Ha sido reseñado en:
En aquest volum col·lectiu s'apleguen díhuit estudis que giren al voltant de tres eixos temàtics generals que corresponen a llengua, literatura i ensenyament de la llengua i la literatura. Els deu estudis de lingüística contenen treballs de dialectologia, sociolingüística, fraseologia, història del lèxic i onomàstica, i d'altres relacionats amb el canvi gramatical i lexicosemàntic. Per una altra banda, trobem cinc treballs de literatura que es vinculen amb l'època medieval i moderna: des d'una visió que podria ser polèmica sobre el tòpic de l'amor cortés, passem per les cròniques i la figura del rei Jaume I i acabem amb el Curial e Güelfa. Finalment, hi ha un espai necessari per a reflexions generals sobre la docència i propostes d'ensenyament d?alguns dels nostres clàssics com el Tirant, a través del còmic, o el Misteri d'Elx. Aquestes contribucions ens permeten fer una repassada per alguns dels principals eixos i temàtiques d'estudi de la Filologia Catalana actual.
págs. 21-63
Al voltant de les adaptacions al còmic del «Tirant lo Blanc»: una anàlisi multimodal amb finalitat didàctica
págs. 65-105
El parlar de Vistabella del Maestrat: el valencià del vessant nord de Penyagolosa
págs. 107-134
El Misteri d'Elx a l'escola: els reptes de donar a conéixer una obra de teatre medieval a Primària
págs. 135-157
págs. 159-181
págs. 183-218
L'ús de l'article definit en els primers segles de la llengua catalana (ss. XI-XIII): Una revisió des de la lingüística de corpus
págs. 219-246
págs. 247-271
págs. 273-336
Visió orient-occident de la relació poder, política i amor com a bé cultural: la begum Gowhar Shad de l'imperi timúrida, els talibans, i el «Perilhós Tractat de l’Amor Humà» de Matfré Ermengaud
págs. 337-363
“Près tan gran alteratió que pensà exir de seny”: origen de la perífrasi prospectiva a partir de la inferència invitada
págs. 365-411
A la recerca de l'origen de "usar (de) + inf" en català antic (ss. XI-XVI): una transferència de l’italià
págs. 413-471
págs. 473-494
L'estandardització lingüística: la dinamicitat d'un concepte calidoscòpic
págs. 495-532
págs. 533-565
págs. 567-589
Aprendre és reciclar: La creativitat i el procés de producció de textos en classe de llengua
págs. 591-619
págs. 621-654
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados