On the measurement of achievement goals (2008) Elliot, Andrew J. Murayama, Kou Journal of educational psychology Vol. 100 Núm. 3 Pág. 613-628
- Número de citas: 33 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas PSICOLOGIA 26 EDUCACION 17 FILOLOGIA HISPANICA 1 ECONOMIA 1
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
How to Promote Honest Learning Outcomes in Online Education Vol. 22 Núm. 63 Pág. 267-292 ARTICULO | 2024 | Electronic journal of research in educational psychology |
Logisian Subekti, Roseyoana
Herdian, Herdian
Nuryana, Zalik
|
Investigating bifactor modeling of biology undergraduates’ task values and achievement goals across semesters Vol. 115 Núm. 6 Pág. 836-858 | 2023 | Journal of educational psychology |
Greene, Jeffrey A.
Bernacki, Matthew L.
Plumley, Robert D.
Kuhlmann, Shelbi
Hogan, Kelly A.
Evans, Mara
Gates, Kathleen M.
Panter, Abigail T.
|
Cuestionario de metas situadas,ajuste y validación transcultural Vol. 21 Núm. 61 Pág. 667-692 ARTICULO | 2023 | Electronic journal of research in educational psychology |
Abello Camacho, Diana Margarita
Alonso Tapia, Jesús
Panadero, Ernesto
|
The 3 × 2 achievement goals in the education, sport, and occupation literatures Vol. 13 Núm. 7 Pág. 1130-1157 ARTICULO | 2023 | EJIHPE |
Lochbaum, Marc R.
Sisneros, Cassandra
Kazak, Zişan
|
The academically engaged life of mastery-oriented students Vol. 27 Núm. 1 Pág. 1-8 ARTICULO | 2022 | Revista de psicodidáctica |
Datu, Jesus Alfonso D.
Valdez, Jana Patricia M.
Yang, Weipeng
|
The social contagion of work avoidance goals in school and its influence on student (dis)engagement Vol. 37 Núm. 2 Pág. 325-340 ARTICULO | 2022 | European journal of psychology of education |
Mendoza, Norman B.
King, Ronnel B.
|
Performance-approach goals Vol. 36 Núm. 4 Pág. 1199-1220 ARTICULO | 2021 | European journal of psychology of education |
Wirthwein, Linda
Steinmayr, Ricarda
|
Motivation and Strategies for Reading Comprehension in Middle School Vol. 30 Núm. 2 Pág. 71-86 | 2021 | Revista Colombiana de Psicología |
Satico Ferraz, Adriana
Lays Monteiro Inácio, Amanda
Pinheiro, Mirelle Christina
Aparecida Angeli dos Santos, Acácia
|
Investigating the Connection Between Achievement Goal Theory and Goal-setting Theory Vol. 103 Núm. 3 Pág. 387-402 ARTICULO | 2020 | Hispania |
Miller, Alyssia M.
|
The 2 × 2 achievement goals in sport and physical activity contexts Vol. 10 Núm. 1 Pág. 173-205 ARTICULO | 2020 | EJIHPE |
Lochbaum, Marc R.
Zanatta, Thaís
Kazak, Zişan
|
Sex differences in achievement goals: Do school subjects matter? Vol. 35 Núm. 2 Pág. 403-427 ARTICULO | 2020 | European journal of psychology of education |
Wirthwein, Linda
Sparfeldt, Jörn R.
Heyder, Anke
Buch, Susanne R.
Rost, Detlef H.
Steinmayr, Ricarda
|
Causative effects of motivation to transfer learning among relational dyads: the test of a model Vol. 29 Núm. 3 Pág. 297-314 ARTICULO | 2020 | European journal of management and business economics |
Matthews, Brian
Daigle, Jamie
Cooper, Joy
|
Relationships between epistemic beliefs and achievement goals Vol. 34 Núm. 2 Pág. 295-315 ARTICULO | 2019 | European journal of psychology of education |
Winberg, T. Mikael
Hofverberg, Anders
Lindfors, Maria
|
The role of social-academic goals in Chinese students’ self-regulated learning Vol. 34 Núm. 3 Pág. 579-600 ARTICULO | 2019 | European journal of psychology of education |
Wang, Jing
King, Ronnel B.
Rao, Nirmala
|
Motivational regulation strategies Vol. 19 Núm. 1 Pág. 3 | 2019 | Revista Evaluar |
Sánchez Rosas, Javier
Aguirre, Rocío Soledad
Bovina Martijena, Nicolás
Galarza, Valeria Lucía
|
Perfil motivacional en estudiantes del grado de Maestro en Educación Infantil y Primaria Vol. 54 Núm. 2 Pág. 351-368 ARTICULO | 2018 | Educar |
Garrote Rojas, Daniel
Jiménez Fernández, Sara
|
Influence of Achievement Goals and Academic Self-efficacy on Academic Achievement of Thai Undergraduate Students: Across Non Procrastinators and Procrastinators Vol. 16 Núm. 45 Pág. 243-271 ARTICULO | 2018 | Electronic journal of research in educational psychology |
Ratsameemonthon, Leelie
Ho, Robert
Tuicomepee, Arunya
Blauw, Jon N.
|
Handling Missing Data in Structural Equation Models in R. A Replication Study for Applied Researchers Vol. 15 Núm. 41 Pág. 5-47 ARTICULO | 2017 | Electronic journal of research in educational psychology |
Wolgast, Anett
Schwinger, Malte
Hahnel, Carolin
Stiensmeier-Pelster, Joachim
|
Achievement emotions and achievement goals in support of the convergent, divergent and criterion validity of the Spanish-Cognitive Test Anxiety Scale Vol. 6 Núm. 1 Pág. 67-92 ARTICULO | 2017 | International Journal of Educational Psychology |
Sánchez Rosas, Javier
Furlan, Luis Alberto
|
Validation of the achievement goal questionnaire – revised in argentinean university students (A-AGQ-R) Vol. 8 Núm. 1 Pág. 10-23 | 2015 | International Journal of Psychological Research |
Sánchez Rosas, Javier
|
Evaluación de amenazas, beneficios, costos emocionales y evitación de la búsqueda de ayuda académica en estudiantes universitarios argentinos Vol. 13 Núm. 2 Pág. 49-64 | 2015 | Pensamiento psicológico |
Sánchez Rosas, Javier
Pérez, Edgardo
|
El Achievement Goal Questionnaire Vol. 13 Núm. 36 Pág. 369-386 ARTICULO | 2015 | Electronic journal of research in educational psychology |
Ratsameemonthon, L.
|
Perfiles motivacionales como combinación de expectativas de autoeficacia y metas académicas en estudiantes universitarios Vol. 8 Núm. 1 Pág. 1-8 ARTICULO | 2015 | European journal of education and psychology |
Valle Arias, Antonio
Regueiro Fernández, Bibiana
Rodríguez Martínez, Susana
Piñeiro Aguín, Isabel
Freire Rodríguez, Carlos
Ferradás Canedo, María del Mar
Suárez Fernández, Natalia
|
Teamwork, Motivational Profiles, and Academic Performance in Computer Science Engineering Vol. 10 Núm. 2 Pág. 77-84 ARTICULO | 2015 | Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje |
Martín García, Lorenzo Javier
Pérez Martínez, Jorge
Sierra Alonso, Almudena
|
The achievement emotions questionnaire-Argentine (AEQ-AR) Vol. 15 Núm. 1 Pág. 2 | 2015 | Revista Evaluar |
Sánchez Rosas, Javier
|
The Nature and Dimensions of Achievement Goals Núm. 17 Pág. 1-13 ARTICULO | 2014 | The Spanish Journal of Psychology |
Lemos, Marina S.
Gonçalves, Teresa
Lens, Willy
Rodrigues, Luís Paulo
|
Moderator effect of time orientation patterns in achieving self-regulated learning Vol. 19 Núm. 2 Pág. 267-287 ARTICULO | 2014 | Revista de psicodidáctica |
Gutiérrez Braojos, Calixto
Salmerón Pérez, Honorio
Muñoz Cantero, Jesús Miguel
|
Propiedades psicométricas del cuestionario de metas de logro en una muestra de profesores nigerianos de matemáticas y ciencias naturales en su etapa de formación inicial Vol. 11 Núm. 31 Pág. 743-770 ARTICULO | 2013 | Electronic journal of research in educational psychology |
Awofala, Adeneye
Arigbabu, Abayomi A.
Fatade, Alfred O.
Awofala, Awoyemi A.
|
About the Dark and Bright Sides of Self-efficacy Vol. 15 Núm. 2 Pág. 688-701 ARTICULO | 2012 | The Spanish Journal of Psychology |
Líbano Miralles, Mario del
Llorens Gumbau, Susana
Salanova Soria, Marisa
Schaufeli, Wilmar B.
|
Una exploración de metas de logro en el aprendizaje Vol. 10 Núm. 27 Pág. 505-544 ARTICULO | 2012 | Electronic journal of research in educational psychology |
Phan, Huy P.
|
Metas de logro, ansiedad, esperanza y rendimiento en lengua española en secundaria Vol. 35 Núm. 4 Pág. 433-450 ARTICULO | 2012 | Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje |
González Fernández, Antonio
Rinaudo, María Cristina
Paoloni, Paola Verónica
Donolo, Danilo
|
Metas de logro y estructura de metas del aula Vol. 8 Núm. 22 Pág. 1363-1386 ARTICULO | 2010 | Electronic journal of research in educational psychology |
Alkharusi, Hussain
|
Emociones académicas en universitarios Vol. 15 Núm. 2 Pág. 263-277 ARTICULO | 2009 | Ansiedad y estrés |
González Fernández, Antonio
Donolo, Danilo
Rinaudo, María Cristina
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 03-Nov-2024