Instituciones
Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Atomicity and countability in linguistically-informed instruction: acquisition of L2 English noun types
Dakota J. Thomas Wilhelm, Elisabet Pladevall Ballester
Revista Española de Lingüística, ISSN-e 2254-8769, ISSN 0210-1874, Vol. 53, N. 2, 2023, págs. 89-118
L1 use in peer interaction: exploring time and proficiency pairing effects in primary school EFL
Alexandra Vraciu, Elisabet Pladevall Ballester
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 4, 2022, págs. 1433-1450
Elisabet Pladevall Ballester, Eloi Puig Mayenco, Susagna Tubau Muntañá, Montserrat Capdevila i Batet
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Vol. 21, Nº. 1, 2022, págs. 40-57
Celia Alfonso Pena, Elisabet Pladevall Ballester
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 8, Nº. 1, 2020, págs. 53-79
A longitudinal study of primary school EFL learning motivation in CLIL and non-CLIL settings
Elisabet Pladevall Ballester
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 23, Nº. 6, 2019, págs. 765-786
The effects of using L1 translation on young learners’ foreign language vocabulary learning
Aïda Codina Camó, Elisabet Pladevall Ballester
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 15, 2015, págs. 109-134
Exploring primary school CLIL perceptions in Catalonia: students', teachers' and parents' opinions and expectations
Elisabet Pladevall Ballester
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 18, Nº. 1, 2015, págs. 45-59
Verbal and Nonverbal Teacher Immediacy and Foreign Language Anxiety in an Efl University Course
Elisabet Pladevall Ballester
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 23, 2015, págs. 9-24
The effects of written input on young EFL learners’ oral output
Mònica Amores Sánchez, Elisabet Pladevall Ballester
Journal of English Studies, ISSN 1576-6357, Nº 12, 2014, págs. 7-33
Mireia Llinàs i Grau, Elisabet Pladevall Ballester, Montserrat Capdevila i Batet
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 35, Nº 1, 2013, págs. 35-49
Elisabet Pladevall Ballester
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 12, 2013, págs. 111-129
Child L2 development of syntactic and discourse properties of Spanish subjects
Elisabet Pladevall Ballester
Bilingualism: Language and cognition, ISSN 1366-7289, Vol. 13, Nº 2, 2010, págs. 185-216
Formulaic sequences in the written production of L2 learners of English
Mar Gutiérrez-Colón Plana, Elisabet Pladevall Ballester
Cuadernos de investigación filológica, ISSN 0211-0547, Tomo 35-36, 2009-2010, págs. 77-104
Matrix non-finite verbal forms in early child English
Elisabet Pladevall Ballester
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 15, 2, 2004, págs. 1131-1140
Exploring Early EFL: L1 Use in Oral Narratives by CLIL and Non-CLIL Primary School Learners
Elisabet Pladevall Ballester, Eleonora Alexandra Vraciu
Learning Foreign Languages in Primary School: Research Insights / coord. por María del Pilar García Mayo, 2017, ISBN 9781783098095, págs. 124-148
On the L2 Spanish subject development of British children
Elisabet Pladevall Ballester
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
Morphological variability and syntactic phrase structure in the 1.2 acquisition of english
Elisabet Pladevall Ballester
Actas XXVIII Congreso Internacional AEDEAN: [recurso electrónico] / coord. por Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Juan José Calvo García de Leonardo, 2005, ISBN 84-3706-315-9
On the distributional constraints of early null subjects in english and catalan
Elisabet Pladevall Ballester
Actas del XXVII Congreso Internacional de AEDEAN / coord. por Antonio Rodríguez Celada, Daniel Pastor García, Pedro Javier Pardo García, 2004, ISBN 84-7455-103-X
Guided error correction: exercises for Spanish-speaking students of English : level B2
Michael Kennedy Scanlon, Elisabet Pladevall Ballester, Juli Cebrián
Universidad Autónoma de Barcelona = Universitat Autònoma de Barcelona, Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions, 2012. ISBN 978-84-490-2892-2
Basic concepts for the analysis of English sentences
Mireia Llinàs i Grau, Montserrat Capdevila i Batet, Joaquín Domínguez Lemoine, Melissa G. Moyer, Elisabet Pladevall Ballester, Susagna Tubau Muntañá
Universidad Autónoma de Barcelona = Universitat Autònoma de Barcelona, Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions, 2008. ISBN 978-84-490-2561-7
Child and Adult Non-Native Subject Development: A Bi-directional Study of English and Spanish as L2s
Elisabet Pladevall Ballester
Tesis doctoral dirigida por Mireia Llinàs i Grau (dir. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2007).
Emi a assignatures no lingüístiques a l'educació superior a xina: percepcions dels participants i resultats d'aprenentatge
Tesis doctoral dirigida por Elisabet Pladevall Ballester (dir. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2021).
És definitivament atòmic: l'adquisició de la [atomicity] i la [countability] per part de parlants de xinès mandarí en un context d'instrucció de l'anglès com a segona llengua
Tesis doctoral dirigida por Elisabet Pladevall Ballester (dir. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2020).
Ana María Vallbona González
Tesis doctoral dirigida por Elisabet Pladevall Ballester (dir. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2014).
L2 english young learners’ oral production skills in CLIL and EFL settings: A longitudinal study
Anna Bret Blasco
Tesis doctoral dirigida por Elisabet Pladevall Ballester (dir. tes.). Universitat Autònoma de Barcelona (2014).
At a time of crisis: English and American studies in Spain
coord. por Sara Martín Alegre, Elisabet Pladevall Ballester, Susagna Tubau Muntañá; Melissa G. Moyer (ed. lit.)
Universidad Autónoma de Barcelona = Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Filologia Anglesa i Germanica, 2012. ISBN 9788469542736
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados