Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Foreign language students’ views on FL and critical literacies
Pedro Antonio Férez Mora, Yvette Coyle Balibrea, Ángela Dorado Otero
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 31, Nº. 2, 2022, págs. 250-269
Cohesion in the Narrative Writing of Young EFL Learners: Correct and Incorrect Use of Local Cohesive Ties
Pedro Antonio Férez Mora, Yvette Coyle Balibrea, Juan Solís Becerra
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 43, Nº 1, 2021, págs. 154-177
Poetry for EFL: Exploring Change in Undergraduate Students’ Perceptions
Pedro Antonio Férez Mora, Yvette Coyle Balibrea
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 33, 2020, págs. 231-247
The use of poetry for EFL: Exploring the beliefs of primary school trainees
Pedro Antonio Férez Mora, Yvette Coyle Balibrea, Antonio Maurandi López
Revista signos: estudios de lingüística, ISSN-e 0718-0934, ISSN 0035-0451, Vol. 53, Nº. 102, 2020, págs. 56-79
Learning to Write in a Second Language: the Role of Guided Interaction in Promoting Children’s Noticing from Model Texts
Yvette Coyle Balibrea, Josefa Canovas Guirao
CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, ISSN-e 2604-5613, ISSN 2604-5893, Vol. 2, Nº. 1, 2019, págs. 21-30
Learning a Second Language in Pre-School: Using Dramatized Stories as a Teaching Resource
Yvette Coyle Balibrea, Pedro Antonio Férez Mora
Didáctica. Lengua y literatura, ISSN-e 1988-2548, ISSN 1130-0531, Nº 30, 2018, págs. 73-85
Using songs to enhance L2 vocabulary acquisition in preschool children
Yvette Coyle Balibrea, Remei Gómez García
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 68, Nº 3, 2014 (Ejemplar dedicado a: Teaching English to young learners), págs. 276-285
Preschool English Education in the Spanish Curriculum. Analysis of the Region of Murcia
Zhou Ping, Gregorio Vicente Nicolás, Yvette Coyle Balibrea
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 20, 2013, págs. 117-133
Children's perceptions of learning with an interactive whiteboard
Lorena Yáñez, Yvette Coyle Balibrea
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 65, Nº 4, 2011, págs. 446-457
Interculturality and literature for Children and Young Adults
Pedro Guerrero Ruiz, Yvette Coyle Balibrea
Letras peninsulares, ISSN 0897-7542, Vol. 20, Nº 1, 2007, págs. 7-10
El papel de la gramática en la enseñanza-aprendizaje inicial de la lengua extranjera
Yvette Coyle Balibrea
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 3, 2005, págs. 147-159
Children's learning strategies in the primary FL classroom
María Soledad Valcárcel Pérez, Yvette Coyle Balibrea
Cauce: Revista Internacional de Filología, Comunicación y sus Didácticas, ISSN-e 2603-8560, ISSN 0212-0410, Nº 25, 2002 (Ejemplar dedicado a: The Teaching of English as a Foreign Language : a European Perspective), págs. 423-458
El relato de cuentos en el aula de Inglés: las técnicas del profesor
Yvette Coyle Balibrea
Lenguaje y textos, ISSN-e 2530-0075, ISSN 1133-4770, Nº 15, 2000, págs. 133-144
Literature and Film to Explore Feminism in EFL Lessons: What Students Think
Marina Lozano del Amor, Yvette Coyle Balibrea, Pedro Antonio Férez Mora
New Approaches to the Investigation of Language Teaching and Literature / coord. por Aitor Garcés-Manzanera, María Encarnación Carrillo García, 2023, ISBN 9781668460245, págs. 221-240
Overview of methodological procedures in research on written corrective feedback processing
Yvette Coyle Balibrea, Florentina Nicolás Conesa, María Lourdes Cerezo García
Research Methods in the Study of L2 Writing Processes / Rosa María Manchón Ruiz (ed. lit.), Julio Roca de Larios (ed. lit.), 2023, ISBN 9789027214096, págs. 60-81
Setting up a coding scheme for the analysis of the dynamics of children’s engagement with written corrective feedback: Triangulating data sources
Yvette Coyle Balibrea
Research Methods in the Study of L2 Writing Processes / Rosa María Manchón Ruiz (ed. lit.), Julio Roca de Larios (ed. lit.), 2023, ISBN 9789027214096, págs. 292-314
Reformulation as a Problem-Solving Space for Young EFL Writers: A Longitudinal Study of Language Learning Strategies
Francisco Javier García Hernández, Julio Roca de Larios, Yvette Coyle Balibrea
Learning Foreign Languages in Primary School: Research Insights / coord. por María del Pilar García Mayo, 2017, ISBN 9781783098095, págs. 193-222
María Ángeles Solano Rodríguez, Zahira Carles Navarro, Yvette Coyle Balibrea, Gabriel Sánchez Sánchez, Juan Solís Becerra, María Soledad Valcárcel Pérez, M. Mercedes Verdú Jordá
Experiencias de innovación educativa en la Universidad de Murcia (2009) / coord. por Pilar Arnaiz Sánchez, María Paz García Sanz, Luis María Hernández Abenza, 2010, ISBN 978-84-8371-319-8, págs. 159-182
Julio Roca de Larios (coord.), Yvette Coyle Balibrea, Eduardo Encabo Fernández, María Ángeles Solano Rodríguez, M. Mercedes Verdú Jordá
Experiencias de innovación educativa en la Universidad de Murcia (2007) / coord. por Pilar Arnaiz Sánchez, Luis María Hernández Abenza, María Paz García Sanz, 2008, ISBN 978-84-8371-767-7, págs. 117-136
Julio Roca de Larios, Yvette Coyle Balibrea, Eduardo Encabo Fernández, María Ángeles Solano Rodríguez, M. Mercedes Verdú Jordá, Juan Solís Becerra
Las titulaciones de educación ante el espacio europeo de educación superior: análisis de experiencias / coord. por Manuel Hijano del Río, 2008, ISBN 978-84-9700-434-3, págs. 343-355
La enseñanza y aprendizaje del inglés como proceso interactiva en el aula de lenguas extranjeras
Yvette Coyle Balibrea, M. Mercedes Verdú Jordá, María Soledad Valcárcel Pérez
Diálogo e investigación en las aulas : investigaciones en didáctica de la lengua / coord. por Anna Camps, 2006, ISBN 978-84-7827-453-6, págs. 137-160
How could we improve our environment?: (Unidad didáctica para la enseñanza-aprendizaje del inglés en 3º de la ESO)
María Soledad Valcárcel Pérez, M. Mercedes Verdú Jordá, Yvette Coyle Balibrea
Psicología de la instrucción / José Manuel Serrano González-Tejero (comp.), 2003, ISBN 84-8425-327-9, págs. 221-266
Estrategias de enseñanza en el aula de lenguas extranjeras de Primaria
María Soledad Valcárcel Pérez, Yvette Coyle Balibrea
Metodología en la enseñanza del inglés / coord. por Juan Chasco; Joaquim Arnau i Querol (aut.), Gloria López Téllez (dir.), 2001, ISBN 84-369-3525-X, págs. 89-115
La Observación en las prácticas de enseñanza: preparación, aplicación y reflexión
María Soledad Valcárcel Pérez, M. Verdú, Yvette Coyle Balibrea
Modelos de programación para la enseñanza del inglés y materias afines en formación universitaria / coord. por María Sagrario Salaberri Ramiro, María Elena García Sánchez, 2001, ISBN 84-8240-490-3, págs. 235-266
El papel del discurso cooperativo en el aprendizaje inicial de la lengua extranjera: estrategias del profesor
Yvette Coyle Balibrea, M. Mercedes Verdú Jordá, María Soledad Valcárcel Pérez
Trabajos en lingüística aplicada / coord. por Carmen Muñoz Lahoz, María Luz Celaya Villanueva, Marta Fernández-Villanueva Jané, Teresa Navés, Oliver Strunk, 2001, ISBN 84-477-0733-4, págs. 85-92
Reading and the Young ELF Learner: a context-based approach to the teaching of reading
Yvette Coyle Balibrea
Didáctica de la lengua y la literatura para una sociedad plurilingüe del siglo XXI: IV Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, Barcelona, 27, 28, 29 de noviembre de 1996 / coord. por Antonio Mendoza Fillola, Celia Romea Castro, Francisco José Cantero Serena, 1997, ISBN 84-475-1735-7, págs. 1027-1032
La enseñanza de inglés en el aula de primaria: propuesta para el diseño de unidades didácticas
M. Mercedes Verdú Jordá, Yvette Coyle Balibrea
Universidad de Murcia, 2002. ISBN 84-8371-320-9
Interactivity and teaching strategies: an analysis of the teaching and learning of children's efl (english as a foreign language) in the primary classroom.
Yvette Coyle Balibrea
Tesis doctoral dirigida por M. Mercedes Verdú Jordá (dir. tes.). Universidad de Murcia (1998).
The use of written models in the teaching of english in primary
Tesis doctoral dirigida por Yvette Coyle Balibrea (dir. tes.), Julio Roca de Larios (dir. tes.). Universidad de Murcia (2017).
Francisco Javier García Hernández
Tesis doctoral dirigida por Julio Roca de Larios (dir. tes.), Yvette Coyle Balibrea (dir. tes.). Universidad de Murcia (2017).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados