Este volumen es un homenaje al profesor Neil McLaren del Departamento de Filología Inglesa y Alemana de la Universidad de Granada, quien tiene una deuda con este profesor por todo su esfuerzo y dedicación al Departamento y a la Universidad.
TEFL food for thought: some teaching principles revisited
págs. 1-16
págs. 17-32
Teaching English to children through psychomotor intervention: an empirical study of the "PEPA" (Programme of English with Psychomotor Activities)
págs. 33-46
págs. 47-58
Variablility and optionality in second language grammars: a quantitative approach
págs. 59-76
La psicolingüística al servicio de la didáctica de lenguas extranjeras: una justificación de las técnicas utilizadas en las destrezas orales
págs. 77-92
págs. 93-106
págs. 107-120
Language anxiety before University entrance, at the begining of an elective course, and in end-of-semester exams: an empirical investigation
págs. 121-136
págs. 137-144
págs. 145-160
El registro académico: posibles aportaciones de corpora a su estudio a partir de la creación de un micro-corpus
págs. 161-176
págs. 177-190
págs. 191-204
págs. 205-220
Indra's absurd ambitions: themes and patterns in Gopinath Mohanty's short fiction
págs. 221-230
"We are [also] the hollow men": unmasking male heroes in Jacob's Room
págs. 231-240
Edwin Morgan's Strawberries: simbología y temporalidad
págs. 241-256
The sound of jealousy: "Ot(h)ello" between Shakespeare and Verdi
págs. 257-268
págs. 269-278
págs. 279-288
Her story: narrating the lives of female terrorists
págs. 289-296
"Based on a true story": Spanish cinema looks at counter-terrorism
págs. 297-306
El género epistolar y la retórica política del siglo XVI: the copy of a letter lately written by a Spanishe gentleman y su traducción al español
págs. 307-328
Discourse, interpretation and teaching literature: a close reading of Lawrence's "Fanny and Annie" over twenty-five years later
págs. 329-338
Introducing temporal relations through novel and film: Michael Cunningham's "The Hours" and its film adaptation
págs. 339-350
"Don't quote instinct to me!": an overview of the correlation of hunger and sexual desire in Tennessee Williams's short fiction
págs. 351-362
A courage the other side of despair: the hopeful stoicism of Samuel Beckett's work
págs. 363-370
págs. 371-388
(Dis)advantages of working with a parsed corpus: looking for indirect objects in the ICE-GB
págs. 389-404
págs. 405-420
Is saying "no" impolite?: out and away from Brown and Levinson's model of politeness
págs. 421-434
págs. 435-444
Teaching dictionary-using skills: the microstructure of current English learners' dictionaries and of bilingual English-Spanish works
págs. 445-468
"The Corpus World": una página web sobre recursos relacionados con la lingüística de corpus
págs. 469-476
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados