InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Tracing the Contours of the History of Higher Education for Women in Ireland:: Competing Discourses and Dominant Themes
Encounters in theory and history of education = Encuentros en teoría e historía de la educación = Rencontres en théorie et histoire de l'éducation, ISSN-e 2560-8371, Nº. 24, 2023, págs. 4-21
Leading in the academy: women science professors at university college Dublin in the 1960s
Judith Harford, Keith J. Murphy Murphy
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 59, Nº. 6, 2023, págs. 1234-1248
Power, privilege and sex education In Irish schools, 1922-67:: an overview
Tom O'Donoghue, Judith Harford
Encounters in theory and history of education = Encuentros en teoría e historía de la educación = Rencontres en théorie et histoire de l'éducation, ISSN-e 2560-8371, Nº. 23, 2022, págs. 127-145
The historiography of the professoriate: reflections on the role and legacy of Professor Mary Hayden (1862–1942)
Judith Harford
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 56, Nº. 6, 2020 (Ejemplar dedicado a: Breaking boundaries: Women in higher education), págs. 807-818
Women’s education associations: the role of the Central Association of Irish Schoolmistresses and the Woman’s Education Association, Boston in advancing the cause for women’s admission to Trinity College Dublin and Harvard University
Judith Harford
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 54, Nº. 5, 2018, págs. 626-642
Judith Harford, Tom O'Donoghue
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. 3, 2011, págs. 399-413
One man one job: the marriage ban and the employment of women teachers in Irish primary schools
Jennifer Redmond, Judith Harford
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 46, Nº. 5, 2010, págs. 639-654
An Experiment in the Development of Social Networks for Women: Women's Colleges in Ireland in the Nineteenth Century
Judith Harford
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 43, Nº. 3, 2007, págs. 365-381
The movement for the higher education of women in Ireland: the role of Margaret Byers and Victoria College
Judith Harford
History of education researcher, ISSN 1740-2433, Nº. 75, 2005, págs. 39-49
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados