Ariadne´s thread: preface
Victoria Marrero Aguiar (pr.)
págs. 1-9
págs. 12-17
págs. 25-31
Speaking under articulatory constraints: what ventriloquist speech can tell us about impaired speech production
págs. 32-40
The sonority hypothesis: more evidence from onset and coda clusters in disordered speech
págs. 41-47
págs. 48-53
págs. 54-62
págs. 63-69
págs. 70-76
págs. 77-81
Perfiles cognitivos y lingüísticos divergentes en el síndrome de Williams: el caso de las preposiciones espaciales
María Aránzazu Antón Pérez, Verónica Martínez López, Joaquín Fernández Toral, Jonathan Huelmo García
págs. 84-89
págs. 90-93
págs. 94-100
The acquisition of passives by means of the lexicon and compensatory strategies: a case study of japanese specific languaje inpairment
págs. 101-103
Processing of transparent and opaque polymorphemic words in spanish
Miguel Lázaro López-Villaseñor, Francisco Javier Sáinz Sánchez
págs. 104-109
págs. 110-117
págs. 118-123
págs. 124-128
págs. 129-137
págs. 140-144
págs. 145-150
The influence of literacy in paraphasias of fluent aphasic people
Dora Colaço, Ana Mineiro, Gabriela Leal, Alexandre Castro-Caldas
págs. 151-157
Neuroplaticity induced by semantic and lexical training: an fMRI investigation on normal speakers
Gabriele Miceli, R. Capasso, F. J. Yang, G. Monittola, F. Reggiani, S. Magon, G. Basso
pág. 158
págs. 159-167
págs. 168-174
págs. 175-180
Neo-fregean semantics (Evans´theory)verus perceptual cognition in the use of "I": the case of autism
págs. 182-186
págs. 187-193
págs. 194-199
Implications of theory of mind on language comprehension in schizophrenia: a discriminant analysis
págs. 200-206
Argumentación y adolescencia: a propósito del TDAH
págs. 207-214
págs. 215-223
linguistic look into pertinent features of Asperger discourse: two case studies of spontaneous speech in Finnish ASD
Lidia Otsa, Aleksandra Evtyukova, Laura Lehtoaro, J. Niemi, Jussi Niemi
págs. 224-231
Phonology as human behavior: theoretical implications and clinical applications
págs. 232-238
págs. 239-246
Moving pictures: using descriptions of animations to assess theory of mind in people with right-hemisphere damage
Ethan Weed, William McGregor, Jorgen Feldbaek, Andreas Roepstroff
págs. 247-249
págs. 250-258
págs. 259-263
Language developmentr and lexical processing in children with Asperger syndrome: some empirical data against legends
págs. 266-272
First words and gestures in young children with autism: a longitudinal study from 24-months-olds on
Mercedes Belinchón Carmona, Eva Murillo Sanz, Mireia Barrios, Vicente Sánchez Garzón
págs. 273-279
Los trastornos específicos del lenguaje: ¿qué ocurriría si no lo fuesen?
págs. 280-285
págs. 286-290
Personal report gender and retextualization in clinical aphasiology
Kyrlian Bortolozzi, Ana Cristina Guarinello, Ana Paula Santana
págs. 291-295
The interaction inside the aphasiology clinic
Kyrlian Bortolozzi, Ana Paula Santana, Ana Cristina Guarinello
págs. 296-302
Development of sentential complementation in children with Williams syndrome
Ruth Campos García, María Sotillo, Pastora Martínez Castilla
págs. 303-308
Assessing error paterns in aphasic speech: a computer-aided tool
págs. 309-320
Linguistic vulnerability and clinical perspectives: a study of comprehension and production of relative clauses in children with specifie languge impairment
págs. 321-327
The aphasics competence on written language: the importance of the litteracy
págs. 328-333
págs. 334-339
págs. 340-345
Un corpus oral multimedia de población infanto-juvenil con discapacidad intelectual
Teresa Fernández de la Vega, Elena Cabeza Pereiro, Gema García Marcos, Sara Llena Díaz
págs. 346-348
First linguistic and cognitive description for a language sample of disabled children
Teresa Fernández de la Vega, Elena Cabeza Pereiro, Gema García Marcos, Sara Llena Díaz
págs. 349-358
"Frog, where are you"? Story performance in two rare genetic conditions: williams syndrome and smith-magenis syndrome
págs. 359-364
A case of spanish language disorders with a rare genetic cause
E. Paloma García Bellido, Antonio Benítez Burraco, Mónica Roselló, Sandra Monfort, Francisco Martinez, Juan Silvestre Oltra Soler, Ramiro Quiroga, Carmen Orellana Alonso
págs. 365-370
Antonia M. González Cuenca, María José Linero Zamorano, Carmen Barajas Esteban, Inmaculada Quintana García
págs. 371-377
Phonology as human behavior: a prosodic study of high functionig autism
págs. 378-382
Morphosyntactic impairment in SLI: a single case study of a italian boy
págs. 383-387
Affective prosody in teenagers and adults with Williams syndrome
Pastora Martínez Castilla, María Sotillo, Ruth Campos García
págs. 388-393
págs. 394-400
págs. 401-408
págs. 401-408
The relative contributions of improved intelligibility and increased utterance length to improved commnunication: the view from a clinical model based on phonology as humas behavior (PHB)
págs. 415-419
págs. 420-424
págs. 425-429
Identificación de dislexia en estudiantes universitarios hispanohablantes
Judith Suro Sánchez, Carmen López Escribano, Fernando Leal Carretero, Víctor Santiuste, Daniel Zarabozo Enríquez de Rivera, Alejandra Castellanos de la Cruz, Angela Díez Riaza
págs. 430-437
págs. 440-447
Los supuestos "genes del lenguaje": qué son, quién los tiene y cómo han evolucionado
págs. 448-454
págs. 455-460
págs. 461-467
págs. 468-473
págs. 474-480
págs. 481-487
págs. 488-491
Brain and prosody: four case studies
págs. 492-495
Verbal fluency in Parkinson´s desease
I. T. Rodrigues, J. J. Ferreira, Alexandre Castro Caldas, A Coelho, M. Coelho, M.M. Rosa
págs. 496-502
Transcortical sensory aphasia with preserved spontaneous speech and naming: characteristics and recovery
págs. 503-506
Phonology as human behavior: compensatory lenthening in a cochlear implant child: a case study preliminary results
págs. 508-515
págs. 516-521
A speech therapeutic resourse intended for learning the written language to deaf: the software "Surdo aprendendo em silencio"
Kyrlian Bortolozzi, Ana Cristina Guarinello, Ana Paula Santana, Ana Paula Berberian
págs. 522-526
págs. 527-533
Prosody and litteracy: the relationship between children´s suprasegmental representations and reading skills
págs. 534-541
págs. 542-552
págs. 553-558
págs. 565-570
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados