En el simposi hem analitzat i debatut -i hem arribat a algunes conclusions- la incorporació tardana de l’alumnat immigrant, la seva integració sociocultural, els dispositius específics per tractar educativament la diversitat, la temporalitat i les connotacions dels termes nouvingut o immigrat, el multilingüisme, la convivència i el racisme, la diversitat religiosa, l’avaluació… Però ens cal una lectura rigorosa, consensuada i aprofundida del que hem fet bé, del que hem evitat, del que hem promogut i dels errors comesos, i creiem que aquesta edició del simposi pot ser un lloc especialment adient
Introducció: X Simposi. Llengua, educació i immigració: balanç i perspectives
Para un futuro con más optimismo: reexaminando aciertos, logros, excesos y omisiones en las políticas y prácticas educativas
De las palabras a los hechos: una lectura realista de 20 años de políticas de inmigración y de integración
Una dècada d’acollida a l’Institut Bernat Metge.: Projecte «Recital literari llengües del món»
La conversa com a gènere: Acompanyar els primers passos en l’adquisició d’una nova llengua
En busca de respuestas: Hacia una alternativa inclusiva
Raúl García Medina, Isidro Moreno Herrero, José Antonio García Fernández
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados