InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Both L1 and L2 proficiency impact ToM reasoning in children aged 4 to 6.: Painting a more nuanced picture of the relation between bilingualism and ToM
Marta Bialecka Pikul, Zofia Wodniecka, Karolina Muszynska, Marta Szpak, Ewa Haman
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 27, Nº 3, 2024, págs. 400-418
Advantages of visiting your home country: how brief reimmersion in their native country impacts migrants’ native language access
Alba Mónica Casado Ramos, Jonas Walther, Agata Wolna, Jakub Szewczyk, Antonella Sorace, Zofia Wodniecka
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 26, Nº 5, 2023, págs. 1026-1037
On the multidimensionality of bilingualism and the unique role of language use
Patrycja Kałamała, Magdalena Senderecka, Zofia Wodniecka
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 25, Nº 3, 2022, págs. 471-483
The use of a second language enhances the neural efficiency of inhibitory control: The use of a second language enhances the neural efficiency of inhibitory control
Patrycja Kałamała, Jonas Walther, Haiyun Zhang, Michèle Diaz, Magdalena Senderecka, Zofia Wodniecka
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 25, Nº 1, 2022, págs. 163-180
Bilingual children do not transfer stress patterns: Evidence from suprasegmental and segmental analysis of L1 and L2 speech of Polish–English child bilinguals
Dariusz Zembrzuski, Marta Marecka, Agnieszka Otwinowska, Ewa Zajbt, Marek Krzemiński, Jakub Szewczyk, Zofia Wodniecka
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 24, Nº. 2, 2020, págs. 93-114
An ear for language: Sensitivity to fast amplitude rise times predicts novel vocabulary learning
Marta Marecka, Tim Forsker, Jakub Szewczyk, Patrycja Kałamała, Zofia Wodniecka
Studies in second language acquisition, ISSN 0272-2631, Vol. 42, Nº 5, 2020, págs. 987-1014
Picture-based vocabulary assessment versus parental questionnaires: A cross-linguistic study of bilingual assessment methods
Pernille Hansen, Magdalena Łuniewska, Hanne Gram Simonsen, Ewa Haman, Karolina Mieszkowska, Joanna Kołak, Zofia Wodniecka
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 23, Nº. 2, 2019, págs. 437-456
The effects of bilingualism on efficiency and lateralization of attentional networks
Anna Marzecová, Dariusz Asanowicz, L'Uba Krivá, Zofia Wodniecka
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 16, Nº 3, 2013, págs. 608-623
Does bilingualism help memory?: Competing effects of verbal ability and executive control
Zofia Wodniecka, Fergus I. M. Craik, Lin Luo, Ellen Bialystok
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 13, Nº. 5, 2010 (Ejemplar dedicado a: INTERACTIVE INFLUENCES IN BILINGUAL PROCESSING AND DEVELOPMENT), págs. 575-595
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados