InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Power, privilege and sex education In Irish schools, 1922-67:: an overview
Tom O'Donoghue, Judith Harford
Encounters in theory and history of education = Encuentros en teoría e historía de la educación = Rencontres en théorie et histoire de l'éducation, ISSN-e 2560-8371, Nº. 23, 2022, págs. 127-145
Quietly contesting the hegemony of the Catholic clergy in secondary schooling in Ireland: The case of the Catholic lay secondary schools from Independence in 1922 to the early 1970s
Tom O'Donoghue, Teresa O'Doherty
Espacio, Tiempo y Educación, ISSN-e 2340-7263, Vol. 8, Nº. 1, 2021 (Ejemplar dedicado a: History of education and childhood: problematizing themes and sources), págs. 297-308
Exploring the potential of cultural historical activity theory for understanding change in education: Lessons from a historical case study of leadership in an irish school
Gerardine Neylon, Tom O'Donoghue
Historia y Memoria de la Educación, ISSN-e 2444-0043, Nº. 13, 2021 (Ejemplar dedicado a: Arquitectura escolar), págs. 675-695
The Experience of Being a Lay Teacher in Catholic Schools: An Approach for Investigating the History of an Under-researched Field
Tom O'Donoghue
Espacio, Tiempo y Educación, ISSN-e 2340-7263, Vol. 5, Nº. 2, 2018 (Ejemplar dedicado a: Diversity and trans-national connections in the history of modern education in Asia), págs. 163-178
National newspaper-reporting on state examinations: An historical exposition of the exceptional case of the Irish Leaving Certificate
Tom O'Donoghue, Jim Gleeson, Orla McCormack
Encounters in theory and history of education = Encuentros en teoría e historía de la educación = Rencontres en théorie et histoire de l'éducation, ISSN-e 2560-8371, Nº. 18, 2017, págs. 134-149
History of education research in Australia: some current trends and possible directions for the future
Tom O'Donoghue
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 50, Nº. Extra 6, 2014 (Ejemplar dedicado a: Shaping the history of education? The first 50 years of Paedagogica Historica / coord. por Jeroen J.H. Dekker, Frank Simon), págs. 805-812
An analysis of recruitment literature used by orders of Catholic religious teaching brothers in Australia, 1930 to 1960: a social semiotic analysis
Anne Chapman, Tom O'Donoghue
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 49, Nº. Extra 4, 2013 (Ejemplar dedicado a: Catholic teaching congregations and synthetic configurations: building identity through pedagogy and spirituality across national boundaries and cultures), págs. 592-606
Judith Harford, Tom O'Donoghue
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. 3, 2011, págs. 399-413
Colonialism, education and social change in the British Empire: the cases of Australia, Papua New Guinea and Ireland
Tom O'Donoghue
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 45, Nº. 6, 2009 (Ejemplar dedicado a: "Empires Overseas" and "Empires at Home" Postcolonial and Transnational Perspectives on Social Change in the History of Education / coord. por Joyce Goodman, Gary McCulloch, William Richardson), págs. 787-800
The Influence and Legacy of Freire’s Ideas on Adult Literacy in Post-New War Timor-Leste
Tom O'Donoghue
Rethinking Freire and Illich: historical, philosophical, and theological perspectives / coord. por Rosa Bruno-Jofré, Michael Attridge, Jon Igelmo Zaldívar, 2023, ISBN 9781487550479
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados