladejo Albaladejo, Sara
The effect of bilingual Physical Education on students’ Physical Activity. Things are not always as they seem
The effect of bilingual Physical Education on students’ Physical Activity. Things are not always as they seem Vol. 15 Núm. 43 Pág. 53-61 ARTICULO
2020 Cultura, ciencia y deporte
Salvador García, Celina Chiva Bartoll, Oscar Colomer Diago, Carla
L1 en AICLE: el caso de Castilla-La Mancha
L1 en AICLE: el caso de Castilla-La Mancha Núm. 31 Pág. 143-174 ARTICULO
2020 Tejuelo
Martín-Macho Harrison, Ana Faya Cerqueiro, Fátima
Tractament integrat de llengua i contingut
Tractament integrat de llengua i contingut Núm. 68 Pág. 219-242 ARTICULO
2020 Caplletra
Martí Arnándiz, Otilia
Affective variables in a foreign language immersion programme
Affective variables in a foreign language immersion programme Núm. 47 Pág. 77-93 ARTICULO
2020 Cuadernos de investigación filológica
Pozo Beamud, Marta del
The use of the L1 in a CLIL lesson in Secondary Education in Galicia
The use of the L1 in a CLIL lesson in Secondary Education in Galicia Núm. 32 Pág. 183-193 ARTICULO
2020 Didáctica. Lengua y literatura
Bobadilla-Pérez, María Galán Rodríguez, Noelia M.
Las variables afectivas y la educación bilingüe
Las variables afectivas y la educación bilingüe Vol. 35 Núm. 2 Pág. 151-169 ARTICULO
2020 Ensayos
Pozo Beamud, Marta del
Doing CLIL in the Science Classroom
Doing CLIL in the Science Classroom Núm. 27 Pág. 37-63 ARTICULO
2019 Foro de Educación
Fernández Barrera, Alicia
La transición de AICLE
La transición de AICLE Vol. 13 Núm. 27 Pág. 8-13 PRESENTACION
2019 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
San Isidro, Xabier
Qualitative meta-analysis on the training needs reported by in-service CLIL teachers
Qualitative meta-analysis on the training needs reported by in-service CLIL teachers Vol. 32 Núm. 1 Pág. 277-303 ARTICULO
2019 Revista española de lingüística aplicada
Pons Seguí, Laura
Estudio de las variables afectivas en un programa de inmersión lingüística
Estudio de las variables afectivas en un programa de inmersión lingüística Vol. 44 Núm. 30 Pág. 119-139 ARTICULO
2019 Docencia e Investigación
Pozo Beamud, Marta del
Students, Teachers and Management Teams in Bilingual Programmes
Students, Teachers and Management Teams in Bilingual Programmes Núm. 17 Pág. 277-297 ARTICULO
2019 Journal of English Studies
Nieto Moreno de Diezmas, Esther
Bilingual Beyond School
Bilingual Beyond School Núm. 27 Pág. 11-36 ARTICULO
2019 Foro de Educación
Poveda Bicknell, David
Language Socialization and CLIL Teachers’ Agency in Castilla-La Mancha Bilingual Programs
Language Socialization and CLIL Teachers’ Agency in Castilla-La Mancha Bilingual Programs Núm. 27 Pág. 65-89 ARTICULO
2019 Foro de Educación
Relaño Pastor, Ana María
El aprendizaje de las ciencias sociales y las diferencias basadas en el género en aicle. Un estudio preliminar
El aprendizaje de las ciencias sociales y las diferencias basadas en el género en aicle. Un estudio preliminar Núm. 19 Pág. 177-204 ARTICULO
2019 Elia
Nieto Moreno de Diezmas, Esther Hill, Thomas Matthew
¿Afecta el AICLE a la adquisición de expresiones referenciales? Un estudio de corpus de inglés como L2
¿Afecta el AICLE a la adquisición de expresiones referenciales? Un estudio de corpus de inglés como L2 Núm. 1 Pág. 123-154 ARTICULO
2019 Elia
Quesada, Teresa
La planificación temporal y la evaluación en la formación online de futuros docentes en el AICL
La planificación temporal y la evaluación en la formación online de futuros docentes en el AICL Núm. 30 Pág. 111-150 ARTICULO
2019 Tejuelo
Carrió Pastor, María Luisa Romero Forteza, Francesca
Un estudio comparativo sobre la adquisición de las destrezas comunicativas en lengua inglesa en los programas bilingües de Castilla-La Mancha
Un estudio comparativo sobre la adquisición de las destrezas comunicativas en lengua inglesa en los programas bilingües de Castilla-La Mancha Núm. 2 Pág. 16-32 ARTICULO
2019 E-SEDLL
Nieto Moreno de Diezmas, Esther
Competing Bilingual Schools in La Mancha City
Competing Bilingual Schools in La Mancha City Núm. 25 Pág. 283-309 ARTICULO
2018 Foro de Educación
Relaño Pastor, Ana María Fernández Barrera, Alicia
Teaching Music in English
Teaching Music in English Vol. 11 Núm. 1 Pág. 109-140
2018 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Bellés Calvera, Lucía
Students’ Perspectives on CLIL Programme Development
Students’ Perspectives on CLIL Programme Development Núm. 29 Pág. 137-158 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Oxbrow, Gina
Exploring CLIL contribution towards the acquisition of cross-curricular competences
Exploring CLIL contribution towards the acquisition of cross-curricular competences Núm. 13 Pág. 75-85 ARTICULO
2018 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Nieto Moreno de Diezmas, Esther
Parent Perspectives on CLIL Implementation
Parent Perspectives on CLIL Implementation Núm. 29 Pág. 181-196 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Ráez Padilla, Juan
Learning Outcomes in CLIL Programmes
Learning Outcomes in CLIL Programmes Núm. 29 Pág. 9-28 ARTICULO
2018 Porta Linguarum
Pavón Vázquez, Víctor
Percepción de coordinadores de programas bilingües y docentes de Educación Física en inglés en secundaria sobre el proceso de implantación y desarrollo del bilingüismo en la Comunidad de Castilla y León
Percepción de coordinadores de programas bilingües y docentes de Educación Física en inglés en secundaria sobre el proceso de implantación y desarrollo del bilingüismo en la Comunidad de Castilla y León Núm. 33 Pág. 63-68 ARTICULO
2018 Retos
Hernando Garijo, Alejandra Hortigüela Alcalá, David Pérez Pueyo, Ángel
Analysing teachers' roles regarding cross-curricular coordination in Content and Language Integrated Learning (CLIL)
Analysing teachers' roles regarding cross-curricular coordination in Content and Language Integrated Learning (CLIL) Núm. 15 Pág. 235-260 ARTICULO
2017 Journal of English Studies
Pavón Vázquez, Víctor Méndez García, María del Carmen
The influence of CLIL on receptive vocabulary
The influence of CLIL on receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 107-134 ARTICULO
2017 Journal of English Studies
Iglesias Diéguez, Kevin Martínez Adrián, María
Enfoques de AICLE en la educación
Enfoques de AICLE en la educación Vol. 9 Núm. 2 Pág. 253-266
2016 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
McDougald, Jermaine S.
The more the merrier – revisiting CLIL-based vocabulary growth in secondary education
The more the merrier – revisiting CLIL-based vocabulary growth in secondary education Vol. 9 Núm. 1 Pág. 37-63
2016 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Gierlinger, Erwin Wagner, Thomas
Training primary student teachers for CLIL
Training primary student teachers for CLIL Núm. 39 Pág. 35-57 ARTICULO
2016 Pulso
Delicado Puerto, Gemma Pavón Vázquez, Víctor
Evaluating CLIL programmes
Evaluating CLIL programmes Núm. 39 Pág. 79-112 ARTICULO
2016 Pulso
Pérez Cañado, María Luisa
La enseñanza bilingüe en Andalucía. Un estudio a partir de las voces de los docentes
La enseñanza bilingüe en Andalucía. Un estudio a partir de las voces de los docentes Núm. 16 Pág. 51-74 ARTICULO
2016 Revista Electrónica de Investigación y Docencia ( REID )
Travé González, Gabriel H.
From the CLIL craze to the CLIL conundrum
From the CLIL craze to the CLIL conundrum Vol. 9 Núm. 1 Pág. 9-31 ARTICULO
2016 Bellaterra
Pérez Cañado, María Luisa
Applying CLIL to English language teaching in Thailand
Applying CLIL to English language teaching in Thailand Vol. 8 Núm. 2 Pág. 237-254
2015 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Suwannoppharat, Khwanchit Chinokul, Sumalee
The use of oral presentations in Higher Education
The use of oral presentations in Higher Education Núm. 38 Pág. 4 ARTICULO
2015 Pulso
Gallardo del Puerto, Francisco Martínez Adrián, María
Perceptions of Teachers and Students of the Promotion of Interaction Through Task-Based Activities in CLIL
Perceptions of Teachers and Students of the Promotion of Interaction Through Task-Based Activities in CLIL Núm. 23 Pág. 75-91 ARTICULO
2015 Porta Linguarum
Pavón Vázquez, Víctor Prieto Molina, Marta Ávila López, Francisco Javier
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning Vol. 7 Núm. 2 Pág. 27-49
2014 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Fernández Fontecha, Almudena
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL Núm. 9 Pág. 23-32 ARTICULO
2014 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Fernández Fontecha, Almudena
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 57-72 ARTICULO
2014 Odisea
Fernández Fontecha, Almudena

* Último cálculo de métricas Dialnet: 23-Jun-2024