En el simposi hem analitzat i debatut -i hem arribat a algunes conclusions- la incorporació tardana de l’alumnat immigrant, la seva integració sociocultural, els dispositius específics per tractar educativament la diversitat, la temporalitat i les connotacions dels termes nouvingut o immigrat, el multilingüisme, la convivència i el racisme, la diversitat religiosa, l’avaluació… Però ens cal una lectura rigorosa, consensuada i aprofundida del que hem fet bé, del que hem evitat, del que hem promogut i dels errors comesos, i creiem que aquesta edició del simposi pot ser un lloc especialment adient
Introducció: X Simposi. Llengua, educació i immigració: balanç i perspectives
Para un futuro con más optimismo: reexaminando aciertos, logros, excesos y omisiones en las políticas y prácticas educativas
De las palabras a los hechos: una lectura realista de 20 años de políticas de inmigración y de integración
La contextualització educativa a través dels fons de coneixement: El projecte camins
Mariona Llopart Rossell, Carme Güell, Moisès Esteban Guitart
La cultura gitana en los libros de texto
Raúl García Medina, Isidro Moreno Herrero, José Antonio García Fernández
Una dècada d’acollida a l’Institut Bernat Metge.: Projecte «Recital literari llengües del món»
La conversa com a gènere: Acompanyar els primers passos en l’adquisició d’una nova llengua
En busca de respuestas: Hacia una alternativa inclusiva
Raúl García Medina, Isidro Moreno Herrero, José Antonio García Fernández
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados