InstitucionesÁrea de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Dolores Fernández Martínez
Journal of English Studies, ISSN 1576-6357, Nº 16, 2018, págs. 69-89
Obama and Bush: their victory and non-victory speeches
Dolores Fernández Martínez, Verónica Cristina Trujillo González
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, ISSN 0718-5758, ISSN-e 0717-1285, Nº. 25, 2012, págs. 205-217
Dolores Fernández Martínez
Boletín Millares Carlo, ISSN 0211-2140, Nº. 27, 2008, págs. 335-344
A critical approach to social function in the "Preface to the pastoral care"
Dolores Fernández Martínez
Odisea: Revista de estudios ingleses, ISSN 1578-3820, Nº 9, 2008, págs. 55-66
A critical approach to social function in sermo lupo ad anglos
Dolores Fernández Martínez
Philologica canariensia, ISSN 1136-3169, Nº 14-15, 2008-2009, págs. 79-98
A Functional Approach to Register in the Preface to the Pastoral Care
Dolores Fernández Martínez
Revista Canaria de Estudios Ingleses, ISSN 0211-5913, Nº 55, 2007, págs. 69-83
"Discourse and society" as a concept used and misused in discourse analysis
Dolores Fernández Martínez
The Grove: Working papers on English studies, ISSN 1137-005X, Nº 12, 2005, págs. 37-58
Thematic structure in old english: from a clause-level syntax to a discourse-level systemic perspective
Dolores Fernández Martínez
Philologica canariensia, ISSN 1136-3169, Nº 10-11, 2004-2005, págs. 131-142
The Study of Old English Literary Texts from the Perspective of Discourse Analysis: An Overview
Dolores Fernández Martínez
The Grove: Working papers on English studies, ISSN 1137-005X, Nº 8, 2001, págs. 69-80
Gustavo Naranjo Maroto, Dolores Fernández Martínez
VI Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en ámbito de las TIC y de las TAC: Las Palmas de Gran Canaria, 14 y 15 de noviembre de 2019 / coord. por Antonio Gabriel Ravelo García, Carlos Manuel Travieso González, Jesús Bernardino Alonso Hernández, José Miguel Canino Rodríguez, Santiago Tomás Pérez Suárez; David Sánchez Rodríguez (ed. lit.), 2019, ISBN 9788409143252, págs. 29-34
Storify como herramienta didáctica para el aprendizaje de contenidos de la asignatura Español estándar del Grado de Lengua, Español y Literatura Hispánica en la ULPGC: estudio de un caso práctico
María Nayra Rodríguez Rodríguez, Cristina I. Elías González, Dolores Fernández Martínez
IV Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el Ámbito de las TIC: InnoEducaTIC 2017, celebradas en Las Palmas de Gran Canaria, 16 y 17 de noviembre de 2017 / Carlos Manuel Travieso González (ed. lit.), David Sánchez Rodríguez (ed. lit.), Jesús Bernardino Alonso Hernández (ed. lit.), Antonio Gabriel Ravelo García (ed. lit.), José Miguel Canino Rodríguez (ed. lit.), Santiago Tomás Pérez Suárez (ed. lit.), 2017, ISBN 978-84-697-7101-3, págs. 263-268
Teaching and learning discourse analysis: some ideas on the use of ICTs
Dolores Fernández Martínez
I Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TICs: InnoEducaTIC 2014, Las Palmas de Gran Canaria, 27-28 de noviembre 2014 / Carlos Manuel Travieso González (ed. lit.), José Miguel Canino Rodríguez (ed. lit.), Jesús Bernardino Alonso Hernández (ed. lit.), 2014, ISBN 978-84-617-1860-3, págs. 71-80
Eighteenth-century female english grammar writers: their role as agents in transitivity structures
Dolores Fernández Martínez
Hopes and fears: English and American studies in Spain / coord. por Rosario Arias Doblas, Miriam López Rodríguez, Antonio Moreno Ortiz, Chantal Pérez Hernández, 2013, ISBN 9788461669172
Discourse analysis of participants in the prefaces of 18th century grammars
Dolores Fernández Martínez
At a time of crisis: English and American studies in Spain / coord. por Sara Martín Alegre, Elisabet Pladevall Ballester, Susagna Tubau Muntañá; Melissa G. Moyer (ed. lit.), 2012, ISBN 9788469542736
Analysing our inbox: between strategies and 'Xtrategies'
Dolores Fernández Martínez
La luz no interrumpida: homenaje a Eugenio Padorno / coord. por José Manuel Marrero Henríquez, José Ismael Gutiérrez Gutiérrez, José Yeray Rodríguez Quintana, Antonio Becerra Bolaños, 2012, ISBN 978-84-7882-733-6, págs. 371-382
We, you and they in Obama’s victory speech: Yes, we can; yes, you can; yes, they can?
Dolores Fernández Martínez
Actas del XXXIII Congreso Anual de la Asociación Española de Estudios Anglonorteamericanos / coord. por Rafael Galán Moya, 2010, ISBN 978-84-9828-309-9
Discourse analysis within and beyond the philological area: teaching students to write an abstract
Dolores Fernández Martínez
Las lenguas para fines específicos ante el reto de la Convergencia Europea [Recurso electrónico]: VIII Congreso Internacional AELFE. Universidad de La Laguna 3, 4 y 5 de septiembre de 2009 / coord. por Estefanía Caridad de Otto, Alejandro F. López de Vergara Méndez, 2009, ISBN 978-84-7756-804-9, págs. 173-184
A methodological approach to the concept of social inequality in critical discourse analysis
Dolores Fernández Martínez
Proceedings of the 30th International AEDEAN Conference: [electronic resource] / María Losada Friend (ed. lit.), Pilar Ron Vaz (ed. lit.), Sonia Hernández Santano (ed. lit.), Jorge Casanova García (ed. lit.), 2007, ISBN 978-84-96826-31-1
Three levels of context for critical discourse analysis: a methodological approach
Dolores Fernández Martínez
Fifty years of English Studies in Spain (1952-2002): a commemorative volume / coord. por Elena Seoane Posse, María José López Couso, Patricia Fra López, Ignacio M. Palacios Martínez, 2003, ISBN 84-9750-257-4, págs. 625-630
La preparación de los servicios de interpretación de lengua de signos: contexto discursivo y esfuerzo físico
Tesis doctoral dirigida por Dolores Fernández Martínez (dir. tes.), David Rodríguez Ruiz (codir. tes.). Universidad de Las Palmas de Gran Canaria (2023).
La vejez en la pintura de la Edad Moderna: una mirada de género
Pilar Escario Rodríguez Spiteri
Tesis doctoral dirigida por Inés Alberdi Alonso (dir. tes.), Dolores Fernández Martínez (dir. tes.). Universidad Complutense de Madrid (2017).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados